Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver med HD-lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg går lidt og overvejer at skifte min gode gamle receiver ud med en der kan tage de nye HD lyd formater så min bluray-afspiller rigtig kan få lov at folde sig ud - men hvilken?

Jeg vil højest bruge 8000 kr - og gerne mindre - men er der nogen der har et eller flere forslag til hvor man for mest for pengene?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem mange år brugt Pioneer, og været meget godt tilfreds med lyden og hvad man får for prisen. PT. har jeg desværre heller ikke mulighed for de nye lydformater, men jeg venter lidt med at opgradere.

Desværre koster deres mindste model med DTS-HD MA og Dolby TrueHD, LX50, ca. 1000 kr mere end du vil betale, så andre skal nok på banen med forslag.

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Har også hørt meget godt om Pioneer, men vil rigtig gerne høre fra nogen som har erfaring med en forstærker i min prisklasse.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Sony har vist lavet et par stykker der ligger under de 8k. Jeg er godt tilfreds med lyden fra min reciever. Du kan prøve at kigge inde på deres side og så ellers et smut forbi hifipriser.dk

__________________
Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Mener du den som hifi4all.dk bragte en artikel om under Nyheder, den til 4500 kr.? Den har jeg også kigget på nemlig. Andre der har noget at bidrage med? Igen, gerne nogen med erfaring med en given receiver.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ja det var da vist egentlig nok der hvor jeg læste om den:) Har desværre ikke nogen erfaring med den.

Men god jagt;)



__________________
Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Ellers nogen der har et forslag?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Slet ingen forslag..?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jo jeg har 2 forslag som ikke er nævnt. Og mine forslag skal altså ikke ses udfra den betragtning at jeg er oprettet som branchemedlem men istedet som om at jeg prøver at videregive lidt nyttig information.

AVR255 og AVR355 fra Harman/Kardon til henholdsvis kr. 5.999,- og kr. 8499,- er begge udstyret med HD-lyd dekodere.

Og da jeg som før nævnt er branchemedlem og sælger de pågældende produkter vil jeg ikke holde nogen salgstale om disse:-) Da dette jo er i klar strid med de gældende regler!!

Venligst

Daddy DJ

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Vidste faktisk slet ikke at HK var kommet med receivere med HD lyd - så tak! Kender du til nogle anmeldelser af dem?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Har selv kigget lidt på Onkyo TX-SR705, det lyder som om man virkelig for noget for pengene? Men kan jeg læse der kommer en 706 - nogen der ved hvad forskellen er?

Andre forslag eller kommentare?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Har selv kigget lidt på Onkyo TX-SR705, det lyder som om man virkelig for noget for pengene? Men kan jeg læse der kommer en 706 - nogen der ved hvad forskellen er?

Andre forslag eller kommentare?



Du skal nok ikke regne med de store forskelle. Differencen mellem 605 og 606 er minimal, men stadig små, men meget betydningsfulde for nogle. Fx. de har fordoblet HDMI-indgangene på 606 i forhold til 605. Men jeg skal da blankt indrømme at jeg er en fortaler for Onkyo, bl.a. fordi jeg syntes man får rigtig meget for sine penge. Masser af effekt, lyden er fremragende, masser af nye features og de er forholdsvis billigere - De er bftb - Bang for the buck.
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

605 nej tak !

Har ikke preout.

Har kun 2 HDMI ind.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres inputs - har læst en amneldelse af 605 hvor de har målt den til at levere 30 watt når man køre surround, det syns jeg godt nok ikke er særlig imponerende. Nogen der har erfaring med 605/606?

Har kigget på Yamaha også og må sige deres nye mellemklasse receivere ser meget spænde ud. Men det ser nu fortsat ud til at Onkyo 705 er den der giver mest for pengene(?) 

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

tjae, hvis du ik har noget imod at handle i tyskland kan du jo pludselig købe Onkyo's top receiver model 905 til godt 9k. Hvis det så er for meget, kan du jo overveje den næst største receiver model, som næsten kan det samme, men primært mangler noget på billed behandlings siden , så vidt jeg husker...mener den hedder 875!
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har evt. en Onkyo TX-SR705 til salg...

Du skal være velkommen til at skrive mig en mail, hvis det ku ha interesse.

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Tak for jeres inputs - har læst en amneldelse af 605 hvor de har målt den til at levere 30 watt når man køre surround, det syns jeg godt nok ikke er særlig imponerende. Nogen der har erfaring med 605/606?

Har kigget på Yamaha også og må sige deres nye mellemklasse receivere ser meget spænde ud. Men det ser nu fortsat ud til at Onkyo 705 er den der giver mest for pengene(?) 



Ja det hører jeg lidt forskellige steder fra, at 605 "kun" skulle levere 30 watt på kanal i surround, jeg vil gerne af ren nysgerrig læse den oplysning, hvis nogle skulle kende hjemmesiden?

Noget helt andet er, hvornår er vi hifi-entusiast gået op i hvor mange watt de forskellige hifikomponenter kan udgive? Syntes da det var noget af det første jeg lærte da jeg startede på denne side - "kig aldrig efter wattopgivelsen, men hør hvordan det lyder". Eller er det mig der er helt galt på den?
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

 

[/QUOTE]

Ja det hører jeg lidt forskellige steder fra, at 605 "kun" skulle levere 30 watt på kanal i surround, jeg vil gerne af ren nysgerrig læse den oplysning, hvis nogle skulle kende hjemmesiden?

Noget helt andet er, hvornår er vi hifi-entusiast gået op i hvor mange watt de forskellige hifikomponenter kan udgive? Syntes da det var noget af det første jeg lærte da jeg startede på denne side - "kig aldrig efter wattopgivelsen, men hør hvordan det lyder". Eller er det mig der er helt galt på den?
[/QUOTE]

 

Du kan læse den på www.homecinemachoice.com under reviews.

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Er det ikke også vigtig at vide, hvilken højtale du bruge ?

Men hvis man skal havde meget kvalitet for penge, så går min kvalitet krav fra Onkyo TX-SR875 (og Onkyo TX-SR876), har en Onkyo TX-SR905,
syndes at alle Onkyo under disse modlle er for meget plastik det samme er det med pioneer her er der også for meget plastk, selv om fronten er
flot (men det er nok mig der har disse høje krav).

Ellers er der et fælldeskøbe af en Onkyo TX-SR875 på www.recorder.dk lige nu.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Alt det med "hvilke højttalere har du " osv er ikke så vigtigt. Jeg vil bare høre hvad folk kan anbefale efter deres egne efaringer - så skal jeg nok selv bedømme om det er noget jeg kan bruge eller ej.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes