Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:

?????
|
|
|
Sørg nu for gode rør i den. Tungsol passer bragende godt i den.
|
|
|
Fed maskine, tillykke 
Jeg ville nu straks sætte Tesla E83CC'ere i... Klart bedre rør end Tungsol.
|
|
|
Ik til den maskine... Har prøvet Tesla, mullard, tungsol, GE, JJ og Sovtek. Tungsol passer bedste til konstruktionen og dens sound! __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis alt flasker sig skulle Unison Cden gerne være i bilen sammen med den lånte røramp/Dac i uge 30.
Den Unison CDE er fed og kunne sagtens blive min nye cd afspiller. Tror den vil passe rigtig godt sammen med Stello Ia500.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det også en eventyrlig god cd til pengene. Og bygget rigtig godt!
__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Det også en eventyrlig god cd til pengene. Og bygget rigtig godt! |
|
|
Har set den hos Amfora til 11k som brugt og er rimelig varm på den spille
Har snakket med Troels om lån af maskinen
Hvad er din umiddelbare vurdering sammen med Stello. Er det en god kombi tror du kenneth __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen troede da at verdens bedste (angiveligt :D) sammen med DAC'en i Stello'en var det ultimative??
Jeg tror bestemt at Unico'en vil kunne komme noget af den lidt hårde og anstrengende lyd du har til hjælp, den kan næsten kun
været et hit!
Det er genialt at kunne ændre på hele lyden bare ved at skifte rørene i spillen, er billigt og sjovt at lege med! Det gamle
Siemens rør jeg har fået i min har i hvert fald gjort underværker...
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neon^ skrev:
Jamen troede da at verdens bedste (angiveligt :D) sammen med DAC'en i Stello'en var det ultimative??
Jeg tror bestemt at Unico'en vil kunne komme noget af den lidt hårde og anstrengende lyd du har til hjælp, den kan næsten kun været et hit!
Det er genialt at kunne ændre på hele lyden bare ved at skifte rørene i spillen, er billigt og sjovt at lege med! Det gamle Siemens rør jeg har fået i min har i hvert fald gjort underværker... |
|
|
. Ahhh, hård og anstrengende er lyden nu heller ikke Neon . Stello kombien var måske nok i det lange løb på Marten. Det er betydeligt bedre med drev løsningen og et ordentligt digi kabel. Det har du dog ikke hørt endnu . Men søger bestemt en ny og lidt mere varmtklingende cdafspiller som vil klæde lyden bedre i mit setup. Hvis vi igen skal pege fingre af noget
Lyden er dog meget tæt på at være hvor jeg vil have den. Det må ihvertfald ikke tippe over til at blive kedeligt og for meget laidback. Det er det svære kompromis ! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
Har set den hos Amfora til 11k som brugt og er rimelig varm på den
spille
Hvad er din umiddelbare vurdering sammen med Stello. Er det en god kombi tror du kenneth |
|
|
Jeg var oppe hos Troels sidste uge. Så godt maskinen stod på hylden.
Rigtig flot maskine, den CDE!
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
Har set den hos Amfora til 11k som brugt og er rimelig varm på den spille
Hvad er din umiddelbare vurdering sammen med Stello. Er det en god kombi tror du kenneth
|
|
|
Jeg var oppe hos Troels sidste uge. Så godt maskinen stod på hylden. Rigtig flot maskine, den CDE!  |
|
|
ja Mads 
Glæder mig til at give den et lyt
Har støvsuget nettet for tests. Lyder til at være en meget musikalsk og analogt lydende maskine. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du sat 3560'erne tilsalg? Eller har du bare mange alias'er
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Har du sat 3560'erne tilsalg? Eller har du bare mange alias'er |
|
|
Hej Winter
Har set at der tilfældigvis er 2 maskiner til salg. Det er dog ikke mig nej
Ingen panik
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
virious skrev:
Jonas bojer skrev:
Ja rør er da sjove og så lyser de så fint men det er gammel teknologi der bare ikke er fulgt med udviklingen efter min mening. Rør er ikke musikalske efter min mening de "sammen smasker" tingene til en ligegyldig blød masse der ikke formår at vise de små musikalske detaljer der får musikken til at leve. Selv et lille rør i udgangen på et CD-drev ødelægger meget de gange jeg har lagt øre til det. Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Jeg er ked af at sige det, men du aner tydeligvis ikke hvad du snakker om! |
|
|
Jeg må stemme i her med stor enighed
DU VED BARE IKKE HVAD DU SNAKKER OM ...
kom da lige ud af din lille LINN madkasse og føl (hør)virkeligheden
digitale forstærkere kan på ingen måde følge en god rørforstærker når vi snakker rum, detaljer, transparans, luft og naturlighed ..... GLEM det makker ...her skal du meget længere ud på landet med sådan noget VÅS
Total USERIØST 
|
|
|
10000000000000000% enig! Manden må være direkte DØV!
|
|
|
I Bojers univers er det kun LINN som kan spille musik. Sådan har det altid været
|
|
|
Næ du ikke helt der er noget der er 100 gange bedre end Linn og det er en god Live koncert  det har jeg da sagt til dig mange gange.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
winter skrev:
Enig med dan a!
Linn cd12 samt ikemi er nogle meget gode maskiner baade som intr og som drev.Mht det jonas snakker om saa kan jeg ikke folge ham.Har selv haft ror og har nu digital fors og indgang imellem savner jeg da osse transparans, luft og naturlighed .....
Men syndes nu osse digitale fors har nogle fordele.Hurtighed bla.
|
|
|
Ja digital kan noget med kontrol og hurtighed... i bunden specielt ... og det var så det, det kan på nuværende tidspunkt .......
men der er ikke den store tvivl om engang i fremtiden bliver digital rigtig voksenså det også kan spille mellemtone og top i reference klasse ..... der er det bare ikke nu ... |
|
|
Der er vi bare ikke helt enige. Jeg vil selvfølgelig hellere høre på noget godt konstrueret rør en noget dårligt digitalt men når det handler om topklasse produkter hvor både dynamik og musikalske elementer skal være på plads mangler rør bar så meget efter min mening og jo jeg har lyttet mega meget rør.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
når det handler om topklasse produkter hvor både dynamik og musikalske elementer skal være på plads mangler rør bar så meget efter min mening og jo jeg har lyttet mega meget rør. |
|
|
OTL har overbevist mig om at rør også har dynamik og er musikalsk, men det lægger jo en del grænser for hvilke højttalere der kan anvendes.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Jakobsen skrev:
winter skrev:
Enig med dan a!
Linn cd12 samt ikemi er nogle meget gode maskiner baade som intr og som drev.Mht det jonas snakker om saa kan jeg ikke folge ham.Har selv haft ror og har nu digital fors og indgang imellem savner jeg da osse transparans, luft og naturlighed .....
|
|
|
Ja digital kan noget med kontrol og hurtighed... i bunden specielt ... og det var så det, det kan på nuværende tidspunkt .......
men der er ikke den store tvivl om engang i fremtiden bliver digital rigtig voksenså det også kan spille mellemtone og top i reference klasse ..... der er det bare ikke nu ...
|
|
|
Der er vi bare ikke helt enige. Jeg vil selvfølgelig hellere høre på noget godt konstrueret rør en noget dårligt digitalt men når det handler om topklasse produkter hvor både dynamik og musikalske elementer skal være på plads mangler rør bar så meget efter min mening og jo jeg har lyttet mega meget rør.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
OK hvad digital produkt er det ??? det ikke LINN i hvertfald
SLUDDER igen
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Jonas bojer skrev:
Jakobsen skrev:
winter skrev:
Enig med dan a!
|
|
|
men der er ikke den store tvivl om engang i fremtiden bliver digital rigtig voksenså det også kan spille mellemtone og top i reference klasse ..... der er det bare ikke nu ...
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
SLUDDER igen
|
|
|
Hvilker rør grej har du lyttet til Jonas ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Jonas bojer skrev:
Jakobsen skrev:
winter skrev:
Enig med dan a!
|
|
|
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
SLUDDER igen
|
|
|
En ting står fast. Han har ALDRIG hørt Nagra VPA. Det smadre ethvert digitalt produkt på marked på alle punkter. Dynamik, stramhed, opløsning, rum, finesse, musikalitet.
Eneste Linn har lavet der været nogenlunde er LP12. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
Jonas bojer skrev:
Jakobsen skrev:
winter skrev:
Enig med dan a!
|
|
|
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
SLUDDER igen
|
|
|
En ting står fast. Han har ALDRIG hørt Nagra VPA. Det smadre ethvert digitalt produkt på marked på alle punkter. Dynamik, stramhed, opløsning, rum, finesse, musikalitet.
Eneste Linn har lavet der været nogenlunde er LP12. |
|
|
Der er jeg så ikke helt enig med dig, synted deres "kilder" er rigtig godt, forstærker messigt er de nyere ikke noget jeg jubler over, men en gammel Klout er nu ikke så dum, deres højtaler er udulige prisen taget i betragtning. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klout!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Klout! |
|
|
ups, stavefejl, retter lige. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
winter skrev:
Klout! |
|
|
ups, stavefejl, retter lige. |
|
|
Var Mcklouten ikke en digital forstærker ? eller var det noget med switch mode strømforsyning siden de ikke fyldte meget. De kostede kassen så vidt jeg husker __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|