| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja vi har da lært lidt om hvad der er hifi.. der findes to klasser.. min norm og din norm
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit sidste spørgsmål, Rees: hvis dit NAD (fremragende mærke, seriøst) og Eltax lyder så stygt, kunne du så ikke have købt noget andet - eller tror du at man skal give over 50000 for et anlæg, for at det lyder af noget? (Så er du blevet snydt).
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
jaja vi har da lært lidt om hvad der er hifi.. der findes to klasser.. min norm og din norm 
|
|
|
Jep og da din normen er gammel er min normen den rigtige!
Jeg synes det er sjovt at der kan komme så lang en tråd ud af at diskutere om B&O er hifi eller ej, det må jo betyde at B&O som virksomhed/producent/udvikler har en holdning til hvad de laver og det betyder at vi som forbrugere bliver nødt til at forholde sig til dem. Personligt vil jeg altid have respekt for en virksomhed der har en holdning til det den laver, oså selvom jeg er uenig i denne holdning.
Det jeg synes der er kedeligt ved denne diskussion er alle de løse påstande og fordomme den er baseret på, hvilket jo også havde været ved at køre tråden ud på et sidespor et par gange.
Det er f.eks. flere gange blevet påstået at en stor procentdel af B&Os kunder kun køber B&O fordi det er et prestige produkt! Jeg synes det er imponerende at B&O er i stand til at sælge så mange musikanlæg til folk der slet ikke lytter til musik! Det er fanme flot 
Det har været fremme at hvis design er en afgørende faktor, så er det ikke hifi! Men hvis pris er en faktor så kan det godt være hifi. Så hvis en producent prøver at få den bedst mulige lyd ud af f.eks. en cd-aspiller til 1.200 (som der var en der nævnte) så er det hifi. Men hvis en producent bestemmer sig for at få bedst mulig lyd ud af en lille højttaler der skal se godt ud, så er det ikke hifi. Det er da noget sludder - helt ærlig!
Det har også nogle gange været nævnt at der er andre der laver bedre højttalere end B&O til en lavere pris, hvilket jeg ikke nødvendigvis er uenig i, men når I laver den slag sammenligninger så husk lige at smide prisen på en forstærker oveni før i sammenligner. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Michael WB for en stringent opsummering. Nok lidt for stringent til trådens ophavsmænd
Nå, men nu siger vi tak for denne gang. Warhol talte om alle menneskers mulighed for 15 minutters berømmelse. Den gik så i dag til to lidet erfarne selvbestaltede smagsdommere, som troede at de havde en definition på HiFi. Det er rart at vide, at der er plads til udvidelse af horisonten for d´herrer 
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
MGPProjectS skrev:
Guldkysten skrev:
Rees skrev:
Ronin skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
Men vi skal jo lige huske på, iom. vi er yngst, er det os der har den bedste hørrelse, og derfor er vi mere relevante i test af højtalere.
Dr-Tricket & Rees
|
|
|
DOH - det ligger virkelig niveauet for argumentationen
|
|
|
Ronin kunne jo lade være med, at starte med at provokere, han mener tilsyneladene ikke, at man som 17-årig kan have hørt noget dyrt hi-fi, og derved havde dannet sig en holdning til, hvad god lyd er. Det var sådan set ikke et argument, vi var jo nød til at forsvare os, når han kommer med en sådan påstand
|
|
|
Nu er det jo så ikke lige det man kan kalde den bedste argumentation, vel
|
|
|
Tsk tsk tsk... grow up!
|
|
|
Tsk tsk tsk - ja tak - og hvor vil du hen med det
|
|
|
En simpel reaktion på den, i forhold til tråden, lidt usaglige argumentation fra Rees . Må så tilgengæld sige, at hvis man som 17 årig har en E212, er man da på rette spor .
I øvrigt må det da være en spændende udfordring for B&O's ingeniører at forsøge at lave vellyd ud af de specielle designs! __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
Mit sidste spørgsmål, Rees: hvis dit NAD (fremragende mærke, seriøst) og Eltax lyder så stygt, kunne du så ikke have købt noget andet - eller tror du at man skal give over 50000 for et anlæg, for at det lyder af noget? (Så er du blevet snydt).
|
|
|
Jamen altså igen det er et penge spørgsmål, jeg har sådanset heller aldrig sagt at mit NAD ikke spiller godt, kun at mine eltax er elendige... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Det er f.eks. flere gange blevet påstået at en stor procentdel af B&Os kunder kun køber B&O fordi det er et prestige produkt! Jeg synes det er imponerende at B&O er i stand til at sælge så mange musikanlæg til folk der slet ikke lytter til musik! Det er fanme flot 
|
|
|
Jamen det er jo det de gør, så ja de er dygtige... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kun at mine eltax er elendige...
Så var det da trist at de kom hjem til dig
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Det er f.eks. flere gange blevet påstået at en stor procentdel af B&Os kunder kun køber B&O fordi det er et prestige produkt! Ja, mange køber B&O fordi naboen har det. Jeg synes det er imponerende at B&O er i stand til at sælge så mange musikanlæg til folk der slet ikke lytter til musik! Det er ikke et spørgsmål om folk lytter til musik, men om hvilke krav de stiller til lydkvaliteten. Det er fanme flot 
Det har også nogle gange været nævnt at der er andre der laver bedre højttalere end B&O til en lavere pris, hvilket jeg ikke nødvendigvis er uenig i, men når I laver den slag sammenligninger så husk lige at smide prisen på en forstærker oveni før i sammenligner. Selvom der også skal købes forstærker til ht'erne er det stadig langt biligere end B&O. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Guldkysten skrev:
MGPProjectS skrev:
Guldkysten skrev:
Rees skrev:
Ronin skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
Men vi skal jo lige huske på, iom. vi er yngst, er det os der har
den bedste hørrelse, og derfor er vi mere relevante i test af højtalere.
Dr-Tricket & Rees
|
|
|
DOH - det ligger virkelig niveauet for argumentationen
|
|
|
Ronin kunne jo lade være med, at starte med at provokere, han mener
tilsyneladene ikke, at man som 17-årig kan have hørt noget dyrt hi-fi,
og derved havde dannet sig en holdning til, hvad god lyd er. Det var
sådan set ikke et argument, vi var jo nød til at forsvare os, når han
kommer med en sådan påstand
|
|
|
Nu er det jo så ikke lige det man kan kalde den bedste argumentation, vel
|
|
|
Tsk tsk tsk... grow up!
|
|
|
Tsk tsk tsk - ja tak - og hvor vil du hen med det
|
|
|
En simpel reaktion på den, i forhold til tråden, lidt usaglige argumentation fra Rees . Må så tilgengæld sige, at hvis man som 17 årig har en E212, er man da på rette spor .
I øvrigt må det da være en spændende udfordring for B&O's ingeniører at forsøge at lave vellyd ud af de specielle designs! |
|
|
okay - sådan læste jeg det bare ikke.
Korrekt - de to herrer har da tingene iorden
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
|
I øvrigt må det da være en spændende udfordring for B&O's ingeniører at forsøge at lave vellyd ud af de specielle designs!
|
|
|
Vi er enige om at jeg har sagt at vi har hørt på en Accuphase men, det drejer sig om en noget ældre E-303.
Ja der er noget udfordring i deres job
__________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
Tak til Michael WB for en stringent opsummering. Nok lidt for stringent til trådens ophavsmænd
Nå, men nu siger vi tak for denne gang. Warhol talte om alle menneskers mulighed for 15 minutters berømmelse. Den gik så i dag til to lidet erfarne selvbestaltede smagsdommere, som troede at de havde en definition på HiFi. Det er rart at vide, at der er plads til udvidelse af horisonten for d´herrer 
|
|
|
Altså jeg kan da lige oplyse dig om, at jeg har henvist til den DIN norm tidligere, så jo definitionen på hi-fi kender vi skam. Desuden har jeg aldrig sagt, at jeg var dommer på nogen måde, jeg har sagt mine meninger, og det er ikke det samme, jeg ville sådan set bare gerne finde ud af, om der var andre der delte min mening om B&O, det var derfor jeg blandede mig i denne debat, at du så udråber mig som dommer jamen det er både forkert og venligt, for så er det nemlig mig der bestemmer i sidste ende så tak for det  __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
MichaelWB skrev:
|
Det er f.eks. flere gange blevet påstået at en stor procentdel af B&Os kunder kun køber B&O fordi det er et prestige produkt! Ja, mange køber B&O fordi naboen har det. Jeg synes det er imponerende at B&O er i stand til at sælge så mange musikanlæg til folk der slet ikke lytter til musik! Det er ikke et spørgsmål om folk lytter til musik, men om hvilke krav de stiller til lydkvaliteten. Det er fanme flot 
Det har også nogle gange været nævnt at der er andre der laver bedre højttalere end B&O til en lavere pris, hvilket jeg ikke nødvendigvis er uenig i, men når I laver den slag sammenligninger så husk lige at smide prisen på en forstærker oveni før i sammenligner. Selvom der også skal købes forstærker til ht'erne er det stadig langt biligere end B&O.
|
|
|
|
|
|
Enig Det er for dyrt __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
MichaelWB skrev:
|
Det har også nogle gange været nævnt at der er andre der laver bedre højttalere end B&O til en lavere pris, hvilket jeg ikke nødvendigvis er uenig i, men når I laver den slag sammenligninger så husk lige at smide prisen på en forstærker oveni før i sammenligner. Selvom der også skal købes forstærker til ht'erne er det stadig langt biligere end B&O.
|
|
|
|
|
|
Jamen endnu en man kan være helt enig med, det er for dyrt  __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
kun at mine eltax er elendige...
Så var det da trist at de kom hjem til dig
|
|
|
Ja både og, de var bedre end dem jeg havde før så ... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
dfms skrev:
MichaelWB skrev:
|
Det er f.eks. flere gange blevet påstået at en stor procentdel af
B&Os kunder kun køber B&O fordi det er et prestige
produkt! Ja, mange køber B&O fordi naboen har det. Jeg synes det er imponerende at B&O er i stand til at sælge så mange musikanlæg til folk der slet ikke lytter til musik! Det er ikke et spørgsmål om folk lytter til musik, men om hvilke krav de stiller til lydkvaliteten. Det er fanme flot 
Det har også nogle gange været nævnt at der er andre der laver bedre
højttalere end B&O til en lavere pris, hvilket jeg ikke
nødvendigvis er uenig i, men når I laver den slag sammenligninger så
husk lige at smide prisen på en forstærker oveni før i sammenligner. Selvom der også skal købes forstærker til ht'erne er det stadig langt biligere end B&O.
|
|
|
|
|
|
Jamen endnu en man kan være helt enig med, det er for dyrt  |
|
|
ja hvis man bedømmer udfra egenskaber er det for dyrt, men hvis det ik var dyrt ville det gå udover B&O´s primære grundlag
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen, har aldrig sagt jeg har E-212, blot at vi har en Accuphase hjemme og høre på, en ældre E-303, som spørgsmålet gik på til at starte med. (Om vi havde hørt noget ordentligt grej) __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Rees skrev:
dfms skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jamen endnu en man kan være helt enig med, det er for dyrt 
|
|
|
ja hvis man bedømmer udfra egenskaber er det for dyrt, men hvis det ik var dyrt ville det gå udover B&O´s primære grundlag
|
|
|
Ja! __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Rees skrev:
dfms skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jamen endnu en man kan være helt enig med, det er for dyrt 
|
|
|
|
|
|
Tror jeg også __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |