Emne: Receiver med HD-lyd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Uanset hvad du synes om funktionerne er det sådan det forholder sig: vil du have fyld udnyttelse af Blu-ray-formatet og adgang til alle features, skal du (blandt andet) have dekodning i afspilleren.
Uanset hvor meget plads man bruger eller ikke bruger i dag, så er der jo også fremtidige udgivelser hvor det kunne tænkes at man bruger mere plads. Har du en udgivelse af en Disney-tegnefilm kan du lige pludselig få TrueHD eller DTS-HD MA i fem eller ti forskellige europæiske sprog, udover det oprindelige engelske sprog, uden at det skal fylde alverden. Dét kan man bruge audio mixing til, og som nævnt er mulighederne nærmest uendelige for Advanced Authoring. Ingen ved hvilke ting udgiverne finder på i fremtiden.
|
|
|
Mulighederne er mange, men spørgsmålet er om det alt sammen egentlig hører sig hjemme i en film. En anden diskussion ja, men hvor mange tror du ser det ekstra gøjl der er på filmene i dag ? Det bliver ikke bedre af, at man propper flere ting på.
Naiera skrev:
Nej, det passer ikke. DTS-HD MA understøtter kun op til 96KHz hvis du har flere end to kanaler.
|
|
|
Okay...se det var nyt for mig. Så må jeg jo konstaterer, at produktudviklerne misinformerer. Sgu ikke underligt vi andre ikke kan finde rundt i det.
Naiera skrev:
Jeg tror du glemmer lettilgængelige (relativt billige) afspillere som Panasonic BD50 og PlayStation 3. Og selvom det nok heller ikke er noget du vil høre, i din funktion som sælger af dyre apparater: |
|
|
Jeg forsøger egentlig ikke at sælge dyre apperater. Jeg forsøger at give en seriøs vejledning. Det er ikke op til mig, at bedømme hvad kunderne vil bruge af penge på et system.
Jeg har ikke glemt de to nævnte, men jeg har svært ved at tage Sony's overdimensionerede spillekonsol seriøst. Ved det....jeg får ofte hug for dette, men det er mit standpunkt. Jeg er ikke imponeret over dvd-delen i den, og den har haft en del problemer med diverse film. Den er med netværk, så problemerne kan løses, bevares, men det er og bliver en spillekonsol. Pana'en er en god afspiller ja, og nok også det bedste bud i budget-klassen pt.
Naiera skrev:
Rysz skrev:
| Begrænsningen i dynamikken på PCM 7.1 spor, var noget vi fik tegnet og fortalt til et møde med en af Denons ingeniører. |
|
|
Du skulle måske passe på med at stole alt for meget på nogen der tydeligvis har en interesse i at lære dig at sælge receivere med dekodning af HD-lyd...
|
|
|
Receiveren bliver jo ikke bedre/dyre af lidt dekoderteknik. Det kan jo snart fåes i modeller der tangere føtex-priser. Diskussionen gik på, hvor det var bedst at dekode signalet. Selve forstærkerdelen er noget andet. Det er den der koster, hvis du vil have noget ordentligt. Jeg skal dog gerne indrømme, at jeg tydeligvis er blevet misinformeret og det er selvfølgeligt beklageligt.
Af hensyn til trådens oprindelige hensigt, og vores diskussions karakter bør vi nok stoppe her...evt. tage den et andet sted.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Mulighederne er mange, men spørgsmålet er om det alt sammen egentlig hører sig hjemme i en film. En anden diskussion ja, men hvor mange tror du ser det ekstra gøjl der er på filmene i dag ? Det bliver ikke bedre af, at man propper flere ting på. |
|
|
Med den opmærksomhed ekstramateriale osv. får i anmeldelser og på forskellige fora, så er der rigeligt med mennesker der interesserer sig for det. Om det er 1/5 eller 1/10 der bruger meget/noget/lidt tid på ekstramateriale kan jeg ikke sige, men jeg kan garantere dig for at det rager nogen. Men det er egentlig også irrelevant. Pointen er at fuld udnyttelse af de features Blu-ray-formatet byder på nu og vil kunne byde på i fremtiden kræver dekodning i afspilleren.
Rysz skrev:
| Jeg har ikke glemt de to nævnte, men jeg har svært ved at
tage Sony's overdimensionerede spillekonsol seriøst. Ved det....jeg får
ofte hug for dette, men det er mit standpunkt. Jeg er ikke imponeret
over dvd-delen i den, og den har haft en del problemer med diverse
film. Den er med netværk, så problemerne kan løses, bevares, men det er
og bliver en spillekonsol. |
|
|
En del problemer med diverse film? Du forveksler den da med Samsung BDP-1400
Helt seriøst, så er PS3'en klart den mest stabile Blu-ray-afspiller
derude. Der er netop IKKE problemer med diverse film, ulig forskellige
dedikerede afspillere, der enten bruger hundrede år på at loade (mange
film har for tiden en advarsel hvor der står at der kan gå indtil flere
minutter med bare at loade, før der sker noget, men på PS3'en kører
skidtet videre et sekund efter...), hvis de overhovedet kan loade
filmen før den næste firmwareopgradering. Den slags problemer har
PS3'en bare ikke haft, og sammen med et 1080p-output selveste Joe Kane
tilsyneladende kan bruge som reference, så er PS3'en altså en vinder i
det mere budget-orienterede segment. Ikke et sekunds tvivl om, at jeg
hellere ville se mine film på en Denon DVD-3800BD (den ville også være
bedre til dvd-afspilning end min DVD-2930), men jeg græder altså ikke
snot over at måtte 'nøjes' med min PS3 indtil videre.
Rysz skrev:
| Receiveren bliver jo ikke bedre/dyre af lidt dekoderteknik. |
|
|
Det gør den da. Licensen koster helt sikkert penge. Har du f.eks. en
Panasonic BD50, eller for den sags skyld den store fra Denon, og en af
Denons receivere med dekodning af de nye formater, så har du betalt for
disse licenser to gange.
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting, skal et lydkort understøtte decoding eller kan man nøges med software når man køre fra computer/mediacenter til hifianlæg? Så overvejer jeg nemlig bare at sælge mit auzentech prelude da jeg ikke rigtig kan høre forskel på det og mit onboard :( jeg kunne bare ikke få surround til at virke med mit onboard __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du bruge kræfter med et solidt tag i bunden, så vil jeg mene der ik er nogen vej uden om Harman Kardons nye serie med hd lydformater, de spiller helt fantastisk, har selv testet en Harman Kardon AVR 355 mod Onkyo TX-SR875, sidste nævnte fik altså kamp til stregen, i stereo var der stort set ik forskel og her snakker vi om en prisforskel på 4500 kr, glæder mig til at se når de større modeller fra Harman Kardon kommer, de må spille røven ud af bukserne på konkurrenterne! __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
| Skal du bruge kræfter med et solidt tag i bunden, så vil jeg mene der ik er nogen vej uden om Harman Kardons nye serie med hd lydformater, de spiller helt fantastisk, har selv testet en Harman Kardon AVR 355 mod Onkyo TX-SR875, sidste nævnte fik altså kamp til stregen, i stereo var der stort set ik forskel og her snakker vi om en prisforskel på 4500 kr, glæder mig til at se når de større modeller fra Harman Kardon kommer, de må spille røven ud af bukserne på konkurrenterne! |
|
|
Jeg syntes virkelig 255 mangler Hdmi indgange og gerne én hdmi udgang mere :( ellers ville den være det oplagte valg for mig. Kan ikke lige finde ud af om 3 indgange er nok. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|