Emne: B&O HiFi??? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er vi jo tilbage til definationen af hvad er hifi.. det vil aldrig lykkes os at blive enige om det !
hifi og surround er jo et gængs udtryk, så surround kan jo ik være hifi, eller ?
hvis man ik bruger grøn filt på sine speakers er man gået på kompromis, og derfor er de heller ik hifi ?
hvis man har trægulv kan det ik være hifi ?
hvis det ik måler korrekt kan det da slet ik være hifi ?
Hvad skal bestemme om det er hifi, er det producentens mål med sine produkter eller ejerne ?
For mig kan højttalere forklædt som malerier absolut ikke være hifi !!
det er hovedsaligt for de æstetiske årsager de er købt, men alligevel
vil køberne have musik.. er det så grundlaget for købet der bestemmer om det er hifi ?
En sony cd afspiller til 1200 kr vil jeg tilgengæld gerne
definere som værende hifi, ik pga de lydmæssige egenskaber, men pga
grundlaget for produktion og køb, bedst mulig lyd, til den laveste pris i dette tilfælde.
hvorfor er et par sølvfarvede søjlehøjttalere til 22000 kr fra B&O
så ikke hifi i min defination af ordet ? igen grundlaget for både
produktion og køb, alle burde kunne blive enige om at man kan få LANGT bedre
lyd for en brøkdel af prisen, derfor bliver design vægtet langt over
ydelse, og ydelsen er på ingenmåde grundlag for køb !!
dvs at min defination af ordet hifi, går på grundlaget for køb og
produktion, er det med lyd eller design for øje ? hvis det er begge
dele (som sonus faber) hvad bliver så vægtet højest, gåes der på
kompromis på afgørende punkter ?
selvfølgelig er der produkter der tilgodeser begge dele, og både er
designmæssigt korrekt, samt værende hifi.. sonus faber feks, de fleste
er enige om de laver smukke højttalere, ik alle er enige om lyden,
hvorfor er sonus faber så at betegne som hifi når B&O ikke er ?
igen er grundlaget for købet bestemmene, sonus faber ejerne, er af
uransalige grunde overbevist om at grundlaget for deres køb af
sonus faber, hovedsaligt er deres lydmæssige egenskaber. hvorimod 99%
af køberne af B&O absolut ingen interesse har i at finde frem til
den bedste lyd, eller sammenligne med andre produkter.
faktisk vil jeg tro at hvis hovedparten af B&O ejere læste denne
tråd vil de tage det som en kompliment, at vi ved de har brugt penge og
synes det ser fedt ud !!
[/QUOTE]
Gider ik skrive det igen.. og de nærtagne B&O ejere, ingen har sagt jeres udstyr ik er noget værd..
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
...og de nærtagne B&O ejere, ingen har sagt jeres udstyr ik er noget værd..
|
|
|
Korrekt, folk har bare sagt deres mening om, hvordan B&O lyder, og ud fra det, og få andre faktorere, har man så vurderet, om man kan kalde det hi-fi __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv noget B&O, så for mig er det kun det principielle.
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
| Jeg har ikke selv noget B&O, så for mig er det kun det principielle. |
|
|
Det er jo også i orden . Alle har vel ret til at have deres egen holdning! __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
[QUOTE=3DX]hvis B&O er ligeglade med lyd kvalitet, så forstår jeg ikke de kører med ppm værdier på under langt under 1000, og sender så meget retur, pga, fejl  |
|
|
Jeg vil bare lige sige, at jeg aldrig har sagt at B&O er ligeglade med lydkvalitet, jeg har sagt, at de tænker mere på design.
|
|
|
det gælder så også for mig ....
|
|
|
hvordan kommer i til den konklution ?
fordi det er dyrt og I ikke kan lide lyden, eller fordi det ser godt ud, eller....
*NAD tænker mere på prisen en lyden, derfor er det ikke hifi 
|
|
|
*Har aldrig sagt at NAD er hi-fi, så det er sådanset op til dig, hvad du mener om det.
1. det lyder elendigt 2. det er tæske grimt 3. hvis de havde brugt alle de 22k, som et sæt beolab 3 koster, på kun at lave en højtaleren, så ville de kunne lave noget i retningen af Audio pro Blue diamond V.2, som kun koster 12k, den har masser af dyb bas, en skide lækker mellemtone og en tydlig diskant (uden at være skarp, hvis der var nogen der var i tvivl ).
det går jeg ud fra er din mening, eller er det en målt bedømmelse du der kommer med ? Bingo det er min mening
Bango, så hvis vi finder en der mener B&O er fair pris sat, og lydder godt, så er det hifi. eller er det dig der bestemmer om det er hifi? Nej, du ville jo aldrig kunne finde en der ville sige at de var fair pris sat, for det skal jo bedømmes på deres kvalitet som hi-fi højtaler, og ikke som helhed, med design.
Det skinner i gennem på det endelige produkt, at de har givet ingenørende unfair muligheder, for at lave en god højtaler, pga. de ville have den ikke skulle være større.
og derfor er det ikke hifi. nej?
Accu's ing. har haft et budget at holde sig til på deres billige serier, derfor er det ikke hifi, fordi ing, ikke har haft total frihed. det ved jeg, men de er ikke blevet begrænset af at deres forstærker ikke må fylde mere end 15x15x15 cm, altså kommer designet ikke i vejen for, at de kan lave et godt prudukt ud fra deres budget.
så pris begrænsninger er ok i hif verden, men ikke udsenet ? har aldrig sagt at de ikke må lave pæne ting, blot at designet ikke på begrænse produktet som, det gør hos B&O, jeg er ikke i tvivl om at de kunne lave gode højtalere, hvis bare de ikke skulle have deres tåbelige design, som de jo syntes er så vigtigt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ejer ikke en eneste B&O dims, men jeg mener det er grader af hifi i taler om.
i mener ikke det er hifi ud fra jeres kriterier, fair nok. men så er det smag og behag diskutionen igen igen.
men kan vi blive enigen om at B&O lyder bedre end så meget andet. Denver, Funia, Alba osv?
de har ikke tænkt på designet før lyden/ billedet.
er det så hifi ?
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
|
Rees: Accu's ing. har haft et budget at holde sig til på deres billige serier, derfor er det ikke hifi, fordi ing, ikke har haft total frihed. det ved jeg, men de er ikke blevet begrænset af at deres forstærker ikke må fylde mere end 15x15x15 cm, altså kommer designet ikke i vejen for, at de kan lave et godt prudukt ud fra deres budget.
Nej, men så er de blevet begrænset af andre ting, der har dæmpet lydkvaliteten.
|
|
|
Som hvad ? __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
men kan vi blive enigen om at B&O lyder bedre end så meget andet. Denver, Funia, Alba osv?
er det så hifi ?
|
|
|
I dette tilfælde, kan jeg give dig ret, B&O er bedere end de produkter du nævner.
HELT enig __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
|
|
|
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
[QUOTE=3DX]hvis B&O er ligeglade med lyd kvalitet, så forstår jeg ikke de kører med ppm værdier på under langt under 1000, og sender så meget retur, pga, fejl  |
|
|
Jeg vil bare lige sige, at jeg aldrig har sagt at B&O er ligeglade med lydkvalitet, jeg har sagt, at de tænker mere på design.
|
|
|
|
|
|
fordi det er dyrt og I ikke kan lide lyden, eller fordi det ser godt ud, eller....
|
|
|
*Har aldrig sagt at NAD er hi-fi, så det er sådanset op til dig, hvad du mener om det.
1. det lyder elendigt 2. det er tæske grimt 3. hvis de havde brugt alle de 22k, som et sæt beolab 3 koster, på kun at lave en højtaleren, så ville de kunne lave noget i retningen af Audio pro Blue diamond V.2, som kun koster 12k, den har masser af dyb bas, en skide lækker mellemtone og en tydlig diskant (uden at være skarp, hvis der var nogen der var i tvivl ).
det går jeg ud fra er din mening, eller er det en målt bedømmelse du der kommer med ? Bingo det er min mening
Bango, så hvis vi finder en der mener B&O er fair pris sat, og lydder godt, så er det hifi. eller er det dig der bestemmer om det er hifi? Nej, du ville jo aldrig kunne finde en der ville sige at de var fair pris sat, for det skal jo bedømmes på deres kvalitet som hi-fi højtaler, og ikke som helhed, med design.
Det skinner i gennem på det endelige produkt, at de har givet ingenørende unfair muligheder, for at lave en god højtaler, pga. de ville have den ikke skulle være større.
Accu's ing. har haft et budget at holde sig til på deres billige serier, derfor er det ikke hifi, fordi ing, ikke har haft total frihed. det ved jeg, men de er ikke blevet begrænset af at deres forstærker ikke må fylde mere end 15x15x15 cm, altså kommer designet ikke i vejen for, at de kan lave et godt prudukt ud fra deres budget.
så pris begrænsninger er ok i hif verden, men ikke udsenet ? har aldrig sagt at de ikke må lave pæne ting, blot at designet ikke på begrænse produktet som, det gør hos B&O, jeg er ikke i tvivl om at de kunne lave gode højtalere, hvis bare de ikke skulle have deres tåbelige design, som de jo syntes er så vigtigt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hvor har du fra at designet går forud for lyden ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Shaun A Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
|
|
|
Jeg har b&o Men er ikke nærtagene!  Er bare glad for det jeg har og syntes at det spiller godt.Ser godt ud!. Er rar at betjene! Håber at det er den rigtige rækkefølge  __________________ Nogen går i små sko!.Andre i store! Pyt!. Bare de passer!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
|
|
|
3DX skrev:
jeg ejer ikke en eneste B&O dims, men jeg mener det er grader af hifi i taler om.
i mener ikke det er hifi ud fra jeres kriterier, fair nok. men så er det smag og behag diskutionen igen igen.
er det så hifi ?
|
|
|
læs tilbage i tråden, så finder du ud af at B&O tilhængerne mener det, vi andre gør ikke..
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
så er vi jo tilbage til definationen af hvad er hifi.. det vil aldrig lykkes os at blive enige om det !
hifi og surround er jo et gængs udtryk, så surround kan jo ik være hifi, eller ?
hvis man ik bruger grøn filt på sine speakers er man gået på kompromis, og derfor er de heller ik hifi ?
hvis man har trægulv kan det ik være hifi ?
hvis det ik måler korrekt kan det da slet ik være hifi ?
Hvad skal bestemme om det er hifi, er det producentens mål med sine produkter eller ejerne ?
For mig kan højttalere forklædt som malerier absolut ikke være hifi !! det er hovedsaligt for de æstetiske årsager de er købt, men alligevel vil køberne have musik.. er det så grundlaget for købet der bestemmer om det er hifi ?
En sony cd afspiller til 1200 kr vil jeg tilgengæld gerne definere som værende hifi, ik pga de lydmæssige egenskaber, men pga grundlaget for produktion og køb, bedst mulig lyd, til den laveste pris i dette tilfælde.
hvorfor er et par sølvfarvede søjlehøjttalere til 22000 kr fra B&O så ikke hifi i min defination af ordet ? igen grundlaget for både produktion og køb, alle burde kunne blive enige om at man kan få LANGT bedre lyd for en brøkdel af prisen, derfor bliver design vægtet langt over ydelse, og ydelsen er på ingenmåde grundlag for køb !!
dvs at min defination af ordet hifi, går på grundlaget for køb og produktion, er det med lyd eller design for øje ? hvis det er begge dele (som sonus faber) hvad bliver så vægtet højest, gåes der på kompromis på afgørende punkter ?
selvfølgelig er der produkter der tilgodeser begge dele, og både er designmæssigt korrekt, samt værende hifi.. sonus faber feks, de fleste er enige om de laver smukke højttalere, ik alle er enige om lyden, hvorfor er sonus faber så at betegne som hifi når B&O ikke er ? igen er grundlaget for købet bestemmene, sonus faber ejerne, er af uransalige grunde overbevist om at grundlaget for deres køb af sonus faber, hovedsaligt er deres lydmæssige egenskaber. hvorimod 99% af køberne af B&O absolut ingen interesse har i at finde frem til den bedste lyd, eller sammenligne med andre produkter.
faktisk vil jeg tro at hvis hovedparten af B&O ejere læste denne tråd vil de tage det som en kompliment, at vi ved de har brugt penge og synes det ser fedt ud !!
|
|
|
Gider ik skrive det igen.. og de nærtagne B&O ejere, ingen har sagt jeres udstyr ik er noget værd..[/QUOTE]
Jeg er simpelt hen så enig.... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
3DX skrev:
|
er det så hifi ?
|
|
|
I dette tilfælde, kan jeg give dig ret, B&O er bedere end de produkter du nævner.
HELT enig
|
|
|
men hos dem, tro jeg da at ydelsen går forud for designet... håber jeg 
så det er mere hifi end B&O ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
Bundgård skrev:
|
Rees: Accu's ing. har haft et budget at holde sig til på deres billige serier, derfor er det ikke hifi, fordi ing, ikke har haft total frihed. det ved jeg, men de er ikke blevet begrænset af at deres forstærker ikke må fylde mere end 15x15x15 cm, altså kommer designet ikke i vejen for, at de kan lave et godt prudukt ud fra deres budget.
Nej, men så er de blevet begrænset af andre ting, der har dæmpet lydkvaliteten.
|
|
|
Som hvad ?
|
|
|
Gå tilbage i tråden, hvis du vil kende mit svar.
|
| Til top |
|
| |
Shaun A Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
3DX skrev:
|
er det så hifi ?
|
|
|
HELT enig
|
|
|
Så kørere den igen DR trick!! __________________ Nogen går i små sko!.Andre i store! Pyt!. Bare de passer!
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
så pris begrænsninger er ok i hif verden, men ikke udsenet ? har aldrig sagt at de ikke må lave pæne ting, blot at designet ikke på begrænse produktet som, det gør hos B&O, jeg er ikke i tvivl om at de kunne lave gode højtalere, hvis bare de ikke skulle have deres tåbelige design, som de jo syntes er så vigtigt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hvor har du fra at designet går forud for lyden ? (se skrift med fed) |
|
|
__________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Dr-Tricket skrev:
3DX skrev:
|
er det så hifi ?
|
|
|
HELT enig
|
|
|
så det er mere hifi end B&O ?
|
|
|
Ja, hvis det er ens defination af hi-fi, så er de, men hi-fi, har jo ikke rigtig noget at gøre med, hvad man synes lyder godt, problemet er, at vi definere hi-fi, hi-fi er jo en norm, som ikke kan diskuteres, men vi skulle måske mere diskutere, hvad vi synes lyder godt. I denne tråd har vi (fejlagtigt) diskuteret, hvad vi synes lyder godt, og derfor nævner jeg pathos, jeg kan godt lide lyden af en rørforstærker. Jeg indrømmer, at jeg måske selv har været med til at dreje tråden lidt i den forkerte retning, det var en fejl. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
3DX skrev:
Rees skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hvor har du fra at designet går forud for lyden ? (se skrift med fed)
|
|
|
|
|
|
så du mener at du kan se at designet går forud for lyden.
hvis jeg vi siger at mange projekter også ht'er, bliver droppet. er det så fordi designeren har tegnet noget han ændre meninge om, og senere syntes er grimt, eller fordi det ikke kan komme til at spille som de vil?
hvor mange ht'er fabrikanter kender du, som bare laver en ht'er så den lyder bedst, og skider på udsenet. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:

3DX skrev:
Dr-Tricket skrev:
3DX skrev:
|
er det så hifi ?
|
|
|
HELT enig
|
|
|
|
|
|
Ja, hvis det er ens defination af hi-fi, så er de, men hi-fi, har jo ikke rigtig noget at gøre med, hvad man synes lyder godt, problemet er, at vi definere hi-fi, hi-fi er jo en norm, som ikke kan diskuteres, men vi skulle måske mere diskutere, hvad vi synes lyder godt. I denne tråd har vi (fejlagtigt) diskuteret, hvad vi synes lyder godt, og derfor nævner jeg pathos, jeg kan godt lide lyden af en rørforstærker. Jeg indrømmer, at jeg måske selv har været med til at dreje tråden lidt i den forkerte retning, det var en fejl.
|
|
|
Hvad er hifi normen ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Shaun A Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:

3DX skrev:
Dr-Tricket skrev:
3DX skrev:
|
er det så hifi ?
|
|
|
HELT enig
|
|
|
|
|
|
Ja, hvis det er ens defination af hi-fi, så er de, men hi-fi, har jo ikke rigtig noget at gøre med, hvad man synes lyder godt, problemet er, at vi definere hi-fi, hi-fi er jo en norm, som ikke kan diskuteres, men vi skulle måske mere diskutere, hvad vi synes lyder godt. I denne tråd har vi (fejlagtigt) diskuteret, hvad vi synes lyder godt, og derfor nævner jeg pathos, jeg kan godt lide lyden af en rørforstærker. Jeg indrømmer, at jeg måske selv har været med til at dreje tråden lidt i den forkerte retning, det var en fejl.
|
|
|
Det er jo lige det med den norm? den vil jeg godt høre hvor den er fra er det jer eller en anden der bedømmer den? __________________ Nogen går i små sko!.Andre i store! Pyt!. Bare de passer!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|