Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 14:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dali Ikon vs. JM Lab evt. vs. Dali Mentor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hehe

Læs den bruger omtalen af PB12 som jeg linker til i min signatur. Den indeholder også en beskrivelse af min første oplevelse med PB10. Da jeg fik den havde jeg indenfor et par år haft de her subbene

- Cerwin Vega LW12
- Audio Pro Blue Diamond
- Audio Pro Avantek 9
- Audio Pro Ace Bass 2
- Infinity Kappa Sub

Og i det mindste jeg blev fremdeles imponeret, eller forskrækket er nok det rigtige ordet



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 04 September 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ser frem til at få den skulle gerne komme i næste uge mandag - torsdag, nu skal jeg bare spare op til et nyt 5.0
setup :p så må vi se om det også bliver SVS

Har du forresten testet deres radio shack, den rådede han mig jo til at købe, men jeg syntes det var lidt mange penge at
bruge lige nu, så det må komme senere.

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 04 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Om du til den tid vurderer SCS som højtalere så skal du være mere end velkommen til at høre mine.

Er det de dyrere MTS så kan jeg ikke hjælpe dig hverken nu eller siden da jeg er så glad for mine SCS at jeg ikke har nogle planer om at bytte de ud. Og det her bliver skrevet mens jeg sidder hjemme, syg og lytter til Fleetwood Mac, og det uden at savne noget selv om de er de billigste højtalere jeg nogensinde har haft. Men det er måske bare mine ører der er i stykker


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 06 September 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Wymax: Har subbene ankommet? 

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 September 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Wymax: Har subbene ankommet? 

Jeps! De ankom fredag ved middagstid - fantastisk, idet status på Schenker's Tracking sagde estimated delivery den 8.

Jeg fik dem fragtet ind og pakket ud, og tilsluttet - så de har kørt fredag og lørdag aften.

Det umiddelbare indtryk er at de har masser af kræfter, men jeg mangler at få kalibreret det hele, dvs. inkl. Focal-højttalerne. Det var meningen at jeg ville gøre det i går, men jeg nåede det ikke, og i går aftes ringede chefen og bad mig kigge på noget i dag - så jeg må lige se om jeg når det i dag.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 07 September 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Inviter bare mig på besøg så skal jeg smitte dig med en influenza der varer ca 14 dage, så har du al den tiden du behøver til at være hjemme og kalibrere 

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 September 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Inviter bare mig på besøg så skal jeg smitte dig med en influenza der varer ca 14 dage, så har du al den tiden du behøver til at være hjemme og kalibrere 

 Nah, vil hellere være rask

Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler, så det skulle være muligt at ramme mere nøjagtigt end hidtil. Var lidt overrasket over da jeg kort afprøvede dB-måleren i går - min indstilling af volumen på sub'erne var da bare helt hen i vejret, alt for højt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler, så det skulle være muligt at ramme mere
nøjagtigt end hidtil. Var lidt overrasket over da jeg kort afprøvede dB-måleren i går - min indstilling af volumen på sub'erne
var da bare helt hen i vejret, alt for højt



Uhh hvis du også boede i Århus ville jeg ikke have noget imod du kom forbi med din radioshack og brugte den lidt her i
rummet :p var sku lidt for nærrig til at kaste 100 euro efter den kombo

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

 Nah, vil hellere være rask

Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler, så det skulle være muligt at ramme mere nøjagtigt end hidtil. Var lidt overrasket over da jeg kort afprøvede dB-måleren i går - min indstilling af volumen på sub'erne var da bare helt hen i vejret, alt for højt



Det er også et udmærket valg, at være syg 1 dag er ok, 2 dage er til at holde ud, men nu som jeg er på dag 8 holder jeg på at blive føkking nøts!

At man justerer subben før højt efter øret er helt normalt, også synes man at det lyder langsomt og forfærdelig til musik. Jeg vil dog anbefale dig at du hamrerer subbene igennem før at du kalibrerer. Hvis ikke så vil de langsomt løsne og begynde at spille højere, også skal du frem med RS'en et X antal gange


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Wymax skrev:
Købte også en Avia 2 disk og en Radioshack dB-måler


Uhh hvis du også boede i Århus ville jeg ikke have noget imod du kom forbi med din radioshack og brugte den lidt her i
rummet :p var sku lidt for nærrig til at kaste 100 euro efter den kombo

Jeg sad også og tingede med mig selv, men kom frem til den konklusion at nu hvor jeg har smidt nogle kroner efter det hele, så vil jeg også gerne forsøge at optimere det bare en smule

Men nå ja hvad... En dag hvor jeg er i godt humør, har fået erfaring med det at indstille med Avia og dB-måler, og jeg ikke mindst har tid, kunne jeg måske godt overtales

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg vil dog anbefale dig at du hamrerer subbene igennem før at du kalibrerer. Hvis ikke så vil de langsomt løsne og begynde at spille højere, også skal du frem med RS'en et X antal gange

Jamen du har jo ret  Jeg tænkte den selvsamme tanke, men ville også lige prøve at få det indstillet rigtigt, om ikke andet så bare for at få lidt rutine. Og så må jeg se om jeg ikke på et tidspunkt sætter noget på der kan massere membranerne, for de skal ganske givet løsne sig lidt for at få den rigtige indstilling

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 11 September 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg tid, resultatet kan ses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67873&P N=1&TPN=1

Mech0z: Har du modtaget din SVS?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 13 September 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeps det har jeg, KÆFT DEN ER STOR! den er 3 gange så stor som min gamle 12" selvom den kun er 10"  



__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 14 September 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Jeps det har jeg, KÆFT DEN ER STOR! den er 3 gange så stor som min gamle 12" selvom den kun er 10"  

He he, mål på papiret er taknemmelige

Havde en nogenlunde fornemmelse af størrelsen på PB12-NSB da min Paradigm PS1200 er næsten lige så stor - men de er godt 10 cm dybere, og også lidt højere, så de fylder helt klart noget mere.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes