Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 15:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dali Ikon vs. JM Lab evt. vs. Dali Mentor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 01 September 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
18Hz, alt afhængigt af hvor solidt dit rum er kan du fint komme ned til 15Hz med PB12-NSD 

Puhhh... Now I'm scared

ManicMiner skrev:
Om jeg nu fantasibruger dine penge, så ville det næste jeg købte vært en receiver med MultEQ XT da den gør en langt bedre job i subområdet end MultEQ. Selv om, med 2 subs vil du allerede i udgangspunktet nemt kunne opnå en rimelig fin frekvensrespons

Er det noget AV-receiver'ne begynder at komme med nu? Har en Denon 2807 med Audyssey, og den korrektion er jeg i hvert fald ikke begejstret for - lyden er alt for lukket. Men Denon'en skal jo skiftes på et tidspunkt for at få fordelen af HD-lyd alligevel.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 01 September 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også have focal  min økonomi rækker bare ikke til det pt. 25k for et 5.0 focal setup og en svs sub er mange penge når man studere


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 01 September 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Jeg vil også have focal  min økonomi rækker bare ikke til det pt. 25k for et 5.0 focal setup og en svs sub er mange penge når man studere

Det er bestemt en fordel at være på arbejdsmarkedet med det ambitionsniveau, ja

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 01 September 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Jeg vil også have focal  min økonomi rækker bare ikke til det pt. 25k for et 5.0 focal setup og en svs sub er mange penge når man studere


Der er ingen der siger at man skal købe det hele på en gang. køb lidt af gangen. Og drop byturene i et stykke tid, og lev af pasta
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 01 September 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Kunne godt købe fronthøjtalerne men så står jeg jo med Stereo i måske over 1 år, det er jo rimlig nitte og min H/K AVR4500 kan ikke lave wannabe surround med 2.0 setup.

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 01 September 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Jeg vil også have focal  min økonomi rækker bare ikke til det pt. 25k for et 5.0 focal setup og en svs sub er mange penge når man studere

Bare rolig, tiden arbejder for dig...Focal er hotte nu, som Vienna var for nogle år siden. En del af fashion-fi folkene udskifter snart igen og så er der masser af Focal til billige penge på ksb



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 01 September 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Mech0z skrev:
Jeg vil også have focal  min økonomi rækker bare ikke til det pt. 25k for et 5.0 focal setup og en svs sub er mange penge når man studere

Bare rolig, tiden arbejder for dig...Focal er hotte nu, som Vienna var for nogle år siden. En del af fashion-fi folkene udskifter snart igen og så er der masser af Focal til billige penge på ksb



Så i teorien siger du at hvis jeg vil købe nu så skal jeg købe Vienna? :p
Jeg er bare så træt af at se på min Jamo Classic 8, de er alt for grimme..


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 01 September 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Er det noget AV-receiver'ne begynder at komme med nu? Har en Denon 2807 med Audyssey, og den korrektion er jeg i hvert fald ikke begejstret for - lyden er alt for lukket. Men Denon'en skal jo skiftes på et tidspunkt for at få fordelen af HD-lyd alligevel.



Det er noget som de seneste receiverene har fået, listen over hvilke der har det finder du på Audysseys hjemmeside. Jeg har ikke forsøgt en selv, men har læst en del i en lang tråd ovre på avsforum. Om man bare følger instruktionerne til punkt og prikke så er korrektionen i basregionen vistnok god nok til at den i langt de fleste tilfælder overflødiggør ekstern korrektion som feks Behringer BFD eller Velodyne SMS-1




__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Kunne godt købe fronthøjtalerne men så står jeg jo med Stereo i måske over 1 år, det er jo rimlig nitte og min H/K AVR4500 kan ikke lave wannabe surround med 2.0 setup.

Du kunne eventuelt overveje at købe de højttalere som du mener at du gerne vil have på lang sigt - så får du i hvert fald god stereo med det samme.

Meget af surround-delen hænger også på fronthøjttalerne, og selvfølgelig også centeren. Selve surround-højttalerne kan du dog sagtens nedprioritere til at starte med, og f.eks. bruge dine nuværende højttalere, og hvis du mener at de er for grimme, så se om de kan sælges for nogle kroner der kan være med til at købe dig nogle mindre og pænere højttalere.

Jeg har igennem årene kørt meget i det her med at købe hvad man har råd til, men så også helst det hele på én gang - og det bliver dyrere i længden.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det er noget som de seneste receiverene har fået, listen over hvilke der har det finder du på Audysseys hjemmeside. Jeg har ikke forsøgt en selv, men har læst en del i en lang tråd ovre på avsforum. Om man bare følger instruktionerne til punkt og prikke så er korrektionen i basregionen vistnok god nok til at den i langt de fleste tilfælder overflødiggør ekstern korrektion som feks Behringer BFD eller Velodyne SMS-1

Jeg vil da lige kigge på den tråd - måske der er noget at hente, for jeg har såmænd ikke sat mig så meget ind i det, andet end at jeg mente at Audyssey kunne løse nogle problemer.

En ekstern korrektion gider jeg slet ikke at køre med

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg har ikke forsøgt en selv, men har læst en del i en lang tråd ovre på avsforum.

OMG!! Lang tråd? Ja det må man da sige... Audyssey tråden er på 211 sider, og den for Denon 2807 er på 114. Læsestof til de sene aftener

Jeg tror lige jeg vil lave en re-visit på manualen og læse om helt korrekt betjening, og så får den en chance mere. Som der ganske korrekt skrives et sted i trådene skal man nok også lige vænne sig til effekten af Audyssey rumkorrektion, men umiddelbart syntes jeg bare det var en lukket og monoton lyd den frembragte.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Mech0z skrev:
Kunne godt købe fronthøjtalerne men så står jeg jo med Stereo i måske over 1 år, det er jo rimlig nitte og min H/K AVR4500 kan ikke lave wannabe surround med 2.0 setup.

Du kan faktisk få et komplet surround setup (5.0) for 1.000 kr.!

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8037

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8038

Det spiller faktisk ganske udmærket til surround brug. Udseendet er måske ikke tidssvarende, men som en overgangsløsning er det fint, og billigt er det bestemt.

Det kan eventuelt krydres med en sub, som jeg dog ikke selv var så vild med:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8036

Og yes, det er mine de aflagte

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Jeg vil da lige kigge på den tråd - måske der er noget at hente, for jeg har såmænd ikke sat mig så meget ind i det, andet end at jeg mente at Audyssey kunne løse nogle problemer.

En ekstern korrektion gider jeg slet ikke at køre med



Tror ikke du får læst så meget når subbene kommer i hus. Om jeg ser i min krystalkule så ser jeg en herremand der med åben mund og et forskrækket blik afprøver samtlige bastunge scener i hans DVD samling

Jeg vil anbefale Darla scenen fra Finding Nemo som første øvelse. Ikke bare er den et sonisk mesterværk, men effekten ligger lige omkring der hvor PB12 når xmax (ca 30hz), og efter 10 ganger med den scenen er subbene så indkørte som de nogen gang vil blive

Vi diskuterede også tidligere panoreringer mellem Front-Center-Front. For et par dage siden så jeg Speed Racer, og der er det en overflod af scener hvor stemmer panoreres.


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Tror ikke du får læst så meget når subbene kommer i hus. Om jeg ser i min krystalkule så ser jeg en herremand der med åben mund og et forskrækket blik afprøver samtlige bastunge scener i hans DVD samling

Jeg må hellere ind i det lokale byggemarked inden - jeg får sikkert brug for diverse materialer til at stoppe resonanser med

ManicMiner skrev:
Jeg vil anbefale Darla scenen fra Finding Nemo som første øvelse. Ikke bare er den et sonisk mesterværk, men effekten ligger lige omkring der hvor PB12 når xmax (ca 30hz), og efter 10 ganger med den scenen er subbene så indkørte som de nogen gang vil blive

En film der ikke er i min samling  Nå, jeg vil da egentlig gerne se den, så den må jeg have fat på. På tegnefilmsfronten husker jeg Aladdin, der er også nogle gode effekter og dybe stemmer.

ManicMiner skrev:
Vi diskuterede også tidligere panoreringer mellem Front-Center-Front. For et par dage siden så jeg Speed Racer, og der er det en overflod af scener hvor stemmer panoreres.

Den ser interessant ud, men er vist ikke kommet på DVD endnu?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Speed Racer er så langt kun tilgængelig for de mindre hederlige mennesker 

Og ja, alt som kan vibrere vil vibrere. Da jeg fik min PB10 skulle jeg en omgang omkring i lejligheden med en skrutrækker for at stramme op skabslåger og trappetrind før jeg kunne se min første helaftens film. Det havde ikke vært nødvendigt med de 5 andre subbene jeg havde haft tidligere

Jeg har aldrig set Alladin eller nogle waterfall målinger af den, men om du søger efter waterfall ovre på avsforum vil du finde nok en lang tråd hvor du finder waterfalls fra mange hundrede films. Klassikerene er filmer som feks War Of The Worlds, Fantastic Four, The Incredibles og Black Hawk Down for at nævne et par

Jeg vil ha store subs igen! Til foråret når jeg igen afslutter en uddannelse er nok en ny sub eller to noget af det første der står på handlelisten, kan mærke at tanken omkring 2 PB12-NSD gør noget med mig....


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Speed Racer er så langt kun tilgængelig for de mindre hederlige mennesker 

Ahem...

ManicMiner skrev:
Og ja, alt som kan vibrere vil vibrere. Da jeg fik min PB10 skulle jeg en omgang omkring i lejligheden med en skrutrækker for at stramme op skabslåger og trappetrind før jeg kunne se min første helaftens film. Det havde ikke vært nødvendigt med de 5 andre subbene jeg havde haft tidligere

Jeg ved jeg har lidt problemer med den ene dør, den kunne Kappa'en også få til at rumle, men egentlig kun ved RABOS-test - film har åbenbart ikke ramt den rigtige frekvens.

ManicMiner skrev:
Jeg har aldrig set Alladin eller nogle waterfall målinger af den, men om du søger efter waterfall ovre på avsforum vil du finde nok en lang tråd hvor du finder waterfalls fra mange hundrede films. Klassikerene er filmer som feks War Of The Worlds, Fantastic Four, The Incredibles og Black Hawk Down for at nævne et par

Now you're talkin'  Dem har jeg da i samlingen, og BHD er netop en af dem jeg ynder at bruge når der skal være action på. En anden jeg har i tankerne er We Were Warriors (Mel Gibson) - der er også også god "huey-action", og nogle ordentlige brag 

ManicMiner skrev:
Jeg vil ha store subs igen! Til foråret når jeg igen afslutter en uddannelse er nok en ny sub eller to noget af det første der står på handlelisten, kan mærke at tanken omkring 2 PB12-NSD gør noget med mig....

"You are like boys with toys" - det kan ikke siges bedre

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Så har du da mindst en film og scene du kan bruge til at køre ind subbene: War of The Worlds, Heatray scenen. Den ligger også lige omkring 30hz, og sparker hårdt

 

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Og her finder du key scenes fra The Incredibles

http://www.hometheaterforum.com/htf/2469804-post234.html


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 September 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

og til sidst, The Haunting DTS, The Cold. Det 22Hz signalet er angstprovokerende!




__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

He he - surround - because it's entertaining

Jeg får sikkert lige brændt et par "reference" scener af til at starte med, for lige at se hvad sub'erne kan, men derfra bliver det sikkert mere at se filmene fra start til slut. Det er nogen tid siden jeg har set The Incredibles, og WOTW har jeg såmænd kun set én gang, så den kan også ses igen.

The Haunting kender jeg dog kun fra TV, den er nok ikke "god nok" til at jeg gider købe/se den bare for den ene scene  Hmm... Må se om jeg falder over den i supermarkedet

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes