Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stole og biler og fanden og hans pumpe stok.Jeg har ikke noget imod en prissætning forsvares, men kunne i i det mindste ikke bare forsøge at fundere det i teknikken og materiale valg.
MVH
|
Til top |
|
|
8008 Udelukket fra forum

Dobb.Prof. - Klynk
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er kvalitet?
Det kan udtrykkes på flere måder.
Her er nogle visdomsord:
Total kvalitet er tilfredse kunder.
Kvalitet er målet for, hvor godt varen opfylder kundens krav.
Kvalitet er lig overensstemmelse med fastlagte krav.
Kvalitet er, at kunden kommer tilbage, ikke varen.
Der kan nævnes mange flere, men kvalitet har noget at gøre med, hvad varen skal bruges til, og hvor høj en pris du vil betale for den. Varens kvalitet skal derfor sættes i forbindelse med, hvad du forventer af den. Det du opfatter som kvalitet, er ikke nødvendigvis det samme, som det din nabo opfatter som kvalitet. Det er forkert at tale om kvalitet alene, kvalitet hænger sammen med forventninger, produkt og pris. Forenkelt kan kvalitetsbegrebet opdeles i tre hoveddele:
Konstruktionspris.
Produktionspris.
Salg-og servicekvalitet.
"Faktisk kvalitet". Kvalitet er objektive, faktiske egenskaber og forbedringer af produkter og ydelser. Det er teknikernes og fag folkens kvalitetsdefinition.
"Oplevet kvalitet". Kvalitet er den oplevelse af produkt eller ydelse, som kunden har købt, og bedre kvalitet består i en mere positiv oplevelse, uanset om teknikerne syntes, at det er et frem skridt.
Med venligt håndtryk.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej 8008
Er det uddrag fra sælgernes grønspættebog .
MVH
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
[

Halløjsa... Vil ikke deltage i den øvrige del af debatten, men derimod glæde mig til at lytte til den nye Vienna speaker. Syntes den standerhøjttaler ser rigtig lækker ud, mums __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm så lang en tråd om alt andet end hvad tråden handler om.
Jeg ser det sådan, at det er ret svært at finde nogen endegyldig og rigtig pris.
Nu er jeg så kun koder, og jeg kan da sagtens bruge et par dage på at analysere og designe, for så at komme frem til at jeg kan lave l**tet på et par timer - skal jeg måske ikke have løn for dagene brugt på analyse og design, for hvis jeg kun fik for den faktiske tid det tager at lave opgaven, så var jeg da død af sult forlængst.
Jeg kan ikke se at materiale kost og produktions pris alene kan bruges om parameter for hvad en var må koste.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har været svært at undgå at bemærke at prisen har spillet en rolle i denne debat, så jeg tillader mig at forsøge med et afsluttende indlæg i den sammenhæng.
Ved gennemlæsning af de debatterne der findes her på portalen, har man gang på gang kunne læse branchens begrundelser hvorfor vi som slutbrugere må betale priser der afviger væsentligt for priserne i US. Prisforskellen forklares primært forhold som told, moms og transportomkostninger. Når nu en vare ryger den modsatte vej, hvilket vil sige fra Europa til US, så må man jo formode at de stakkels amerikanere kommer til at betale kassen for disse produkter. De uhyrlige fragtudgifter må jo være ca. den samme, uanset om varen transporteres fra A -> B eller B -> A. US tilmed også told på de vare der importeres og sørme også moms. Uha må f.eks. disse højtalere være bekostlige derover. Heldig betaler en amerikaner normalt en pris der inkl. tax, ligger en del under en sådan recommended price...
Den pris vi som kunder får lov til at betale for vores produkter, beregnes ganske enkelt ud fra vores købekraft samt den konkurrence der findes på markedet. Men branchen forsøg på at forsvare deres priser, kom desværre også til at præge denne debat...  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Guldkysten > Læs hele tråden. Det har jeg aldrig sagt.
Ok, hvad har det med en Fiat Panda at gøre. Det har det at gøre, at jeg faktisk ser frem til min fiat Panda. Og den har kun kostet 99.000kr fra sprit ny.
Straks bliver jeg bekastet med at det er et l*rte mærke af jensen, at de virkelig har dårlige køreegenskaber osv.
Samtiddig siger i at det er kundens tilfredshed det handler om når vi snakker Vienna. Og tro det eller ej, jeg er super tilfreds med min Fiat Panda.
Det kan man kalde dobeltmoralsk af propertioner.
Jeg må ikke sige at jeg syntes en Vienna til 170.000kr er for dyrt, men i må gerne svine min lille Panda til, som jeg HAR kørt i og er super tilfreds med? I har ikke hørt omtalte Vienna.
Grunden til at jeg kun køber en Panda er økonomisk. Ikke at jeg ikke har råd til dyrere (jeg er programmør og konen revisor), men at en bil er nok er jordens dårligste invistering. Jeg nægter at kaste mere end højst nødvendig mængder penge ud af vinduet pr år. (Tænk bare hvad en bil til 400.000kr har tabt af værdi på 4 år, i forholdet til en panda).
Hvordan holder Vienna brugtsalgspriserne ? Er der mange tilsalg?
|
Til top |
|
|
JØRGEN STORM Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hvad er kvalitet?"
Man kan selvfølgelig godt udbrede den totale værdirelativistiske åndsformørkede sump over alle livets forhold, men så intellektuelt socialakrobatisk behøver man altså IKKE gebærde sig, når talen falder på højttalere.
Hvis en given kasses -3db punkt f.eks. falder ved 2,5Khz bør forstandige mennesker kunne blive enige om, at dybbasegenskaberne ikke fortjener prædikatet topkvalitet!
Og målrettes en proff. konstruktion på livekoncerter i sale med +10.000 sæder, så kræver det ikke den store ledvogtereksamen eller den lille urinprøve at turde konstatere, at hvis sagen på toppen lige akkurat magter at præstere 89db, så er kvaliteten i den kontekst noget bæ!
Så selvfølgelig kan kvaliteten bedømmes efter en hel række forstandige og objektive kriterier, hvilket selvfølgelig passer de religiøst disponerede svært dårligt, men det skal man naturligvis bare skide på!
|
Til top |
|
|
pifle Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at tro at de næringsdrivende i HIFI branchen ligefrem vælter sig i penge, og skulle de det, er det dem ifølge min mening, vel undt !! Det er vel i bund og grund deres risikovilje, som skaber diversiteten i produktudvalget.
Hvad al godt købmandsskab handler om er jo at præsentere en vare som folk vil betale for , om det er udseende, lyd eller en anden der afgør om folk vil betale pengene, er jo op til folks smag og præferencer.
Derfor virker det på mig nærmest som perfid forfølgelse når nogle mennesker gang på gang kaster sig over et enkelt produkt fra en enkelt forhandler, og sabler det ned med usaglige argumenter om produktets egenskaber, jeg mener er der nogle af disse personer der rent faktisk har hørt produktet ? Det kan jo være at det er pengene værd, og hvem skal i øvrigt afgøre hvad god lyd skal koste ? !
Jeg kører Volvo V70 og er super tilfreds hver eneste gang jeg sætter mig bag rattet, det er simpelthen køreglæde, uden at jeg vil kommentere på køreegenskaberne i en Panda, for sådan en har jeg aldrig betjent, og kan følgeligt ikke udtale mig om ydelse/pris.
Hvorfor ikke blot glæde sig over at der nu igen er et nyt produkt i Hifijunglen, som man kan købe, hvis man vil betale prisen, og så droppe tilsviningen..
Hvad angår udvalget på brugtamrkedet så har det tidligere været brugt i en diskution med en parallel til at når der er mange til salg brugt, så må det være et skidt produkt.. Sandheden er nok nærmere at jo flere der sælges jo flere brugte vil der være i Køb/salg/byt.. tæank bare hvor let det er at erhverve sig en sæt B&W ?
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Guldkysten > Læs hele tråden. Det har jeg aldrig sagt.
Ok, hvad har det med en Fiat Panda at gøre. Det har det at gøre, at jeg faktisk ser frem til min fiat Panda. Og den har kun kostet 99.000kr fra sprit ny.
Straks bliver jeg bekastet med at det er et l*rte mærke af jensen, at de virkelig har dårlige køreegenskaber osv.
Samtiddig siger i at det er kundens tilfredshed det handler om når vi snakker Vienna. Og tro det eller ej, jeg er super tilfreds med min Fiat Panda.
Det kan man kalde dobeltmoralsk af propertioner.
Jeg må ikke sige at jeg syntes en Vienna til 170.000kr er for dyrt, men i må gerne svine min lille Panda til, som jeg HAR kørt i og er super tilfreds med? I har ikke hørt omtalte Vienna.
Grunden til at jeg kun køber en Panda er økonomisk. Ikke at jeg ikke har råd til dyrere (jeg er programmør og konen revisor), men at en bil er nok er jordens dårligste invistering. Jeg nægter at kaste mere end højst nødvendig mængder penge ud af vinduet pr år. (Tænk bare hvad en bil til 400.000kr har tabt af værdi på 4 år, i forholdet til en panda).
Hvordan holder Vienna brugtsalgspriserne ? Er der mange tilsalg?
|
|
|
Du må såmænd sige lige hvad du vilfor min skyld; meningen med mit forrige indlæg var nu ikke at svine din kære Panda til - jeg understregede jo netop, at jeg hverken har eller må køre i den eller i andre biler
Jeg ville blot påpege, at din analogi til dit kære køretøj og "mest bil for pengene" eksempel og at dit ræsonnement omkring en højttaler, du ikke har hørt - ej heller med al tydelighed vil eje - i min optik ene og alene konnoterer sure rønnebær.
Hvorvidt den omtalte Vienna højttaler er pengene værd eller ej har du i al fald ikke argumenteret for; og det var sådan set anledningen til mit indlæg.
Om den så er det eller ej, ved jeg virkelig ikke - og jeg er egentlig heller ikke synderligt interesseret.
For jeg har ikke råd til en Panda...
Mvh __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Halløjsa... Vil ikke deltage i den øvrige del af debatten, men derimod glæde mig til at lytte til den nye Vienna speaker. Syntes den standerhøjttaler ser rigtig lækker ud, mums |
|
|
Originalt frækt design. Hvordan det så hænger sammen i lyden er kun et spørgsmål om tid før de interesserede ved det. Helt generelt om pris, så har jeg kun skuldertræk til overs for dem der kun kigger på hvad en evt. kostpris er i forhold til markedsprisen. Det gælder alt lige fra Audi i garagen til hifi i stuen, sådan er det bare. Det er op til den enkelte hvad deres pris og prioritering er. Fordelen ved hifi er dog at naboen ikke kan se det og få ondt i røven over det, men det kan også være at det er folks problem, som syntes det er for dyrt i forhold til at have pengene stående i Audi.
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor og hvor stejlt deles der mellem basserne og den Coax-enhed ?
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
pifle > Sig til hvis du vil have en prøvetur 
Dejen > Helt sikkert. Jeg ydre bare at jeg syntes prisen er for høj. Det er jo et debatforum, og jeg syntes det var værd at debattere. Der er folk der deler min menning, og folk der ikke gør. Debatforumet opfylder sit mål.
Zorglub > Jeg er vokset op med Audi, og kender glæden. Jeg er bare for nærrig, så jeg syntes det er en god pointe du nævner med prioriteter. Jeg har de sidste 4 år ikke betalt mere end 7000kr årligt for de biler jeg har haft (købspris - salgs/skrotpris). Mine forældre solgte deres bil til 110.000kr de købte for 260.000kr, der var kun 6 år gammel (25000 kr pr år, kontra 7000 kr)
Dog har jeg ikke ondt i røver over folk med mange penge. Min 75årige gamle nabo ser tv på et 50" plasma, mens jeg må nøjes med et 29 Super Trinitron (der desværre lige er afgået ved døden, og må udskiftes). Og jeg er super glad på hendes vejne at hun igen kan læse underteksterne. Mere ligger jeg ikke i den slags.
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sku vi ikke stoppe her.
En konklution på tråden må være at folk er delt i 2.
- De med en teknisk indgangsvinkel der forholder sig forholdsvis kritisk.
- og de med mere bløde værdier der ser frem til endnu et high end produkt i super prisklassen.
Er jeg helt gal på den?
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Jeg har lige bestilt en Fiat Panda til 99.000kr. Og lur mig om ikke der er for pænt mange flere penge i materialer, produktion osv end et sæt højttalere. I må huske at en højttaler kun et et kabinet, filter og enheder (stort set). Ingen triptæller, airbags osv eller robotter der svejser stel. Og så er den stadig 70.000kr billigere. smider man 30.000kr mere, har man 2 stk Pandaer. Prøv og hold det nede på jorden, og køb så en Panda istedet  |
|
|
For hvor mange kroner materialer er der i en Versace kjole til 70.000,-? For hvor mange kroner materialer er der i en flaske rødvin til 15.000,-? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
AV > Jeg går hverken i kjole eller drikker rødvin. Har jeg givet udtryk for det? 
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Jensen > Panda Power ! Prøver bare at holde de materieller omkostninger på en højttaler op imod dem på en bil. Og jeg er sikker på at Fiat (f.eks.) bruger mindst lige så mange penge på messer, forsikringer osv som Vienna, og så nok en ordenlig stak mere. Det jeg mener er at jeg tror ikke den højttaler behøver at være så dyr at producere at den retfærdiggør en pris på 170.000kr. |
|
|
Hvor mange penge kan en højttaler-sælger tjene på efterfølgende regelmæssig service? Det er to helt forskellige markeder, med helt forskellige indtjenings-strategier. Jeg har lidt inside-viden om dén bil jeg har købt (ny bil til 115.000,-). Der var dengang ca. 1500,- i fortjeneste hos forhandleren (pengene tjenes på service), og nul kroner hos importøren (strategisk prissætning, pengene tjenes på at sælge op på modeller med større motor). Og jeg fik rabat på ekstraudstyret. Det siger sig selv, at det ikke ville kunne lade sig gøre uden at have indtægter ved siden af selve salget. Hos højttalersælgeren er det salget alene der skal drive indtjeningen, det gør altså en RET væsentlig forskel... Så pak nu bare de bil-sammenligninger sammen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
pifle skrev:
Jeg har svært ved at tro at de næringsdrivende i HIFI branchen ligefrem vælter sig i penge, og skulle de det, er det dem ifølge min mening, vel undt !! Det er vel i bund og grund deres risikovilje, som skaber diversiteten i produktudvalget.
Hvad al godt købmandsskab handler om er jo at præsentere en vare som folk vil betale for , om det er udseende, lyd eller en anden der afgør om folk vil betale pengene, er jo op til folks smag og præferencer.
Derfor virker det på mig nærmest som perfid forfølgelse når nogle mennesker gang på gang kaster sig over et enkelt produkt fra en enkelt forhandler, og sabler det ned med usaglige argumenter om produktets egenskaber, jeg mener er der nogle af disse personer der rent faktisk har hørt produktet ? Det kan jo være at det er pengene værd, og hvem skal i øvrigt afgøre hvad god lyd skal koste ? ! |
|
|
Du har så evigt ret. Hvis man ikke synes denne højttaler er 170.000,- værd, så er det interessante spørgsmål: Er det fordi man mener der er andre 170.000,-s højttalere der er bedre, eller fordi man af princip ikke mener at nogen højttaler kan være 170.000,- værd? Hvis det er det sidste, så er det i mine øjne tom kritik, for det siger mindst lige så meget om personen der leverer udtalelsen, end om produktet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Det har været svært at undgå at bemærke at prisen har spillet en rolle i denne debat, så jeg tillader mig at forsøge med et afsluttende indlæg i den sammenhæng.
Ved gennemlæsning af de debatterne der findes her på portalen, har man gang på gang kunne læse branchens begrundelser hvorfor vi som slutbrugere må betale priser der afviger væsentligt for priserne i US. Prisforskellen forklares primært forhold som told, moms og transportomkostninger. Når nu en vare ryger den modsatte vej, hvilket vil sige fra Europa til US, så må man jo formode at de stakkels amerikanere kommer til at betale kassen for disse produkter. De uhyrlige fragtudgifter må jo være ca. den samme, uanset om varen transporteres fra A -> B eller B -> A. US tilmed også told på de vare der importeres og sørme også moms. Uha må f.eks. disse højtalere være bekostlige derover. Heldig betaler en amerikaner normalt en pris der inkl. tax, ligger en del under en sådan recommended price...
Den pris vi som kunder får lov til at betale for vores produkter, beregnes ganske enkelt ud fra vores købekraft samt den konkurrence der findes på markedet. Men branchen forsøg på at forsvare deres priser, kom desværre også til at præge denne debat... 
|
|
|
Nu spiller der jo også andre faktore ind på prissætninger, bla. lønninger og de er jo temmelige høje her i landet.
Indsedet nu bare at det ikke er prisen som er for hjø, men jeres løn der er for lav  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
syncroniq skrev:
Jeg har lige bestilt en Fiat Panda til 99.000kr. Og lur mig om ikke der er for pænt mange flere penge i materialer, produktion osv end et sæt højttalere. I må huske at en højttaler kun et et kabinet, filter og enheder (stort set). Ingen triptæller, airbags osv eller robotter der svejser stel. Og så er den stadig 70.000kr billigere. smider man 30.000kr mere, har man 2 stk Pandaer. Prøv og hold det nede på jorden, og køb så en Panda istedet  |
|
|
For hvor mange kroner materialer er der i en Versace kjole til 70.000,-? For hvor mange kroner materialer er der i en flaske rødvin til 15.000,-?
|
|
|
Hov hov, nu skal du ikke blande dyr rødvin ind i denne debat. Rødvin er helligt, lige meget prisen  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|