Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart plasma- Hvis altså du kan leve med konstant blæserstøj. Det er i hvert faldt gældende for alle 2011 panasonic
modeller.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jeg tror der menes, at Panasonic har overtaget Pioneers plasma del, hvilket er rigtigt og så mener Darwin, at Pioneers plasma tv slår selv det nyeste af i dag, også Panasonics. Men Pioneers plasma ligger vist stadig i 500w's klassen angående forbrug for 42" og op.  |
|
|
Ja min 50" varmer selv en vinter aften har jeg ingen problem med det bliver kølig i stuen monitor og pioneer LX81 Reciver holder det frost fri
også grunden til jeg seriøs over solceller
vi er bare to i husstanden men bruger over 7000 KWh i året men så jeg jeg nu også et par gode effektblokke som stjæler en masse strøm i mit stereo rum men god lyd og billede koster 
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Darwin skrev:
Jeg har haft Pioneer Monitor500A de sidste par år, og har aldrig set noget bedre siden når vi snakker billede kvalitet den er dejlig via selector box og fødder jeg skærmen fra min BD 91 Ja så drømmer vi bare ;-)
så er du til brugt så ses de i ny og næ tilsalg
|
|
|
Er det ikke en Samsung HD boks du har. For en Selector, som jeg også selv har haft, har jo kun scart udgange selvfølgelig med RGB. Men særligt kønt er det jo ikke med en Selector mere. Det er jo nok defor du oplever en så markant forskel, hvis det er Selector du stadig har.  |
|
|
jo det er Samsung HD box og hdmi ud men det hele er bundet sammen af en dvdo skaler
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og med hensyn til lysindfald og genskind på en plasma skærm, har jeg selv løst dette med, at stille tv'et med bagsiden op ad mit vindue. Så oplever jeg på intet tidspunkt, at jeg ikke kan se billedet. Jeg har dog så kun efterårs og forårs solen lige i bærret nogle få dage om året, men så trækker jeg gardinet for, hvis jeg skal se tv på dette tidpunkt. Det sker dog ikke så tit.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Helt klart plasma- Hvis altså du kan leve med konstant blæserstøj. Det er i hvert faldt gældende for alle 2011 panasonic
modeller. |
|
|
Jeg har lige solgt mit 3-4 år gamle plasma tv..
Jeg må tilstå, at jeg aldrig lagde mærke til støj fra tv'et.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke lagt mærke til mit tv's blæser. Jeg ved dog den er der, fordi man kan mærke, at bagpladen er ret kølig i den nederste del i midten.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine forældre har lige købt et af Sony's nye LED/LCD fjernsyn og jeg må sige det er skuffende så ringe billedet er. Der skal
næsten ingen lys til før man ikke kan få glæde af detaljer ect. Derimod er mit nu 2,5 år gamle Panasonic plasma
uovertruffent på billedkvalitet og ikke mindst betragtningsvinkel.
Jeg synes det må betragtes som en fejlkonstruktion at LCD fjernsyn stort set kun kan bruges når man sidder direkte foran,
ja til en person i stuen, men er man 2 hvem skal så have det gode billede? Et spørgsmål jeg synes bør undgåes helt.
Ja et plasma bruger strøm, nej det larmer ikke, men jo det giver det bedste billede.
Alternativt køb et OLED når de kommer ned i pris.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Mine forældre har lige købt et af Sony's nye LED/LCD fjernsyn og jeg må sige det er skuffende så ringe billedet er. Der skal
næsten ingen lys til før man ikke kan få glæde af detaljer ect. Derimod er mit nu 2,5 år gamle Panasonic plasma
uovertruffent på billedkvalitet og ikke mindst betragtningsvinkel.
Jeg synes det må betragtes som en fejlkonstruktion at LCD fjernsyn stort set kun kan bruges når man sidder direkte foran,
ja til en person i stuen, men er man 2 hvem skal så have det gode billede? Et spørgsmål jeg synes bør undgåes helt.
Ja et plasma bruger strøm, nej det larmer ikke, men jo det giver det bedste billede.
Alternativt køb et OLED når de kommer ned i pris. |
|
|
Tak for dit svar :)
OLED-skærme er desværre ekstremt dyre, og jeg kan ikke forestille mig, at de falder tilstrækkeligt i pris til at jeg får råd til det... Desværre.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle mene, at grunden til at betragtnings vinklen på et LCD tv ikke er så god, skyldes at cellerne har en vis dybde. Når man så sidder lige for, så kigger man ind ned i dem så at sige. Ude fra siden ser man så kanten af cellen istedet for. Derfor ændrer billedet sig med vinklen. Det er hvad jeg tror er årsagen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er temmelig sikker på, at jeg ender med et plasma igen.
Jeg skal bare have fundet ud af hvilket mærke og model, det skal være :-)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hellere ligge godt i plasma, frem for at svømme rundt i flydende krystaller.....gnæg gnæg  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ja, hellere ligge godt i plasma, frem for at svømme rundt i flydende krystaller.....gnæg gnæg  |
|
|
Jeg er slet ikke inde i de forskellige teknologier :-)
Jeg ved bare hvilket tv, jeg mener giver bedste billede.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Jeg har været inde og kigge lidt på flatpanels.dk, som skulle være meget grundige med deres
tests af tv.
Ifølge deres tests, skulle disse tv klarer sig super godt:subaction=showfull&id=1308127784"> http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=
1308127784og
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1300800175
Umiddelbart ved jeg ikke hvilket af tv'erne der klarer sig bedst på graferne i testene?
Dernæst har jeg fundet to forskellige modeller af GT30:<A title="Panasonic Viera TX-P50GT30Y"
href="http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722175/TV/Panasonic-Vi era-TX-P50GT30Y-Sammenlign-Priser">Panasonic
Viera TX-P50GT30Y</A> (9999 kr)<A title="Panasonic Viera TX-P50GT30E"
href="http://www.pricerunner.dk/pl/2-2698702/TV/Panasonic-Vi era-TX-P50GT30E-Sammenlign-Priser">Panasonic Viera
TX-P50GT30E</A> (7999 kr)
Kender I forskellen på disse to modeller?
Jeg glæder mig til at høre fra jer  <SPAN style=": ; MARGIN:
-23px -5px -5px -15px; WIDTH: 72px; BACKGROUND:
url(http://static.app.widdit.com/images/features/searchwiddi t.png); HEIGHT: 22px; CURSOR: pointer; -moz-user-: -
moz-none; -webkit-user-: none; user-: none; -k-user-: none" id=copyTeaser title=Search UNABLE="on" able="false"
alt="Search"><A style="COLOR: inherit; TEXT-DECORATION: none" href="http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?
other_hits=239:gt3095:gt3015:gt30;;;&q=gt30&ref=redirect&sea rch=gt30&sort=4&sp=1#">pointer" border=0 http://static.app.widdit.com/images/features/searchwiddit.pn g"></IMG></A></SPAN>
|
|
|
Nu må i ikke grine, men jeg købte mit TV hos Fleggaard i Padborg/Tyskland.
De har afhente og bringe hjem service hvis det går i stykker, prisen var ca. 2000kr billigere end på tilbud i København
:O)
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
wolle_dk skrev:
Jeg har været inde og kigge lidt på flatpanels.dk, som skulle være meget grundige med deres tests af tv.
Ifølge deres tests, skulle disse tv klarer sig super godt:subaction=showfull&id=1308127784"> http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1308127784og http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1300800175
Umiddelbart ved jeg ikke hvilket af tv'erne der klarer sig bedst på graferne i testene?
Dernæst har jeg fundet to forskellige modeller af GT30:<A title="Panasonic Viera TX-P50GT30Y" href="http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722175/TV/Panasonic-Vi era-TX-P50GT30Y-Sammenlign-Priser">Panasonic Viera TX-P50GT30Y</A> (9999 kr)<A title="Panasonic Viera TX-P50GT30E" href="http://www.pricerunner.dk/pl/2-2698702/TV/Panasonic-Vi era-TX-P50GT30E-Sammenlign-Priser">Panasonic Viera TX-P50GT30E</A> (7999 kr)
Kender I forskellen på disse to modeller?
Jeg glæder mig til at høre fra jer 
<SPAN style=": ; MARGIN: -23px -5px -5px -15px; WIDTH: 72px; BACKGROUND: url(http://static.app.widdit.com/images/features/searchwiddi t.png); HEIGHT: 22px; CURSOR: pointer; -moz-user-: - moz-none; -webkit-user-: none; user-: none; -k-user-: none" id=copyTeaser title=Search UNABLE="on" able="false" alt="Search"><A style="COLOR: inherit; TEXT-DECORATION: none" href="http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV? other_hits=239:gt3095:gt3015:gt30;;;&q=gt30&ref=redi rect&sea rch=gt30&sort=4&sp=1#">pointer" border=0 http://static.app.widdit.com/images/features/searchwiddit.pn g"></IMG></A></SPAN>
|
|
|
Nu må i ikke grine, men jeg købte mit TV hos Fleggaard i Padborg/Tyskland.
De har afhente og bringe hjem service hvis det går i stykker, prisen var ca. 2000kr billigere end på tilbud i København :O)
|
|
|
Har beskeden relevans til min besked?  Men det er da super lækkert for dig.
Man kan ikke bestille tv online fra Fleggard, kan man? Jeg har nemlig ikke mulighed for at komme til grænsen og hente et TV 
Der er kun to Panasonic TV på deres hjemmeside, og de er ikke lige noget for mig... Men tak for dit input 
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er kommet frem til, at G30'eren klarede sig en smule bedre end GT30 i deres tests (graferne). Vil I ikke give mig ret i dette?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Jeg er kommet frem til, at G30'eren klarede sig en smule bedre end GT30 i deres tests
(graferne).Vil I ikke give mig ret i dette? |
|
|
Nix.
GT30 har marginalt bedre billedkvalitet - også som alm. 2D tv.
Hvilke grafer mener du? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
wolle_dk skrev:
Jeg er kommet frem til, at G30'eren klarede sig en smule bedre end GT30 i deres tests
|
|
Nix.
Hvilke grafer mener du? |
|
|
Jeg har sendt links til tests af både G30 og GT30, hvori man kan se graferne.
Ifølge disse tests burde G30 være kalibreret bedst...
Er det ikke korrekt?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
thuekay skrev:
wolle_dk skrev:
Jeg er kommet frem til, at G30'eren klarede sig en
smule bedre end GT30 i deres tests
|
|
Nix.
|
|
Er det ikke korrekt? |
|
|
Kan ikke lige se at G30 skulle være kalibreret bedre. Det betyder heller ikke noget. Du kan ikke bare "suge" hans
indstillinger, da der er mindre variationer panelerne imellem.
GT30 er bare et bedre tv. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
wolle_dk skrev:
thuekay skrev:
wolle_dk skrev:
Jeg er kommet frem til, at G30'eren klarede sig en
smule bedre end GT30 i deres tests
|
|
Nix.
|
|
Er det ikke korrekt? |
|
|
Kan ikke lige se at G30 skulle være kalibreret bedre. Det betyder heller ikke noget. Du kan ikke bare "suge" hans
indstillinger, da der er mindre variationer panelerne imellem.
GT30 er bare et bedre tv. |
|
|
Jeg har muligvis mis-fortolket graferne, men skal søjlerne ikke være så lave som muligt? :-)
Sagen er den, at jeg ikke regner med at få brugt 3D og alle de andre features...
Derfor tænkte jeg, om det måske er dumt at betale de ekstra penge for GT30 i mit tilfælde?
Det skal siges, at tv'et skal op og hænge... Det skulle være ret besværligt med en G30, da stikkene vender bagud? :-(
|
Til top |
|
|