Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
wildstyle skrev:
tonykart007 skrev:
Plejer de fleste Xtz´er ikke at have bånddiskant ? |
|
|
Deres mindste modeller er bestykket med dome-diskanter. Fra 99.26 og opefter, der anvender de bånd. |
|
|
X-perten! |
|
|
Det er mig!
|
Til top |
|
|
frugtkompot Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2010 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dog anvender de også Dome på deres dyreste model, XTZ Divine.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at modellerne med bånddiskant udover gode anmeldelser er noget tunge at drive. Lav følsomhed, men 99.26 standeren er fed .
Når man kigger på det XTZ program synes jeg det ser yderst spændende ud. Har dog aldrig lyttet til de øvrige. Men den Divine ligner "highend"
Nogen som har lyttet til den?. Læste en anmeldelse af den i et græsk tidende(oversat fra google). Meget flot test!. Her snakker vi dynamik og punch i bunden!
36.000,-/sæt lyder billigt! hvis man snakker highend __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan være, jeg synes dog kun jeg har set dem med bånddiskanter
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Ja det kan være, jeg synes dog kun jeg har set dem med bånddiskanter |
|
|

Denne Divine har ihvertfald heller ikke bånddiskant. Sikke et monster, men nice er de. Gad vide om de kommer på messen i kbh? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
tonykart007 skrev:
Ja det kan være, jeg synes dog kun jeg har set dem med bånddiskanter |
|
|

Denne Divine har ihvertfald heller ikke bånddiskant. Sikke et monster, men nice er de. Gad vide om de kommer på messen i kbh? |
|
|
Den gad jeg nu godt at høre, men tror ikke stuen er stor nok til dem. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden fra surounden har seriøst fået løft. Endevente lige mine musik dvdér. Det der imponerer er harmonien og den sammenhæng der nu er iforhold til før. Ikke fordi at Vienna haydn var en dårlig speaker. Men lydkarakterstiken mellem højttalerne er simpelthen bare mere skabt for hinanden og følelsen at at det faktisk er en upgrade jeg har lavet med de XTZ får mig til at smile. Det har i høj grad ikke noget med pris at gøre. Lydfilosofien spiller meget ind her. Der fornemmes mere ro, kontrol og dybde i lydbilledet. Punktformigheden og fornemmelsen af at ikke noget stikker af giver en flot homogen lydgengivelse.
Surrounden lever. Det lyder suverænt og man får lyst til at lytte mere.
Man glemmer at XTZ højttalerne koster 4 gange så lidt iforhold til Haydn (nypris). Imponerende og har virkelig overrasket mig! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Lyden fra surounden har seriøst fået løft. Endevente lige mine musik dvdér. Det der imponerer er harmonien og den sammenhæng der nu er iforhold til før. Ikke fordi at Vienna haydn var en dårlig speaker. Men lydkarakterstiken mellem højttalerne er simpelthen bare mere skabt for hinanden og følelsen at at det faktisk er en upgrade jeg har lavet med de XTZ får mig til at smile. Det har i høj grad ikke noget med pris at gøre. Lydfilosofien spiller meget ind her. Der fornemmes mere ro, kontrol og dybde i lydbilledet. Punktformigheden og fornemmelsen af at ikke noget stikker af giver en flot homogen lydgengivelse.
Man glemmer at XTZ højttalerne koster 4 gange så lidt iforhold til Haydn (nypris). Imponerende og har virkelig overrasket mig! |
|
|
det var da en meget posotiv omtale Claus. Det kunne måske være en overvejelse værd, om du skulle skifte baghøjttalere til samme serie? Tænker at du stadig har de små B&wére? __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
Man glemmer at XTZ højttalerne koster 4 gange så lidt iforhold til Haydn (nypris). Imponerende og har virkelig overrasket mig!
|
|
|
det var da en meget posotiv omtale Claus. Det kunne måske være en overvejelse værd, om du skulle skifte baghøjttalere til samme serie? Tænker at du stadig har de små B&wére?
|
|
|
Har tænkt på muligheden på sigt, men baghøjttalerne har nu ikke så meget at sige at jeg tror det vil påvirke synderligt meget. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
genetic Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Må sige at de i Uk udviser en fantastisk form for service. Overvejer meget om jeg skulle prøve den dac upgrade af en iøvrigt fremragende cd afspiller.
Vores kære forhandler her i DK, var ikke speciel skarp på området (skuffende)
It is reasonably easy to install – you have an early CDE (the models below about 125) require a new cable to be soldered and a replacement chip – which has to go in the right way round or the whole lot will not work.
Our guys take about twenty minutes to install (including taking the lid off). The soldering will take 10 minutes more. You should not need to solder.
Let me know if I can be of further assistance.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd Registered in England: 5162790
Hi Claus,
You can install it yourself. Cost is £150 plus £7 shipping.
There is no user manual – but we can sort instructions out for you.
Please advise.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd
|
|
|
Sært. DAC upgraden er nu ellers listet på hans hjemmeside.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
genetic skrev:
Music4life skrev:
Må sige at de i Uk udviser en fantastisk form for service. Overvejer meget om jeg skulle prøve den dac upgrade af en iøvrigt fremragende cd afspiller.
Vores kære forhandler her i DK, var ikke speciel skarp på området (skuffende)
It is reasonably easy to install – you have an early CDE (the models below about 125) require a new cable to be soldered and a replacement chip – which has to go in the right way round or the whole lot will not work.
Our guys take about twenty minutes to install (including taking the lid off). The soldering will take 10 minutes more. You should not need to solder.
Let me know if I can be of further assistance.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd Registered in England: 5162790
Hi Claus,
You can install it yourself. Cost is £150 plus £7 shipping.
There is no user manual – but we can sort instructions out for you.
Please advise.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd
|
|
|
Sært. DAC upgraden er nu ellers listet på hans hjemmeside.
|
|
|
Korrekt, netop derfor
Men han har ingen erfaring med upgraden, men er kommet på andre tanker efter en fin dialog på mail hvor han har insisteret på at undersøge nogle ting til gavn for mig og ham selv. Der er kun en ting at gøre det er at få lyttet på det dacboard som forhandler. Ikke for tidligt kan man sige
Har besluttet mig for at købe det og det er noget nemmere hvis det kan gøres igennem en dansk forhandler. . Denne opgradering lyder spændende og billig hvis den performer som oplyst. Synes dog at grundkonstruktionen spiller musik med stort M så måske at det er overflødigt. Dog giver løsningen mulighed for 2 i 1 så man kan A/B teste efter egen personlig smag
Selve teknikken er at dacs kører i dual mono hvilket skulle give mere rum, sortere bagrund og bedre adskillelse af instrumenter (som skrevet) __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
genetic Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 01 November 2010 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
God ide. Gert må uppe sig lidt :-)
Glæd dig. Den DAC er fin i CDE. Har du læst
testen af CDE på audioheaven.dk?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
genetic skrev:
God ide. Gert må uppe sig lidt :-) Glæd dig. Den DAC er fin i CDE. Har du læst testen af CDE på audioheaven.dk? |
|
|

sparkede ham et vis sted. Det må have hjulpet
Ja, den gamle kenneth Jensen her fra forum. Det var ham som anbefalede mig CDE. Har levet op til forventningerne. Rigtig vellydende maskine og velbygget kvalitet! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
2CHANNEL4EVER Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Juni 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 01 November 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
genetic skrev:
God ide. Gert må uppe sig lidt :-) Glæd dig. Den DAC er fin i CDE. Har du læst testen af CDE på audioheaven.dk? |
|
|
Ja, den gamle kenneth Jensen her fra forum. Det var ham som anbefalede mig CDE. Har levet op til forventningerne. Rigtig vellydende maskine og velbygget kvalitet!
|
|
|
mon ikke "genetic" = kenneth Jensen her fra forum, hvem kender ellers audioheaven.dk? 
|
Til top |
|
|
ludvig Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
Sendt: 01 November 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bånd eller dome?
XTZ laver højttalermodeller, der enter har en dome el. en bånddiskant. De leverer også gode og billige højttalere med bånddiskant. Fx deres 89-serie.
Men se selv på deres hjemmeside: http://www.xtz.se/se/produkter/hogtalare/oversikt-hogtalare.
Med venlig hilsen Ludvig
Og lige et tillykke til Music4life med de nye højttalere.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
2CHANNEL4EVER skrev:
Music4life skrev:
genetic skrev:
|
|
Ja, den gamle kenneth Jensen her fra forum. Det var ham som anbefalede mig CDE. Har levet op til forventningerne. Rigtig vellydende maskine og velbygget kvalitet!
|
|
|
mon ikke "genetic" = kenneth Jensen her fra forum, hvem kender ellers audioheaven.dk? 
|
|
|

Her tager du helt fejl min gode herre. Highendsound linker iøvrigt til hans anmeldelse 
Kenneth er iøvrigt ikke her på forum længere. Ellers en skam
Så blev 2channel4forever lavet om til nochannel (udelukket fra forum) No mercy! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ludvig skrev:
Bånd eller dome?
XTZ laver højttalermodeller, der enter har en dome el. en bånddiskant. De leverer også gode og billige højttalere med bånddiskant. Fx deres 89-serie.
Men se selv på deres hjemmeside: http://www.xtz.se/se/produkter/hogtalare/oversikt-hogtalare.
Med venlig hilsen Ludvig
Og lige et tillykke til Music4life med de nye højttalere.
|
|
|
Tak Ludvig
Deres dome diskanter virker også!
Som du tidligere har skrevet bliver det svært at finde noget bedre til prisen end XTZ og et stykke over. Mine tidligere Vienna Haydn vil jeg sige ikke spillede bedre på gældende setup. En anden lyd, men ikke bedre end XTZ 93.21 også i ren stereo. Det siger ikke så lidt når prisen er 4 gange XTZ 93-21s pris. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 01 November 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
gad godt høre deres nye topmodel den ser godt nok lækker ud.... det er utroligt som meget højtaler man får for pengene hos xtz..
tillykke med de babyer..
mvh
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
gad godt høre deres nye topmodel den ser godt nok lækker ud.... det er utroligt som meget højtaler man får for pengene hos xtz..
tillykke med de babyer..
mvh
|
|
|
Hej John
Takker . Vi ses Lørdag
Selvom XTZ er noget billigt skrammel er det nu ik så ring endda __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 02 November 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det gør vi ihvertfald m4all.... bliver skide hyggeligt at møde alle i andre....
nej xtz er sgu ikke noget skrammel, har hørt en billig gulv model med bånddiskant den lød dælme godt og kunne nemt hs kostet det dobbelt... easy endda
mvh john
|
Til top |
|
|