Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 16:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dali Ikon vs. JM Lab evt. vs. Dali Mentor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 02 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Groove skrev:

Mech0z skrev:
Jeg vil også have focal  min økonomi rækker bare ikke til det pt. 25k for et 5.0 focal setup og en svs sub er mange penge når man studere

Bare rolig, tiden arbejder for dig...Focal er hotte nu, som Vienna var for nogle år siden. En del af fashion-fi folkene udskifter snart igen og så er der masser af Focal til billige penge på ksb



Så i teorien siger du at hvis jeg vil købe nu så skal jeg købe Vienna? :p
Jeg er bare så træt af at se på min Jamo Classic 8, de er alt for grimme..

Ja, forudsat du kan holde lyden ud....skal du sælge videre inden for en kort horisont er du jo selv med på bølgen og betaler en del af denne også



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 02 September 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hmm Ville det være en god mellemløsning at købe en rigtig god sub først og så få nye højtalere senere? Min KEF var et fejlkøb den larmer bare.. så tænkte jeg nemlig om SVS PB10-NSD ville være stor nok sammen med de Focal hvis jeg får dem senere eller om man skal op i SVS PB12-NSD?
Kig her for min setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65907&P N=1


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

En god sub kan løfte anlægget mange hak, først til film, men om man er villig til at lægge lidt indsats i det, også til musik.

Om PB12-NSD ekstra størrelse ikke skræmmer dig så er den værd de 1200kr ekstra som den koster. Men en PB10, og eventuelt siden en mere kan også være rigeligt, afhængigt af hvor stort rummet er. og om du spiller så højt at ørevoksen smelter 

Jeg kan se at det er et kollegieværelse, og da vil nok en PB10 være tilstrækkeligt til at give dig kulerunde øjne


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 02 September 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jo vist, men min plan med alt hifigrej jeg køber er at det skal fungere i lidt større rum end det jeg har nu. Jeg gider afligevel ikke købe noget jeg er tvunget til at skifte når jeg flytter herfra (bliver forhåbenligvis ikke evighedsstudent)

Går da udfra jeg godt kunne spille 12'eren bare på lavere volumen indtil jeg flytter så? :p

PS. Movies is all I care about, music is second prio!


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Subs er heldigvis modulære i den forstand at så længe som de har den ønskede frekvensgangen så kan du om du ønsker mere af det samme, eller med andre ord højere lydtryk, købe en mere. Og som OP har vært indenom så køber han to subs for at få en mere jævn frekvensrespons over et større område, noget som er virkning #2 med en kontra to subs.

Hvad der er bedst i netop dit tilfælde. PB12-NSD vil til film kunne holde følge med alt hvad du ellers måtte købe, PB10 med langt det meste. Jeg havde selv en gang en PB10 i et 25m2 stort rum, og jeg savnet egentlig aldrig noget til normal lytning, kun når der skulle demonstreres kunne jeg ramme ind i PB10's grænser.

Det skal også siges at PB10'ern nåede dens grænse med stor værdighed, alt der sker er at den holder med at spille højere, der er ingen dramatiske ulyder der i panik får dig til at flå sikringsskabet af væggen

Men som altid, er man i tvivl køber man den største!


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 02 September 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Må lige høre hvad model min bror har, han har en af de 2 "små" og hvis han har 10'eren så må det være rigeligt. Men 1300kr er bare ikke meget for at få toppen af kransekagen med


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Hmm Ville det være en god mellemløsning at købe en rigtig god sub først og så få nye højtalere senere? Min KEF var et fejlkøb den larmer bare.. så tænkte jeg nemlig om SVS PB10-NSD ville være stor nok sammen med de Focal hvis jeg får dem senere eller om man skal op i SVS PB12-NSD?
Kig her for min setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65907&P N=1

Ahh... Du har allerede surround set up... Ja, så er det jo bare et spørgsmål om at få opgraderet, med tid.

Manic Miner kender i hvert fald SVS ganske godt må man sige  SVS går meget dybt ser det ud til, og ja, så er PB10-NSD sikkert ikke et skidt sted at starte. Jeg ville nok hellere gå efter PB12-NSD, hvis du kunne finde pengene, og ellers vent lidt. Det er en god ide at sørge for bare en smule overkill, for så løber du ikke tør for effekt.

Jeg håber at modtage mine PB12-NSD på fredag (de er afsendt), og så skal jeg bruge weekenden på at få det hele kørt ind, så herefter er jeg nok klar med mine indtryk af dem.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg kan se at det er et kollegieværelse, og da vil nok en PB10 være tilstrækkeligt til at give dig kulerunde øjne

He he - mit bio-rum er jo ikke mere end 15 kvm, så jeg kan forvente at få udvidet - badeværelset ved siden af bliver pludselig inkluderet når væggen vælter

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

ManicMiner skrev:
Jeg kan se at det er et kollegieværelse, og da vil nok en PB10 være tilstrækkeligt til at give dig kulerunde øjne

He he - mit bio-rum er jo ikke mere end 15 kvm, så jeg kan forvente at få udvidet - badeværelset ved siden af bliver pludselig inkluderet når væggen vælter



Ikke noget som et biorum, med toilet sidepladser
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Og det med subs til at afspille "the brown note" om nu det skulle blive nødvendigt......

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

I er morsomme er I

Men... Toilettet giver jo en ekstra siddeplads - jeg vil dog hade det at jeg for at finde ud af om det var en ægte effekt eller blot en film-effekt er nødt til at snuse dybt ind - og blive direkte ubehageligt overrasket   

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hihi, som sagt så er "subs" og "overkill" gensidigt ekskluderende ord, men med dine 15m2 vil du ha "meget tilstrækkeligt" 

Alt det her skriveriet omkring subs har nu fået basdjævelen i mig til at vågne igen, og jeg tæller nu på knapperne om jeg skal, og på mynterne om jeg har råd til, at købe en Ultra eller to NSD. Hold øje med KSB i mod slutningen af måneden, kommer der to SB12 for salg så er der noget undervejs!


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Hihi, som sagt så er "subs" og "overkill" gensidigt ekskluderende ord, men med dine 15m2 vil du ha "meget tilstrækkeligt" 

At rejse er at leve... Næh du, aldrig at mangle bas - det er livet!

ManicMiner skrev:
Alt det her skriveriet omkring subs har nu fået basdjævelen i mig til at vågne igen, og jeg tæller nu på knapperne om jeg skal, og på mynterne om jeg har råd til, at købe en Ultra eller to NSD. Hold øje med KSB i mod slutningen af måneden, kommer der to SB12 for salg så er der noget undervejs!

Undskyld  

En Ultra ville være stort, men dén var helt klart overkill i dobbelt udgave til mit rum

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

At rejse er at leve... Næh du, aldrig at mangle bas - det er livet!

Ja netop. Jeg har tidligere sagt omkring små subs, at har man aldrig oplevet noget andet, så vil man ikke tro at der mangler noget. Men nogle ganger når at jeg ser film så kommer der effekter der på de små bare bliver en smagsprøve af hvad de store kan, og jeg VED hvordan det egentlig skal føles


Wymax skrev:

Undskyld  

En Ultra ville være stort, men dén var helt klart overkill i dobbelt udgave til mit rum



Intet at undskylde, jeg har bare fortrængt mit sande jeg i altfor lang tid


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Og forresten, billeder! Jeg er meget nysgærrig på hvordan dine 15m2 ser ud

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Wymax skrev:
Undskyld  


Intet at undskylde, jeg har bare fortrængt mit sande jeg i altfor lang tid

You go girl!  

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Og forresten, billeder! Jeg er meget nysgærrig på hvordan dine 15m2 ser ud

Jeg vil lige have sub'erne på plads, så skal jeg nok skyde et par ydmyge billeder

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
ManicMiner skrev:
Og forresten, billeder! Jeg er meget nysgærrig på hvordan dine 15m2 ser ud

Jeg vil lige have sub'erne på plads, så skal jeg nok skyde et par ydmyge billeder

Det er for i øvrigt ikke så fancy som nogle af de andre bifs man ser billeder af - et ganske normalt rum med vægge og vinduer, ingen DD og DTS skilte e.l.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 02 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Tror næsten jeg nøjes med 10" (MEN JEG KAN IKKE BESTEMME MIG /me finder noget hårdt og slår sig selv i  hovdet og håber det hjælper), sådan en har min bror og jegved at den spiller hans hus ret godt op. Men det kommer lige an på om jeg får 2 gange su den her måned (august + sep) så tror jeg der bliver bestilt en af dem.

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lige SU for både august og sep. så nu har jeg lige bestilt en NSB 10"    håber virkelig jeg kan mærke
forskellen på at have en ligegyldig KEF der går til 40hz og en der går til 20hz ellers er 5000kr sku mange penge MEEEN
mon ikke det lykkes

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes