Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: M4L (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 56
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Mine er i farven Cherry. Det er slet ikke så kraftig farvet som på billedet. Passer godt ind med farverne i stuen .

Jeg har Atacama standere af typen SL300.

http://www.standanddeliver.eu/acatalog/SL_300.html

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hvilken farve har du valgt hr. Holberg?

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt Rosewood med Tom Fletcher standere

Så må vi hellere lade Claus tråd være

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jeg har valgt Rosewood med Tom Fletcher standere

Så må vi hellere lade Claus tråd være

Hej Holberg

Man må gerne låne lidt spalteplads at begejstre med. I to har jo ingen tråd. Se at komme igang  

Skal høre de skotøjsæsker hos Dennis sidst på måneden. Spændende, har dog hørt dem hos Troels, Amfora. De brillerer med musikalitet og er meget organiske. Imponerende når man ser dem. ikke lige det der falder en ind når man ser dem ved første øjekast. Nu har du haft en del Holberg, når vi snakker højtalere så de må have efterladt et godt indtryk hos dig. 

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Tak for det Claus.... Du er jo frit stillet til at bombe min tråd Marten når den tid kommer  (der kommer en tråd engang efter højttalerne er i hus)  

Må blankt erkende at Harbeth SHL5 er et sats. Har lyttet kort til Harbeth en enkelt gang ved Lydbutikken. Men det er en del år siden til at jeg kan udnævne mig selv til selvbestaltet Harbeth-Guru og ekspert .... Men jeg kan huske at det var en meget afsmittende og musikalsk oplevelse.

Da der er ventetid på udlån ved Troels + lang ventetid på Rosewood finéren har jeg valgt at springe ud i det, og bestilt et sæt SHL5. 

Finn er en fremragende højttaler, der er dejlig neutral uden at være klinisk. Men jeg føler at den til tider er mere hifi-rigtig end umiddelbar. Jeg er nået et skridt nærmere med Finn, men der mangler noget mht. det umiddelbare.

Harbeth SHL5 er efter sigende en mere tilgivende all-rounder. Det usagn der går igen, tiltaler mig. Nemlig at man lytter mere MUSIK end hifi med Harbeth. For mig skal musikaflytning ikke være korrekt og teknisk. Det er nerven og det umiddelbare der tiltaler og begejstrer mig. Det er lige netop det som jeg søger og mangler pt. Ydermere er Harbeth ejere nogle af de mest vedholdende og trofaste. Det er jo også en form for kvalitetsstempel der vil noget! 

Musikalitet og det umiddelbare går ydermere meget godt i ledtog med mit nuværrende grej, hvorfor jeg har en god mavefornemmelse. Jeg tager chancen og jeg er egentlig ret sikker på at jeg rammer plet med Harbeth.    

Det er kort sagt et vaskeægte Harbeth-sats. Om det er klogt!?... Næ, men nogle gange bærer det frugt at turde satse, samt stole på sin mavefornemmelse 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Tak for det Claus.... Du er jo frit stillet til at bombe min tråd Marten når den tid kommer  (der kommer en tråd engang efter højttalerne er i hus)  

Må blankt erkende at Harbeth SHL5 er et sats. Har lyttet kort til Harbeth en enkelt gang ved Lydbutikken. Men det er en del år siden til at jeg kan udnævne mig selv til selvbestaltet Harbeth-Guru og ekspert .... Men jeg kan huske at det var en meget afsmittende og musikalsk oplevelse.

Da der er ventetid på udlån ved Troels + lang ventetid på Rosewood finéren har jeg valgt at springe ud i det, og bestilt et sæt SHL5. 

Finn er en fremragende højttaler, der er dejlig neutral uden at være klinisk. Men jeg føler at den til tider er mere hifi-rigtig end umiddelbar. Jeg er nået et skridt nærmere med Finn, men der mangler noget mht. det umiddelbare.

Harbeth SHL5 er efter sigende en mere tilgivende all-rounder. Det usagn der går igen, tiltaler mig. Nemlig at man lytter mere MUSIK end hifi med Harbeth. For mig skal musikaflytning ikke være korrekt og teknisk. Det er nerven og det umiddelbare der tiltaler og begejstrer mig. Det er lige netop det som jeg søger og mangler pt. Ydermere er Harbeth ejere nogle af de mest vedholdende og trofaste. Det er jo også en form for kvalitetsstempel der vil noget! 

Musikalitet og det umiddelbare går ydermere meget godt i ledtog med mit nuværrende grej, hvorfor jeg har en god mavefornemmelse. Jeg tager chancen og jeg er egentlig ret sikker på at jeg rammer plet med Harbeth.    

Det er kort sagt et vaskeægte Harbeth-sats. Om det er klogt!?... Næ, men nogle gange bærer det frugt at turde satse, samt stole på sin mavefornemmelse 

Spændende krumspring du tager her

Glæder mig til at høre om dit sats er spot on Holberg

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Jo tak Claus... Verity Finn og Harbeth SHL5 er uden tvivl to forskellige højttalere med hver deres lydfilosofi. Så jeg godtager den med krumspringet

Jeg har nået den mere modne alder, hvor jeg vil underholdes fremfor at imponeres. På netop det punkt har jeg en kraftig formodning om, at jeg når i mål med Harbeth SHL5. Mit øvrige grej har ydermere åbnet mine ører for dette behov, da Havanaen og Audio Research VSi60 har disse musikalske umiddelbare kvaliteter, som jeg holder så meget af. Håber og tror at det bliver et "match made in heaven" der bare, i endnu mere udtalt grad, vil øge glæden ved musikaflytningen.

En ting er sikkert: Det bliver spændende  

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jo tak Claus... Verity Finn og Harbeth SHL5 er uden tvivl to forskellige højttalere med hver deres lydfilosofi. Så jeg godtager den med krumspringet

Jeg har nået den mere modne alder, hvor jeg vil underholdes fremfor at imponeres. På netop det punkt har jeg en kraftig formodning om, at jeg når i mål med Harbeth SHL5. Mit øvrige grej har ydermere åbnet mine ører for dette behov, da Havanaen og Audio Research VSi60 har disse musikalske umiddelbare kvaliteter, som jeg holder så meget af. Håber og tror at det bliver et "match made in heaven" der bare, i endnu mere udtalt grad, vil øge glæden ved musikaflytningen.

En ting er sikkert: Det bliver spændende  

Sorry Claus, for at misbruge din tråd, men Holberg, er det en stander- eller gulvhøjttaller du er ude i?

Skal du ikke oprette egen tråd?

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

SHL5 må betegnes som en større gulvstander...

Som tidligere nævnt kommer jeg med en endelig tråd når Harbeth engang er landet. Derfor vil jeg heller ikke bruge yderligere spalteplads i Claus tråd omkring dette emne.

Back to M4L   

(fortsættelse følger i anden tråd ude i fremtiden) 

genetic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Holberg.

Med kendskab til begge modeller, kan jeg med fuld overbevisning sige at Harbeth Super HL5 er en eminent højtaler. Det dog en helt anden spille stil en dine FINN. FINN er lidt mere livlige og afslørende, hvor Harbeth er lidt mere laidback og behersket. Men de kan stadig sætte gang i en musikalsk fest. Dog tror jeg din Audio Research kommer vil have det bedre i selvskab med FINN. Ikke at FINN er bedre, de passer bare bedre sammen med din forstærker. Harbeth vil stadig kunne forføre med din forstærker. Men den dynamik du oplever i FINN vil nok mangle en snert. Det vil i nogens øre føles som om musikken ikke kommer ud over stepperne. Her kan du dog til gengæld få markant bedre smæk i din Audio Research ved blot at skifte udgangskondensatorne i den. Harbeth kan nemlig godt lide en forstærker der har en tør og dynamsik gengivelse. Får den det, vil de SYNGE.

Det du savner i dine FINN, tror jeg du ville kunne finde i og matche dem med en transistor forstærker. Eller en SET triode af rigtig god kvalitet. Men det er jo emmervæk sjovere og afprøve nyt grej ikke? :)

Uanset hvad du vælger. Vil både FINN og Harbeth kunne levere musik i en kvalitet få kan bringe dig i den prisklasse.

Det minder mig faktisk om en sjov lille seance. Vi nogen gutter der i ny og næ stikker hovederne sammen og hver medbringer HIFI til en hyggelig weekend. Typisk i to-tre rum. Det ene rum bestod sidste gang af Avalan Indra på Audio Reseach REF110 - REF3 og CD7 og rum to var med FINN på en kondo m7 Kondo Neiro og Boulder DAC og en Macbook. Mange ville nok mene det helt sindsygt og sætte sådan noget grej sammen med FINN. Men  FINN leveret faktisk weekendens bedste lyd trods alt :)

Men glæd dig til dine Harbeth. De vil forkæle dig med MUSIK!

Til top Vis genetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af genetic

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jep en større stander, men den eneste standerhøjtaler der nogensinde er betegnet som "klasse A fuldtone højtaler" i stereophile (mener jeg det er) Jeg går ikke så meget op i test, men mere det som man hører folk snakker om rundt omkring.

Vil i øvrigt lige nævne at Harbeth SHL5 kan spille med de allerfleste forstærkere, men er dog meget enig med genetic's betragtning. 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Downgrade af hjemmebif

Vienna Acoustics Haydn Grand solgt! med stander

Ind XTZ 93.21 eller 93.22

kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal vælge? Nogen som kan give lidt input

Nogen forslag. Skal på Audio Magic vægstander og skal derfor stå tæt på bagvæg. Det har noget med de basporte at gøre

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hvad med de her: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_103 &products_id=280

Bassrefleksporten på fronten må være det bedste sted.

Hvis valget kun er mellem de 2 nævnte XTZ så ville jeg nuppe den med basrefleks porten på fronten dvs. 93.21

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Downgrade af hjemmebif

Nogen forslag. Skal på Audio Magic vægstander og skal derfor stå tæt på bagvæg. Det har noget med de basporte at gøre

Som vi talte om sidsts, så fårslår jeg XTZ 93.21 da den er lavet til at kunne placeres direkte på vægen, de andre i 93 serien har bag vendt port og det tror jeg bestemt ikke er en fordel i dit tilfælde.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

Hvad med de her: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_103 &products_id=280

Bassrefleksporten på fronten må være det bedste sted.

Hvis valget kun er mellem de 2 nævnte XTZ så ville jeg nuppe den med basrefleks porten på fronten dvs. 93.21

Har ikke hørt de nævnte Focal, men erfaringer har vist at jeg ikke er vild med Deres diskanter.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Music4life skrev:

Downgrade af hjemmebif

Som vi talte om sidsts, så fårslår jeg XTZ 93.21 da den er lavet til at kunne placeres direkte på vægen, de andre i 93 serien har bag vendt port og det tror jeg bestemt ikke er en fordel i dit tilfælde.

Du har nok ret Dan, selvom basrefleksen kan lukkes betyder det nok ikke det store når jeg skal køre med min kappa sub at 93.22 har større kabinet og går marginalt dybere. 

Det ender nok med 93.21. Enhederne er ens med 93.22

Egentlig imponerende hvad man kan få for 1700,-/sæt

frugtkompot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2010
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Af nysgerrighed; hvad er det ved Focals diskanter, du ikke bryder dig om?
Til top Vis frugtkompot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frugtkompot

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

frugtkompot skrev:
Af nysgerrighed; hvad er det ved Focals diskanter, du ikke bryder dig om?

Synes de klinger hårdt og anmasende. Dette er baseret på Deres Berylium diskanter. Har haft 1027BE. Ikke så galt som tidligere, men stadig krævende iforhold til udstyr. 

ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt XTZ 93.23 på standere. Højttalerne har samme enheder som 93.21/22. Til at fyre op har jeg en Thule ia60. Og det lyder ret godt. Har også et andet sæt større (gulv)højttalere, der bliver drevet af en større forstærker.

Det "store sæt" spiller flot, men det er de små (men tunge!) 93.23'ere jeg for det meste lytter til. De er endnu ikke "tilspillede", men: jeg vil gerne anbefale XTZ 93.?. Det bliver svært at finde højttalere, der giver så megen god lyd til pengene.

Venlig hilsen Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

ludvig skrev:

Jeg har et sæt XTZ 93.23 på standere. Højttalerne har samme enheder som 93.21/22. Til at fyre op har jeg en Thule ia60. Og det lyder ret godt. Har også et andet sæt større (gulv)højttalere, der bliver drevet af en større forstærker.

Det "store sæt" spiller flot, men det er de små (men tunge!) 93.23'ere jeg for det meste lytter til. De er endnu ikke "tilspillede", men: jeg vil gerne anbefale XTZ 93.?. Det bliver svært at finde højttalere, der giver så megen god lyd til pengene.

Venlig hilsen Ludvig

Tak for dit indspark

Lidt et sats med at købe XTZ speakers. Men baseret ud fra anmeldelser tør jeg satse. Til prisen er det jo heller ikke en herregård. Køber dem hos Dans Radio & TV online.

<< Forrige Side af 56 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes