Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
frugtkompot skrev:
Af nysgerrighed; hvad er det ved Focals diskanter, du ikke bryder dig om?
|
|
|
Synes de klinger hårdt og anmasende. Dette er baseret på Deres Berylium diskanter. Har haft 1027BE. Ikke så galt som
tidligere, men stadig krævende iforhold til udstyr. |
|
|
Udelukkende fordi du ikke parrede dem med det rigtige grej jo __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
frugtkompot skrev:
|
|
|
Synes de klinger hårdt og anmasende. Dette er baseret på Deres Berylium diskanter. Har haft 1027BE. Ikke så galt som tidligere, men stadig krævende iforhold til udstyr. |
|
|
Udelukkende fordi du ikke parrede dem med det rigtige grej jo  |
|
|
hva søren, har Gige tilgivet dig  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
frugtkompot skrev:
|
|
|
Synes de klinger hårdt og anmasende. Dette er baseret på Deres Berylium diskanter. Har haft 1027BE. Ikke så galt som tidligere, men stadig krævende iforhold til udstyr.
|
|
|
Udelukkende fordi du ikke parrede dem med det rigtige grej jo  |
|
|
En NAD M5/M3 var nu ikke så dårligt på dem, men det ændrer jo ikke på deres lydkarakterstik som bare ikke var mig.
Denne endeløse diskussion Floe gider vi ikke tage her . Det har vi vist sagt så rigeligt om. Fakta er dog at jeg endnu ikke har hørt en Focal være homogen og ikke lyttetrættende. Så kan du koble nok så dyrt udstyr på dem  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valget faldt på XTZ 93.21 med frontvendt basport. Tror at sammenspillet med Audiopro avanti a.20 centeren ikke er helt tosset.
Så lever biffen stadig
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem Claus, så er du klar til den nye Robin Hood for fuld udblæsning  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Tillykke med dem Claus, så er du klar til den nye Robin Hood for fuld udblæsning  |
|
|
Jeps
Er spændt på at høre om det dur det XTZ. Fatter ikke de kan lave det til de penge. Jeg mener 1800,- incl. fragt er sgu noget man kan være nervøs for om det er lavet i Kina __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Tillykke med dem Claus, så er du klar til den nye Robin Hood for fuld udblæsning  |
|
|
Jeps
Er spændt på at høre om det dur det XTZ. Fatter ikke de kan lave det til de penge. Jeg mener 1800,- incl. fragt er sgu noget man kan være nervøs for om det er lavet i Kina |
|
|
Du rammer ikke helt ved siden af  : "Tillverkningen sker både i Svergie och Asien."
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
|
|
Jeps
Er spændt på at høre om det dur det XTZ. Fatter ikke de kan lave det til de penge. Jeg mener 1800,- incl. fragt er sgu noget man kan være nervøs for om det er lavet i Kina
|
|
|
Du rammer ikke helt ved siden af :
"Tillverkningen sker både i Svergie och Asien." |
|
|
Tak for oplysningen
satans, det anede mig. Endnu et fjernøsten produkt ind i fødekæden __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
frugtkompot skrev:
Af nysgerrighed; hvad er det ved Focals diskanter, du ikke bryder dig om? |
|
|
Synes de klinger hårdt og anmasende. Dette er baseret på Deres Berylium diskanter. Har haft 1027BE. Ikke så galt som
tidligere, men stadig krævende iforhold til udstyr.
|
|
|
Udelukkende fordi du ikke parrede dem med det rigtige grej jo
|
|
|
En NAD M5/M3 var nu ikke så dårligt på dem, men det ændrer jo ikke på deres lydkarakterstik som bare ikke var mig.
Denne endeløse diskussion Floe gider vi ikke tage her . Det har vi vist sagt så rigeligt om. Fakta er dog at jeg endnu
ikke har hørt en Focal være homogen og ikke lyttetrættende. Så kan du koble nok så dyrt udstyr på dem  |
|
|
Sjovt nok var det ikke din holdning dengang du havde dem
Det handler ikke om dyrt udstyr, men om korrekt parring. De skal være velkommen til et lyt
Anywho. Tillykke med XTZensationerne __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
frugtkompot skrev:
|
|
Synes de klinger hårdt og anmasende. Dette er baseret på Deres Berylium diskanter. Har haft 1027BE. Ikke så galt som tidligere, men stadig krævende iforhold til udstyr.
|
|
|
|
|
|
Denne endeløse diskussion Floe gider vi ikke tage her . Det har vi vist sagt så rigeligt om. Fakta er dog at jeg endnu ikke har hørt en Focal være homogen og ikke lyttetrættende. Så kan du koble nok så dyrt udstyr på dem 
|
|
|
Sjovt nok var det ikke din holdning dengang du havde dem
Det handler ikke om dyrt udstyr, men om korrekt parring. De skal være velkommen til et lyt
Anywho. Tillykke med XTZensationerne  |
|
|
Du har det godt med at grave i fortiden . Accepter nu bare at vi ikke er så sandfærdige som dig .
Floe, det er som med kvinder. Nogle lever man med længere end andre. Nogle ting er tålige i starten, men så har man fået nok. Sådan var det også med Focal. Der var en grund til at de måtte videre
Men godt du er glad for dem. Det er også en lækker højttaler som er kreds for øjet. men indse nu at ikke alle kan lide Focal bare fordi du er begejstret for dem. Det synes jeg du har lidt svært ved?. Måske du selv er ved at køre lidt kold i den kolde lyd
Men måske når jeg kommer til staden engang, jeg slår smut forbi dig
Og tak. XTZ lyder som en tegneserie figur __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
frugtkompot skrev:
|
|
tidligere, men stadig krævende iforhold til udstyr.
|
|
|
|
|
|
Denne endeløse diskussion Floe gider vi ikke tage her . Det har vi vist sagt så
rigeligt om. Fakta er dog at jeg endnu ikke har hørt en Focal være homogen og ikke lyttetrættende. Så kan du koble nok så
dyrt udstyr på dem 
|
|
|
Sjovt nok var det ikke din holdning dengang du havde dem Det
handler ikke om dyrt udstyr, men om korrekt parring. De skal være velkommen til et lyt smileys/smiley1.gif"> Anywho.
Tillykke med XTZensationerne  |
|
|
Du har det godt med at grave i fortiden . Accepter nu bare at vi ikke er så sandfærdige som dig .
Floe, det er som med kvinder. Nogle lever man med længere end andre. Nogle ting er tålige i starten, men så har man
fået nok. Sådan var det også med Focal. Der var en grund til at de måtte videre
Men godt du er glad for dem. Det er også en lækker højttaler som er kreds for øjet. men indse nu at ikke alle kan lide
Focal bare fordi du er begejstret for dem. Det synes jeg du har lidt svært ved?. Måske du selv er ved at køre lidt kold i den
kolde lyd
Og tak. XTZ lyder som en tegneserie figur |
|
|
Wut?!?
Jeg har bestemt ikke svært ved at andre ikke kan lide Focal, og jeg synes da heller ikke jeg er bleg for at påpege deres fejl.
Tværtimod synes jeg det forholder sig præcis sådan med dig, og det er jo nok også derfor jeg stikker lidt til dig engang
imellem
Hver gang du skifter ud, så er det helt perfekt og det bedste der findes, og så kan du pludselig godt rakke lidt ned på dit
tidligere grej, men ikke før. Jeg kan nævne flere ting mine Focals har "problemer" med, og accepterer at andre har en anden
holdning til lyd end mig selv, og derfor ikke bryder sig om dem. Det er vist heller ikke en højttaler for alle.
Anywho, alt sammen sagt i den bedste mening. Jeg er ikke ude på at skændes med dig du  Jeg synes blot at du godt
kunne være lidt mere kritisk overfor dit eget grej engang imellem
Nåh men hvad angår de Be diskanter, så KAN de være hidsige. I det hele taget er højttaleren ret kræsen med hvad den
bliver parret med. Det er en formidler, fremfor en fortolker, og det er let at farve højttaleren som man vil, med det grej man
spænder foran. Det er jo både godt og skidt, for man kan hurtigt ende op med et skidt resultat. Nu har jeg efterhånden hørt
mine 1007'ere med en hel den spændt for, og rammer man rigtigt, så er Be'erne en af de absolut bedste diskanter jeg har
hørt - igen dette er min holdning, andre er nok uenige. Det er bestemt ikke på diskantområdet at jeg har kritik til Focalerne
 Omvendt er det lidt trist de ikke kan spille bas
De kan sagtens spille afslappet og velopløst i toppen. Er du i tvivl, så står min invitation stadig ved sin magt __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|

floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
frugtkompot skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Denne endeløse diskussion Floe gider vi ikke tage her . Det har vi vist sagt så rigeligt om. Fakta er dog at jeg endnu ikke har hørt en Focal være homogen og ikke lyttetrættende. Så kan du koble nok så dyrt udstyr på dem 
|
|
|
Sjovt nok var det ikke din holdning dengang du havde dem Det handler ikke om dyrt udstyr, men om korrekt parring. De skal være velkommen til et lyt smileys/smiley1.gif"> Anywho. Tillykke med XTZensationerne  |
|
|
Floe, det er som med kvinder. Nogle lever man med længere end andre. Nogle ting er tålige i starten, men så har man fået nok. Sådan var det også med Focal. Der var en grund til at de måtte videre
Men godt du er glad for dem. Det er også en lækker højttaler som er kreds for øjet. men indse nu at ikke alle kan lide Focal bare fordi du er begejstret for dem. Det synes jeg du har lidt svært ved?. Måske du selv er ved at køre lidt kold i den kolde lyd
Og tak. XTZ lyder som en tegneserie figur
|
|
|
Wut?!?
Jeg har bestemt ikke svært ved at andre ikke kan lide Focal, og jeg synes da heller ikke jeg er bleg for at påpege deres fejl. Tværtimod synes jeg det forholder sig præcis sådan med dig, og det er jo nok også derfor jeg stikker lidt til dig engang imellem
Hver gang du skifter ud, så er det helt perfekt og det bedste der findes, og så kan du pludselig godt rakke lidt ned på dit tidligere grej, men ikke før. Jeg kan nævne flere ting mine Focals har "problemer" med, og accepterer at andre har en anden holdning til lyd end mig selv, og derfor ikke bryder sig om dem. Det er vist heller ikke en højttaler for alle.
Anywho, alt sammen sagt i den bedste mening. Jeg er ikke ude på at skændes med dig du Jeg synes blot at du godt kunne være lidt mere kritisk overfor dit eget grej engang imellem
Nåh men hvad angår de Be diskanter, så KAN de være hidsige. I det hele taget er højttaleren ret kræsen med hvad den bliver parret med. Det er en formidler, fremfor en fortolker, og det er let at farve højttaleren som man vil, med det grej man spænder foran. Det er jo både godt og skidt, for man kan hurtigt ende op med et skidt resultat. Nu har jeg efterhånden hørt mine 1007'ere med en hel den spændt for, og rammer man rigtigt, så er Be'erne en af de absolut bedste diskanter jeg har hørt - igen dette er min holdning, andre er nok uenige. Det er bestemt ikke på diskantområdet at jeg har kritik til Focalerne
Omvendt er det lidt trist de ikke kan spille bas
De kan sagtens spille afslappet og velopløst i toppen. Er du i tvivl, så står min invitation stadig ved sin magt  |
|
|

Skændes ??? vi diskuterer bare
Det var noget af en smøre om hvad dine Focals kan og ikke kan. Synes du har sagt det mange gange før. Tror jeg har fattet det
Mht. dit angreb om mit tidligere udstyr som du så smukt påstår at jeg først rakker ned når det er væk, kan jeg kun komme i tanke om de smukke Focal 1027BE. Det må være dem du KUN kan fokusere på . Det er en smagssag men synes ikke det er en dårlig speaker, bare ikke noget for mig. Kommenterede dem her. Er det at rakke ned?. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80268&P N=1&TPN=1
Har aldrig rakket andre af mine tidligere produkter ned. kan du fremhæve andre?.....
Iøvrigt kan jeg sagtens pege fingre af ting ved mit setup. Har dog svært ved at redegøre for dem andet end det jeg beskrev omkring mine Marten engang . Men siden Unison/Stello er kommet ind i kæden er synergien og den lyd jeg vil have indenfor givne hifibudget opnået. Som du siger har synergi ikke så meget med pris at gøre, men mere om korrekt matchning.
Vil lige sige til mine tidligere focals hvis du ikke vidste det var det en ren ombytning fra en her på forum (Winter) som ønskede sig et sæt Martin Logan Vantage istedet som jeg iøvrigt var rigtig glad for. Denne byttehandel (0 Kr) var en stor satsning og resulterede i skift af udstyr. Det var der en grund til, men jeg kunne med tiden ikke forene mig med den forward mellemtone og prikkende diskant. Jeg opgav at eksperimentere mere med dem. Så drilske og krævende kan jeg kun sige ja. Samlet set kan du jo ikke lave om på en producents lydkarakterstik Floe, Sådan er det bare. Set i bakspejlet fortrød jeg denne byttehandel, men blev nok desværre fanget lidt på øjet. For den Zebrano finish var gudesmuk . Selv min kone var forelsket i dem.
Iøvrigt kan du være nok så begejstret for dit grej i starten indtil du har lært det at kende. Noget skuffer og andet begejstrer. Hvorfor tror du at folk skifter ?. Enten er det en anden lyd de søger eller så er de bare ikke tilfreds med et eller andet.
For så at snakke om mit nuværende grej. Langtidsholdbar investering - har ikke haft bedre setup stump for stump uanset pris.
Heldigt nok! for hifibugettet er opbrugt. Der er en løftet pegefinger fra ministeren her i huset
Men så der det jo godt at jeg har været så heldig at gøre nogle gode handler! med mit grej, så der også er lidt penge til overs . Psst, du skal ikke sige det til nogen, for hun ved det ikke __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dual Mono upgrade board for Unison Research CDE  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige at de i Uk udviser en fantastisk form for service. Overvejer meget om jeg skulle prøve den dac upgrade af en iøvrigt fremragende cd afspiller.
Vores kære forhandler her i DK, var ikke speciel skarp på området (skuffende)
It is reasonably easy to install – you have an early CDE (the models below about 125) require a new cable to be soldered and a replacement chip – which has to go in the right way round or the whole lot will not work.
Our guys take about twenty minutes to install (including taking the lid off). The soldering will take 10 minutes more. You should not need to solder.
Let me know if I can be of further assistance.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd Registered in England: 5162790
Hi Claus,
You can install it yourself. Cost is £150 plus £7 shipping.
There is no user manual – but we can sort instructions out for you.
Please advise.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
... For så at snakke om mit nuværende grej. Langtidsholdbar investering - har ikke haft bedre setup stump for stump uanset pris. |
|
|
Pas nu på med hvad du siger.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
... For så at snakke om mit nuværende grej. Langtidsholdbar investering - har ikke haft bedre setup stump for stump uanset pris. |
|
|
|
|
|
Wildstyle, det er jo også tilfældet som det er nu
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Tænkte nu mere på det med den langtidsholdbare investering... Det udtryk er svært at bruge i hifi'ens verden.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Tænkte nu mere på det med den langtidsholdbare investering... Det udtryk er svært at bruge i hifi'ens verden. 
|
|
|
Du mener at det er kun noget man snakker om i fødevarebranchen
Vrøvl!
Når synergien er på plads i ens setup og man har fundet den lyd man gerne vil have, mener jeg sagtens man kan snakke om langtidsholdbar investering. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Må sige at de i Uk udviser en fantastisk form for service. Overvejer meget om jeg skulle prøve den dac upgrade af en iøvrigt fremragende cd afspiller.
It is reasonably easy to install – you have an early CDE (the models below about 125) require a new cable to be soldered and a replacement chip – which has to go in the right way round or the whole lot will not work.
Our guys take about twenty minutes to install (including taking the lid off). The soldering will take 10 minutes more. You should not need to solder.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Hi Claus,
Please advise.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd
|
|
|
Ja, jeg har også kun god erfaring med forhandlere i UK. Lidt skræmmende at tænke på, at majoriteten af forhandlere i DK ikke er i stand til at levere samme form for service, selvom de har en kæmpe geografisk fordel. Jeg har oplevet bedre service via e-mail end jeg har med en dansk forhandler face-to-face. Det siger vel lidt... __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Music4life skrev:
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Hi Claus,
Please advise.
Tim
Kind Regards
Divine Audio
Divine Audio Ltd
|
|
|
Ja, jeg har også kun god erfaring med forhandlere i UK. Lidt skræmmende at tænke på, at majoriteten af forhandlere i DK ikke er i stand til at levere samme form for service, selvom de har en kæmpe geografisk fordel. Jeg har oplevet bedre service via e-mail end jeg har med en dansk forhandler face-to-face. Det siger vel lidt...
|
|
|
Enig, men dog gælder det ikke alle forhandlere i DK. Der er dog undtagelser
Men i dette tilfælde er jeg mest overrasket over at en forhandler af Unison produkter ikke udviser mere entuiasiasme og imødekommehed over for hans produkter og især ikke har afprøvet muligheden for denne upgrade dac i praksis.
Men godt man kan søge information et andet sted uden for landets grænser. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|