Forfatter |
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal lige gøre op med dig selv, om sådan en lille besparelse er alt besværet værd hvis den går i stykker eller
lignende...
Men ærgeligt med butikker i dit område. Ellers er det bare at tage road trip til København. Der kan du stort set se alt
live :)
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Du skal lige gøre op med dig selv, om sådan en lille besparelse er alt besværet værd hvis den går i stykker eller
lignende...
Men ærgeligt med butikker i dit område. Ellers er det bare at tage road trip til København. Der kan du stort set se alt
live :) |
|
|
Lille besparelse? Hvis jeg køber en projektor til 7-9000 kr, så er 1000 kr da en stor procentmæssig besparelse for den præcis samme vare! :-)
Jeg er mest i tvivl om hvorledes og hvor lang garanti man har, når man køber fra DE eller UK :-)
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
JBLPro skrev:
Du skal lige gøre op med dig selv, om sådan en lille besparelse er alt
besværet værd hvis den går i stykker eller
lignende...
Men ærgeligt med butikker i dit område. Ellers er det bare at tage road trip til København. Der kan du stort set se
alt
live :) |
|
|
Lille besparelse? Hvis jeg køber en projektor til 7-9000 kr, så er 1000 kr da en stor procentmæssig besparelse for
den præcis samme vare! :-)
Jeg er mest i tvivl om hvorledes og hvor lang garanti man har, når man køber fra DE eller UK :-) |
|
|
Ja ok, tænkte mere i absolutte termer og ikke relative :) Kan godt se den procentvise besparelse er stor.
Garantien kan du vel se på deres hjemmeside?
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besparelsen er størst på HD33, hvor jeg sparer 1600-1700 i forhold til hifiklubbens hjemmeside.
Garantien kan jeg desværre ikke finde :-(
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror langt om længe, jeg er kommet frem til en afgørelse. Jeg prøver en BenQ W1200, som jeg køber via Hifiklubbens hjemmeside. Hvis jeg ikke kan lide projektoren, kan jeg altid sende den retur.
Det eneste minus jeg kan finde på nettet omkring W1200 er dens evne til at larme.
Da projektoren gerne vil larme og er mindre køn, tænkte jeg, at man måske kan fjerne begge problemer ved at bygge et flot kabinet til projektoren, som jeg kan placere rundt om projektoren i loftet?
Der er helt sikkert fortalere og modstandere af mit valg... Sådan vil det sikkert altid være, når det kommer til Hifi :)
Hvis I har nogle gode ideer, hører jeg dem meget gerne? :)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Tror langt om længe, jeg er kommet frem til en afgørelse.Jeg prøver en BenQ W1200, som jeg køber
via Hifiklubbens hjemmeside. Hvis jeg ikke kan lide projektoren, kan jeg altid sende den retur.
Det eneste minus jeg kan finde på nettet omkring W1200 er dens evne til at larme.Da projektoren gerne vil larme og er
mindre køn, tænkte jeg, at man måske kan fjerne begge problemer ved at bygge et flot kabinet til projektoren, som jeg kan
placere rundt om projektoren i loftet?
Der er helt sikkert fortalere og modstandere af mit valg... Sådan vil det sikkert altid være, når det kommer til Hifi :)
|
|
|
Ide med at bygge en støj dæmpe kabinet til en projekter er god nok, men, men det er vigtig at der er god udluftning eller
bryder den hurtig sammen, så der skal montrest en eller flere blæsere i dette kabinet, og så er ide måske ikke så god.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
Tror langt om længe, jeg er kommet frem til en afgørelse.Jeg prøver en BenQ W1200, som jeg køber
via Hifiklubbens hjemmeside. Hvis jeg ikke kan lide projektoren, kan jeg altid sende den retur.
Det eneste minus jeg kan finde på nettet omkring W1200 er dens evne til at larme.Da projektoren gerne vil larme og er
mindre køn, tænkte jeg, at man måske kan fjerne begge problemer ved at bygge et flot kabinet til projektoren, som jeg kan
|
|
|
Ide med at bygge en støj dæmpe kabinet til en projekter er god nok, men, men det er vigtig at der er god udluftning eller
bryder den hurtig sammen, så der skal montrest en eller flere blæsere i dette kabinet, og så er ide måske ikke så god. |
|
|
What? :-s
Skal der monteres blæsere inde i kabinettet?
Er det ikke nok med luft-huller, så projektoren kan komme af med varmen/luften?
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket lærred vil I parre med Optoma HD23, HD33 og BenQ W1200?
Hvis lærredet kan importeres billigt fra enten England eller Tyskland, hører jeg meget gerne jeres bud :)
|
Til top |
|
|
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSB =køb salg bytte
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skriver du det?
Jeg vil gerne vide hvilket lærred, I vil anbefale..
|
Til top |
|
|
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wolle_dk, din PB inbox er fuld.
|
Til top |
|
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.
Og DLP projector akilleshæl, er at der kun er en producent af DLP chips, derfor komme 3-chips DLP projector ikke ned i pris.
Ellers ville jeg nok stille spørsmå på andre forum. der har en støre ekspertise om de projector du har nævnt end dette forum. |
|
|
At DLP ikke skulle være særligt gode til 3D, hvor har du hørt/læst det ? Den billige Optoma HD33 fik jo utrolig mange roser i flere anmeldelser. Mht regnbue effekt, er det de færreste der generes af denne, har en enkelt kammerat der kan se den, men kun når han er meget træt.
|
Til top |
|
|
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
Jar nu selv hafte en par LCD-projektorer i huset, men er gået væk fra med på grund at to ting, støj og
regnbue effekt, og hafte en LCD-projektorer i huset som jeg hele ikke 100% var tilfreds med. Og er nu endt op med den
tredje løsning, nemlig D-ILA (når der står JVC på projektor) og XGA (når der står Sony på projektor) samme teknolige to
navne, her få man den sorte fra DLP og den filmiske fra LCD, her komme man tættes på en biografe film, Sony´s prof
biografe 4K projektor bruge også XGA panel, her er der også delte meninger om det er DLP eller DLP eller XGA der er best,
men en biografe har jo helle ikke de samme penge begrænsning som vi amatør har, og hele imgen problem med med støj
eller og det skal værre en 1 eller 3 chips DLP projektor. Den beste projektor jeg til dato er en 3 chops DLP projektor fra
Sim2 til omkring 300.000 kr. som kun havde en ulemmet nemlig blæse støj på grund af det kraftig lysudbytte. En meget
vigtig ting om der er LCD eller DLP er at få den korrekt justeret og prøve så vidt mulige ikke at bruge den indbygget
blænde, man kan nå virklige lang på denne måde, en korrekt justeret JVC projektor (D-ILA) komme meget tæt på en DLP
projektor. |
|
|
Projektorerne som du hentyder til, ligger desværre betydeligt over min budget! :(
Max budget 10.000 kr
|
|
|
Prøv oh se om du ikke kan finde en brugt JVC Projektor til omkring de 10.000 kr. de dukke i ny og næ op på
KSB. |
|
|
Jamen vil det ikke være dumt at vælge en LCD-projektor, hvis jeg ikke kan lide måden LCD-tv viser billeder? Det virker
lidt dumt, synes jeg måske ? :)
Og hvad er KSB? Beklager hvis jeg spørger dumt. |
|
|
Hvorfor, tja du spurgte og jeg svarede
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
Tror langt om længe, jeg er kommet frem til en
afgørelse.Jeg prøver en BenQ W1200, som jeg køber
|
|
|
bryder den hurtig sammen, så der skal montrest en eller flere blæsere i dette kabinet, og så er ide måske ikke så god.
|
|
|
Er det ikke nok med luft-huller, så projektoren kan komme af med varmen/luften? |
|
|
Ja der skal sikker monteres blæsere inde i kabinettet, ved minder su skal haves så mange luft-huller at der kan være lige
meget.
En projektor skal have meget luft gennemstrømning, tjek manual og se hvor mange luft de sige at der skal være omkring
denne projektor, det er nok en hel del mere end man først regner med.
www.ezz.dk temperaturstyret koler
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Hvis lærredet kan importeres billigt fra enten England eller Tyskland, hører jeg meget gerne jeres bud :) |
|
|
Skal det være en rulle-lærred eller et fast lærred.
Rulle-lærred kan let blive meget dyrt, hvis man skal havde en god dug materiale og motor.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
Hvis lærredet kan importeres billigt fra enten England eller Tyskland, hører jeg meget gerne jeres bud :) |
|
|
Skal det være en rulle-lærred eller et fast lærred.
Rulle-lærred kan let blive meget dyrt, hvis man skal havde en god dug materiale og motor. |
|
|
Det skal være et rulle-lærred, da lærredet skal rulles ned foran min fladskærm, når der skal ses film.
Lærredet behøver dog ikke være med motor... Jeg kan sagtens selv rulle det ned.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
StarTrek skrev:
Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem
med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.
Og DLP projector akilleshæl, er at der kun er en producent af DLP chips, derfor komme 3-chips DLP projector ikke ned i pris.
Ellers ville jeg nok stille spørsmå på andre forum. der har en støre ekspertise om de projector du har nævnt end dette forum.
|
|
|
At DLP ikke skulle være særligt gode til 3D, hvor har du hørt/læst det ? Den billige Optoma HD33 fik jo utrolig
mange roser i flere anmeldelser.Mht regnbue effekt, er det de færreste der generes af denne, har en enkelt kammerat der kan
se den, men kun når han er meget træt. |
|
|
Fra en kende af DLP teknolige, som helt klar har udtale af 1-chip DLP projector ikke dur til 3D, og anmelder give jeg ikke
noget for, da anmelder tit er i lomme på producenter.
Jeg har personlige plus en del af min venner alle problemer med støj og regnbue effekt fra alle de 1-chip DLP projector vi har
set, og det er i alle pris klasser.
Tro mig, jeg ville virklige gerne havde en 1-chip DLP projector, som jeg ville kunne leve med, så hver gang at der komme en
ny model frem, prøve jeg at få set den, men ind til vider er det ikke lykkes mig at finde en jeg kunne leve med, den der
komme tætte på en 3-chip DLP projector fra Sim2 til omkring 200.000 kr. (selv om den også hr en blæse støj problme) og
det står min pengepung dersværre ikke til.
Men hvis jeg vandt i held og lotto, gik jeg ud og købet den dage efter.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
Tror langt om længe, jeg er kommet frem til en
afgørelse.Jeg prøver en BenQ W1200, som jeg køber
|
|
|
|
|
|
Er det ikke nok med luft-huller, så projektoren kan komme af med varmen/luften? |
|
|
Ja der skal sikker monteres blæsere inde i kabinettet, ved minder su skal haves så mange luft-huller at der kan være lige
meget.
En projektor skal have meget luft gennemstrømning, tjek manual og se hvor mange luft de sige at der skal være omkring
denne projektor, det er nok en hel del mere end man først regner med.
www.ezz.dk temperaturstyret koler |
|
|
Mange tak for dit link, men jeg har slet ikke forstand på den slags.
Jeg troede det var nok med et kabinet.. Øv :-(
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
KentNO1 skrev:
StarTrek skrev:
Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem
med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.
Ellers ville jeg nok stille spørsmå på andre forum. der har en støre ekspertise om de projector du har nævnt end dette forum.
|
|
|
At DLP ikke skulle være særligt gode til 3D, hvor har du hørt/læst det ? Den billige Optoma HD33 fik jo utrolig
mange roser i flere anmeldelser.Mht regnbue effekt, er det de færreste der generes af denne, har en enkelt kammerat der kan
se den, men kun når han er meget træt. |
|
|
Fra en kende af DLP teknolige, som helt klar har udtale af 1-chip DLP projector ikke dur til 3D, og anmelder give jeg ikke
noget for, da anmelder tit er i lomme på producenter.
Jeg har personlige plus en del af min venner alle problemer med støj og regnbue effekt fra alle de 1-chip DLP projector vi har
set, og det er i alle pris klasser. |
|
|
Så du anbefaler altså en DLP med farvehjul?
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
sold skrev:
Wolle_dk, din PB inbox er fuld. |
|
|
Den skulle gerne være tømt nu.
Har du nogle gode anbefalinger, glæder jeg mig til at høre fra dig :-)
|
Til top |
|
|