Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: B&O HiFi??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Spørgsmålet: Kan man kalde B&O et HiFi Mærke
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
154 [28,95%]
254 [47,74%]
124 [23,31%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

1. Jeg tror B&O laver det de gør, for at genere så mange hifi entusiaster som muligt.

2. Inden i nu mener B&O er de eneste der bruger noget på design, og lad det bestemme.

1. Det er da en mulighed  

2. Det er der heller aldrig nogen der har sagt, eller jeg har ikke sagt det, jeg har sagt, at B&O sætter design højere end lyd, i modsætning til Pathos, Accuphase, ML osv. hvor der godt nok er brugt tid og penge (måske endda en del penge), på design, men det bliver ikke lavet på bekostning af, hvordan det kommer til at lyde, hvor B&O designer en eller anden 10 cm bred alu kasse, som ingenørene så skal lave til en højtaler (godt det ikke er mig !), og det er derfor jeg ikke ser B&O som hi-fi, de producere det ikke for lydens skyld.

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Rees: De fleste producenter producerer ikke for lyden, men for pengenes skyld. Derfor er der noget for enhver smag.
Har du glemt BeoLab 5? Tror du ikke den er lavet for lydens skyld?
BeoLab 3? Kan du nævne andre højttalere på størrelse med en håndbold, der spiller så meget? Det betyder ikke noget, om den koster 10.000. Hvis jeg manglede sådan en, måtte jeg jo bare spare op. Fidusen er: der er ikke andre produkter på markedet, der kan erstatte den, hvis man ser på lyd, størrelse og design som en helhed.
Der sælges SÅ meget %&# skrammel. Vore børn spises af med det mest rædderlige bras i Starwarsdesign. Måske skulle man bruge sine kræfter på at få noget af det smidt ud i stedet.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

I har overset et meget væsentligt element: betjeningsvenlighed.
Jeg kan trykke på min B&O fjernbetjening i mørke pga. det fysiske design af knapperne. Og jeg kan programmere videoen (ja, undskyld, jeg bruger den endnu) i løbet af ganske kort tid.
Jeg har en Avant fordi jeg vil have god, indbygget lyd i mit TV. Og billedet slår altså alt andet, jeg har set i 32". Og det kan betjenes uden ingeniørexamen, og ser tæskegodt ud. Disse ting er altså ikke gratis.
Oppe i lytterummet (ikke samme stue som TV) er udstyret delvist fra solens rige, men det er en anden historie. En MMC2 sad engang på min pladespiller, og den var god.

Denne tråd: Laks er bedst! Er sild overhovedet mad? Tun er da bare for dåsens skyld. Makrelelsker! Rejer burde ikke koste nær så meget!

Selv spiser jeg bare det hele.

Det er lige mine ord.

Til top Vis Shaun A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shaun A

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at "rees"vil mene at bl 5 ikke er HI FI da han er af den opfattelse af at de er for" designet" til at være HI FI.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Rees: De fleste producenter producerer ikke for lyden, men for pengenes skyld. Derfor er der noget for enhver smag.
Har du glemt BeoLab 5? Tror du ikke den er lavet for lydens skyld?
BeoLab 3? Kan du nævne andre højttalere på størrelse med en håndbold, der spiller så meget? Det betyder ikke noget, om den koster 10.000. Hvis jeg manglede sådan en, måtte jeg jo bare spare op. Fidusen er: der er ikke andre produkter på markedet, der kan erstatte den, hvis man ser på lyd, størrelse og design som en helhed.
Der sælges SÅ meget %&# skrammel. Vore børn spises af med det mest rædderlige bras i Starwarsdesign. Måske skulle man bruge sine kræfter på at få noget af det smidt ud i stedet.

Jamen som hi-fi entusiast bygger jeg mit rum op omkring mit anlæg, og er derfor lige glad med om det fylder noget, desuden kan du ikke få rigtig bas ud af 15x 15 CM.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Shaun A skrev:
jazzman skrev:

I har overset et meget væsentligt element: betjeningsvenlighed.
Jeg kan trykke på min B&O fjernbetjening i mørke pga. det fysiske design af knapperne. Og jeg kan programmere videoen (ja, undskyld, jeg bruger den endnu) i løbet af ganske kort tid.
Jeg har en Avant fordi jeg vil have god, indbygget lyd i mit TV. Og billedet slår altså alt andet, jeg har set i 32". Og det kan betjenes uden ingeniørexamen, og ser tæskegodt ud. Disse ting er altså ikke gratis.
Oppe i lytterummet (ikke samme stue som TV) er udstyret delvist fra solens rige, men det er en anden historie. En MMC2 sad engang på min pladespiller, og den var god.

Denne tråd: Laks er bedst! Er sild overhovedet mad? Tun er da bare for dåsens skyld. Makrelelsker! Rejer burde ikke koste nær så meget!

Selv spiser jeg bare det hele.

Det er lige mine ord.

Jamen læg nu lige mærke til det som alle B&O fans skriver, det er pænt, det er  det eneste dem der har B&O går op i, de er nævner aldrig at deres ht'ere har et meget stort lydbillede eller at man får alle nyancerne med i sit musik når man spiller musik, det eneste de går op i er at det er pænt, og det er ikke det, det her handler om, det handler om, om det er hi-fi eller ej.

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jamen det er hi fi i mine øjne.... UNDSKYLD øre!

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvis man begyndte med at definere lyden på b&o her på forumet vil man få sin sag for!

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Shaun A skrev:

Jamen det er hi fi i mine øjne.... UNDSKYLD øre!

Hvis man begyndte med at definere lyden på b&o her på forumet vil man få sin sag for!

Altså det ser godt ud ?

Ja, det er umuligt at beskrive alt det der mangler

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

"desuden kan du ikke få rigtig bas ud af 15x 15 CM"

Jo, man kan. Lyt selv efter.

Shaun A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet det før et andet sted men prøver igen!

Det optimale sted at lytte til hi fi er.

I en underjordisk bunker med æggebakker på vægen,kabler fra barsebæk,"de er billige nu"!og strøm fra et nedlagt transformaterstation,som er paralellforbundet til nogle kampvognsbatterier!

lyttepersonen skal være blind,"for at forstærke høresansen"og være maks 21 år!

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Shaun A skrev:

Jeg har skrevet det før et andet sted men prøver igen!

Det optimale sted at lytte til hi fi er.

I en underjordisk bunker med æggebakker på vægen,kabler fra barsebæk,"de er billige nu"!og strøm fra et nedlagt transformaterstation,som er paralellforbundet til nogle kampvognsbatterier!

lyttepersonen skal være blind,"for at forstærke høresansen"og være maks 21 år!

Jo jo, men med et elendigt anlæg kan alt det der være lige meget....

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Til Rees:

Hvis du mener Accuphase ikke går på kompromis med lyden, får man så ikke noget ud af, at skrifte fra en mindre Accuphase til en A60?. Effekten får man ikke mere af med en A60. Hvis Accuphase fik lov til at lave en forstærker til det dobbelte, ville den så ikke blive bedre end en A60?.

Jeg læste en test af en Accuphase engang. Det er vist en 10-12 år siden nu, men jeg kan huske et par ting, vi snakkede en del om den gang. Testen var på en af deres store effektforstærkere og der var vist kun ros til overs for forstærkeren. Der stod bl.a. at Accuphase nu havde brugt SMD komponenter for at gøre signalvejen kortere. Men der stod også følgende: "Der er brugt guld i store mængder". Vi snakkede om, hvem den sætning henvendte sig til. Om det guld har haft nogen indflydelse på lyden, er det jo kun konstruktørerne der kan svare på, men det har helt sikkert set hammer godt ud.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

"desuden kan du ikke få rigtig bas ud af 15x 15 CM"

Jo, man kan. Lyt selv efter.

Hvad er det B&O kan, som ingen andre producenter af højtalere ikke kan, andre de bruger store kabinetter, og store enheder for at lave dyb bas, men B&O kan lave det i 15 x 15 CM eller ? De bruger det der ABL, som jeg har henvist til tidligere og det, siger de selv, er lidt ekstra dyb mellemtone, som forsvinder når man skruer op, for ikke at overbelaste højtaleren.

Altså spiller de ikke dyb bas, men snyder (eller farver lyden), med "falsk" bas.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

"med et elendigt anlæg kan alt det der være lige meget"

Rees: Jeg er sikker på, at også dine Eltax Pyramid ht´er kan spille pænt - som sagt spiser jeg alt, bare det smager godt!

Du skal høre et setup før du dømmer det ude, uanset hvilke komponenter der indgår.
Der er nogen komponenter, der har større chance for succes, men med omhu kan rigtig meget grej bringes til at spille musik - som er det, det drejer sig om. Forhåbentlig går det osse op for dig en dag. Tag nu en tur i byen og køb/lån noget, du ikke kender, og sæt det på.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:

Til Rees:

Hvis du mener Accuphase ikke går på kompromis med lyden, får man så ikke noget ud af, at skrifte fra en mindre Accuphase til en A60?. Effekten får man ikke mere af med en A60. Hvis Accuphase fik lov til at lave en forstærker til det dobbelte, ville den så ikke blive bedre end en A60?.

Jeg læste en test af en Accuphase engang. Det er vist en 10-12 år siden nu, men jeg kan huske et par ting, vi snakkede en del om den gang. Testen var på en af deres store effektforstærkere og der var vist kun ros til overs for forstærkeren. Der stod bl.a. at Accuphase nu havde brugt SMD komponenter for at gøre signalvejen kortere. Men der stod også følgende: "Der er brugt guld i store mængder". Vi snakkede om, hvem den sætning henvendte sig til. Om det guld har haft nogen indflydelse på lyden, er det jo kun konstruktørerne der kan svare på, men det har helt sikkert set hammer godt ud.

Jamen selvfølgelig er den billige E-212 ikke lige så god som deres A-60, men det jeg mener med at de ikke har gået på kompromis med lyden pga. design som B&O gør.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

"med et elendigt anlæg kan alt det der være lige meget"

Rees: Jeg er sikker på, at også dine Eltax Pyramid ht´er kan spille pænt - som sagt spiser jeg alt, bare det smager godt!

Du skal høre et setup før du dømmer det ude, uanset hvilke komponenter der indgår.
Der er nogen komponenter, der har større chance for succes, men med omhu kan rigtig meget grej bringes til at spille musik - som er det, det drejer sig om. Forhåbentlig går det osse op for dig en dag. Tag nu en tur i byen og køb/lån noget, du ikke kender, og sæt det på.

Jeg kan starte med at oplyse dig om, at mine Eltax P er elendige for at sige det mildt, men det er et penge spørgsmål.

Jamen problemet er jo, at B&O's sager ikke kan spille alt lyden, de laver "falsk" bas, med deres ABL system, og hvis du så skruer op firsvinder bassen, og jamen så mangler der jo pludselig en stor del af musikken.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

"falsk" bas

Forkert. Der er selvfølgelig en pris for at få bas ud af et lillebitte kabinet, og det er maximal lydstyrke. Så skærer B&O kompensationen bort ved høje lydtryk for at skåne enhederne. Det lyder selvfølgelig ikke godt, MEN: I alm. passive højttalere sker det samme: enhederne kommer på et tidspunkt ud over deres lineære arbejdsområde, og det lyder ligesådan: kompression.

Hvis du vil undgå det, så køb et køleskabsstort system. 15x15 cm modellerne er lavet til folk, der gerne vil have noget småt. Det er der ikke noget odiøst i, og bare fordi det ikke kan spille med diskolydstyrke, kan det godt være hifi.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

"falsk" bas

Forkert. Der er selvfølgelig en pris for at få bas ud af et lillebitte kabinet, og det er maximal lydstyrke. Så skærer B&O kompensationen bort ved høje lydtryk for at skåne enhederne. Det lyder selvfølgelig ikke godt, MEN: I alm. passive højttalere sker det samme: enhederne kommer på et tidspunkt ud over deres lineære arbejdsområde, og det lyder ligesådan: kompression.

Hvis du vil undgå det, så køb et køleskabsstort system. 15x15 cm modellerne er lavet til folk, der gerne vil have noget småt. Det er der ikke noget odiøst i, og bare fordi det ikke kan spille med diskolydstyrke, kan det godt være hifi.

Ja, men problemet er at dem der køber de små BL 3, de er ikke entusiaster i mine øjne, en rigtig entusiast, er lige glad med hvor meget hans/hendes HT'er fylder. Og selvfølgelig vil man undgå at bassen forsvinder, det er derfor man køber et sæt højtalere, der først og fremmest er beregnet til at spille musik, og ikke som B&O's ht'ere der er designet først for at de bliver pæne, og at de så bagefter finder ud af, hvor meget lyd der kan komme ud af dem; og derfor er det ikke hi-fi. 

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Er det alt B&O laver der er hifi ? eller kun noget ? beocenter og beosound feks ?

Er alle cd spillere, højttalere, forstærkere, receivere, pc speakers, osv hifi ? for hvis alt der kan sige lyde er hifi bliver vi aldrig enige

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes