Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: B&O HiFi??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Spørgsmålet: Kan man kalde B&O et HiFi Mærke
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
154 [28,95%]
254 [47,74%]
124 [23,31%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:
Dr-Tricket skrev:
Bundgård skrev:

Den ideelle entusiast er ligeglad med både anlæggets størrelse og udseende og ville gå uden om Accuphase og det meste andet, alene pga. udseendet. Der er bare ikke ret mange af os, der er sådan når det kommer til stykket. Vi skal også have noget gejl for pengene. Det ved producenterne godt.

Er det ikke også fint nok, at vi får noget gejl, så længe lyden stadig er i højsædet?

Jeg synes denne diskution har kørt i ring et stykke tid nu og har forsøgt at få svar på følgende uden det er lykkedes:

Er et firma, der bruger hele budgettet på lyden, mere HIFI orienteret end f.eks. Accuphase, der bruger en stor del af budgettet på lyden og resten på design?.

har du fået svar på, ihvertfald har jeg forsøgt, bare med sonus faber som eksempel
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte B&o af flere årsager.

1.Ja det er flot design.

2.Det skal ikke være sorte store kasser der fylder hele stuen.

3.det skal lyde godt( det er så her der er delte meninger).

4.det skal være bred anvendeligt."tv-projektor-dts-dd-cd-dvd-vcr-radio-sat-link- og muligheder for at opgradere".

Til top Vis Shaun A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shaun A

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Shaun A skrev:

Jeg valgte B&O af flere årsager.

1.Ja det er flot design.

4.det skal være bred anvendeligt."tv-projektor-dts-dd-cd-dvd-vcr-radio-sat-link- og muligheder for at opgradere".

Det viser jo lige netop, at jeg har ret, du sætter design, og placeringsvenlighed højt, lyden kommer først, som nr. tre. 

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Shaun A skrev:

Jeg valgte B&o af flere årsager.

1.Ja det er flot design.

Læg nu lige mærke til at (igen), så er det første du nævner design, og først som nr. 3 komer lyden typisk B&O ejer (tag det ikke personligt, det er generelt).

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Dr-Tricket skrev:
Bundgård skrev:
[QUOTE=Dr-Tricket][QUOTE=Bundgård]

Er et firma, der bruger hele budgettet på lyden, mere HIFI oritenteret end f.eks. Accuphase, der bruger en stor del af budgettet på lyden og resten på design?.

Ja, men har aldrig hørt noget bedere end Pathos, Accuphase og Ml, og referere derfor til dem.

Kan jo kun tale ud fra egne erfaringer

Ja, men din personlige indstilling til hvad der er bedst, er jo irrelevant i denne sammenhæng.

Men så kan jeg da nævne et par stykker: Quad, NAD, Audio Research. En 10 årig dreng kunne have designet mange af deres produkter. Jeg siger ikke de ER mere HIFI orienteret, men de har potentiale for at være det.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Ok! det er jo også det i nævner først,altså design,og det er det det handler om i denne poll

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Shaun A skrev:

Ok! det er jo også det i nævner først,altså design,og det er det det handler om i denne poll

Jamen havde jeg lavet en liste som din, havde der kun været et punkt, der hedder God Lyd, det er det eneste der er vigtigt for mig, og det er det, jeg betegner som at være en "rigtig" entusiast (at være lige glad med udseendet), alt det andet med at det er pænt, det kommer bare oveni.

Og NEJ!, den her POLL handler om, hvorvidt B&O er hi-fi eller ej.

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeg må tilstå, at jeg kommer aldrig til at høre forskellen på om det er den ene eller den anden "gode/dyre/bedst"net ledning der er monteret på et anlæg

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

"Hi Fi eller ej "i nævner jo "design" frem for lyd når vi snakker B&O

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:

Ja, men din personlige indstilling til hvad der er bedst, er jo irrelevant i denne sammenhæng.

Jeg har ikke skrevet noget om personlig indstilling, nu tolker du bare det jeg skriver, i den retning, som du gerne vil have det. Jeg skriver bare, at man ikke kan skrive at eks Quad er godt, før man har hørt det

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Shaun A skrev:
"Hi Fi eller ej "i nævner jo "design" frem for lyd når vi snakker B&O

Ja, jeg eller vi, er jo nødt til at gøre opmærksomme på at det er det B&O, og dem der ejer det, går op i, og derfor syntes jeg ikke det kan betegnes som hi-fi.

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Dr-Tricket skrev:

Bundgård skrev:

Jeg har ikke skrevet noget om personlig indstilling, nu tolker du bare det jeg skriver, i den retning, som du gerne vil have det. Jeg skriver bare, at man ikke kan skrive at eks Quad er godt, før man har hørt det

Nej netop. Jeg siger jo også at de har potentiale for at være mere hifi orienteret end Accuphase. Accuphase har vist gang på gang at design, finish, printudlæg, placering af komponenter er vigtig og at der skal bruges mange ressourcer på det. De firmaer jeg nævner, har derimod vist det modsatte.

Iøvrigt undrer mig, at man kan bedømme et helt firma ud fra enkelte produkter. Både Philips og Sony laver da også udmærket grej. Var det ikke Jensen der sagde, at Accuphase løbeværket er fra Sony?. Philips laver også udmærkede løbeværk til HIFI brug.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:
Shaun A skrev:

Jamen havde jeg lavet en liste som din, havde der kun været et punkt, der hedder God Lyd, det er det eneste der er vigtigt for mig, og det er det, jeg betegner som at være en "rigtig" entusiast (at være lige glad med udseendet), alt det andet med at det er pænt, det kommer bare oveni.

Og NEJ!, den her POLL handler om, hvorvidt B&O er hi-fi eller ej.

Lad mig gætte - er du single - om jeg så fandt verdens bedste hifi, og den var tudegrimt, så var det ikke noget der kom ind i husstanden her

Jeg er af den overbevisning, at der ikke findes et eneste par ører der er ens, og der er heller ikke noget der hedder rigtig og forkerte entuiaster - at man også kigger på design, gør jo ikke en mindre entuiast.

Desuden er det mest sådan, at det man først "køber" med, er øjene, det er først ørerne som nummer 2. At man på et senere tidspunkt, bruger ørerne som første kontakt, skal vel ses i lyset af man ens smag og preferencer har ændret sig, og så kan man sikkert bedre acceptere, at design og udseende nok ikke lige er det mest hensigtsmæssige.

Om hvorvidt de går mere op i design, end lyd - tja - måske, det er jo deres kendetegn, men derfor, og så til at sige at de ikke vægter lyd, det tror jeg ikke er tilfældet. Jeg kan huske da jeg var på besøg der oppe, og jeg gik da lidt grinende derfra, for da jeg var der, brugte de en masse tid på at cd skuffen skulle lyde korrekt, og går man op i sådan nogle detaljer, så vil jeg også tror at de går lige så meget op i lyden.

For mig at se, er der så mange myter, meninger og holdninger til hvad hifi er, at det for mig at se er umuligt på nogen entydig og endegyldig måde at definere hvad der er hifi, high-end, og alt mulig andet.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:

Nej netop. Jeg siger jo også at de har potentiale for at være mere hifi orienteret end Accuphase. Accuphase har vist gang på gang at design, finish, printudlæg, placering af komponenter er vigtig og at der skal bruges mange ressourcer på det. De firmaer jeg nævner, har derimod vist det modsatte.

Iøvrigt undrer mig, at man kan bedømme et helt firma ud fra enkelte produkter. Både Philips og Sony laver da også udmærket grej. Var det ikke Jensen der sagde, at Accuphase løbeværket er fra Sony?. Philips laver også udmærkede løbeværk til HIFI brug.

Det var ikke min idé, at bedømme et firma, som helhed, det var en anden bruger, som spurgte om jeg så ikke mente, at sony var et hi-fi mærke, og som jeg skrev, ville jeg ikke kalde det et hi-fi mærke, hvis jeg skulle bedømme det som en helhed, men skrev også at de laver gode hi-fi produkter.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

"jeg burde måske havde skrevet, at jeg gerne ville hvad folk synes om lyden"

Der er mange, særdeles vellydende B&O produkter. Lyden i mit B&O fjernsyn slår den indbyggede lyd i de fleste andre fjernsyn. Lyden i mit Century køkkenanlæg slår lyden i andre køkkenanlæg. For større oplevelser har jeg valgt hvad I kan se på min profil. Men det gør ikke B&O inferiørt. Det er simpelthen et spørgsmål om hvilket givet produkt, der bedst dækker et givet behov.

Og, rees, det er ikke dine hjemmestrikkede kriterier, der ligger til grund for om et produkt er hifi eller ej, eller hvorvidt man er "entusiast" eller ej. ("Entusiast" - hvad er det dog for et spor tråden er kørt ind i? Handler dether om musik eller er det to mand med hver sin gamle bimmer med dumdumbas?)

Må jeg citere fra testen af Beolab 5 i Hifi-News: "A benchmark audio product, and a technological tour de force".

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

"B&O som sætter design i første række, og lyden i andne række, umuligt kan være hi-fi"

Dit argument er ikke logisk: Det at designet sættes højest (I sig selv ikke bevist) kan ikke logisk medføre, at lyden må være dårlig. (En velklædt person, som sætter tøj før litteratur, kan ikke være belæst - det kan man ikke slutte, vel?)

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

der er ingen der har sagt man ik kan nyde musik på B&O, men derimod at 99% af dem der køber det, er ligeglade med lyden, de har absolut INGEN interesse i at høre på andet udstyr for de skal have B&O, det er på alle måder langt mere et livstilsprodukt end det er hifi og det er os hvad det bliver købt som !!! (uenig ? for så gå da ind og se hvilke slags folk det er der køber det, hovedparten kan ikke engang selv sætte det til)

jazzman, jo den må du da meget gerne citere, men den eneste grund til at normale  B&O kunder nogensinde vil købe den havelampe er fordi den er dyr og de gerne vil vise de har råd til det.. og B&O siger jo os det er deres eneste produkt hvor lyden er sat over design.. om man så synes det er lykkedes er en helt anden sag..

Forstads villa, mercedes, ung kone, to børn, og B&O.. ja ja det lyder sku egentlig ik så slemt

og jo jeg har hørt rigtig mange af deres produkter, og endda os selv solgt B&O produkter.. især beolap 6000 er så ringe en højttaler at den burde komme med at gratis lægetjek

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Livsstilsprodukter er OK. Og kan være Hifi. På en gang. Hvor svært kan det være?

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

"B&O som sætter design i første række, og lyden i andne række, umuligt kan være hi-fi"

Dit argument er ikke logisk: Det at designet sættes højest (I sig selv ikke bevist) kan ikke logisk medføre, at lyden må være dårlig. (En velklædt person, som sætter tøj før litteratur, kan ikke være belæst - det kan man ikke slutte, vel?)

Det er jeg da enig i. At B&O har gjort det sværere for sig selv med nogle produkter end andre, ændre det da ikke ved det faktum, at de også interesserer sig for HIFI siden. Selvom ATC har lavet nogle højttalere i micro størrelse, er det vel stadig et HIFI firma.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

jammen for at noget skal kunne være hifi er det vel et must at produkterne kan overbevise dem der går op i hifi om at det rent faktisk kan betegnes som hifi.. enig ?

kan da godt sige jeg er fodboldspiller, sparkede til en bold i går da jeg var nede og bade.. men tror de færreste vil være enige..

min tlf har mp3 afspiller, men nej det er heller ikke hifi..

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes