Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Komplet anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frodisam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle,
Jeg ville høre om i har nogle kommentarer til det der bliver mit første surround anlæg. Prislejet er ca. 5-9.000 kr.
Regner med at købe en receiver, bluray afspiller og nogle surround højtalere. Tv er ikke i spil lige nu.
Jeg havde en samlet pakke (Harman Kardon BDS 775, 5.499 kr i Bilka) i kikkerten, men besluttede mig for at prøve at sammensætte noget selv.

Mine kriterier er selvfølgelig at få noget god surround lyd til film, men egentlig mere at lyden ved almindelig musikafspilning er solid(Er det måske
nok med et 2.1 anlæg?).
Derimod er mange af de nyere features, så som, Wifi, Apple Airplay, eller flere zoner osv ikke af den største betydning for mig.
Har læst at nogle af disse nye surround receivere er spækket med en masse ind/udgange til alt muligt, mens selve lydkvaliteten er der ikke så
meget ved?

Indtil videre har jeg kigget på

Receiver: alle omkring 3.000 kr

Yamaha RX-V677
    Denon AVR-X1100W
    Pioneer VSX-924-K

Bluray afspiller

Yamaha BD-S677 Blu-Ray spiller 2.370
    Yamaha BD-S477 Blu-Ray spiller ca. 1.400
    Pioneer BDP-450-K Blu-ray spiller 2.000

Højtalere

Jamo S626 HCS3 Surroundpakke 3.500. Højtalerne er store, og ikke særligt elegante. (ifølge konen)

Syntes det er svært at finde nogle surround højtaler pakker, der passer til dette setup. Går ud fra at watts på receiver og højtalere skal passe
nogenlunde sammen.

Det skal siges at de fleste priser har jeg funder på www.komplett.dk, men jeg har ingen præferencer til hvor jeg køber.

Mvh. Frodi
Til top Vis frodisam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frodisam

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej frodi
Prøv at snakke med lydbutikken på frederiksberg alle.de kan sikkert finde noget du kan blive tilfreds med
Vh bsl2
Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Februar 2015 kl. 05:00 | IP-adresse registreret  

Med dit budget, og med din prioritering af musikgengivelsen in mente, ville jeg mene, at du skulle lægge ud med at køre 2.1 - så kan du altid supplere med center/baghøjtalere, når tegnebogen vil være med... . Desværre er det rigtigt, at det kan være svært at finde en surroundreceiver i den lavere prisklasse, der spiller musik rigtig godt, men de skulle findes 'derude'. Jeg tør dog ikke give et konkret råd på det punkt.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Februar 2015 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Du har i virkeligheden sammensat et rigtig fornuftigt anlæg til prisen. Jamo højttalersættet, Yamaha Bluray BD-S677 og reciever RX-V677. En kombination, som til prisen er både fornuftig, velspillende og brugervenlig. Yamaha's app til tablet og smartphone har fået mange rosende ord med på vejen i diverse test og anmeldelser (gå til AppStore og hent Yamaha Remote i demo version og prøv funktionerne før købet). I surround sammenhæng har jeg i en periode ejet højttalerne du omtaler sammen med en Yamaha RX-A1010 forgængeren for RXA-A1040. Som inspiration kan du her læse min reaktion på den oplevelse. http://www.kajmogensen.dk/test%20yamaha%20rxa1010.pdf

Recieveren anvender jeg stadig og højttalerne er siden udskiftet til større. Min kone argumenterede også for mindre højttalere, men da højttalerne blev placeret side om side med vores sorte Montana, måtte jeg ikke lave om på noget som helst! Jo, jeg skiftede senere ud til en større model i lignende design. Nu hedder det sig at de er nydelige og velspillende og det skal der ikke laves om på.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Februar 2015 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

frodisam skrev:

Højtalere

Jamo S626 HCS3 Surroundpakke 3.500. Højtalerne er store, og ikke særligt elegante. (ifølge konen)

Syntes det er svært at finde nogle surround højtaler pakker, der passer til dette setup. Går ud fra at watts på receiver og højtalere skal passe
nogenlunde sammen.

Mvh. Frodi

Du skriver det er svært at finde højtaler pakker der passer til, og angiver at watt på reciver og højtaler skal passe sammen.
De watt angivelser der er angivet på højtaler skal du total overse da de reelt ikke kan bruges til noget som helst.
Det vigtige hvis noget ud over lyden er om de kan lever den lydtryk du forventer og her er det følsomheden (drift effekten) der fortæller noget om hvor meget højtaleren skal have for at lever en vis lydtryk.
fks. skal en højtaler som lever 96db/1watt på 1 meter afstand kun bruge 1/4 forstærker effekt som en højtaler der er lever 90db/1watt.
Så følsomheden er mere retningsgivende for hvor kraftig forstærker du bør sætter til højtalerne.
Har selv 2 helt forskellige sæt højtaler, den ene er et sæt Snell A3i hvor følsomheden er helt nede på 85-86db der ud over har jeg et sæt meget store horn hvor følsomheden er på 95-96db
Snell kan fks. lever ca. 100db ved 32watt hvor mine horn kun skal bruge 4watt for at spille lige så højt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes