Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 10:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: M4L (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 56
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Det er sgu da træls... Men jeg er nu ret sikker på at Hans nok skal finde en løsning + at du tillige har din garanti. Når det er sagt, er det sur podex at skulle bokse med sådan noget  

Det håber jeg da så sandelig Holberg. Alt andet vil da være totalt nedtur.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Ronnie linn skrev:
Music4life skrev:

Ronnie linn skrev:
det ser sgu godt ud M4L

Ja flot ikke

ahhh sorry, havde ikke lige set dine billeder af dine enheder, men for mig ligner det umiddelbart kun noget skumophæng gør

det burde din garanti helt klart dække

hej Ronnie

Det er helt ok

Vidste ikke om du tog gas på mig

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Noget nyt M4L? Fik du kontaktet forhandleren?
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Langendorf skrev:
Hej Claus Tak for og handlen og et par hyggelige timer. Det lyder bestemt ikke værst Bare jeg ikke skal høre på den leonard cohen skive

Hej Michael

Du gør folk bekymrede

I lige måde, håber at du får mange fornøjlige timer med den

Nej mit setup er godt nu. Men en skam at du hørte den Leonard cohen skive som den første. Altid svært at ramme folks ønsker og præferencer om god lyd.

Altid bedst at medbringe egne skiver

Hej Claus. Ja, det var sku lidt en mærkelig situation at stå i Men ja, jeg har nok en tendens til at se ting, andre ikke lige se med det samme Men mange tak for de rosende ord Håber der kommer noget godt ud af det. Og forhandleren tager det på garantien.

Musikken fejler jo ikke noget på den cohen plade, men den er godt nok ikke optaget/mixet til min smag

Afspilleren har varmet godt op, og spiller rigtig godt med min dac. Den skal jeg nok få en del glæde ud af
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Noget nyt M4L? Fik du kontaktet forhandleren?

Har sendt en mail til det nye sammensluttede firma Artsound/absolute hifi. Firmaet skulle fra 1. Juni bare hedde Absolutehifi, men mailen virker ikke. Der er nok ferie

Har dog som gardering sendt en til Artsound. Den virkede, men har endu ikke hørt noget. Lad det nu blive mandag så kontakter jeg dem for at se om der er liv.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Music4life skrev:

Langendorf skrev:
Hej Claus Tak for og handlen og et par hyggelige timer. Det lyder bestemt ikke værst Bare jeg ikke skal høre på den leonard cohen skive

Hej Michael

Du gør folk bekymrede

Nej mit setup er godt nu. Men en skam at du hørte den Leonard cohen skive som den første. Altid svært at ramme folks ønsker og præferencer om god lyd.

Hej Claus. Ja, det var sku lidt en mærkelig situation at stå i Men ja, jeg har nok en tendens til at se ting, andre ikke lige se med det samme Men mange tak for de rosende ord Håber der kommer noget godt ud af det. Og forhandleren tager det på garantien.

Musikken fejler jo ikke noget på den cohen plade, men den er godt nok ikke optaget/mixet til min smag

Afspilleren har varmet godt op, og spiller rigtig godt med min dac. Den skal jeg nok få en del glæde ud af

De rosende ord er velment. For det var godt set. Måske du skulle blive byggesagkyndig og føre tilsyn

Men som du hørte er der ingen fejl at spore lydmæssigt. Men det vil ikke vare ved er jeg sikker på

Håber på en god løsning.

Godt at høre at du er glad for drevet

NB. hvis nogen er i tvivl om hvilken leonard Cohen plade der var tale om. Synes der er en rigtig fed dynamik på den plade. Men enig i at den er specielt mixet/optaget

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Kan se at der tilfældigvis dukkede en tråd op igår med et tilsvarende problem, dog ikke så markant som med mine enheder.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84382&P N=1

Men revner i gummiophænget er der i en scanspeak enhed efter 2 1/2 år. Lyder underligt hvis low loss gummiophæng generelt bare har en dårlig holdbarhed. Mine højttalere er måske 6-8 år. Kender ikke alderen på dem, men har set en test fra 2001.

havde ellers hørt at gummiophæng burde holde 20 år.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Bittert... Men Hans har vel givet dig en form for garanti? Det burde altså bare IKKE ske. Så gammel er de sgu heller ikke

Få dem lavet, sælg p***et og køb dig et sæt Verity

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Bittert... Men Hans har vel givet dig en form for garanti? Det burde altså bare IKKE ske. Så gammel er de sgu heller ikke

Ja jeg har garanti på dem Kenneth. Sådan er det at sælge noget gammelt l**t som forhandler. De skal give garanti, men selvfølgelig uheldigt og en træls sag. Det er sket og kan også se at det kan ske for en scanspeak i tråd som kører nu.

Ja Hans har et par Verity demo som er på vej ind til 35k, men springer over

Nå håber jeg på en happy ending. Har forøvrigt lige modtaget en mail fra ham. Hurtigt svar !  

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Langendorf skrev:
Music4life skrev:

Langendorf skrev:

Hej Michael

Du gør folk bekymrede

Hej Claus. Ja, det var sku lidt en mærkelig situation at stå i Men ja, jeg har nok en tendens til at se ting, andre ikke lige se med det samme Men mange tak for de rosende ord Håber der kommer noget godt ud af det. Og forhandleren tager det på garantien. Musikken fejler jo ikke noget på den cohen plade, men den er godt nok ikke optaget/mixet til min smag Afspilleren har varmet godt op, og spiller rigtig godt med min dac. Den skal jeg nok få en del glæde ud af

De rosende ord er velment. For det var godt set. Måske du skulle blive byggesagkyndig og føre tilsyn

Men som du hørte er der ingen fejl at spore lydmæssigt. Men det vil ikke vare ved er jeg sikker på

Håber på en god løsning.

NB. hvis nogen er i tvivl om hvilken leonard Cohen plade der var tale om. Synes der er en rigtig fed dynamik på den plade. Men enig i at den er specielt mixet/optaget

[IMG]border=0 src="http://img.amazon.ca/images/I/41uBTKQGABL._SS500_.jpg" width=484 height=484>

Regnede også med at det var velment

Har lige fået de nye højttalere i hus. Som forventet skal der noget helt andet forstærker til. Det virker som der skal en del effekt til at sparke liv i dem

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Music4life skrev:
Langendorf skrev:
Music4life skrev:

Langendorf skrev:

Hej Michael

Du gør folk bekymrede

Hej Claus. Ja, det var sku lidt en mærkelig situation at stå i Men ja, jeg har nok en tendens til at se ting, andre ikke lige se med det samme Men mange tak for de rosende ord Håber der kommer noget godt ud af det. Og forhandleren tager det på garantien. Musikken fejler jo ikke noget på den cohen plade, men den er godt nok ikke optaget/mixet til min smag Afspilleren har varmet godt op, og spiller rigtig godt med min dac. Den skal jeg nok få en del glæde ud af

Håber på en god løsning.

[IMG]border=0 src="http://img.amazon.ca/images/I/41uBTKQGABL._SS500_.jpg" width=484 height=484>

Regnede også med at det var velment

Har lige fået de nye højttalere i hus. Som forventet skal der noget helt andet forstærker til. Det virker som der skal en del effekt til at sparke liv i dem

Så går jagten ind på en ny amp. Det er en dyr hobby 

har fundet din tråd

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Nej - tror ikke på nogen måde det er dig, der har gjort det!

Men nogle personer der låner højttalere for at prøve dem, kan godt finde på at teste dem mere end godt er - det er jo ikke deres, endnu.

Du hiver da fat i Artsound og forelægger sagen, han er jo i tæt samarbejde med importøren.

Mvh.

Man kan teste dem hårdt, men man kan ikke teste dem så hårdt at gummiet revner - det kan ikke lade sig gøre, ikke engang med Scandyna-enheder som der pænt refereres til heri tråden.

Det her kan derimod forekomme hvis f.eks. de har stået i direkte sollys i lang tid. Solen har en ret fæl virkning på gummi som kan blive ret skrøbeligt. Vi har tidligere haft Dali Ikon og Mentor i vores vinduer i butikken i Aalborg i en periode på 2 måneder, og selvom det ikke var direkte lys hele tiden, var det alligevel nok til at der var tydelige små-revner i ophængene på samtlige 4 højttalere.

Det kan naturligvis også skyldes en gemen produktionsfejl, men det er Accuton ikke just kendt for

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ligner også for mig at dine enheder har været udsat for fugt.

Fugt har ikke gjort det her - gummi kan sagtens holde til fugt, og havde det været fugt, havde der temmeligt sikkert været tydelige tegn andre steder på højttaleren end lige på enhederne.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Milu skrev:

Nej - tror ikke på nogen måde det er dig, der har gjort det!

Men nogle personer der låner højttalere for at prøve dem, kan godt finde på at teste dem mere end godt er - det er jo ikke deres, endnu.

Du hiver da fat i Artsound og forelægger sagen, han er jo i tæt samarbejde med importøren.

Mvh.

Man kan teste dem hårdt, men man kan ikke teste dem så hårdt at gummiet revner - det kan ikke lade sig gøre, ikke engang med Scandyna-enheder som der pænt refereres til heri tråden.

Det her kan derimod forekomme hvis f.eks. de har stået i direkte sollys i lang tid. Solen har en ret fæl virkning på gummi som kan blive ret skrøbeligt. Vi har tidligere haft Dali Ikon og Mentor i vores vinduer i butikken i Aalborg i en periode på 2 måneder, og selvom det ikke var direkte lys hele tiden, var det alligevel nok til at der var tydelige små-revner i ophængene på samtlige 4 højttalere.

Det kan naturligvis også skyldes en gemen produktionsfejl, men det er Accuton ikke just kendt for

Lyder utroligt at gummiophæng er så sart som du siger Ronin

Skal da lige sige at mine højttalere står i nærheden af en vindueskarnap som buger rundt om hjørnet. Der er selvfølgelig sollys, men de står ikke i direkte sollys med front ud til. Får dog sol fra siden af karnappen. Dertil ruller jeg også gardinerne ned for netop at skåne møbler, højttalere etc.

Dertil har vi et stort udhæng på huset så solen aldrig vil bage ind. Så at solstrålerne står direkte ind er sjældent.

Synes bare at det giver stof til eftertanke at gummiophæng er så sarte !

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Langendorf skrev:
Music4life skrev:
Langendorf skrev:
Music4life skrev:

Langendorf skrev:

Hej Michael

Du gør folk bekymrede

Håber på en god løsning.

Regnede også med at det var velment Har lige fået de nye højttalere i hus. Som forventet skal der noget helt andet forstærker til. Det virker som der skal en del effekt til at sparke liv i dem

Så går jagten ind på en ny amp. Det er en dyr hobby 

har fundet din tråd

ja det kan jeg se :P Der er sket meget siden sidste update. På brugt markedet går det nu nok. Men der skal jo stadig lidt penge til

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
kennethjensen skrev:

Ja jeg har garanti på dem Kenneth. Sådan er det at sælge noget gammelt l**t som forhandler. De skal give garanti, men selvfølgelig uheldigt og en træls sag. Det er sket og kan også se at det kan ske for en scanspeak i tråd som kører nu.

Nå håber jeg på en happy ending. Har forøvrigt lige modtaget en mail fra ham. Hurtigt svar !  

Det sikkert mine gamle hehe... Ellers en noget mere musikalsk højtaler end Marten. Ellers har jeg da et sæt Fidelio der bare står og keder sig

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:

Det sikkert mine gamle hehe... Ellers en noget mere musikalsk højtaler end Marten. Ellers har jeg da et sæt Fidelio der bare står og keder sig

Det skulle ikke undre mig at det er dine gamle kasser

Du skifter verity ud som dine egne underbukser

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

hey Claus, træls historie, men mon ikke at der findes en mindelig løsning på problemet
Spiller din ny cd spille efter hensigten?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hey Claus, træls historie, men mon ikke at der findes en mindelig løsning på problemet
Spiller din ny cd spille efter hensigten?

Hej Morten

Ja træls på godt jydsk

Kunne ikke forestille mig at der vil opstå problemer. Men måske tid. lad os se

Musikaftasteren for at tale om noget positivt spiller så absolut fantastisk. Har aldrig ejet bedre maskine. Forrygende musikformidler. Du må komme og høre den en dag

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

Ring dog til Hans... Det med mail kan tage hundred år. Typisk får sådan en forhandler nogen hundred mails om dagen, så det ikke lige sikkert han ser din. Så fat i knoglen. De enheder skal bare skiftes.

Også må du altså lige vende snotten forbi her og høre Verity. Så gider du ikke de Marten mere

Evt Verity FINN med en Mastersound int EL34 foran. Så der dømt musik

<< Forrige Side af 56 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes