Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: pioneer BDP-120 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 24 December 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop skiftet min gamle PS3 ud med en ny slim model..... det skulle jeg ikke have gjort! Det betyder nemlig jeg er nød til at finde en
decideret Blu-ray afspiller, da den nye slim larmer. (dette var bare introduktionen - ikke en invitation til at diskutere PS3 støj)

Jeg har kigget på Pioneer BDP-120 (og storebror BDP-320), så jeg vil lige høre om der er nogen der har nogle erfaringer. Det er vigtigt for mig at
afspilleren kan levere alle lydformater i LPCM (inkl DTS HD Master), arbejde lydsvagt og afspille DVD i god kvalitet...

hejfej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2009
Lokalitet: København
Sendt: 24 December 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg du skal vælge BDP-320 jeg mener den har det du søger.
Til top Vis hejfej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hejfej Besøg hejfej's Websted

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 December 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Ifølge Pioneer har begge modeller det jeg søger - spørgsmålet er om 320'eren er (kvalitetsmæssigt) bedre end 120'eren - eller jeg bare betaler for
noget jeg ikke skal bruge?

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

DTS-HD dekodningen i BDP-120 er begrænset til det der hedder "DTS HD Essential". Hvis du ønsker dekodning til 5.1/7.1 LPCM via HDMI, så skal du vælge BDP-320.

BDP-320 har foriøvrigt også væsenligt bedre billede, pga. interpoleringen til 48 bit opløsning.
Det betyder at farveskalaen har 2^48 nuancer, hvor BDP-120 'kun' har 2^24 farvenuancer som almindelige blurayafspillere.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 December 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
DTS-HD dekodningen i BDP-120 er begrænset til det der hedder "DTS HD Essential". Hvis du ønsker dekodning til 5.1/7.1 LPCM via HDMI, så skal du vælge BDP-320.

Det er faktisk ikke rigtigt (kryds i kalenderen! ). DTS HD MA Essential, som BDP-120 har, er et lidt "skævt" format designet til afspillere. Det betyder at dekoderen ikke understøtter DTS-ES, Neo:6 og DTS 96/24, men der ER fuld understøttelse af DTS HD MA.

Pioneer skrev:
BDP-320 har foriøvrigt også væsenligt bedre billede, pga. interpoleringen til 48 bit opløsning.
Det betyder at farveskalaen har 2^48 nuancer, hvor BDP-120 'kun' har 2^24 farvenuancer som almindelige blurayafspillere.

Jeg er så ikke helt enig i at det giver "væsentligt bedre billede". Jeg vil faktisk tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved om det er synligt i praksis.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Det er faktisk ikke rigtigt (kryds i kalenderen! ). DTS HD MA Essential, som BDP-120 har, er et lidt "skævt" format designet til afspillere. Det betyder at dekoderen ikke understøtter DTS-ES, Neo:6 og DTS 96/24, men der ER fuld understøttelse af DTS HD MA.

Hej Otto
Du lyder så sikker at jeg hellere må give dig ret, og så må jeg hellere lige studere det lidt nærmere når jeg lige får tid til det.

Jeg beklager at have fejlinformeret.

AV Precision skrev:

Pioneer skrev:

Jeg er så ikke helt enig i at det giver "væsentligt bedre billede". Jeg vil faktisk tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved om det er synligt i praksis.

Jeg ved godt at det lyder utroligt, men det er faktisk ret synligt i praksis. Jeg lavede for nyligt en A-B test på en KRP-600M og her havde BDP-320 synligt bedre dybdeperspektiv, og synligt mere naturlige farveovergange end BDP-120.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes