Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Milu skrev:
Music4life skrev:
Milu skrev:
Music4life skrev:
Milu skrev:
Det kan også skyldes, at rørene er udtjente, det kan have den "signatur". Sådan er det desværre også med rør.
Mvh.
|
|
|
Jå måske. For det lød dødt og fladt. Har ingen ide. Det var nogle rør jeg fik med i lommen
kan man se det på røret om det er færdig?
|
|
|
Nej, de kan kun testes, i en rørtester f.eks.
Eller høre det, ved at knalde nye rør i.
Mvh.
|
|
|
Hvad koster en rørtester
Nu er det jo indgangsrør og koster ikke alverden. Der må da være mange timer i et indgangsrør
|
|
|
2-3000 kr. men det er vist overkill for så lidt rør!
Nja, 4 af de bedste i ecc83 klassen er vel ikke helt billige, men tilgengæld er der vel op til 10.000 timer i et super NOS rør. De kan dog også stå af før.
Men ofte kommer slidtage langsomt, dvs. man hører ikke at det pludselig ikke er så godt mere - indtil man sætter et nyt i, SÅ hører man forskellen.
Rør er rør, på godt og ondt.
Mvh.
|
|
|
Ja priser kan variere afhængig af kvalitet. De standard EH rør som sidder i Unicoen er ikke de dyreste. Men det lyder deundernyme godt
http://pyndtshop.dk/product_info.php?cPath=58_24&product s_id=79
90,- stk er da til at komme over
|
|
|
tubetown har bedre priser ... har handlet der flere gange ... god service
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p8_EH -12AX7---ECC83.html
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender også www.tubeampdoctor.com hvor jeg tidligere handlede rør til min Rogue Audio cronus. Også et godt sted at handle og de har meget at vælge imellem også de specielle nos typer. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften!
Tak for en hyggelig formiddag med god musik, godt til ganen og maven.
Du er nået et stort skridt med Stello forstærkeren og Unison i forhold til NAD sættet. Det spiller som vi snakkede om bedre over hele linjen. Det lyder jo efterhånden godt nu når det kan spille musik __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Godaften!
Du er nået et stort skridt med Stello forstærkeren og Unison i forhold til NAD sættet. Det spiller som vi snakkede om bedre over hele linjen. Det lyder jo efterhånden godt nu når det kan spille musik
|
|
|
Hej Dennis
Selvtak.
Ja, den upgrade der er foretaget har virkelig taget kegler. Er også føler jeg selv nået i mål __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Music4life skrev:
Medlem skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Skøn maskine du har fået dig der som bestemt klær heleheden i systemet , Tak for en hyggelig eftermiddag  |
|
|
Men Tungsol røret duede ikke må vi konkludere. Ihverfald ikke i systemet. Det lød noget tamt og ideforladt. Det blev vi da hurtigt enige om
Måske vi skulle høre Kenneth hvad han synes godt om ved netop det rør i maskinen . Det spillede ikke med den samme soundstage og hul igennem. Det spillede tamt og det manglede speed.
|
|
|
Det er også derfor, at jeg har sagt til dig at du skal få fat i Tesla E83CC'ere til den... 
Tror faktisk også at det var det samme med din Rogue?
Tesla E83CC - så bliver det ikke meget bedre 
|
|
|
Tror også at Kenneth har aldeles uret
Husker tydeligt dit anbefalede setup af rør på min Cronus.
|
|
|
Nogen vil mene at han altid har ret 
Men jeg tør godt gentage det, selv om Jakobsen f.eks. måske har fundet ud af noget andet 
Tesla E83CC - så bliver det ikke meget bedre De har dynamik, klang, holdbarhed, meget lav støj og er liniære. De er på linie med Telefunken ECC803S.
|
|
|
Kunne det skyldes det Telefunken der har lavet dem  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Den spiller bare så hamrende musikalsk . Det er hvad jeg kan betegne den som. Bare MUSIK og intet andet.
Skal idag teste medlånte Tungsol rør til Rca indgangen. Det skulle løfte lyden yderligere. Dog har jeg testet XLR udgangen sammen med Stello. Ved ikke om det er Oyaide kablet eller teknikken sammen som ikke matcher, men det var ikke godt . Fnidrende og glansløst og blev temmelig skuffet ved første strofe. Det er dog helt og aldeles gjort til skamme på RCA udgangen.
Det er flot hvad man kan få for 22k vejledende når man ser på byggekvalitet og dens lyd. Det er bare en CD som spiller med så meget musikalitet at man glemmer elektronikken og bare lytter til musikken.
Det er det jeg vil kalde en hamrende fed maskine

|
|
|
Hvad sagde jeg tidligere i tråden basse? 
Det er nemlig en HAMRENDE god maskine til prisen. Også det rigtig fedt man kan leget lidt med rør i den. Husk 4 stk rør dæmpere også lige 4 stk Tungsol med guldben, så der dømt dynamik... Ellers som Medlem skriver, er Tesla heller ikke er af vejen, men sørg for det 803 versionen som Telefunken har lavet. Dem bruger jeg selv i min pre lige pt. Og de RIGTIG gode...
Tillykke med dyrret.. Så bliver næste trin vel en Unico amp!? Det ville klæde sounden både på CD´en og dine Marten. De vil få lidt mere krop end med Stello. Og mere punch i mellemtonen og en lidt mere rund top.
Er stelloen overhovedet balanceret bygget? I så fald den ikke er, vil lyden ALTID være bedre bia RCA! Kan også være hvis det helt nye rør der i. Giv dem llige 24 timer til og brænde ind! __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
DPetersen skrev:
Godaften!
Du er nået et stort skridt med Stello forstærkeren og Unison i forhold til NAD sættet. Det spiller som vi snakkede om bedre
over hele linjen. Det lyder jo efterhånden godt nu når det kan spille musik
|
|
|
Hej Dennis
Selvtak.
Ja, den upgrade der er foretaget har virkelig taget kegler. Er også føler jeg selv nået i mål |
|
|
Hvordan spiller Unison cde, iforhold til den cda500 du havde på prøve tidligere?
For jeg synes godt nok den spiller godt den CDA500!
Jensen tog imod min Densen, så tog jeg til gengæld en CDA500 med hjem under armen.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
Den spiller bare så hamrende musikalsk . Det er hvad jeg kan betegne den som. Bare MUSIK og intet andet.
Skal idag teste medlånte Tungsol rør til Rca indgangen. Det skulle løfte lyden yderligere. Dog har jeg testet XLR udgangen sammen med Stello. Ved ikke om det er Oyaide kablet eller teknikken sammen som ikke matcher, men det var ikke godt . Fnidrende og glansløst og blev temmelig skuffet ved første strofe. Det er dog helt og aldeles gjort til skamme på RCA udgangen.
Det er flot hvad man kan få for 22k vejledende når man ser på byggekvalitet og dens lyd. Det er bare en CD som spiller med så meget musikalitet at man glemmer elektronikken og bare lytter til musikken.

|
|
|
Det er nemlig en HAMRENDE god maskine til prisen. Også det rigtig fedt man kan leget lidt med rør i den. Husk 4 stk rør dæmpere også lige 4 stk Tungsol med guldben, så der dømt dynamik... Ellers som Medlem skriver, er Tesla heller ikke er af vejen, men sørg for det 803 versionen som Telefunken har lavet. Dem bruger jeg selv i min pre lige pt. Og de RIGTIG gode...
Tillykke med dyrret.. Så bliver næste trin vel en Unico amp!? Det ville klæde sounden både på CD´en og dine Marten. De vil få lidt mere krop end med Stello. Og mere punch i mellemtonen og en lidt mere rund top.
Er stelloen overhovedet balanceret bygget? I så fald den ikke er, vil lyden ALTID være bedre bia RCA! Kan også være hvis det helt nye rør der i. Giv dem llige 24 timer til og brænde ind!
|
|
|
Hej Kenneth
Så nåede vi målet med mit setup . Skal vi videre herfra bliver det rigtig dyrt og det bliver slet ikke aktuelt for er en møj glad mand nu. Fik Unison maskinen til 11k Det må siges at være et godt køb.
Ja, det blev endegyldigt den sidste cd maskine. Og hvilken supermaskine det er. Klæder Stelloen fantastisk synes jeg uden dog at have hørt en Unico 100 eller 200 . Synes virkelig det spiller MUSIK. Letflydende og musikalsk.
ja stello kører 100 % balanceret, men synes faktisk at RCA lyder bedre de 2 imellem. Har testet XLR udgangen med mit Oyaide kabel across 900. Ved ikke om det var kablet, men hældte klart til RCA med testede kabler. Har lånt et Black Magic Revelation Gold RCA og det giver sådan et punch og krop i mellemtonen og en flot udstrakt top med masser af luft. Det gjorde nogle ting jeg faktisk aldrig har oplevet med noget som helst kabel på mit setup.
Nb. Iøvrigt en flot anmeldelse du har lavet af Unison CDE
Se her kære læsere. Det er en hifimand der ved hvad han snakker om
http://www.audioheaven.dk/show_test.php?id=12 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Music4life skrev:
DPetersen skrev:
Godaften!
Du er nået et stort skridt med Stello forstærkeren og Unison i forhold til NAD sættet. Det spiller som vi snakkede om bedre over hele linjen. Det lyder jo efterhånden godt nu når det kan spille musik
|
|
|
Hej Dennis
Selvtak.
Ja, den upgrade der er foretaget har virkelig taget kegler. Er også føler jeg selv nået i mål
|
|
|
Hvordan spiller Unison cde, iforhold til den cda500 du havde på prøve tidligere?
For jeg synes godt nok den spiller godt den CDA500!
Jensen tog imod min Densen, så tog jeg til gengæld en CDA500 med hjem under armen.  |
|
|
Jamen, Mads tillykke med den FEDT !
Det er også en rigtig lækker maskine og bestemt vellydende. Har jo haft kombien CDA500/Ai500 hjemme på prøve og synes at lyden blev en anelse for kold og forward på mine Marten(synergien mellem de to). Altså lidt anstrengt og lyttetrættende. Men lyder sikkert fantastisk i andre sammenhænge, bare ikke på mine Marten.
Unisonen spiller bare så lækkert og analogt. Svært at forklare men man får bare lyst til at hælde den ene cd på efter den anden. Den spiller bare med drive og musikalitet som passer utrolig godt til Stellos neutrale dynamiske lyd.
Vi ses
Glæder mig til at se dit lækre setup __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
Skal idag teste medlånte Tungsol rør til Rca indgangen. Det skulle løfte lyden yderligere. Dog har jeg testet XLR
udgangen sammen med Stello. Ved ikke om det er Oyaide kablet eller teknikken sammen som ikke matcher, men det var
ikke godt . Fnidrende og glansløst og blev temmelig skuffet ved første strofe. Det er dog helt og aldeles gjort til skamme
på RCA udgangen.
Det er flot hvad man kan få for 22k vejledende når man ser på byggekvalitet og dens lyd. Det er bare en CD som spiller
med så meget musikalitet at man glemmer elektronikken og bare lytter til musikken.
[IMG]border=0 http://www.psaudio.sk/img/data/img/produkty/unison/unico_cde _grey_front.jpg" width=727
height=484>
|
|
|
Det er nemlig en HAMRENDE god maskine til prisen. Også det rigtig fedt man kan leget lidt med rør i den. Husk 4 stk rør
dæmpere også lige 4 stk Tungsol med guldben, så der dømt dynamik... Ellers som Medlem skriver, er Tesla heller ikke er af
vejen, men sørg for det 803 versionen som Telefunken har lavet. Dem bruger jeg selv i min pre lige pt. Og de RIGTIG
gode...
Tillykke med dyrret.. Så bliver næste trin vel en Unico amp!? Det ville klæde sounden både på CD´en og dine Marten. De
vil få lidt mere krop end med Stello. Og mere punch i mellemtonen og en lidt mere rund top.
Er stelloen overhovedet balanceret bygget? I så fald den ikke er, vil lyden ALTID være bedre bia RCA! Kan også være
hvis det helt nye rør der i. Giv dem llige 24 timer til og brænde ind!
|
|
|
Så nåede vi målet med mit setup .
Ja, det blev endegyldigt den sidste cd maskine. |
|
|
Hehe det ved vi alle som kender dig bare en lille bitte smule er en STOR fed løgn :D __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Neon!
Jeg gir den max 3 mdr saa er der ny signalkilde hos m4l
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:

|
|
|
Er stelloen overhovedet balanceret bygget? I så fald den ikke er, vil lyden ALTID være bedre bia RCA! Kan også være hvis det helt nye rør der i. Giv dem llige 24 timer til og brænde ind!
|
|
|
Så nåede vi målet med mit setup
Ja, det blev endegyldigt den sidste cd maskine.
|
|
|
He he 
Jeg forstår ikke at du vil skrive det, der er jo ikke noget af den slags som er endegyldigt 
Slet ikke for dig 
Tillykke med den endnu engang 
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Enig med Neon!
Jeg gir den max 3 mdr saa er der ny signalkilde hos m4l |
|
|
ja eller anden forstærker!!
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|

Tralalalalalalalala
Man ved aldrig i denne verden
Men nu sagde jeg kun at CDen var den sidste
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
winter skrev:
Enig med Neon!
|
|
|
ja eller anden forstærker!!  |
|
|
Mads, ser du der rammer du et ømt punkt
Er flaskerne varmet op
Hvordan lyder den ellers med nye rør din rørbamse? og så skal vi da lige have en update på din tråd med Stello cda500. Det kan du ikke være bekendt
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Mads57 skrev:
winter skrev:
Enig med Neon!
|
|
|
|
|
Er flaskerne varmet op
Hvordan lyder den ellers med nye rør din rørbamse? og så skal vi da lige have en update på din tråd med Stello cda500.
Det kan du ikke være bekendt
|
|
|
jojo lige idag er rørene varmet op.
Der sidder tung-sol som indgangsrør i nu, de andre EH og Sovtek er der sgu ikk meget fut i.
Men der er sket en del siden sidst. Desværre gik jeg hen synes at bassen i magnepan var en smule tyndbenet.
Så det har resulteret i at jeg nu har et A og et B anlæg for tiden.
Det ender nok med jeg skal skille mig af med noget af det, på et tidspunkt.
A anlægget består af thorhauge & magnepan.
B anlægget består af Bladelius thor mkII & VA BCG.
Så horisonten er blevet udvidet lidt, når du kommer ned til lyttesession.
Men ja der kommer nok lidt billeder med CDA500 i min tråd.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Enig med Neon!
Jeg gir den max 3 mdr saa er der ny signalkilde hos m4l |
|
|
Det er sikkert rigtigt. Men det er jo også sådan at rigtige hifientusiaster bør skifte komponenter ud mindst hver tredie måned. Og gerne flere komponenter på én gang. Kun på den måde kan man holde liv i butikkerne.  Det har dog den ulempe, at man sandsynligvis aldrig finder det rigtige udstyr. Til gengæld er man 100% sikker på, at musiklytning bliver en ualmindelig dyr affære i det lange løb... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Music4life skrev:
Mads57 skrev:
winter skrev:
Enig med Neon!
|
|
|
|
|
Er flaskerne varmet op
Hvordan lyder den ellers med nye rør din rørbamse? og så skal vi da lige have en update på din tråd med Stello cda500. Det kan du ikke være bekendt
|
|
|
jojo lige idag er rørene varmet op. Der sidder tung-sol som indgangsrør i nu, de andre EH og Sovtek er der sgu ikk meget fut i.
Men der er sket en del siden sidst. Desværre gik jeg hen synes at bassen i magnepan var en smule tyndbenet. Så det har resulteret i at jeg nu har et A og et B anlæg for tiden. Det ender nok med jeg skal skille mig af med noget af det, på et tidspunkt. A anlægget består af thorhauge & magnepan. B anlægget består af Bladelius thor mkII & VA BCG.
Så horisonten er blevet udvidet lidt, når du kommer ned til lyttesession.
Men ja der kommer nok lidt billeder med CDA500 i min tråd. |
|
|
Hej Mads
Tak for kaffe der sker da noget hos Dig
Må indrømme at min frygt var som du skriver at de magnepan ville blive tyndbenet i bassen. Men så er der jo ikke noget bedre end at have 2 setups
hvad skal så sælges ??
Vi snakkes ved og måske du har svaret når vi ses.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
winter skrev:
Enig med Neon!
|
|
|
Det er sikkert rigtigt. Men det er jo også sådan at rigtige hifientusiaster bør skifte komponenter ud mindst hver tredie måned. Og gerne flere komponenter på én gang. Kun på den måde kan man holde liv i butikkerne. Det har dog den ulempe, at man sandsynligvis aldrig finder det rigtige udstyr. Til gengæld er man 100% sikker på, at musiklytning bliver en ualmindelig dyr affære i det lange løb...
Mvh. Niels
|
|
|
Jeps
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Mads57 skrev:
Music4life skrev:
Mads57 skrev:
winter skrev:
Enig med Neon!
|
|
|
|
|
Er flaskerne varmet op
Hvordan lyder den ellers med nye rør din rørbamse? og så skal vi da lige have en update på din tråd med Stello cda500.
Det kan du ikke være bekendt
|
|
|
jojo lige idag er rørene varmet op. Der sidder tung-sol som indgangsrør i nu, de andre EH og Sovtek er der sgu
ikk meget fut i. Men der er sket en del siden sidst. Desværre gik jeg hen synes at bassen i magnepan var en smule
tyndbenet. Så det har resulteret i at jeg nu har et A og et B anlæg for tiden. Det ender nok med jeg skal skille mig af med
noget af det, på et tidspunkt. A anlægget består af thorhauge & magnepan. B anlægget består af Bladelius thor mkII & VA
BCG. Så horisonten er blevet udvidet lidt, når du kommer ned til lyttesession. Men
ja der kommer nok lidt billeder med CDA500 i min tråd. |
|
|
Hej Mads
Tak for kaffe der sker da noget hos Dig
Må indrømme at min frygt var som du skriver at de magnepan ville blive tyndbenet i bassen. Men så er der jo ikke noget
bedre end at have 2 setups
hvad skal så sælges ??
Vi snakkes ved og måske du har svaret når vi ses.
|
|
|
Ja det vil tiden vise, hvad jeg skal sige farvel til.
Du får ihvertfald muligheden for at lytte til det hele.
|
Til top |
|
|