Sendt: 30 Januar 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg ville høre om i har nogle kommentarer til det der bliver mit første surround anlæg. Prislejet er ca. 5-9.000 kr.
Regner med at købe en receiver, bluray afspiller og nogle surround højtalere. Tv er ikke i spil lige nu.
Jeg havde en samlet pakke (Harman Kardon BDS 775, 5.499 kr i Bilka) i kikkerten, men besluttede mig for at prøve at sammensætte noget selv.
Mine kriterier er selvfølgelig at få noget god surround lyd til film, men egentlig mere at lyden ved almindelig musikafspilning er solid(Er det måske
nok med et 2.1 anlæg?).
Derimod er mange af de nyere features, så som, Wifi, Apple Airplay, eller flere zoner osv ikke af den største betydning for mig.
Har læst at nogle af disse nye surround receivere er spækket med en masse ind/udgange til alt muligt, mens selve lydkvaliteten er der ikke så
meget ved?
Indtil videre har jeg kigget på
Receiver: alle omkring 3.000 kr
Yamaha RX-V677
Denon AVR-X1100W
Pioneer VSX-924-K
Bluray afspiller
Yamaha BD-S677 Blu-Ray spiller 2.370
Yamaha BD-S477 Blu-Ray spiller ca. 1.400
Pioneer BDP-450-K Blu-ray spiller 2.000
Højtalere
Jamo S626 HCS3 Surroundpakke 3.500. Højtalerne er store, og ikke særligt elegante. (ifølge konen)
Syntes det er svært at finde nogle surround højtaler pakker, der passer til dette setup. Går ud fra at watts på receiver og højtalere skal passe
nogenlunde sammen.
Det skal siges at de fleste priser har jeg funder på www.komplett.dk, men jeg har ingen præferencer til hvor jeg køber.
Mvh. Frodi
|