Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 07:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Er I stadig i gang med denne tråd.....GISP!!!!!
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Jeg har lige bestilt en Fiat Panda til 99.000kr. Og lur mig om ikke der er for pænt mange flere penge i materialer, produktion osv end et sæt højttalere. I må huske at en højttaler kun et et kabinet, filter og enheder (stort set). Ingen triptæller, airbags osv eller robotter der svejser stel. Og så er den stadig 70.000kr billigere. smider man 30.000kr mere, har man 2 stk Pandaer. Prøv og hold det nede på jorden, og køb så en Panda istedet

Derfor syntes jeg den er for dyr.

Og jow, næsten aller importørere der sælger direkte har ca 70% avance. Hvor Jensen ligger ved jeg ikke, men der skal jo være plads til en forhandler imellem, så det passer nok meget godt. Det er der ikke noget nyt i, det har næsten alle produkter på markedet i DK.

Bare lige en detalje for at sammenlignen kan blive mere korrekt. Prisen for en Panda uden afgifter ligger på ca. 50K (versionen til 115 i udsalg), så det er vel løseligt antaget det det koster at lave sådan en svend, hvis altså FIAT ikke lige selv skal have lidt for at sælge til den danske importør.

Brian

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jensen > Panda Power ! Prøver bare at holde de materieller omkostninger på en højttaler op imod dem på en bil. Og jeg er sikker på at Fiat (f.eks.) bruger mindst lige så mange penge på messer, forsikringer osv som Vienna, og så nok en ordenlig stak mere. Det jeg mener er at jeg tror ikke den højttaler behøver at være så dyr at producere at den retfærdiggør en pris på 170.000kr.

Det er ment som et eksempel.

For mere info : http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Panda

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

spændende med en sammenligning med bil med

180 % afgifter....kunne vi osse få nogle priser på sejlbåde...

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hey,

Lexus > Fiat laver desværre ikke sejlbåde. Men jow, hvis højttalere også havde den afgift, havde den været nemmere at sluge.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Jensen > Panda Power ! Prøver bare at holde de materieller omkostninger på en højttaler op imod dem på en bil. Og jeg er sikker på at Fiat (f.eks.) bruger mindst lige så mange penge på messer, forsikringer osv som Vienna, og så nok en ordenlig stak mere. Det jeg mener er at jeg tror ikke den højttaler behøver at være så dyr at producere at den retfærdiggør en pris på 170.000kr.

Jo gør de nok.

Jeg er total ligeglad.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jensen > Ja, det er helt vildt. Og City Servostyring, firemotor. Jeg glæder mig

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Jamen hvorfor bruger du så ikke, design møbler møbler som eksempel?

Det er da klart, at for et manneske der bor til leje i volsmose, er 170000 mange penge at smide ud på en højttaler. Jeg er overbevist om at hvis Vienna Acoustics har lavet en højttaler e selv synes godt om, og som vil blive solgt til de rette mennesker. Men du kanjo også bare købe et sæt strauss for 50000 ;-). Sat rigtigt op så lyder de fremragende og så sparer du 120000. Og du skal tænke på at Jensen ALTID giver super priser for dit brugte.

Mvh Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hey

Sigma6 > Kan godt se din pointe. Men det gør ikke den højttaler til 170.000kr værd. Personligt køber jeg ikke højttalere, når jeg nu selv kan lave dem billigere og lige som jeg vil have dem. Men du styrker jo bare min påstand om at de ikke er blevet lavet for at blive solgt, og at prisen kun er sat deroppe for at imponere, og så sælge de billigere modeller. Det er selvfølgelig stadig kun min menning.

Jeg har bare mødt alt for mange mennesker med forespørgslen "Jammen, er det det bedste?" efterfulgt af "prisen er ligemeget... men er det det bedste?". MIN mening er at det synd for disse mennesker at måtte betale så stort et beløb som 170.000kr for et sæt højttalere, uden at vide hvad de får, især når Vienna ikke er kendt for grundlæggende ingeniørkunst.

Hvis vi skal vende det om, så prøv og tænk på hvormange enginiører du kan have ansat, og snedkere og materialer, for 170.000kr... Og bestiller du en Jydsk enginiør har du ham meget længere til de jydelønninger vi har herovre.

Og tak, jeg glæder mig også til Panda'n. Super bil til prisen. Fik jeg sagt at den har 6 airbags? (8 når konen er med).... 8 ventiler und alles.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey

Sigma6 > Kan godt se din pointe. Men det gør ikke den højttaler til 170.000kr værd. Personligt køber jeg ikke højttalere, når jeg nu selv kan lave dem billigere og lige som jeg vil have dem. Men du styrker jo bare min påstand om at de ikke er blevet lavet for at blive solgt, og at prisen kun er sat deroppe for at imponere, og så sælge de billigere modeller. Det er selvfølgelig stadig kun min menning.

Jeg har bare mødt alt for mange mennesker med forespørgslen "Jammen, er det det bedste?" efterfulgt af "prisen er ligemeget... men er det det bedste?". MIN mening er at det synd for disse mennesker at måtte betale så stort et beløb som 170.000kr for et sæt højttalere, uden at vide hvad de får, især når Vienna ikke er kendt for grundlæggende ingeniørkunst.

Hvis vi skal vende det om, så prøv og tænk på hvormange enginiører du kan have ansat, og snedkere og materialer, for 170.000kr... Og bestiller du en Jydsk enginiør har du ham meget længere til de jydelønninger vi har herovre.

Og tak, jeg glæder mig også til Panda'n. Super bil til prisen. Fik jeg sagt at den har 6 airbags? (8 når konen er med).... 8 ventiler und alles.

Hvis du skal være helt ærlig, tror du så ikke at Firmaet Vienna Acoustics kunne lave et filter så frekvens kurven målte helt lige?..eller så lige det er muligt. De kunne jo evt bare få gjort det af en eller anden freelancer.

Selvfølgelig er de 170000 værd for dem der køber dem. Ligesom Ægget koster (jeg mener) det er mellem 40 -50000. Det er et unikt produkt som der er blevet lagt blod og sved i.

Mvh Frank

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Øh... syntes i ikke at denne tråd er ved at være dø.....

Syntes i skulle skrive igen - når den kommer til DK og i har hørt den !!

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ægget med læder koster 81.000,- der er vel materialer for ca. 3000,-, jeg overvejer meget at købe et æg. Jeg syntes det er den flotteste stol, og så vil jeg tisse på, hvad det har kostet at lave den. Tak dig nu sammen, og spar det Pandavrøvl.

vh. T

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Ægget med læder koster 81.000,- der er vel materialer for ca. 3000,-, jeg overvejer meget at købe et æg. Jeg syntes det er den flotteste stol, og så vil jeg tisse på, hvad det har kostet at lave den. Tak dig nu sammen, og spar det Pandavrøvl.

vh. T

Er det mig du skriver sådan til? Hvis det er så gi' mig venligst en begrundelse.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

For at lige at holde lidt gang i denne døde tråd, så ligen nogle sjove indspark, i 11 time

Gad vide om æget kom før stolen, og om æget stole er god at sidde i, men æget er vel pæner end Vienne´s top model   

Der er god nok ikke afgift på denne højtaler men VEL en fortjeneste i samme størrelser orden

Nej jeg har ikke hørt dem, men se selfølig frem til at komme til det, og Vienne lave vel ikke så ringe højtale end dag (håber ikke at det bliver en
OM'er fra Vienne side)

Og så kan vi vel likke denne tråd, og vi ser frem til at H4A for dem ind til test
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
tarup 13 skrev:

vh. T

Er det mig du skriver sådan til? Hvis det er så gi' mig venligst en begrundelse.

Den har du misforstået. Du har da ikke sammenlignet prisen på Vienna og Fiat. Fordi jeg for 250,-kan købe en papkasse i Polen, der er større end en Fiat, er det jo ikke sikkert jeg har gjort et bedre køb.

vh. T

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
sigma6 skrev:
tarup 13 skrev:

vh. T

Den har du misforstået. Du har da ikke sammenlignet prisen på Vienna og Fiat. Fordi jeg for 250,-kan købe en papkasse i Polen, der er større end en Fiat, er det jo ikke sikkert jeg har gjort et bedre køb.

vh. T

Ha.... den var god Tarup13 !

Godt at se du stadig er med her på siden

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Denne tråd ville være ganske underholdende læsning - hvis det ikke lige var fordi de næsten tragiske "rønnebærrene-er-sure-og-det-er-jeg-også-fordi-jeg-ikke-kan- finde-min-del-af-opsvingskagen-på-min-egen-lønseddel-eller-f riværdiopgørelse fylder så meget og stjæler al opmærksomhed.

Til gengæld er det jo et udtryk for en enestående politisk korrekthed at udtale sig om en højttaler man ikke har hørt; så kan de, der ikke kan høre også give deres besyv med...

Fiat Panda!? 

Skal inddragelsen af køretøjer i denne sammenhæng forstås således, at når værdien af Viennas nye højttaler engang er slået fast med syvtommersøm i denne tråd af de kyndige vurderingsmænd er næste punkt på dagsordenen en "mest bil for pengene" diskurs?? Jeg håber i så fald på lige så meget hensyn til cyklister og andet godtfolk i kommende bil-tråd som det, der er blevet de, der ikke har hørt den her omtalte Vienna højttaler forundt i denne tråd.

Jeg har nemlig intet kørekort, men jeg ved - JEG VED DET! -  at en Fiat Pana er en dårlig køreoplevelse til prisen.

Hvilke andre bilmærker kan vi forvente inddraget i denne sammenhæng? Skoda? Er der mon noget selvbyg inde i billedet her?

- og kan dette bil-selvbyg mon holde arven fra hæderkronede Nimbus i hævd...?

Mvh

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej min ven

Jeg skal da lære lidt mere om pladespillere, så jeg holder mig orienteret.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Denne tråd ville være ganske underholdende læsning - hvis det ikke lige var fordi de næsten tragiske "rønnebærrene-er-sure-og-det-er-jeg-også-fordi-jeg-ikke-kan- finde-min-del-af-opsvingskagen-på-min-egen-lønseddel-eller-f riværdiopgørelse fylder så meget og stjæler al opmærksomhed.

Til gengæld er det jo et udtryk for en enestående politisk korrekthed at udtale sig om en højttaler man ikke har hørt; så kan de, der ikke kan høre også give deres besyv med...

Fiat Panda!? 

Skal inddragelsen af køretøjer i denne sammenhæng forstås således, at når værdien af Viennas nye højttaler engang er slået fast med syvtommersøm i denne tråd af de kyndige vurderingsmænd er næste punkt på dagsordenen en "mest bil for pengene" diskurs?? Jeg håber i så fald på lige så meget hensyn til cyklister og andet godtfolk i kommende bil-tråd som det, der er blevet de, der ikke har hørt den her omtalte Vienna højttaler forundt i denne tråd.

Jeg har nemlig intet kørekort, men jeg ved - JEG VED DET! -  at en Fiat Pana er en dårlig køreoplevelse til prisen.

Hvilke andre bilmærker kan vi forvente inddraget i denne sammenhæng? Skoda? Er der mon noget selvbyg inde i billedet her?

- og kan dette bil-selvbyg mon holde arven fra hæderkronede Nimbus i hævd...?

Mvh

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hvad er ligehed melle en brugt pladspille og en bruget skoda, de kan kan købes for en plovmand

Hvad der så har noget at gørre med en Vienne højtale, vel det samme som en Fiat har at gørre med en Vienne højtaler
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes