| Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Groove skrev:
Mech0z skrev:
Jeg vil også have focal min økonomi rækker bare ikke til det pt. 25k for et 5.0 focal setup og en svs sub er mange penge når man studere 
|
|
|
Bare rolig, tiden arbejder for dig...Focal er hotte nu, som Vienna var for nogle år siden. En del af fashion-fi folkene udskifter snart igen og så er der masser af Focal til billige penge på ksb 
|
|
|
Så i teorien siger du at hvis jeg vil købe nu så skal jeg købe Vienna? :p Jeg er bare så træt af at se på min Jamo Classic 8, de er alt for grimme..
|
|
|
Ja, forudsat du kan holde lyden ud....skal du sælge videre inden for en kort horisont er du jo selv med på bølgen og betaler en del af denne også  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Ville det være en god mellemløsning at købe en rigtig god sub først og så få nye højtalere senere? Min KEF var et fejlkøb den larmer bare.. så tænkte jeg nemlig om SVS PB10-NSD ville være stor nok sammen med de Focal hvis jeg får dem senere eller om man skal op i SVS PB12-NSD? Kig her for min setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65907&P N=1__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god sub kan løfte anlægget mange hak, først til film, men om man er villig til at lægge lidt indsats i det, også til musik. Om PB12-NSD ekstra størrelse ikke skræmmer dig så er den værd de 1200kr ekstra som den koster. Men en PB10, og eventuelt siden en mere kan også være rigeligt, afhængigt af hvor stort rummet er. og om du spiller så højt at ørevoksen smelter  Jeg kan se at det er et kollegieværelse, og da vil nok en PB10 være tilstrækkeligt til at give dig kulerunde øjne
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo vist, men min plan med alt hifigrej jeg køber er at det skal fungere i lidt større rum end det jeg har nu. Jeg gider afligevel ikke købe noget jeg er tvunget til at skifte når jeg flytter herfra (bliver forhåbenligvis ikke evighedsstudent) Går da udfra jeg godt kunne spille 12'eren bare på lavere volumen indtil jeg flytter så? :p PS. Movies is all I care about, music is second prio! __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subs er heldigvis modulære i den forstand at så længe som de har den ønskede frekvensgangen så kan du om du ønsker mere af det samme, eller med andre ord højere lydtryk, købe en mere. Og som OP har vært indenom så køber han to subs for at få en mere jævn frekvensrespons over et større område, noget som er virkning #2 med en kontra to subs. Hvad der er bedst i netop dit tilfælde. PB12-NSD vil til film kunne holde følge med alt hvad du ellers måtte købe, PB10 med langt det meste. Jeg havde selv en gang en PB10 i et 25m2 stort rum, og jeg savnet egentlig aldrig noget til normal lytning, kun når der skulle demonstreres kunne jeg ramme ind i PB10's grænser. Det skal også siges at PB10'ern nåede dens grænse med stor værdighed, alt der sker er at den holder med at spille højere, der er ingen dramatiske ulyder der i panik får dig til at flå sikringsskabet af væggen  Men som altid, er man i tvivl køber man den største!
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må lige høre hvad model min bror har, han har en af de 2 "små" og hvis han har 10'eren så må det være rigeligt. Men 1300kr er bare ikke meget for at få toppen af kransekagen med  __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Hmm Ville det være en god mellemløsning at købe en rigtig god sub først og så få nye højtalere senere? Min KEF var et fejlkøb den larmer bare.. så tænkte jeg nemlig om SVS PB10-NSD ville være stor nok sammen med de Focal hvis jeg får dem senere eller om man skal op i SVS PB12-NSD? Kig her for min setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65907&P N=1
|
|
|
Ahh... Du har allerede surround set up... Ja, så er det jo bare et spørgsmål om at få opgraderet, med tid.
Manic Miner kender i hvert fald SVS ganske godt må man sige SVS går meget dybt ser det ud til, og ja, så er PB10-NSD sikkert ikke et skidt sted at starte. Jeg ville nok hellere gå efter PB12-NSD, hvis du kunne finde pengene, og ellers vent lidt. Det er en god ide at sørge for bare en smule overkill, for så løber du ikke tør for effekt.
Jeg håber at modtage mine PB12-NSD på fredag (de er afsendt), og så skal jeg bruge weekenden på at få det hele kørt ind, så herefter er jeg nok klar med mine indtryk af dem.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Jeg kan se at det er et kollegieværelse, og da vil nok en PB10 være tilstrækkeligt til at give dig kulerunde øjne |
|
|
He he - mit bio-rum er jo ikke mere end 15 kvm, så jeg kan forvente at få udvidet - badeværelset ved siden af bliver pludselig inkluderet når væggen vælter 
|
| Til top |
|
| |
Speednut Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
ManicMiner skrev:
| Jeg kan se at det er et kollegieværelse, og da vil nok en PB10 være tilstrækkeligt til at give dig kulerunde øjne |
|
|
He he - mit bio-rum er jo ikke mere end 15 kvm, så jeg kan forvente at få udvidet - badeværelset ved siden af bliver pludselig inkluderet når væggen vælter  |
|
|
Ikke noget som et biorum, med toilet sidepladser
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hihi, som sagt så er "subs" og "overkill" gensidigt ekskluderende ord, men med dine 15m2 vil du ha "meget tilstrækkeligt"  Alt det her skriveriet omkring subs har nu fået basdjævelen i mig til at vågne igen, og jeg tæller nu på knapperne om jeg skal, og på mynterne om jeg har råd til, at købe en Ultra eller to NSD. Hold øje med KSB i mod slutningen af måneden, kommer der to SB12 for salg så er der noget undervejs!
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Hihi, som sagt så er "subs" og "overkill" gensidigt ekskluderende ord, men med dine 15m2 vil du ha "meget tilstrækkeligt"  |
|
|
At rejse er at leve... Næh du, aldrig at mangle bas - det er livet! 
ManicMiner skrev:
| Alt det her skriveriet omkring subs har nu fået basdjævelen i mig til at vågne igen, og jeg tæller nu på knapperne om jeg skal, og på mynterne om jeg har råd til, at købe en Ultra eller to NSD. Hold øje med KSB i mod slutningen af måneden, kommer der to SB12 for salg så er der noget undervejs! |
|
|
Undskyld 
En Ultra ville være stort, men dén var helt klart overkill i dobbelt udgave til mit rum 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
At rejse er at leve... Næh du, aldrig at mangle bas - det er livet! 
|
|
|
Ja netop. Jeg har tidligere sagt omkring små subs, at har man aldrig oplevet noget andet, så vil man ikke tro at der mangler noget. Men nogle ganger når at jeg ser film så kommer der effekter der på de små bare bliver en smagsprøve af hvad de store kan, og jeg VED hvordan det egentlig skal føles
Wymax skrev:
|
Undskyld 
En Ultra ville være stort, men dén var helt klart overkill i dobbelt udgave til mit rum  |
|
|
Intet at undskylde, jeg har bare fortrængt mit sande jeg i altfor lang tid  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Og forresten, billeder! Jeg er meget nysgærrig på hvordan dine 15m2 ser ud |
|
|
Jeg vil lige have sub'erne på plads, så skal jeg nok skyde et par ydmyge billeder 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
ManicMiner skrev:
| Og forresten, billeder! Jeg er meget nysgærrig på hvordan dine 15m2 ser ud |
|
|
Jeg vil lige have sub'erne på plads, så skal jeg nok skyde et par ydmyge billeder  |
|
|
Det er for i øvrigt ikke så fancy som nogle af de andre bifs man ser billeder af - et ganske normalt rum med vægge og vinduer, ingen DD og DTS skilte e.l. 
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror næsten jeg nøjes med 10" (MEN JEG KAN IKKE BESTEMME MIG /me finder noget hårdt og slår sig selv i hovdet og håber det hjælper), sådan en har min bror og jegved at den spiller hans hus ret godt op. Men det kommer lige an på om jeg får 2 gange su den her måned (august + sep) så tror jeg der bliver bestilt en af dem.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lige SU for både august og sep. så nu har jeg lige bestilt en NSB 10"  håber virkelig jeg kan mærke
forskellen på at have en ligegyldig KEF der går til 40hz og en der går til 20hz ellers er 5000kr sku mange penge  MEEEN
mon ikke det lykkes __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |