Emne: B&O HiFi??? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
Guldkysten skrev:
| @live21
uenig - så findes der jo ikke noget der overhovedet er hifi - du vil altid kunne finde en der ikke mener at det ene eller andet mærke er hifi Hifi er et begreb, der betyder troværdig gengivelse af lyd, og det der så er forskelligt, er hvad folk mener at troværdig er, din version er vel ikke mere korrekt, en personen synes at en b&o lyder godt for ham villa vovse manden
|
|
|
Slå op i en ordbog, der står hi-fi er en lydgengivelse, af alle hørbare frekvenser, og så siger jeg, pga. B&O's ht'ere har ABL, og bassen forsvinder ved høje lydstyrker, jamen så mangler der en hørbar frekvens, altså det er ikke hi-fi.
|
|
|
Hvis Bassen på hvilken som helst højtaler klipper og forvrænger grundet overbelastning, er det vel heller ikke hifi? NAD kan vel heller ikke være hifi, hvis man benytter sig af deres Soft Clipping-kredsløb, eller hvad?
Rees skrev:
Live21 skrev:
mgp projects.. hov hov jeg har ik noget aiwa anlæg og synes på ingen måde det er hifi.. men i jeres opfattelse af ordet er alt der kan afgive menneske optaget lyde hifi.. og så er der som sagt ingen grund til at diskutere det da alt er hifi
|
|
|
Det lyder godt nok som, de mener alt er kan spille lyd er hi-fi, det er vi enige om.
|
|
|
Tillader lige at citerer mig selv:
MGPProjectS skrev:
Live21 skrev:
| mgp projects.. hov hov jeg har ik noget aiwa anlæg og synes på ingen måde det er hifi.. men i jeres opfattelse af ordet er alt der kan afgive menneske optaget lyde hifi.. og så er der som sagt ingen grund til at diskutere det da alt er hifi
|
|
|
Sry, Live21
Tror sådan set vi er enige om, at hvilket som helst Aiwa anlæg ikke opfylder vores krav om og oplevelse af hifi. Men hvis det opfylder diverse hifi-standarder som DIN og IEEE, er Aiwa i sin ret til at omtale produktet som hifi.
Vi er jo ved at være derude, hvor vi sammenligner en række elektriske standarder med en lyttemæssig oplevelse, og det mener jeg ikke man kan.
|
|
|
__________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Den her diskussion bliver kun til noget fordi B&O er et populært offer blandt folk der tror de har set lyset. Alle producenter arbejder med design i større eller mindre grad, det er bare ikke dem allesammen der arbejder sammen med så dygtige designere som B&O. De fleste producenter er også nogle kyllinger uden lige, der ikke tør lave produkter der er anderledes som de første.
Mark Levinson har i gennem en årrække meget bevidst arbejdet med designet af deres produkter og har på det seneste også gjort meget ud af at gøre dem installationsvenlige. Det må jo så med baggrund i hvad Rees og Dr-tricket siger, betyde at Mark Levinson ikke længere er hifi........
|
|
|
Du mener altså, at et firma består af "kyllinger", hvis de ikke vil ændre på deres design, hvad hvis lyden vil blive skadet, som i B&O's tilfælde, ved at lave et "smart" og grimt design på en højtaler. Jeg synes det er mærkeligt, at ingen kan fortælle mig hvorfor en højtaler skal være høj og smal, og være lavet af aluminium, hvis det var bedere at lave den af træ.
Jeg vil også gerne se GYLDIG dokumentation for, at Mark Levinson i en årrække har arbejdet meget med deres design og instalationsvenlighed __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
B&O bruger rigtig mange penge på at forske i lyd, jeg synes ikke man hører særlig meget om forskning i design. Når Ferrari bruger Pininfarina og andre designere til at designe deres biler, betyder det så at det ikke er rigtige sportsvogne?
|
|
|
Ja de forsker i hvordan deres cd-afspiller lyder når den åbner sig ... men det har ikke noget med deres højtalere at gøre.
Desuden, hvis en ingenør skal lave en højtaler med bas, så ville han aldrig lave en højtaler på 15x15 cm, som beolab 3, altså han har fået afhvide han skal lave en højtaler, men den må ikke fylde mere end 15x15 cm, jamen så kommer designet jo i første række, alligevel. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
MichaelWB skrev:
Rees skrev:
Guldkysten skrev:
@live21
uenig - så findes der jo ikke noget der overhovedet er hifi - du vil altid kunne finde en der ikke mener at det ene eller andet mærke er hifi  Hifi er et begreb, der betyder troværdig gengivelse af lyd, og det der så er forskelligt, er hvad folk mener at troværdig er, din version er vel ikke mere korrekt, en personen synes at en b&o lyder godt for ham villa vovse manden 
|
|
|
Slå op i en ordbog, der står hi-fi er en lydgengivelse, af alle hørbare frekvenser, og så siger jeg, pga. B&O's ht'ere har ABL, og bassen forsvinder ved høje lydstyrker, jamen så mangler der en hørbar frekvens, altså det er ikke hi-fi.
|
|
|
Nu kommer det nok an på i hvilken ordbog du slår op, og da high fidelity IKKE er et dansk udtryk, så må du nok hellere slå op i en engelsk ordbog. Det betyder høj troværdighed og er forøvrigt et udtryk der bruges i mange andre sammenhænge end lige "lydgengivelse".
|
|
|
Jeg tror nok du kan regne med det der står i en dansk ordbog !
|
|
|
Det kan man jo så åbenbart ikke, for den definition du bruger holder ikke vand. Et af de områder højttaler fabrikanterne f.eks. har arbejdet med de seneste år er jo diskanter der går langt uden for de "hørbare frekvenser" og det samme gør sig forøvrigt gældende blandt de virkelig seriøse subwoofere, der også spiller dybere end vi er i stand til at høre.
Den definition er forøvrigt også så bøjelig at den ikke kan bruges til noget som helst. Det frekvensområde vi kan høre bliver mindre med alderen, så det skulle så betyde at man har lavere krav til hifi vhis man er 50 frem for 20? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Det kan man jo så åbenbart ikke, for den definition du bruger holder ikke vand. Et af de områder højttaler fabrikanterne f.eks. har arbejdet med de seneste år er jo diskanter der går langt uden for de "hørbare frekvenser" og det samme gør sig forøvrigt gældende blandt de virkelig seriøse subwoofere, der også spiller dybere end vi er i stand til at høre.
Den definition er forøvrigt også så bøjelig at den ikke kan bruges til noget som helst. Det frekvensområde vi kan høre bliver mindre med alderen, så det skulle så betyde at man har lavere krav til hifi vhis man er 50 frem for 20?
|
|
|
Hvis du ellers fulgte lidt med i, hvad man forsker i lige for tiden, rundt omkring i verden, kan jeg fortælle dig, at nogle amerikanske forskere, har fundet ud af, at jernen registrere de frekvenser, som vi ikke kan høre. Desuden er det en god idé, at en højtaler skal spille op til eks. 25KHz, for så begyndr diskantens frekvensområde IKKE at bøje af i det hørbare område __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
|
Hvis Bassen på hvilken som helst højtaler klipper og forvrænger grundet overbelastning, er det vel heller ikke hifi? NAD kan vel heller ikke være hifi, hvis man benytter sig af deres Soft Clipping-kredsløb, eller hvad?
|
|
|
Hvis du lægger mærke til det, har jeg aldrig nævnt NAD som hi-fi.
Hvis forvrængningen er pga. frstærkeren er det jo ikke højtalerens skyld. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
MichaelWB skrev:
|
B&O bruger rigtig mange penge på at forske i lyd, jeg synes ikke man hører særlig meget om forskning i design. Når Ferrari bruger Pininfarina og andre designere til at designe deres biler, betyder det så at det ikke er rigtige sportsvogne?
|
|
|
Ja de forsker i hvordan deres cd-afspiller lyder når den åbner sig ... men det har ikke noget med deres højtalere at gøre.
Desuden, hvis en ingenør skal lave en højtaler med bas, så ville han aldrig lave en højtaler på 15x15 cm, som beolab 3, altså han har fået afhvide han skal lave en højtaler, men den må ikke fylde mere end 15x15 cm, jamen så kommer designet jo i første række, alligevel.
|
|
|
Nu tvivler jeg på at de forskningsprojekter B&O er involveret i sammen med universiteter handler om lyden på deres cd-skuffe. Jeg kan forøvrigt fortælle dig at bil-fabrikker bruger rigtig meget tid på at få deres bildøre til at lyde rigtigt når de lukker. Audi, BMW og Mercedes var nogle af dem der var tidligt ude, så det må jo betyde at deres biler kører dårligt, da de har koncentreret sig om dørene? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
MichaelWB skrev:
|
Det kan man jo så åbenbart ikke, for den definition du bruger holder
ikke vand. Et af de områder højttaler fabrikanterne f.eks. har arbejdet
med de seneste år er jo diskanter der går langt uden for de
"hørbare frekvenser" og det samme gør sig forøvrigt gældende blandt de
virkelig seriøse subwoofere, der også spiller dybere end vi er i stand
til at høre.
Den definition er forøvrigt også så bøjelig at den ikke kan bruges
til noget som helst. Det frekvensområde vi kan høre bliver mindre med
alderen, så det skulle så betyde at man har lavere krav til hifi vhis
man er 50 frem for 20?
|
|
|
Hvis du ellers fulgte lidt med i, hvad man forsker i lige for tiden,
rundt omkring i verden, kan jeg fortælle dig, at nogle amerikanske
forskere, har fundet ud af, at jernen registrere de frekvenser,
som vi ikke kan høre. Desuden er det en god idé, at en
højtaler skal spille op til eks. 25KHz, for så begyndr diskantens
frekvensområde IKKE at bøje af i det hørbare område |
|
|
Apro pro gyldig dokumentation - du kan vel så dokumenterer dette, evt. med link
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
|
|
|

Dr-Tricket skrev:
MichaelWB skrev:
|
Den definition er forøvrigt også så bøjelig at den ikke kan bruges til noget som helst. Det frekvensområde vi kan høre bliver mindre med alderen, så det skulle så betyde at man har lavere krav til hifi vhis man er 50 frem for 20?
|
|
|
Hvis du ellers fulgte lidt med i, hvad man forsker i lige for tiden, rundt omkring i verden, kan jeg fortælle dig, at nogle amerikanske forskere, har fundet ud af, at jernen registrere de frekvenser, som vi ikke kan høre. Desuden er det en god idé, at en højtaler skal spille op til eks. 25KHz, for så begyndr diskantens frekvensområde IKKE at bøje af i det hørbare område
|
|
|
Jepper __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Hvis du ellers fulgte lidt med i, hvad man forsker i lige for tiden, rundt omkring i verden, kan jeg fortælle dig, at nogle amerikanske forskere, har fundet ud af, at jernen registrere de frekvenser, som vi ikke kan høre. Desuden er det en god idé, at en højtaler skal spille op til eks. 25KHz, for så begyndr diskantens frekvensområde IKKE at bøje af i det hørbare område
|
|
|
Nu er det vel hjernen du mener, men du underbygger jo bare mit argument om at definitionen som rees bliver ved med at komme med ikke holder. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Nu tvivler jeg på at de forskningsprojekter B&O er involveret i sammen med universiteter handler om lyden på deres cd-skuffe. Jeg kan forøvrigt fortælle dig at bil-fabrikker bruger rigtig meget tid på at få deres bildøre til at lyde rigtigt når de lukker. Audi, BMW og Mercedes var nogle af dem der var tidligt ude, så det må jo betyde at deres biler kører dårligt, da de har koncentreret sig om dørene?
|
|
|
Hvad har biler med hi-fi lyd at gøre???
Vil du gerne have denne diskution længere ud end den er i forvejen??? __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Dr-Tricket skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu var det jo ligesom, MichaelWB der begyndte med det, og hvis ikke man selv kan komme med dokumentation, jamen så skal man heller ikke bede andre om det... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Nu tvivler jeg på at de forskningsprojekter B&O er involveret i sammen med universiteter handler om lyden på deres cd-skuffe. Jeg kan forøvrigt fortælle dig at bil-fabrikker bruger rigtig meget tid på at få deres bildøre til at lyde rigtigt når de lukker. Audi, BMW og Mercedes var nogle af dem der var tidligt ude, så det må jo betyde at deres biler kører dårligt, da de har koncentreret sig om dørene? |
|
|
For det første, har det med bilerne overhovedet ikke noget med det her at gøre, for det andet, diskutere vi ikke hvad B&O laver med Universitet, men om det kan betragtes som hi-fi. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Nu tvivler jeg på at de forskningsprojekter B&O er involveret i sammen med universiteter handler om lyden på deres cd-skuffe. Jeg kan forøvrigt fortælle dig at bil-fabrikker bruger rigtig meget tid på at få deres bildøre til at lyde rigtigt når de lukker. Audi, BMW og Mercedes var nogle af dem der var tidligt ude, så det må jo betyde at deres biler kører dårligt, da de har koncentreret sig om dørene?
|
|
|

__________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Nu er det vel hjernen du mener, men du underbygger jo bare mit argument om at definitionen som rees bliver ved med at komme med ikke holder.
|
|
|
Kan jeg ikke lige få at vide hvad dit argument er? kan ikke lige finde det, det skal være kort og klart, så skal jeg svare dig på dit spørgsmål __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
Guldkysten skrev:
Dr-Tricket skrev:
MichaelWB skrev:
|
Det kan man jo så åbenbart ikke, for den definition du bruger holder
ikke vand. Et af de områder højttaler fabrikanterne f.eks. har arbejdet
med de seneste år er jo diskanter der går langt uden for de
"hørbare frekvenser" og det samme gør sig forøvrigt gældende blandt de
virkelig seriøse subwoofere, der også spiller dybere end vi er i stand
til at høre.
Den definition er forøvrigt også så bøjelig at den ikke kan bruges
til noget som helst. Det frekvensområde vi kan høre bliver mindre med
alderen, så det skulle så betyde at man har lavere krav til hifi vhis
man er 50 frem for 20?
|
|
|
Hvis du ellers fulgte lidt med i, hvad man forsker i lige for tiden,
rundt omkring i verden, kan jeg fortælle dig, at nogle amerikanske
forskere, har fundet ud af, at jernen registrere de frekvenser,
som vi ikke kan høre. Desuden er det en god idé, at en
højtaler skal spille op til eks. 25KHz, for så begyndr diskantens
frekvensområde IKKE at bøje af i det hørbare område
|
|
|
|
|
|
Nu var det jo ligesom, MichaelWB der begyndte med det, og hvis
ikke man selv kan komme med dokumentation, jamen så skal man heller
ikke bede andre om det... |
|
|
Hmm - og det betyder hvad? jeg vil da stadig gerne se den dokumentation
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Dr-Tricket skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nu er det vel hjernen du mener, men du underbygger jo bare mit argument om at definitionen som rees bliver ved med at komme med ikke holder.
|
|
|
Overhovedet ikke, jeg har aldrig sagt noget om de frekvenser vi ikke kan høre, men at en højtaler skal kunne spille dem vi kan høre, at den så spiller højere eller dybere det er jo bare godt, fordi så er det jo lige netop som Dr-Ticket skriver. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
|
|
|
Jeg læste en artikkel om det i New Scientist, i en engelsk time, men mit papir er blevet væk __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Rees skrev:
Guldkysten skrev:
Dr-Tricket skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu var det jo ligesom, MichaelWB der begyndte med det, og hvis ikke man selv kan komme med dokumentation, jamen så skal man heller ikke bede andre om det...
|
|
|
|
|
|
at hvis man ikke selv kan komme med gyldig dokumention, så skal man holde sin k**t om, at andre skal komme med det. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|