Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 06:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hey,

jkjaers> Lad nu være med at gøre det personligt. Folk har vel lov til at have en mening. Ellers ender det med at tråden bliver lukket, da folk ikke kan opføre sig ordenlig.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don> Jeg kan love dig en ting, det har ikke taget et år som der vidst står et sted. Et godt filter kan laves over en uge, det samme med cad tegninger til Hornslet. Men jeg skrev jo også at der ville gå penge til forskellige ting ud over de materieller, men det er vel ikke den enkelte køber der skal betale hele det beløb. De forventer vel at sælge mere end et sæt. 170.000Kr er ALT for meget, lige meget om du har penge nok eller ej. Og det har jeg da vel forhåbenlig lov at give udtryk for, på ligefod med alle dem der ukritisk savler hver gang Jensen eller King viser ting frem. Tag Avalon, det syntes jeg er spændende. Stadig for dyr, men lang mere spændende. Havde Vienna så bevist at de kunne lave noget der lød fantastisk godt, inden et statement til 170.000kr var det en anden sag. For så var det netop ting som udvikle og knowhow man kunne sige prisen berettigede. Det mener jeg bare ikke er tilfældet overhovedet. Dem jeg har set og hørt både måler og lyder dårligt.

Derfor glæder jeg mig til at høre Avalon på supertræf 2008, ligesom jeg hørt Vienna sidste år.

Mener du det seriøst at et godt filter laves på en uge?? det mener jeg godt nok er meget useriøst!!... nu kender jeg en del som er selvbyggere og firmaer.. og flere af dem har været min været et år om det..

Tag bare michael Edinger fra musiklab.. som jeg kender ret godt.. han var fire år om at lave hans delfilter i samarjde med en anden.. det tog dem fire år før de var fuldt ud tilfreds(den anden er en højt. udvikler ved andet firma)

Du tjener penge?? om din løn er for stor eller lille kan vel også diskuteres?? hvis folk kan lave et produkt der sælger og giver tilfredshed burde det vel være fint??
Tror du at denne lille tråd her for vienna eller andre storfabrikanter til at ændre deres priser?? Den samme syge debat er oppe at vende jeg ved ikk hvor tit... men denne gang kunne jeg ikk dy mig.. måtte lige blande mig!!

lad os tage et andet eks: lad os sige en kondensator koster 5 kr at produksere.. men den bliver solgt vejl. til 89 kr.. hvorfor brokker folk sig ikk her?? hov nej.. her kan folk godt betale sig ud af det... men prinsippet er vel det samme??

ska vi starte en debat op om Black gate... Jensen... osv osv??

mener bare hvor når vi hen med hele denne tomme snak??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Tøre øjnene? Jeg er da ved at dø af grin

Og kan man kun have en mening om livet, når man har levet det? Og døden når den er prøvet?

Sikke en livlig debat vi får..

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Don> Jeg kan love dig en ting, det har ikke taget et år som der vidst står et sted. Et godt filter kan laves over en uge, det samme med cad tegninger til Hornslet.

Jeg tror bare man skal lade dette stå for sig selv!

Det er ikke bare ufatteligt naivt, men også direkte useriøst, at tro at man kan udvikle et delefilter på en uge, såfremt et skal være en højttaler, der skal bruges til andet end Richard Ragnvald på terassen.

Men ok ... det er vel også derfor langt de fleste DIY samlesæt lyder som en pose l**t.

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don> Jeg kan love dig en ting, det har ikke taget et år som der vidst står et sted. Et godt filter kan laves over en uge, det samme med cad tegninger til Hornslet.

Hmm, der tror jeg eks. at Neeper er ret uening med dig.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hey,

Don & Al > Haha, tror i virkelig det tager så lang tid? Det er markedsstunt i største klasse.

Tro mig, jeg kan på ca 30minutter lavet et filter til en 2vejs der spiller super flot. Det har jeg bevist flere gange og gør det gerne igen. Selvfølgelig kan man så bagefter bruge tid på tuning, derfor skrev jeg ca en uge. Hvis i kan skaffe en 2vejs dyr højttaler, tager jeg gerne dysten op Live, så kan vi sammenligne resultatet. Det har jeg gjort før. Det tager ikke mere end 30min hvis man ved hvad man laver.

Problemmet er netop gutter som jer. Hvis firmaer skrev at de har lavet et filter på 1-2 uger, ville i ikke købe det lige meget hvor godt det lød.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don & Al > Haha, tror i virkelig det tager så lang tid? Det er markedsstunt i største klasse.

Tro mig, jeg kan på ca 30minutter lavet et filter til en 2vejs der spiller super flot. Det har jeg bevist flere gange og gør det gerne igen. Selvfølgelig kan man så bagefter bruge tid på tuning, derfor skrev jeg ca en uge. Hvis i kan skaffe en 2vejs dyr højttaler, tager jeg gerne dysten op Live, så kan vi sammenligne resultatet. Det har jeg gjort før. Det tager ikke mere end 30min hvis man ved hvad man laver.

Problemmet er netop gutter som jer. Hvis firmaer skrev at de har lavet et filter på 1-2 uger, ville i ikke købe det lige meget hvor godt det lød.

Det ville være synd at nedværdige dig på den måde:-)

ej.. er bare meget uenig med dig der..

Som sagt kender jeg f.eks Michael godt personligt og har fulgt med i hans udvikling.. så markedsstunt tror jeg nu ikk det er.. og kender andre firmaer tæt på...

Du er den eneste selvbygger jeg nogensinde har hørt sige sådan.. men du er jo så bare ikk en perfektionist type?? eller??

man siger jo at delefiltret er noget af det mest trickie i en højt !?

MVH
Don

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

jkjaers> Lad nu være med at gøre det personligt. Folk har vel lov til at have en mening. Ellers ender det med at tråden bliver lukket, da folk ikke kan opføre sig ordenlig.

Jeg synes såmænd ikke jeg gør det personligt. Jeg kunne bare ikke forstå at man kunne udtale sig om en højttaler man ikke havde set eller hørt, endsige værdisætte den i forhold til salgspris.

Jeg synes det er fint at have en mening, men der er vel forskel på meninger og fordomme.

Thats it.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hey,

Don > Filterudvikling af helt klart det sværeste ved at lave en højttaler. Og nej, ikke alle kan gøre det på 30 minutter. Det kræver at man lære at bruge sit udstyr og ved hvordan højttalere fungere. Men alle KAN lære det.

Husk at jeg skriver at jeg kan lave et filter det spiller godt på 30 minutter. Dermed ikke sagt at der er plads til forbedringer. Derfor siger jeg også at det vil tage ca en uges tid at lave en rigtig god 2vejs. Og det mener jeg stadig.

Jeg har gjort det før og er ikke blevet flov eller slået endnu.

Hvis man bruger et år på et filter, er bare i min verden bare ikke dygtig nok. Hårdt sagt, men det mener jeg altså meget stærkt.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

hmm det er så meget tiden det ville komme an på.. men hvis det på 1-2 uger lyder godt hva ville den dobbelte tid så ikk muligvis ikk kunne indbringe??

En af mine bedste venner er en meget seriøs DIY højt bygger.. han kan også på kort tid samle et ok filter men kan med tiden kan han få så meget mere ud af de nøjagtige samme enheder, kabinet osv osv.. det ene sæt han roder med blandt andre, har han været næsten ni måneder om.. og han er stadig ikk færdig og kan godt sige dig at der sker noget næsten hver gang jeg har hørt dem.. en sjælen gang går det jo lidt tilbage men så bytter han rundt igen som før og prøver så noget andet..
En anden ting er jeg har lagt mærke til med han måle udstyr er at det ikk altid hænger sammen DATA og lyden.. nogen gange har de ikk målt ret godt men hold op de lød super...?? er du også uenig her

MVH
Don

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Music4life skrev:

Deres nye stander er da også nice, men anderledes 

Uha..... hva kommer den til at ligge på i prisen ??

Ca 70000kr.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don > Filterudvikling af helt klart det sværeste ved at lave en højttaler. Og nej, ikke alle kan gøre det på 30 minutter. Det kræver at man lære at bruge sit udstyr og ved hvordan højttalere fungere. Men alle KAN lære det.

Husk at jeg skriver at jeg kan lave et filter det spiller godt på 30 minutter. Dermed ikke sagt at der er plads til forbedringer. Derfor siger jeg også at det vil tage ca en uges tid at lave en rigtig god 2vejs. Og det mener jeg stadig.

Jeg har gjort det før og er ikke blevet flov eller slået endnu.

Hvis man bruger et år på et filter, er bare i min verden bare ikke dygtig nok. Hårdt sagt, men det mener jeg altså meget stærkt.

Hvis du kan det hvorfor pokker er du så ikk ansat i et stort højt firma og tjener kassen?? der er ikk mange der kan lave et så godt et filter på 1-2 uge... ja jeg kender ikk nogen:-)

Ud og tjen kassen kammerat

MVH
Don

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

spild af tid.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt nok undervejs blevet til en 2-vejs .... troede det var alle filtre der kun tog en uge! Tager det så en uge pr. delefrekvens ... eller?

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hey,

Don> Jeg vil give dig ret i at man kan hive mere ud af en højttaler ved at være omhyggelig. Men man må huske at nye filtre lyder anderledes. Ikke nødvendigvis bedre, men anderledes. Det store "problem" inden for selvbyg er jo at folk aldrig bliver færdig da de ikke kan bestemme sig for hvordan de skal lyde. Heldigvis er det så den store ting folk kan lide ved Selvbyg. Men du kan vel også se, at hvis jeg kan lave et filter på 30min, så regne ud hvormeget jeg kan nå at lave på en uge og lytte igennem? Pænt mange faktisk. Og jeg kan nå at justere de forskellige filtre, for tilsidst at træffe et valg. Det behøver jeg ikke at bruge et år på. Især ikke hvis jeg er ansat til det, og ikke skal lave andet fra 8 til 4.

Ca 70000kr. > Er det for standeren eller følger højttalerne med også?

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hey,

Al > Nej, en 3vejs vil tage lidt længere tid pr filter. Ca 1 times tid.  Selvfølgelig kan nogle drille, men det er en ca tid.

Jensen > Hmmm.. Kan måske nå at få en lille reol med, med 15W og R29. Men det sjoveste var jo hvis jeg lavede nyt filter til en eksisterende højttaler, så man kunne sammenligne direkte. Hvis du har det, hvor du vil skille den ene af (som jeg kan lave filter til) gør jeg gerne det. Det nemmeste er hvis den har biwire, så jeg kan lave filteret uden for kassen, ellers køres det bare igennem basporten.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don> Jeg vil give dig ret i at man kan hive mere ud af en højttaler ved at være omhyggelig. Men man må huske at nye filtre lyder anderledes. Ikke nødvendigvis bedre, men anderledes. Det store "problem" inden for selvbyg er jo at folk aldrig bliver færdig da de ikke kan bestemme sig for hvordan de skal lyde. Heldigvis er det så den store ting folk kan lide ved Selvbyg. Men du kan vel også se, at hvis jeg kan lave et filter på 30min, så regne ud hvormeget jeg kan nå at lave på en uge og lytte igennem? Pænt mange faktisk. Og jeg kan nå at justere de forskellige filtre, for tilsidst at træffe et valg. Det behøver jeg ikke at bruge et år på. Især ikke hvis jeg er ansat til det, og ikke skal lave andet fra 8 til 4.

Ca 70000kr. > Er det for standeren eller følger højttalerne med også?

Du må da bare i gang med at producere nogle gode billige højttalere, hvis det er så let for dig.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hey,

jkjaers> Jeg er faktisk igang. Har været i England og lave lidt, samt i KBH med nogle projekter.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

jkjaers> Jeg er faktisk igang. Har været i England og lave lidt, samt i KBH med nogle projekter.

Spændende, ser frem til at høre dem når de kommer i produktion

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Kan godt frigive valget af enheder

Mellemtone diskant lave samme med Eton det samme gælder basenheder som med avalon.

Super tweeter er fra Murata.

Ikke noget fra dk denne gang.

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum