| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Pierre skrev:
|
Du får sku lige et billede mere 

|
|
|
Den har været ude i lang tid Pierre Den er super lækker ! Og så er både basport og terminaler i bunden, så den er pinlig stilren selv bagfra... Er sikker på den ville pynte i min stue.
Kan dog ikke helt finde prisen på den. Ved du det ?
|
|
|
Jamen jeg er sku også ved at være en gammel dreng, Thue. Så jeg har svært ved at følge med hele tiden 
Mener at jeg så et sted at de startede fra 33.000,- men kan ikke lige finde det igen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
NEJ Pierre
Synes at de ligner bæ
Som skabt til bo bedre magasinet . Er det en low cost serie fra dem?
|
|
|
"low Cost og Low Cost" er vel så meget sagt når det kommer fra Martens. De er jo altid i den høje ende af prislisten 
Men mener at have set at de skulle starte omk 33.000,-  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
|

|
|
|
Den har været ude i lang tid Pierre Den er super lækker ! Og så er både basport og terminaler i bunden, så den er pinlig stilren selv bagfra... Er sikker på den ville pynte i min stue.
Kan dog ikke helt finde prisen på den. Ved du det ?
|
|
|
Jamen jeg er sku også ved at være en gammel dreng, Thue. Så jeg har svært ved at følge med hele tiden 
Mener at jeg så et sted at de startede fra 33.000,- men kan ikke lige finde det igen 
|
|
|
Så er det en billig serie fra dem. Consumer vare
Men stadig dyrt ja
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
søren N skrev:
| Men du kan bare ligge dine cdér ind i Itunes med lossles format, det gør jeg og jeg kan altså ikke høre forskel på de Flac filer jeg har og de filer der er i Lossles format. |
|
|
Har intet iøjeblikket hverken det ene eller andet. Kun nogle rippede cder i Wav og en pokkers masse filer fra Yousee i useless format
Hvor meget fylder det Lossles format kontra Flac på sin Harddisk. Lidt nyt for mig
|
|
|
Wave sucks. Det understøtter ikke tags, og er ukomprimeret.
Såvel FLAC som ALAC (Apple lossless) understøtter tags, er tabsfrit men komprimeret, således at det fylder knap så meget som WAV-filerne. ALAC og FLAC fylder ca. det samme. I omegnen af 10 MB/minut men afhænger lidt af hvor høj bitrate der er nødvendigt at gøre brug af for ikke at miste information.
|
|
|
Good damn it SUCKS
Takker Floe for info. Du kan blive en del af min hotline |
|
|
Jamen det er et uddateret format jo  Begynd du blot at få rippet noget FLAC eller ALAC, såfremt du bruger iTunes  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
søren N skrev:
| Men du kan bare ligge dine cdér ind i Itunes med lossles format, det gør jeg og jeg kan altså ikke høre forskel på de Flac filer jeg har og de filer der er i Lossles format. |
|
|
Har intet iøjeblikket hverken det ene eller andet. Kun nogle rippede cder i Wav og en pokkers masse filer fra Yousee i useless format
Hvor meget fylder det Lossles format kontra Flac på sin Harddisk. Lidt nyt for mig
|
|
|
Såvel FLAC som ALAC (Apple lossless) understøtter tags, er tabsfrit men komprimeret, således at det fylder knap så meget som WAV-filerne. ALAC og FLAC fylder ca. det samme. I omegnen af 10 MB/minut men afhænger lidt af hvor høj bitrate der er nødvendigt at gøre brug af for ikke at miste information.
|
|
|
Good damn it SUCKS
Takker Floe for info. Du kan blive en del af min hotline
|
|
|
Jamen det er et uddateret format jo 
Begynd du blot at få rippet noget FLAC eller ALAC, såfremt du bruger iTunes 
|
|
|
Kunne det afspilles i Itunes ?. Krævede det ikke noget andet software. Floke blev det kaldt. Hold kæft det er avanceret det her. Bib bib biiiiiiiiiiiib __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ALAC kan du rippe til i itunes, og kan du afspille i itunes så der er der ingen fare... FLAC derimod kan ikke afspilles direkte i itunes, med mindre du installerer et plugin... Men det hedder nu Fluke...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
søren N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Good damn it SUCKS
|
|
|
|
|
|
Kunne det afspilles i Itunes ?. Krævede det ikke noget andet software. Floke blev det kaldt. Hold kæft det er avanceret det her. Bib bib biiiiiiiiiiiib |
|
|
iTunes afspiller ALAC native, uden nogen fiksfakserier. Det er Apples eget format, og derfor også fuldt supporteret i iTunes. FLAC kan afspilles i iTunes ved hjælp af et plugin der hedder Fluke, men det er ret sløvt i det, og hvis man alligevel benytter iTunes, så ville jeg rippe til ALAC, og ellers konvertere eksisterende FLAC-filer til Apple Lossless med fx dbPowerAmp. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Asklepios skrev:
wildstyle skrev:
Asklepios skrev:
søren N skrev:
|
|
Det kan man... Men hvis man har rippet mange af sine CD'er i FLAC, så skal man jo til at gøre det om...  |
|
|
Han kan bare batch-konvertere fra FLAC til ALAC med dBpoweramp, så er det hurtigt overstået.
|
|
|
Det er sgu da iøvrigt rigtig nok... Jeg har lige fået installeret et nyt codec så det er muligt...  Men jo, jeg kan heller ikke høre forskel på FLAC og ALAC! Jeg er bare imod Apple og iTunes...
|
|
|
Hvad er så din foretrukne afspiller Askelepios? |
|
|
Sorry, havde ikke lige set det indlæg  Jeg har alt liggende i FLAC, og afspiller med Foobar2000 med wasabi input...  Du kan let rippe til FLAC med DBpoweramp som er gratis, lige som der også findes andre gode gratis programmer. __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
krill skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Det afhænger af længden på CD'en og er derfor svært at give et helt nøjagtigt billede af. Ligeledes er en afgørende faktor, hvor god flac-komprimering der anvendes, men at sige ca. 450 MB per rippet CD, vil jeg mene ikke er helt ved siden af.
Og må lige sige super lækkert og stilrent setup du har fået anskaffet - ligeledes med de Haydn, har desværre endnu ikke fået lyttet til dem og ligeledes Vienna højttalere generelt. Der siges mange positive ting omkring dem. Og selvfølgelig ikke at glemme resten af dit setup - rigtig lækkert!
Mvh
Krill
|
|
|
Hej Krill
Hvordan skal Flac komprimeringen være for at være perfekt. Er det bitraten eller speed dial eller hvad det nu hedder
Ja, mit setup er sgu ikke det værste på denne klode efterhånden - Takker
Rart med 2 sæt højtalere man kan skifte lidt imellem |
|
|
Nu ved jeg ikke hvilket program du anvender til at rippe til FLAC - men anvendes dbpoweramp, som dog er et betalingsprogram - du kan teste det inden, hvis det er og kan sagtens rippe, mener det er nogle funktioner der ikke er fuldt med, men hæng mig ikke lige op på det, anvender det ikke selv. Derudover er der eac (gratis). Dbpoweramp er efter sigende nemmest at anvende. Dette kan jeg ikke udtale mig om, idet jeg aldrig har anvendt det. Men til disse to kan accuraterips anvendes som garanterer, at dine rips er korrekte, dvs. du kan koncentrere dig om hvor god compression du vil anvende. Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
søren N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Good damn it SUCKS
|
|
|
|
|
|
Kunne det afspilles i Itunes ?. Krævede det ikke noget andet software. Floke blev det kaldt. Hold kæft det er avanceret det her. Bib bib biiiiiiiiiiiib
|
|
|
iTunes afspiller ALAC native, uden nogen fiksfakserier. Det er Apples eget format, og derfor også fuldt supporteret i iTunes.
FLAC kan afspilles i iTunes ved hjælp af et plugin der hedder Fluke, men det er ret sløvt i det, og hvis man alligevel benytter iTunes, så ville jeg rippe til ALAC, og ellers konvertere eksisterende FLAC-filer til Apple Lossless med fx dbPowerAmp.
|
|
|
Nøj, jeg bliver klog på kort tid __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
Music4life skrev:
krill skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Det afhænger af længden på CD'en og er derfor svært at give et helt nøjagtigt billede af. Ligeledes er en afgørende faktor, hvor god flac-komprimering der anvendes, men at sige ca. 450 MB per rippet CD, vil jeg mene ikke er helt ved siden af.
Og må lige sige super lækkert og stilrent setup du har fået anskaffet - ligeledes med de Haydn, har desværre endnu ikke fået lyttet til dem og ligeledes Vienna højttalere generelt. Der siges mange positive ting omkring dem. Og selvfølgelig ikke at glemme resten af dit setup - rigtig lækkert!
Mvh
Krill
|
|
|
Hej Krill
Hvordan skal Flac komprimeringen være for at være perfekt. Er det bitraten eller speed dial eller hvad det nu hedder
Ja, mit setup er sgu ikke det værste på denne klode efterhånden - Takker
Rart med 2 sæt højtalere man kan skifte lidt imellem
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilket program du anvender til at rippe til FLAC - men anvende dbpoweramp, som dog er et betalingsprogram - du kan teste det inden hvis det er og kan sagtens rippe, mener det er nogle funktioner der ikke er fuldt med, men hæng mig ikke lige op på det - derudover er der eac (gratis). Dbpoweramp er efter sigende nemmest anvende. Dette kan jeg ikke udtale mig om, idet jeg aldrig har anvendt det.
Men til disse to kan accuraterips anvendes som garanterer, at dine rips er korrekte, dvs. du kan koncentrere dig om hvor mange bits du vil have dine rips i. Det er svært at sige, hvilket passer dig bedst - vil anbefale at lave nogle test og vælg det, hvor du ikke kan høre forskel.
Men vil næsten tro en normal compression rækker.
Mvh
Krill
|
|
|
Jeg må igang Krill
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
Men til disse to kan accuraterips anvendes som garanterer, at dine rips er korrekte, dvs. du kan koncentrere dig om hvor mange bits du vil have dine rips i. Det er svært at sige, hvilket passer dig bedst - vil anbefale at lave nogle test og vælg det, hvor du ikke kan høre forskel.
Mvh
Krill
|
|
|
Det passer ikke. FLAC er altid lossless, du vælger ikke bitrate. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se, dbpoweramp virker fuldt ud i 21 dage på deres website. Kunne ikke lige huske hvordan det var.
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
|
Det passer ikke. FLAC er altid lossless, du vælger ikke bitrate.
|
|
|
Det er korrekt - min fejl - det er compression mode. Glem alt det jeg
kom til at skrive ang. bitrate. Det var blot fordi jeg tænkte på denne
varierer til tider, havde glemt, at det er compression mode du vælger.
Beklager min tankefejl.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
floe skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
|
|
|
|
Det er korrekt - min fejl - det er compression mode. Glem alt det jeg kom til at skrive ang. bitrate. Det var blot fordi jeg tænkte på denne varierer til tider, havde glemt, at det er compression mode du vælger. Beklager min tankefejl.
|
|
|
Jep. Under alle omstændigheder får du et tabsfrit output, hvis ellers ripningen er korrekt. Der kan man med fordel bruge accuraterip, som du også beskriver. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 14 September 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
krill skrev:
floe skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
|
|
|
|
Det er korrekt - min fejl - det er compression mode. Glem alt det jeg kom til at skrive ang. bitrate. Det var blot fordi jeg tænkte på denne varierer til tider, havde glemt, at det er compression mode du vælger. Beklager min tankefejl.
|
|
|
Jep. Under alle omstændigheder får du et tabsfrit output, hvis ellers ripningen er korrekt. Der kan man med fordel bruge accuraterip, som du også beskriver.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
krill skrev:
floe skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jep. Under alle omstændigheder får du et tabsfrit output, hvis ellers ripningen er korrekt. Der kan man med fordel bruge accuraterip, som du også beskriver.
|
|
|
Præcis - jeg ved ikke lige hvad det var jeg sad og tænkte på..... Men godt du kunne korrigere mig.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som ved om man kan få nogle " propper" til at sætte i bunden af Audio Magic Genta GLS standeren så man kan udnytte det sidste kammer til sand. Det sidste kammer skulle være til intern kabelføring, men det har jeg ikke noget at bruge til. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|

De spiller sgu charmerende sådan et par Vienna Haydn. Storslået lyd fra sådan en lille kasse
Fik noget sand i standerne i dag. Det vejer sgu godt til . Godt at man havde nogle tabletter liggende til at sætte under spikesene.
Jesper Olsen: Dine Nos rør er ikke kommet endnu . Postmand Per må være forsinket
|
|
|
Så skulle n****r rørene være på vej __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Music4life skrev:
|

De spiller sgu charmerende sådan et par Vienna Haydn. Storslået lyd fra sådan en lille kasse
Fik noget sand i standerne i dag. Det vejer sgu godt til . Godt at man havde nogle tabletter liggende til at sætte under spikesene.
Jesper Olsen: Dine Nos rør er ikke kommet endnu . Postmand Per må være forsinket
|
|
|
Så skulle n****r rørene være på vej |
|
|
floe skrev:
søren N skrev:
Nåh det er rart at se at denne tråd endelig er kommet
tilbage på sporet, og væk fra alle mulige intet sigende emner som ikke
har noget med hifi at gøre. 
|