Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 15:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hdmi ARC virker ikke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vrod
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2015
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2015 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg er ny på forummet men jeg håber på at jeg har fat i den rigtige del af det.

Jeg har et hjemmebio-sæt bestående af Dali Zensor højtalere og en NAD T748v2 forstærker. TV'et er et Sony Bravia KDL-40EX711. Tidligere havde jeg et LG TV sat til men jeg fik det her gratis af mine forældre (why not :) ) så jeg satte det på istedet.

Forstærkeren håndterer alle HDMI-forbindelser og sender signalet videre til TV'et. På forstærkeren har jeg en RPi, PS3 og en TV-tuner tilkoblet. Tidligere virkede HDMI ARC/CEC uden problemer på TV'et, jeg kunne skrue op og ned for lyden på TV-fjernbetjeningen og TV'et skiftede altid over på den HDMI kanal som jeg valgte på forstærkeren, men nu er det lige pludselig stoppet med at virke? Er der nogen som har oplevet det før? Jeg kan huske at min far også havde problemer med det her TV men han løste det vidst ved at købe en anden forstærker (det viste sig så senere hen at det også stoppede med at virke).

Under HDMI-enheder på TV'et kunne jeg se min PS3 som en kontrollérbar enhed gennem forstærkeren men det kan jeg ikke længere... heller ikke selvom PS3'en er sat direkte i TV'et!

Har tjekket HDMI ARC/CEC indstillinger på begge enheder og det burde være iorden... Kablerne burde ligeledes være iorden. Har prøvet med et factory reset af TV'et men lige lidt hjalp det...

Håber på at der kunne være nogle der måske vidste hvad der er galt. :)

Mvh Christoffer
Til top Vis vrod's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vrod

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

Kunne man forestille sig at årsagen til dit problem er beskrevet i denne henvisning?

http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=35&t=14273 &start=75
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes