Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
Forøvrigt Kenneth hvorfor skulle den ikke kunne fungere som en god pre ? |
|
|
Det er en integreret forstærker? Der er desværre ofte sparet lidt på pre-delen i sådan nogle. Det er egentlig synd, men ikke desto mindre et argument for hvorfor du ikke bør bruge den som pre.
Jeg må sige mig enig med Kenneth, og synes oprigtigt talt det virker lidt hovedløst det du har gang i pt. 
|
|
|
Kender du dens predel floe og forstærkeren generelt?. Eller mere direkte har du hørt den ? Tror ikke helt du skal undervurdre dens predel. Så det argument er ikke holdbart BASMAND. |
|
|
Nej jeg gør ej. Gør du? Har du hørt pre-delen alene sammen med et par effekter så du har dannet dig et indtryk af dens individuelle klang?  Jeg siger også blot at det som udgangspunkt virker som en ret dårlig idé. Kenneths kommentarer er ret dækkende for min holdning  Vi skriver altså ikke det her for at nedgøre dig, eller kritisere dine valg Claus. Det er udelukkende ment som en hjælpende hånd, og jeg synes godt at du kunne blive bedre til at tage imod saglig kritik og velment modargumentation  Jeg håber under alle omstændigheder at det bliver spændende for dig at få den Thorhauge på besøg  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tager nu glædeligt mod kritik Floe . Synes da at jeg har været aldeles neutral og venlig i de mente positive angreb i har kommet med . Har dog også droppet muligheden med løsningen Stello/røreffekt grundet grundet et næsten ustoppeligt og massivt gruppepres
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du tager helt vildt godt imod kritik:-)
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus... Hvis du har mulighed for at låne et sæt Verity Audio Finn. Så prøv lige det inden du kaster dig ud i noget. Er lige kommet hjem fra en lytte session med netop Finn på Stello amp og CD. Det lød fanme godt  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Ja du tager helt vildt godt imod kritik:-) |
|
|

Synes du skal blive væk fra min tråd!
Nyd sommeren
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Claus... Hvis du har mulighed for at låne et sæt Verity Audio Finn. Så prøv lige det inden du kaster dig ud i noget. Er lige kommet hjem fra en lytte session med netop Finn på Stello amp og CD. Det lød fanme godt  |
|
|

Hej Kenneth. (Mr. Verity)
Kan godt følge dig. Men din plan følger jeg ikke __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at du skal høre noget musik og nyde den lækre Stello du næsten lige ha købt
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Jeg synes at du skal høre noget musik og nyde den lækre Stello du næsten lige ha købt  |
|
|
Hej Søren og andre
April Stello Ai500 nyder jeg til fulde og det vil jeg blive ved med. Når jeg siger afprøve rørlyd, så mener jeg afprøve og intet andet. Det kan lyde selvom jeg ikke har sagt det at jeg har købstanker om nyt, men det er slet ikke tilfældet. Har bare fra et rigtig flinkt medlem her på forum fået lov til at prøve hans Thorhauge og PS Audio Dac mens han er på 3 ugers ferie. Det er sgu da klasse! og en utrolig flot tanke.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Lyder godt nok underligt du kan få noget der ligner musik udaf det Denon drev. Jeg har hørt det drev i mange setup's og musik er ikke det jeg vil bruge som beskrivelse. Men jeg har jo heller ikke hørt drevet med din D/A og dine højtalere :)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Claus... Hvis du har mulighed for at låne et sæt Verity Audio Finn. Så prøv lige det inden du kaster dig ud i noget. Er lige kommet hjem fra en lytte session med netop Finn på Stello amp og CD. Det lød fanme godt  |
|
|
Hej Kenneth
Hvor hørte du iøvrigt denne kombi og hvad er din beskrivelse af lyden. Var det Ai500/Cda500 du hørte ?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hej
Lyder godt nok underligt du kan få noget der ligner musik udaf det Denon drev. Jeg har hørt det drev i mange setup's og musik er ikke det jeg vil bruge som beskrivelse. Men jeg har jo heller ikke hørt drevet med din D/A og dine højtalere :)
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hej Jonas
Der er mange positive meninger og et negativt (Jonas) om dette drev . Mange mener at det er det bedste drev De har hørt. Jeg fik drevet meget billigt og dårligt er det ikke . Købte det på anbefalinger ved at læse om brugers oplevelser. Meninger er jo så forskellige som dagen er lang. Det ved du jo
Kan jeg købe din CD12? til 1200-.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Jonas bojer skrev:
Hej Lyder godt nok underligt du kan få noget der ligner musik udaf det Denon drev. Jeg har hørt det drev i mange setup's og musik er ikke det jeg vil bruge som beskrivelse. Men jeg har jo heller ikke hørt drevet med din D/A og dine højtalere :) Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hej Jonas
Der er mange positive meninger og et negativt (Jonas) om dette drev . Mange mener at det er det bedste drev De har hørt. Jeg fik drevet meget billigt og dårligt er det ikke . Købte det på anbefalinger ved at læse om brugers oplevelser. Meninger er jo så forskellige som dagen er lang. Det ved du jo
|
|
|
åhhh jeg er såå kedelig jeg skifter så sjællent mit grej ud så CD12 står ikke for udskiftning. Jeg er så frygtelig glad for min CD samling syntes sku det lyder godt. Men jeg skal da have en streamer med NAS og en Ny stereo forforstærker for min gamle forforstærker er godt nok gammel nu og der er kommet mange nye og bedre.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Music4life skrev:
Jonas bojer skrev:
Hej Lyder godt nok underligt du kan få noget der ligner musik udaf det Denon drev. Jeg har hørt det drev i mange setup's og musik er ikke det jeg vil bruge som beskrivelse. Men jeg har jo heller ikke hørt drevet med din D/A og dine højtalere :) Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hej Jonas
|
|
|
åhhh jeg er såå kedelig jeg skifter så sjællent mit grej ud så CD12 står ikke for udskiftning. Jeg er så frygtelig glad for min CD samling syntes sku det lyder godt. Men jeg skal da have en streamer med NAS og en Ny stereo forforstærker for min gamle forforstærker er godt nok gammel nu og der er kommet mange nye og bedre.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Der kan du bare se
Op med læderet fedtmule
Du er da velkommen til at tage din cd12 med under armen og sammenligne den med min gamle kampvogn som drev her i casa M4L __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
søren N skrev:
Jeg synes at du skal høre noget musik og nyde den lækre Stello du næsten lige ha købt  |
|
|
Hej Søren og andre
April Stello Ai500 nyder jeg til fulde og det vil jeg blive ved med. Når jeg siger afprøve rørlyd, så mener jeg afprøve og intet andet. Det kan lyde selvom jeg ikke har sagt det at jeg har købstanker om nyt, men det er slet ikke tilfældet. Har bare fra et rigtig flinkt medlem her på forum fået lov til at prøve hans Thorhauge og PS Audio Dac mens han er på 3 ugers ferie. Det er sgu da klasse! og en utrolig flot tanke.
|
|
|
Det også hamrende sjovt og prøve rør... Og jeg da sikker på de 3 uger nok skal blive nogen musikalske fornøjligheder  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være sjovt at besøge dig men for at sammenligne med det drev er spild af tid det er gjort flere gange det er jo derfor jeg siger jeg ikke mener man kan få musik udaf det drev.
Overgange fra denonkassens elektronik til signalkabel og igen til elektronik i en D/A er simpelthen alt for ringe. Signal vejen skal være kort fra drev til selve signalbehandling. Prøv at skifte digital kabel så forstår du hvad jeg mener ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
Hej Kenneth
Hvor hørte du iøvrigt denne kombi og hvad er din beskrivelse af lyden. Var det Ai500/Cda500 du hørte ?
|
|
|
Hos en god ven i københavnstrup... Stello har en rigtig lækker gengivelse. Især i bas og mellemtone er det en stærk kombo. Synes deres CD er liiiiiiiiiiiiige en tand bedre end den indbygget DAC i pre´en. Også det svine lækkert og betjene. Og ikke mindst rigtig flot bygget. Toppen kan godt stikke lidt af. Men det kan sikkert skyldes forkert kable valg. Der blev spillet med Valhalla ( som ikke lige er min kop the )
Kan godt forstår du glad for den Stello... Det et godt stykke HIFI  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
søren N skrev:
|
|
Hej Søren og andre
|
|
|
Det også hamrende sjovt og prøve rør... Og jeg da sikker på de 3 uger nok skal blive nogen musikalske fornøjligheder 
|
|
|
ja, det håber jeg også at Marten synes
ja, det bliver fedt at prøve.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kunne være sjovt at besøge dig men for at sammenligne med det drev er spild af tid det er gjort flere gange det er jo derfor jeg siger jeg ikke mener man kan få musik udaf det drev.
Overgange fra denonkassens elektronik til signalkabel og igen til elektronik i en D/A er simpelthen alt for ringe. Signal vejen skal være kort fra drev til selve signalbehandling. Prøv at skifte digital kabel så forstår du hvad jeg mener ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
|
|
Hvilke drev har du prøvet at sammenlige med ? og hvilke kan du så anbefale når du har hørt så meget __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
søren N skrev:
|
|
Hej Søren og andre
|
|
|
Det også hamrende sjovt og prøve rør... Og jeg da sikker på de 3 uger nok skal blive nogen musikalske fornøjligheder  |
|
|
Ja rør er da sjove og så lyser de så fint men det er gammel teknologi der bare ikke er fulgt med udviklingen efter min mening. Rør er ikke musikalske efter min mening de "sammen smasker" tingene til en ligegyldig blød masse der ikke formår at vise de små musikalske detaljer der får musikken til at leve. Selv et lille rør i udgangen på et CD-drev ødelægger meget de gange jeg har lagt øre til det.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
Hej Kenneth
|
|
|
Hos en god ven i københavnstrup... Stello har en rigtig lækker gengivelse. Især i bas og mellemtone er det en stærk kombo. Synes deres CD er liiiiiiiiiiiiige en tand bedre end den indbygget DAC i pre´en. Også det svine lækkert og betjene. Og ikke mindst rigtig flot bygget. Toppen kan godt stikke lidt af. Men det kan sikkert skyldes forkert kable valg. Der blev spillet med Valhalla ( som ikke lige er min kop the )
Kan godt forstår du glad for den Stello... Det et godt stykke HIFI 
|
|
|
Det er nemlig en dejlig amp
Hørte du Cden med upsampling eller med Bypass uden ? Med Bypass er lyden bedre synes jeg. Mere naturlig __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|