Emne: LCD eller DLP projektor? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
KentNO1 skrev:
StarTrek skrev:
Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem
med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.
Og DLP projector akilleshæl, er at der kun er en producent af DLP chips, derfor komme 3-chips DLP projector ikke ned i pris.
Ellers ville jeg nok stille spørsmå på andre forum. der har en støre ekspertise om de projector du har nævnt end dette forum.
|
|
|
At DLP ikke skulle være særligt gode til 3D, hvor har du hørt/læst det ? Den billige Optoma HD33 fik jo utrolig
mange roser i flere anmeldelser.Mht regnbue effekt, er det de færreste der generes af denne, har en enkelt kammerat der kan
se den, men kun når han er meget træt. |
|
|
Fra en kende af DLP teknolige, som helt klar har udtale af 1-chip DLP projector ikke dur til 3D, og anmelder give jeg ikke
noget for, da anmelder tit er i lomme på producenter.
Jeg har personlige plus en del af min venner alle problemer med støj og regnbue effekt fra alle de 1-chip DLP projector vi har
set, og det er i alle pris klasser. |
|
|
Så du anbefaler altså en DLP med farvehjul? |
|
|
Det er netop ikke det jeg gør.
Jeg anbefaler altså ikke en DLP med farvehjul men en 3-chip DLP projector.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
StarTrek skrev:
Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.
Og DLP projector akilleshæl, er at der kun er en producent af DLP chips, derfor komme 3-chips DLP projector ikke ned i pris.
Ellers ville jeg nok stille spørsmå på andre forum. der har en støre ekspertise om de projector du har nævnt end dette forum. |
|
|
At DLP ikke
skulle være særligt gode til 3D, hvor har du hørt/læst det ? Den billige Optoma HD33 fik jo utrolig mange roser i flere anmeldelser.Mht regnbue
effekt, er det de færreste der generes af denne, har en enkelt kammerat der kan se den, men kun når han er meget træt. |
|
|
HD 33 fik nemlig rigtig flotte anmeldelser angrende 3D-delen... Derimod 2D, skulle projektoren ikke være specielt overbevisende :-(
Og da jeg helst vil op-prioriterer 2D-delen, er jeg gået lidt fra HD 33.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
KentNO1 skrev:
StarTrek skrev:
Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem
med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.
Ellers ville jeg nok stille spørsmå på andre forum. der har en støre ekspertise om de projector du har nævnt end dette forum.
|
|
|
At DLP ikke skulle være særligt gode til 3D, hvor har du hørt/læst det ? Den billige Optoma HD33 fik jo utrolig
mange roser i flere anmeldelser.Mht regnbue effekt, er det de færreste der generes af denne, har en enkelt kammerat der kan
se den, men kun når han er meget træt. |
|
|
Fra en kende af DLP teknolige, som helt klar har udtale af 1-chip DLP projector ikke dur til 3D, og anmelder give jeg ikke
noget for, da anmelder tit er i lomme på producenter.
Jeg har personlige plus en del af min venner alle problemer med støj og regnbue effekt fra alle de 1-chip DLP projector vi har
set, og det er i alle pris klasser. |
|
|
Så du anbefaler altså en DLP med farvehjul? |
|
|
Det er netop ikke det jeg gør.
Jeg anbefaler altså ikke en DLP med farvehjul men en 3-chip DLP projector. |
|
|
Jamen helt ærligt, det rækker mit budget jo slet ikke til?
Jeg skrev i min allerførste besked, at jeg har et budget på max 10.000 kr.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro at vi tale forbi hinanden
Ved godt at dit budget på max 10.000 kr.
Men mene stadig at 1-chips DLP projector, lider at nogle åbenlyse problem på grund af den kraftige lampe, man stor
set altid putte i DLP projector (om det er 1-chip eller 3-chip), og så gør at man må putte en kraftige blæser i dem, og
så selvfølige farvehjulet med des regnbueeffekt.
En kraftige lampe som der sidde i DLP projector, kan være en fordel i et store rum, hvor der er lange afstand til lærred,
og med et stor rum, følger der også fordel med at projector kan placeres lange væk, som igen give mindre støj.
Og så har jeg modstand mod den monopol der er inden for DLP projector, som gør dem ekstra dyre (unden grund) og
så gør at 3-chips DLP projector stadig koste fra 200.000 kr. og op.
Så selv om man give 10.000 kr. for en 1-chip DLP projector, giver man også en stor overpris.
Men hvis vi skal blive ved en 1-chip DLP projektor, ville jeg også forsøge at finde de ekstra penge og kikke på enten en BENQ W7000 eller en
OPTOMA HD83, og finde en udenlandsk forhandlerhvis hifiklubben tage overpris for dem.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Tro at vi tale forbi hinanden
Ved godt at dit budget på max 10.000 kr.
Men mene stadig at 1-chips DLP projector, lider at nogle åbenlyse problem på grund af den kraftige lampe, man stor set altid putte i DLP projector (om det er 1-chip eller 3-chip), og så gør at man må putte en kraftige blæser i dem, og så selvfølige farvehjulet med des regnbueeffekt.
En kraftige lampe som der sidde i DLP projector, kan være en fordel i et store rum, hvor der er lange afstand til lærred, og med et stor rum, følger der også fordel med at projector kan placeres lange væk, som igen give mindre støj.
Og så har jeg modstand mod den monopol der er inden for DLP projector, som gør dem ekstra dyre (unden grund) og så gør at 3-chips DLP projector stadig koste fra 200.000 kr. og op.
Så selv om man give 10.000 kr. for en 1-chip DLP projector, giver man også en stor overpris. |
|
|
Ergo, du mener, at jeg skal købe en LCD-projektor? 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
Tro at vi tale forbi hinanden Ved
godt at dit budget på max 10.000 kr. Men mene stadig at 1-chips DLP projector, lider at nogle åbenlyse problem på
grund af den kraftige lampe, man stor set altid putte i DLP projector (om det er 1-chip eller 3-chip), og så gør at man
må putte en kraftige blæser i dem, og så selvfølige farvehjulet med des regnbueeffekt. En kraftige lampe som der sidde
i DLP projector, kan være en fordel i et store rum, hvor der er lange afstand til lærred, og med et stor rum, følger der
også fordel med at projector kan placeres lange væk, som igen give mindre støj. Og så har jeg modstand mod den
monopol der er inden for DLP projector, som gør dem ekstra dyre (unden grund) og så gør at 3-chips DLP projector
stadig koste fra 200.000 kr. og op. Så selv om man give 10.000 kr. for en 1-chip DLP projector, giver man også en stor
overpris. |
|
|
Ergo, du mener, at jeg skal købe en LCD-projektor?  |
|
|
Nej det mener jeg ikke, hvis man kan leve med de problmer der er med denne teknologi, få man et flot billede.
Men du skal ud og kikke på projektor LCD og DLP, gerne med din egne teste film under armen, og danne dig din egen
mening om hvilken teknologi du i sidste enden beste kan lide.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har muligvis ret... Ellers skal jeg købe en projektor via en online-webshop, hvor jeg har 14 dages returret ifølge købeloven... Så kan jeg altid sende den retur, hvis jeg ikke kan lide, hvad jeg ser 
Jeg har oprettet en tråd angående lyd... Hvis du har forstand på lyd, må du meget gerne læse den... Og kommentere på den, hvis du har inputs 
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk at gøre det til så stort et problem at købe en projektor. Det er det sædvanlige tema. "Jeg vil ha' det bedste, men det må ikke koste en bønne".
Jeg har haft 3 projektorer - de har alle givet mig masser af filmglæder - og den tredie gør det stadig, selvom teknologien sikkert er håbløst forældet. Over de seneste 7-8 år er der i praksis kun sket meget marginale forbedringer af videoprojektorer.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Tænk at gøre det til så stort et problem at købe en projektor. Det er det sædvanlige tema. "Jeg vil ha' det bedste, men det må ikke koste en bønne".
Jeg har haft 3 projektorer - de har alle givet mig masser af filmglæder - og den tredie gør det stadig, selvom teknologien sikkert er håbløst forældet. Over de seneste 7-8 år er der i praksis kun sket meget marginale forbedringer af videoprojektorer.
|
|
|
Jamen beklager jeg søger rådgivning hos folk som er kompentente indenfor dette område, nu hvor jeg ikke har forstand på det .
Og det er vel almindeligt kendt, at man gerne vil have mest muligt for sine penge.... Især når man er studerende, og ikke har specielt mange penge... Det giver i hvert fald fint mening i min verden ! 
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil ha' mest muligt for pengene - javel, men det får du jo ikke når du lader forføre af falsk propaganda. Eksempelvis betydningen af full HD , kontrastniveau og regnbueeffekt - alle er vildt overdrevet. Derimod er et højt støjniveau noget der virkelig kan ødelægge filmoplevelsen.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Du vil ha' mest muligt for pengene - javel, men det får du jo ikke når du lader forføre af falsk propaganda. Eksempelvis betydningen af full HD , kontrastniveau og regnbueeffekt - alle er vildt overdrevet. Derimod er et højt støjniveau noget der virkelig kan ødelægge filmoplevelsen. |
|
|
Du er LCD-man, kan jeg regne ud ? 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Tænk at gøre det til så stort et problem at købe en projektor. Det er det sædvanlige tema. "Jeg
vil ha' det bedste, men det må ikke koste en bønne".
Jeg har haft 3 projektorer - de har alle givet mig masser af filmglæder - og den tredie gør det stadig, selvom
teknologien sikkert er håbløst forældet. Over de seneste 7-8 år er der i praksis kun sket meget marginale forbedringer
af videoprojektorer. |
|
|
Nu er det ikke er stor problem at købe en projektor, hvis man bare købe den først og beste man kan finde, eller at
penge ikke har nogle betydening, og man kun gå efter anmelder.
I mit tilfælde er det hele ikke et problem, så længe har jeg holde mig fra DLP projektor, de støste skuffelser er netop
DLP projektor, for et er rigtig de lever et flot billede, så desværre blive ødelagt af regnbue effekt og støj, som det stadig
ikke er lykkes for DLP producent af få ned på LCD neuve.
En anden ting med DLP projektor er at de tit har begrænset linse justerings muligheder, som gør at de skal hænge
prisis overfor for lærred.
Så for trådstarte er der kun en mulighed, nemlig at købe dem over nette hvor man har 14 dages returret, for man kan
beste bedømme en projektor der hjemme, især ved DLP projektor hvor man ikke kan bedømme støj før at den er i sine
egen stue, og det er ikke sikker at man ved en demo i en butik se regnbue effekt, men efter et par dage der hjemme,
først begynde at se regnbue effekt og så ser med den hele tiden.
Så hvis man kan leve med disse to ting, er DLP projektor selvfølige den vej man skal gå.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen nu er denne tråd vel kørt så langt ud, som den kan ?  Jeg bliver nødt til at prøve en af teknologierne... Det kan jo ikke gå helt galt, hvis jeg laver en god aftale med butikken angående returret.
Jeg bor dog ikke i egen lejlighed endnu... Jeg flytter først i egen lejlighed i slutningen af sommerferien... Jeg vil derfor ikke kunne se den i egen stue endnu.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det ender med, at jeg starter med lyden..... Projektoren kan jeg købe, når jeg får en lejlighed....
Det må være den optimale løsning 
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
|
|
Er det et seriøst indlæg? Det er da en omgang vrøvl.
. I 8000-10.000kr området er projektorområdet et af de steder hvor der er sket mest.
Og er det unormalt at dem med et begrænset budget gerne vil have mest ud af pengene?
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Batman skrev:
|
|
|
Er det et seriøst indlæg? Det er da en omgang vrøvl.
. I 8000-10.000kr området er projektorområdet et af de steder hvor der er sket mest.
Og er det unormalt at dem med et begrænset budget gerne vil have mest ud af pengene?
|
|
|
Jeg tog heller ikke indlægget specielt seriøst 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Jamen nu er denne tråd vel kørt så langt ud, som den kan ? Jeg bliver nødt til at prøve en af
teknologierne... Det kan jo ikke gå helt galt, hvis jeg laver en god aftale med butikken angående returret.
Jeg bor dog ikke i egen lejlighed endnu... Jeg flytter først i egen lejlighed i slutningen af sommerferien... Jeg vil
derfor ikke kunne se den i egen stue endnu. |
|
|
Så vent til i sluttinge af sommerferien med at købe en projektor, alt anden ville være spild af tid og penge, den skal jo
helst ses i egen lejlighed.
Så jo det er altid god at starte med lyden, men på en su budget er det vist kun brugt der kan komme på tale.
Men er er rigtig at tråd starteren aldrig fik svar på hvilken af de nævnte DLP projektor, men et var sikke at det ikke
skulle være en LCD projektor, og dette svar er han stadige ikke komme tætte på.
Dog er tråde netop komme ud i diverse forklaring om projektor teknologier, med fordel og ulemper som en service til
trådstarten og få først gangs købe ud i projektor spænde verden.
Men der er sådan at nogle er til den ene type projektor og nogle til en anden type projektor, og hvis man se på hvilken
typer projektor der er bruges i diverse hjemmebiograf, så er alle tre teknologier brugt lige meget, så har kan man ikke
få en ide om hvilken projektor teknologier der er beste, selve i de rigtig biografer er der en kamp mellem DLP og SXRD
om hem der er den beste projektor teknologier, men her se det ud til at værre DLP teknologien der er kampens vinde,
da flere og biografer skifter fra SXRD til DLP, men her betyder penge jo hele ikke så meget.
Så man kan du lede til en resultat, at man kan købe den projektor teknologier men beste kan leve med og har råd til.
Men det er ikke helt umulige at den næste projektor jeg skal havde blive en DLP projektor, hvis der komme has på støj
og regnbueeffekt, eller endnu bedre at 3-chip DLP projektor komme ned i pris klasse med SXRD.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
Jamen nu er denne tråd vel kørt så langt ud, som den kan ? Jeg bliver nødt til at prøve en af teknologierne... Det kan jo ikke gå helt galt, hvis jeg laver en god aftale med butikken angående returret.
Jeg bor dog ikke i egen lejlighed endnu... Jeg flytter først i egen lejlighed i slutningen af sommerferien... Jeg vil derfor ikke kunne se den i egen stue endnu.
|
|
|
Så vent til i sluttinge af sommerferien med at købe en projektor, alt anden ville være spild af tid og penge, den skal jo helst ses i egen lejlighed.
Så jo det er altid god at starte med lyden, men på en su budget er det vist kun brugt der kan komme på tale.
Men er er rigtig at tråd starteren aldrig fik svar på hvilken af de nævnte DLP projektor, men et var sikke at det ikke skulle være en LCD projektor, og dette svar er han stadige ikke komme tætte på.
Dog er tråde netop komme ud i diverse forklaring om projektor teknologier, med fordel og ulemper som en service til trådstarten og få først gangs købe ud i projektor spænde verden.
Men der er sådan at nogle er til den ene type projektor og nogle til en anden type projektor, og hvis man se på hvilken typer projektor der er bruges i diverse hjemmebiograf, så er alle tre teknologier brugt lige meget, så har kan man ikke få en ide om hvilken projektor teknologier der er beste, selve i de rigtig biografer er der en kamp mellem DLP og SXRD om hem der er den beste projektor teknologier, men her se det ud til at værre DLP teknologien der er kampens vinde, da flere og biografer skifter fra SXRD til DLP, men her betyder penge jo hele ikke så meget.
Så man kan du lede til en resultat, at man kan købe den projektor teknologier men beste kan leve med og har råd til.
Men det er ikke helt umulige at den næste projektor jeg skal havde blive en DLP projektor, hvis der komme has på støj og regnbueeffekt, eller endnu bedre at 3-chip DLP projektor komme ned i pris klasse med SXRD. |
|
|
Hehe, det er mig der er tråd-starter  Jeg har besluttet mig for, at jeg starter med lyden... Projektoren bliver først købet, når jeg flytteri egen lejlighed.
Jeg har oprettet en tråd angående lyd.... Hvis du har forstand på lyd, er du meget velkommen til at deltage i debatten 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, skulle lige havde det sidste ord angående projector, selv om jeg er medskyldig i at tråde var komme så lange ud
som den er, og det var bare for at være venlige og skrive om fordel og ulemper i de forskellige projektor teknologier, så
der ikke var nogle ting der kom bag på dig.
Men det er nok en god ide at købe projector efter sommeferien, hvor du også få plads til den (ellers ville den bare stå
pakke ned i lange tid), og så kan vi tage en ny tråde til denne tid, der er sikke også komme nye projector modeller på
market til den tid (og måske har du få nogle ekstra penge til den tid).
Men nu hvor du ønske at købe lyd først (en god ide), skal du nu lige finde ud af om du skal havde en projector med 3D,
da den surround receiver du køber skal være med HDMI 1.4.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hehe, skulle lige havde det sidste ord angående projector, selv om jeg er medskyldig i at tråde var komme så lange ud som den er, og det var bare for at være venlige og skrive om fordel og ulemper i de forskellige projektor teknologier, så der ikke var nogle ting der kom bag på dig.
Men det er nok en god ide at købe projector efter sommeferien, hvor du også få plads til den (ellers ville den bare stå pakke ned i lange tid), og så kan vi tage en ny tråde til denne tid, der er sikke også komme nye projector modeller på market til den tid (og måske har du få nogle ekstra penge til den tid).
Men nu hvor du ønske at købe lyd først (en god ide), skal du nu lige finde ud af om du skal havde en projector med 3D, da den surround receiver du køber skal være med HDMI 1.4. |
|
|
Jeg har ingen planer om at købe en 3d-ready projektor...  Mit valg af receiver skal i hvert fald ikke vælges ud fra det.
Jeg er også glad for, at du har været så hjælpsom... Det er helt sikkert!! 
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|