| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Læs den bruger omtalen af PB12 som jeg linker til i min signatur. Den indeholder også en beskrivelse af min første oplevelse med PB10. Da jeg fik den havde jeg indenfor et par år haft de her subbene - Cerwin Vega LW12 - Audio Pro Blue Diamond - Audio Pro Avantek 9 - Audio Pro Ace Bass 2 - Infinity Kappa Sub Og i det mindste jeg blev fremdeles imponeret, eller forskrækket er nok det rigtige ordet
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser frem til at få den  skulle gerne komme i næste uge mandag - torsdag, nu skal jeg bare spare op til et nyt 5.0
setup :p så må vi se om det også bliver SVS
Har du forresten testet deres radio shack, den rådede han mig jo til at købe, men jeg syntes det var lidt mange penge at
bruge lige nu, så det må komme senere. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du til den tid vurderer SCS som højtalere så skal du være mere end velkommen til at høre mine. Er det de dyrere MTS så kan jeg ikke hjælpe dig hverken nu eller siden da jeg er så glad for mine SCS at jeg ikke har nogle planer om at bytte de ud. Og det her bliver skrevet mens jeg sidder hjemme, syg og lytter til Fleetwood Mac, og det uden at savne noget selv om de er de billigste højtalere jeg nogensinde har haft. Men det er måske bare mine ører der er i stykker
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Wymax: Har subbene ankommet? |
|
|
Jeps! De ankom fredag ved middagstid - fantastisk, idet status på Schenker's Tracking sagde estimated delivery den 8.
Jeg fik dem fragtet ind og pakket ud, og tilsluttet - så de har kørt fredag og lørdag aften.
Det umiddelbare indtryk er at de har masser af kræfter, men jeg mangler at få kalibreret det hele, dvs. inkl. Focal-højttalerne. Det var meningen at jeg ville gøre det i går, men jeg nåede det ikke, og i går aftes ringede chefen og bad mig kigge på noget i dag - så jeg må lige se om jeg når det i dag.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Inviter bare mig på besøg så skal jeg smitte dig med en influenza der varer ca 14 dage, så har du al den tiden du behøver til at være hjemme og kalibrere  |
|
|
Nah, vil hellere være rask 
Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler, så det skulle være muligt at ramme mere nøjagtigt end hidtil. Var lidt overrasket over da jeg kort afprøvede dB-måleren i går - min indstilling af volumen på sub'erne var da bare helt hen i vejret, alt for højt 
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler, så det skulle være muligt at ramme mere
nøjagtigt end hidtil. Var lidt overrasket over da jeg kort afprøvede dB-måleren i går - min indstilling af volumen på sub'erne
var da bare helt hen i vejret, alt for højt  |
|
|
Uhh hvis du også boede i Århus ville jeg ikke have noget imod du kom forbi med din radioshack og brugte den lidt her i
rummet :p var sku lidt for nærrig til at kaste 100 euro efter den kombo __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Nah, vil hellere være rask 
Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler, så det skulle være muligt at ramme mere nøjagtigt end hidtil. Var lidt overrasket over da jeg kort afprøvede dB-måleren i går - min indstilling af volumen på sub'erne var da bare helt hen i vejret, alt for højt  |
|
|
Det er også et udmærket valg, at være syg 1 dag er ok, 2 dage er til at holde ud, men nu som jeg er på dag 8 holder jeg på at blive føkking nøts!  At man justerer subben før højt efter øret er helt normalt, også synes man at det lyder langsomt og forfærdelig til musik. Jeg vil dog anbefale dig at du hamrerer subbene igennem før at du kalibrerer. Hvis ikke så vil de langsomt løsne og begynde at spille højere, også skal du frem med RS'en et X antal gange __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Wymax skrev:
| Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler |
|
|
Uhh hvis du også boede i Århus ville jeg ikke have noget imod du kom forbi med din radioshack og brugte den lidt her i rummet :p var sku lidt for nærrig til at kaste 100 euro efter den kombo  |
|
|
Jeg sad også og tingede med mig selv, men kom frem til den konklusion at nu hvor jeg har smidt nogle kroner efter det hele, så vil jeg også gerne forsøge at optimere det bare en smule 
Men nå ja hvad... En dag hvor jeg er i godt humør, har fået erfaring med det at indstille med Avia og dB-måler, og jeg ikke mindst har tid, kunne jeg måske godt overtales 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Jeg vil dog anbefale dig at du hamrerer subbene igennem før at du kalibrerer. Hvis ikke så vil de langsomt løsne og begynde at spille højere, også skal du frem med RS'en et X antal gange |
|
|
Jamen du har jo ret Jeg tænkte den selvsamme tanke, men ville også lige prøve at få det indstillet rigtigt, om ikke andet så bare for at få lidt rutine. Og så må jeg se om jeg ikke på et tidspunkt sætter noget på der kan massere membranerne, for de skal ganske givet løsne sig lidt for at få den rigtige indstilling 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det har jeg, KÆFT DEN ER STOR! den er 3 gange så stor som min gamle 12" selvom den kun er 10" __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Jeps det har jeg, KÆFT DEN ER STOR! den er 3 gange så stor som min gamle 12" selvom den kun er 10" |
|
|
He he, mål på papiret er taknemmelige 
Havde en nogenlunde fornemmelse af størrelsen på PB12-NSB da min Paradigm PS1200 er næsten lige så stor - men de er godt 10 cm dybere, og også lidt højere, så de fylder helt klart noget mere.
|
| Til top |
|
| |