| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|

De spiller sgu charmerende sådan et par Vienna Haydn. Storslået lyd fra sådan en lille kasse
Fik noget sand i standerne i dag. Det vejer sgu godt til . Godt at man havde nogle tabletter liggende til at sætte under spikesene.
Jesper Olsen: Dine Nos rør er ikke kommet endnu . Postmand Per må være forsinket __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Claus, det ser sku godt ud der;-) Er du begyndt at komprimere i FLAC format eller hvordan?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Claus, det ser sku godt ud der;-) Er du begyndt at komprimere i FLAC format eller hvordan?
|
|
|
Ja dit ønske om din næste højttaler står netop nu og spiller. De kan sgu spille musik, ingen tvivl om det
Er så småt begyndt at tænke på det Flik Flak via Itunes. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Ja dit ønske om din næste højttaler står netop nu og spiller. De kan sgu spille musik, ingen tvivl om det
Er så småt begyndt at tænke på det Flik Flak via Itunes. |
|
|
Itunes kan ikke afspille FLAC, medmindre du installerer et ekstra input kaldet Fluke - bare til orientering hvis ikke du vidste det...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men du kan bare ligge dine cdér ind i Itunes med lossles format, det gør jeg og jeg kan altså ikke høre forskel på de Flac filer jeg har og de filer der er i Lossles format.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
| Men du kan bare ligge dine cdér ind i Itunes med lossles format, det gør jeg og jeg kan altså ikke høre forskel på de Flac filer jeg har og de filer der er i Lossles format. |
|
|
Det kan man... Men hvis man har rippet mange af sine CD'er i FLAC, så skal man jo til at gøre det om...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
søren N skrev:
| Men du kan bare ligge dine cdér ind i Itunes med lossles format, det gør jeg og jeg kan altså ikke høre forskel på de Flac filer jeg har og de filer der er i Lossles format. |
|
|
Det kan man... Men hvis man har rippet mange af sine CD'er i FLAC, så skal man jo til at gøre det om...  |
|
|
Han kan bare batch-konvertere fra FLAC til ALAC med dBpoweramp, så er det hurtigt overstået.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Asklepios skrev:
søren N skrev:
|
|
Det kan man... Men hvis man har rippet mange af sine CD'er i FLAC, så skal man jo til at gøre det om...  |
|
|
Han kan bare batch-konvertere fra FLAC til ALAC med dBpoweramp, så er det hurtigt overstået.
|
|
|
Det er sgu da iøvrigt rigtig nok... Jeg har lige fået installeret et nyt codec så det er muligt...  Men jo, jeg kan heller ikke høre forskel på FLAC og ALAC! Jeg er bare imod Apple og iTunes...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
|
|
Har intet iøjeblikket hverken det ene eller andet. Kun nogle rippede cder i Wav og en pokkers masse filer fra Yousee i useless format
Hvor meget fylder det Lossles format kontra Flac på sin Harddisk. Lidt nyt for mig __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
wildstyle skrev:
Asklepios skrev:
søren N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det er sgu da iøvrigt rigtig nok... Jeg har lige fået installeret et nyt codec så det er muligt...  Men jo, jeg kan heller ikke høre forskel på FLAC og ALAC! Jeg er bare imod Apple og iTunes...
|
|
|
Hvad er så din foretrukne afspiller Askelepios? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
søren N skrev:
|
|
Har intet iøjeblikket hverken det ene eller andet. Kun nogle rippede cder i Wav og en pokkers masse filer fra Yousee i useless format
Hvor meget fylder det Lossles format kontra Flac på sin Harddisk. Lidt nyt for mig |
|
|
Wave sucks. Det understøtter ikke tags, og er ukomprimeret. Såvel FLAC som ALAC (Apple lossless) understøtter tags, er tabsfrit men komprimeret, således at det fylder knap så meget som WAV-filerne. ALAC og FLAC fylder ca. det samme. I omegnen af 10 MB/minut men afhænger lidt af hvor høj bitrate der er nødvendigt at gøre brug af for ikke at miste information. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hvor meget fylder det Lossles format kontra Flac på sin Harddisk. Lidt nyt for mig |
|
|
Det afhænger af længden på CD'en og er derfor svært at give et helt nøjagtigt billede af. Ligeledes er en afgørende faktor, hvor god flac-komprimering der anvendes, men at sige ca. 450 MB per rippet CD, vil jeg mene ikke er helt ved siden af. I mange tilfælde vil du sikkert opleve, at det faktisk er under de 450 MB. Men som sagt varierer det. Og må lige sige super lækkert og stilrent setup du har fået anskaffet - ligeledes med de Haydn, har desværre endnu ikke fået lyttet til dem og ligeledes Vienna højttalere generelt. Der siges mange positive ting omkring dem. Og selvfølgelig ikke at glemme resten af dit setup - rigtig lækkert! Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får sku lige et billede mere 

__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
søren N skrev:
|
|
Hvor meget fylder det Lossles format kontra Flac på sin Harddisk. Lidt nyt for mig
|
|
|
Wave sucks. Det understøtter ikke tags, og er ukomprimeret.
Såvel FLAC som ALAC (Apple lossless) understøtter tags, er tabsfrit men komprimeret, således at det fylder knap så meget som WAV-filerne. ALAC og FLAC fylder ca. det samme. I omegnen af 10 MB/minut men afhænger lidt af hvor høj bitrate der er nødvendigt at gøre brug af for ikke at miste information.
|
|
|
Good damn it SUCKS
Takker Floe for info. Du kan blive en del af min hotline __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sku også få surround 

__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:

|
|
|
Den har været ude i lang tid Pierre  Den er super lækker ! Og så er både basport og terminaler i bunden, så den er pinlig stilren selv bagfra... Er sikker på den ville pynte i min stue. Kan dog ikke helt finde prisen på den. Ved du det ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
Music4life skrev:
|
Hvor meget fylder det Lossles format kontra Flac på sin Harddisk. Lidt nyt for mig
|
|
|
Det afhænger af længden på CD'en og er derfor svært at give et helt nøjagtigt billede af. Ligeledes er en afgørende faktor, hvor god flac-komprimering der anvendes, men at sige ca. 450 MB per rippet CD, vil jeg mene ikke er helt ved siden af.
Og må lige sige super lækkert og stilrent setup du har fået anskaffet - ligeledes med de Haydn, har desværre endnu ikke fået lyttet til dem og ligeledes Vienna højttalere generelt. Der siges mange positive ting omkring dem. Og selvfølgelig ikke at glemme resten af dit setup - rigtig lækkert!
Mvh
Krill
|
|
|
Hej Krill
Hvordan skal Flac komprimeringen være for at være perfekt. Er det bitraten eller speed dial eller hvad det nu hedder
Ja, mit setup er sgu ikke det værste på denne klode efterhånden - Takker
Rart med 2 sæt højtalere man kan skifte lidt imellem __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|

|
|
|
NEJ Pierre
Synes at de ligner bæ
Som skabt til bo bedre magasinet . Er det en low cost serie fra dem? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |