Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 11:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD eller DLP projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Er ved at finde ud af hvilken Samsung 1080p DLP 1-chip projektor som klogesen har, er komme frem til en
Samsung A600B der også koste omkring de
10.000 kr. så denne model kunne måske også være en mulighed, nu når klogesen er glad for dem, hvis det så er
denne model som klogesen har, hen er ikke rigtige interesse i at svare på, hvilken Samsung 1080p DLP 1-chip
projektor som har har og er glad for.

Men debat kan let ende i at det ene technology er beder end den anden, og så komme man let ud i en fan-boy debat, og det
ville slet ikke hjælpe dig tætte på en DLP Projektor.

Jeg er 100% ligeglad med hvilket mærke, jeg skal have.
Jeg vil bare gerne have mest mulig projektor for min surt optjente penge :-)

Skulle den projektor være god, som du henviser til?
Jeg synes umiddelbart ikke, at den har særlig godt specifikationer ?
Til top Vis wolle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolle_dk

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Stereolab skrev:
Hej Klogesen,Jeg synes du sætter det meget sort/hvidt op. Jeg mener ikke at man kan sige at en
teknologi er bedre end de andre. Det bliver en vægtning af fordele og ulemper. Og der er andet i et godt billede end
skarphed. Hvad med kontrast og sort-niveau? Og så kan jeg ikke nikke genkendende til at JVC skulle være uskarp ved
siden af DLP. Jeg har selv haft dlp, og jeg har ligesom dig set en masse til demo og hos venner, bekendte ect.

Ja, det er måske rigtig nok, og helt så voldsomt skal det ikke forstås. Jeg mener som dig at teknologierne har fordele
og ulemper af rent funktionsmæssige grunde. Men jeg vil også gerne sige at alle de gode projektorer kan give
fornøjelig filmkigning, nærmest uanset princip. Mit eget valg er gjort ud fra mine egne erfaringer, naturligvis, og jeg
kan så sige at mine penge er gået til det system, jeg synes bedst om.

Jeg står ved min oplevelse af JVC kontra den SIM2 1-chip model. Jeg vil mene at alle ville kunne se dette. Men det skal
siges at begge lå i prisklassen omkring 60.000 kroner på det tidspunkt, så der var råd til glaslinser og dyr elektronik,
som måske kunne afsløre disse forskelle i princippet bagved. Men det var i en shootout med direkte sammenligning,
hvilket nok ikke så tit er muligt. I øvrigt var det morsomt at se, at denne forskel viste sig tydeligst med en blu-ray af
en sort/hvid film, ikke med farvefilm. Det er som om skarpheden bliver understreget af sort/hvid filmens mere enkle
billede.

I øvrigt har jeg læst på lektien siden jeg skrev om D-ILA, og jeg havde misforstået noget: det er IKKE krystallerne,
som spejler signalet, men krystallerne åbner eller lukker for lysets adgang til et reflekterende lag nedenunder. Dette
gør det endnu mere forståeligt og logisk for mig at skarpheden ikke kan blive den samme som i et princip, hvor lyset
spejles direkte på den spejlende overflade.

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Er ved at finde ud af hvilken Samsung 1080p DLP 1-chip projektor som klogesen har, er
komme frem til en
Samsung A600B der også koste
omkring de
10.000 kr. så denne model kunne måske også være en mulighed, nu når klogesen er glad for dem, hvis det så
er
denne model som klogesen har, hen er ikke rigtige interesse i at svare på, hvilken Samsung 1080p DLP 1-chip
projektor som har har og er glad for.

Men debat kan let ende i at det ene technology er beder end den anden, og så komme man let ud i en fan-boy debat,
og det
ville slet ikke hjælpe dig tætte på en DLP Projektor.

Jeg vil give dig helt ret angående det ubrugelige i en fanboy-debat, og der er jo mange glade brugere af alle
teknologierne. Jeg har selv en kollega, som har en Sony, han er meget glad for.

Det er dog en Samsung SP-A 900B, jeg har, ikke en 600, og jeg kom fra en SP-H 710AE.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning :)
Men skal vi ikke holde os til det faktum, at jeg vil have en DLP-projektor... Ikke ondt ment på nogen måder, men ellers kan vi diskuterer dette i uendeligeheder!

Hvad siger I til den Infocus som sælges på dette site?

Infocus X10 DLP.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:

Spændende læsning :)Men skal vi ikke holde os til det faktum, at jeg vil have en DLP-projektor... Ikke
ondt ment på nogen måder, men ellers kan vi diskuterer dette i uendeligeheder!

<SPAN =KSBer>Infocus X10 DLP.</SPAN>

Ville helt klar vælge en Infocus, kende ikke de andre mærker, så jeg kan ikke sige om de er ligeså gode som Infocus.
Infocus x10 dlp projector review

Ved helle ikke om nogle af de model du har nævnt er ren data projector.

Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.

Og DLP projector akilleshæl, er at der kun er en producent af DLP chips, derfor komme 3-chips DLP projector ikke ned i pris.

Ellers ville jeg nok stille spørsmå på andre forum. der har en støre ekspertise om de projector du har nævnt end dette forum.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Er det ikke Infocus, der også har en model med trådløs HDMI overførsel på programmet? Mener at have læst en anmeldelse af en i T3.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:

Spændende læsning :)Men skal vi ikke holde os til det faktum, at jeg vil have en DLP-projektor... Ikke

Ville helt klar vælge en Infocus, kende ikke de andre mærker, så jeg kan ikke sige om de er ligeså gode som Infocus.

Ellers synds jeg at udviklingen inden for 1-chip DLP projector er ved at gå i står, grund er vel problem med at de ikke skulle
være særlig gode til 3D.

Og DLP projector akilleshæl, er at der kun er en producent af DLP chips, derfor komme 3-chips DLP projector ikke ned i pris.

Jeg har læst den samme anmeldelse :-)
Spørgsmålet er bare, om der er sket meget med teknologien siden dengang hvor den udkom i 2008?

Garantien er lige udløbet på den, kan jeg se :-(
Burde det også have indflydelse for min overvejelse?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:

Spændende læsning :)Men skal vi ikke holde os til det
faktum, at jeg vil have en DLP-projektor... Ikke

være særlig gode til 3D.

Jeg har læst den samme anmeldelse :-)
Spørgsmålet er bare, om der er sket meget med teknologien siden dengang hvor den udkom i 2008?

Garantien er lige udløbet på den, kan jeg se :-(
Burde det også have indflydelse for min overvejelse?

Hvad der er sket er at der er komme 3D til, ellers ikke andet, mene ikke at Texas Instruments er komme med nye DLP chips
side 2008.

Se DLP som en døende teknologi, da det er for dyrt at udviklet, plus at der er monopoli på denne teknologi.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for dit svar.
Hvis andre har svar til teknologiens fremgang siden 2008 og den specifikke projektor, hører jeg meget gerne jeres svar :-)

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Ved at folk hurtige blive træt at DLP projektor, når det først glæde for denne teknolige har laget sig, og man skal til at leve
med regnbue effekt og blæse støj, alle 1-chip DLP projektor lider af regnbue effekt og blæse støj, det er nok korrekt at de i
først omgang give et beder billede, men jeg ville sige at ulemper ophæver fordel ved denne teknologi.

www.hifi4all.dk ksb Annonce

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
www.hifi4all.dk ksb Annonce

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=221959

Denne er måske endnu bedre, hvis det skal være den projektor :-)

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
www.hifi4all.dk ksb
Annonce

Det er da den samme model DLP projektor

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
StarTrek skrev:
www.hifi4all.dk ksb
Annonce

Det er da den samme model DLP projektor

Ja, men den er kun 2 år gammel... Plus, der er inkluderet HDMI kabel og loft-ophæng..
Har du læst annoncerne ?

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige haft snakket med Hifiklubben i Åboulevarden i KBH.
De mener, at Optoma HD23 er på fuld højde med Infocus X10.

Da butikken selvfølgelig helst vil sælge nye projektorer, ved jeg ikke helt, hvor objektiv denne vurdering er... De er jo kendte for deres utrolig gode kundeservice, men er denne vurdering holdbar, vil I mene?

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv været hele møllen igennem for knap 2 år siden, hvor det store spørgsmål også var: "Hvor får jeg mest for mine penge?", "Hvad skal jeg købe", "Hvilken teknologi er bedst?".

Jeg brugte flere måneder på at undersøge en halvedes masse test og anmeldelser og spurgte på diverse foraer rundt omkring.

Hvis dit budget er ca. kr. 10.000,- så går du ikke helt galt med en Panasonic Ae4000. Den ligger en smule over dit budget, men kun yderst lidt : http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1888617E 0J2_-pt-ae4000e-panasonic.html

Jeg har aldrig selv set den live, men Panasonic Ae3000 var en fantastisk maskine, som mange investerede i dengang jeg købte og Panasonic Ae4000 skulle være en smule bedre.

Selv købte jeg en Epson TW5500 dengang, som er en LCD projekter. Nok kunne jeg læse mange steder, at en DLP evt. var bedre, men med risikoen for at kunne se de her såkaldte "regnbuer" turde jeg ikke investere i den. Da jeg tog den beslutning, var mange imod og sagde "At jeg da bare kunne se en test af projekteren inden jeg købte den" og det er meget muligt. Men hvis så kæresten eller alle vennerne kan se de her regnbuer, så vil de jo aldrig se film med mig mere...

Det er også godt at have i tankerne, at det er en maskine, som skal kunne sælges igen og det skulle være muligt med en Panasonic, som er et okay anerkendt mærke. Det problem støder jeg nok på, når jeg engang skal sælge min EPSON

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Brian Krist skrev:

Jeg har selv været hele møllen igennem for knap 2 år siden, hvor det store spørgsmål også var: "Hvor får jeg mest for mine penge?", "Hvad skal jeg købe", "Hvilken teknologi er bedst?".

Jeg brugte flere måneder på at undersøge en halvedes masse test og anmeldelser og spurgte på diverse foraer rundt omkring.

Hvis dit budget er ca. kr. 10.000,- så går du ikke helt galt med en Panasonic Ae4000. Den ligger en smule over dit budget, men kun yderst lidt : http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1888617E 0J2_-pt-ae4000e-panasonic.html

Jeg har aldrig selv set den live, men Panasonic Ae3000 var en fantastisk maskine, som mange investerede i dengang jeg købte og Panasonic Ae4000 skulle være en smule bedre.

Selv købte jeg en Epson TW5500 dengang, som er en LCD projekter. Nok kunne jeg læse mange steder, at en DLP evt. var bedre, men med risikoen for at kunne se de her såkaldte "regnbuer" turde jeg ikke investere i den. Da jeg tog den beslutning, var mange imod og sagde "At jeg da bare kunne se en test af projekteren inden jeg købte den" og det er meget muligt. Men hvis så kæresten eller alle vennerne kan se de her regnbuer, så vil de jo aldrig se film med mig mere...

Det er også godt at have i tankerne, at det er en maskine, som skal kunne sælges igen og det skulle være muligt med en Panasonic, som er et okay anerkendt mærke. Det problem støder jeg nok på, når jeg engang skal sælge min EPSON

Mange tak for dit input.
Men hvis jeg skal være ærlig, så er jeg ikke særlig begejstret for at skulle købe en brugt projektor fra Tyskland, hvis den skulle fejle noget eller lign.

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Havde sgu ikke lige set at den var brugt

Men generelt, sparer du hurtigt en hel del penge ved at handle på ovenstående hjemmeside, som "normalt" finder frem til virksomheder som sælger nye enheder...

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne fra UK:

http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=14807&a mp;a mp;a mp;AF=PR

Har I nogen erfaringer med at købe fra England, hører jeg gerne jeres mening.
Der kan vidst opstå nogle problemer med strøm-stikket, right?
Hvad med garantien?

Eller denne fra DE:

http://www.beamershop24.net/optoma-beamer/optoma-beamer_opto ma-hd33.html?utm_source=idealo&utm_medium=idealo&utm _campaign=idealo

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Har du rent faktisk været i f.eks Hifi-Klubben og set på de projektorer de har? Du kan skrive og surfe i evigheder, men det
bliver du ikke klogere af på nogen måde. Kom ud i butikkerne og se hvad der er rigtigt for dig.

Jeg valgte i sin tid en BenQ W1100 fra Hifi-Klubben, da den har minimal rainbow (for mine øjne), billedet er utroligt lysstærkt og
billedet springer godt ud af lærredet. Sortniveau er bob bob og blæserstøj er desværre ret irriterende.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

JBLPro skrev:
Har du rent faktisk været i f.eks Hifi-Klubben og set på de projektorer de har? Du kan skrive og surfe i evigheder, men det
bliver du ikke klogere af på nogen måde. Kom ud i butikkerne og se hvad der er rigtigt for dig.

Jeg valgte i sin tid en BenQ W1100 fra Hifi-Klubben, da den har minimal rainbow (for mine øjne), billedet er utroligt lysstærkt og
billedet springer godt ud af lærredet. Sortniveau er bob bob og blæserstøj er desværre ret irriterende.

Nej, det har jeg ikke.
Der er desværre ikke noget butikker i nærheden af mig der har projektorerne hængende.

Hvis det endelig er, så har jeg jo 14 dages returret, hvis jeg køber via deres hjemmeside.

Jeg spørger til de udenlandske hjemmesider, da man kan spare minimum 1000 kr ved at købe projektoren fra enten England eller Tyskland .

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes