Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
men nu skal jeg jo ned til kurt i morgen og have en snak... og i først omgang aflevere de højtaler jeg lånte... for jeg vil ikke lave et panik køb hvis jeg skal ligge omkring 20 k enten på højtaler eller forstærker... så som du helt rigtig skriver så skal jeg være helt sikker...
henrik kan ellers skaffe en masse troltekplader som vi vil prøve at lege lidt med... de skulle efter hva jeg har læst være gode til at dæmpe ens lytterum med... så det vil vi prøve at lege lidt med..
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej dan
40 k er lige lidt over hva jeg vil give... har aldrig hørt de nye pass forstærker så glæder mig til at høre din...
set ud fra hva jeg har læst er ROUGE CRONUS meget spændende.. men set ud fra hva der ser rigtig godt ud er MCLNTOSH et rigtig godt emne...
men jo er lidt i 7 sind for jeg er sikker på mine højtaler kan " bæger " en meget bedre forstærker... men en dynaudio højtaler spøger også i baghovdet.. så det er lidt svært synes jeg...
pengepungen er desværre ikke lige til at skifte begge dele... det havde jo været nemmere...
men som du rigtig skriver må jeg jo prøve mig lidt frem... nu har jeg jo prøvet højtalerne...så må jeg jo bare gå videre 
|
|
|
jep, først da har du et vuderings grundlag. Regnede heller ikke med at du lige var klar til at slippe 40K, men effekten er da til at finde brugt, der er da også en int-150 som min, den hælder også mod det varm, men XA effekterne er enu varmere.
Det ene sæt chord signature kom med posten i går, men har ikke haft mulighed for at få lyttet noget vider til det, dog ud fra den smule jeg har hørt, så er der tale om et kabel med en balance der er "spot on", der er intet tone område der stikker af fra resten, på begrund af førstehånds indtrykket sp tror jeg det bliver et hit her hos mig  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej dan
men nu skal jeg jo ned til kurt i morgen og have en snak... og i først omgang aflevere de højtaler jeg lånte... for jeg vil ikke lave et panik køb hvis jeg skal ligge omkring 20 k enten på højtaler eller forstærker... så som du helt rigtig skriver så skal jeg være helt sikker...
henrik kan ellers skaffe en masse troltekplader som vi vil prøve at lege lidt med... de skulle efter hva jeg har læst være gode til at dæmpe ens lytterum med... så det vil vi prøve at lege lidt med.. |
|
|
Det er de også, var med til at bygge det nye horsens statsfængsel, der brugte de dem i sportshallen og andre store fælles rum, de blev sat op som loft, sprøjtemalet sort hvor efter fyrtræs stave på ca. 4 x 4 cm blev sat op ubehandlet med mellemrum på ca. 6-8 cm, det så faktisk ganske ok ud og det dæmpede rummene temmelig meget. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
hvis jeg skulle ofre 40k for at få den lyd jeg tilstræber jamen så var der ingen vej uden om men er 100 % sikker på det ikke er nødvendig.. så derfor skrev jeg ikke er villig til at ofre så mange penge.. ihvertfald ikke nu hvor jeg har den overbevisning....men jo brugt er også noget jeg tænker og kigger meget på...
men har en maveforbemmelse på at den ROUGE er noget for mig... ( kender du ikke det ) men har aldrig hørt den... så skal ha fundet et sted hvor det er muligt... og låne en.... den er jo efterhånden nede i 10k det er jo næsten igen penge....
jeg er jo ikke vildt uttilfreds med det jeg har PT.... men vil bare ha noget der er endnu bedre...så det kan jo blive farligt og dyrt....
okay glæder mig til at høre det CHORD kabel.... vi må lave en A-B test i forhold til mit BONA.... kan jo være man står til et nyt køb på den front bagefter....så du må diske op med en god demonstration af det CHORD
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hej dan
henrik kan ellers skaffe en masse troltekplader som vi vil prøve at lege lidt med... de skulle efter hva jeg har læst være gode til at dæmpe ens lytterum med... så det vil vi prøve at lege lidt med..
|
|
|
Det er de også, var med til at bygge det nye horsens statsfængsel, der brugte de dem i sportshallen og andre store fælles rum, de blev sat op som loft, sprøjtemalet sort hvor efter fyrtræs stave på ca. 4 x 4 cm blev sat op ubehandlet med mellemrum på ca. 6-8 cm, det så faktisk ganske ok ud og det dæmpede rummene temmelig meget. |
|
|
ja jamen det er ogsåm det jeg har læst og fundet ud af... har læst lidt om det på BUSK'S tråd...
og det er jo ikke meget grimmere end meget af det andet dæmpe halløj man kan købe for mange penge... synes jeg.. men det er jo smag og behag.... så det skal der leges med...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hej dan
|
|
|
Det er de også, var med til at bygge det nye horsens statsfængsel, der brugte de dem i sportshallen og andre store fælles rum, de blev sat op som loft, sprøjtemalet sort hvor efter fyrtræs stave på ca. 4 x 4 cm blev sat op ubehandlet med mellemrum på ca. 6-8 cm, det så faktisk ganske ok ud og det dæmpede rummene temmelig meget. |
|
|
ja jamen det er ogsåm det jeg har læst og fundet ud af... har læst lidt om det på BUSK'S tråd...
og det er jo ikke meget grimmere end meget af det andet dæmpe halløj man kan købe for mange penge... synes jeg.. men det er jo smag og behag.... så det skal der leges med... |
|
|
De dæmper ikke i bunden, men napper efterklangen/ekko i rumet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej dan
hvis jeg skulle ofre 40k for at få den lyd jeg tilstræber jamen så var der ingen vej uden om men er 100 % sikker på det ikke er nødvendig.. så derfor skrev jeg ikke er villig til at ofre så mange penge.. ihvertfald ikke nu hvor jeg har den overbevisning....men jo brugt er også noget jeg tænker og kigger meget på...
men har en maveforbemmelse på at den ROUGE er noget for mig... ( kender du ikke det ) men har aldrig hørt den... så skal ha fundet et sted hvor det er muligt... og låne en.... den er jo efterhånden nede i 10k det er jo næsten igen penge....
jeg er jo ikke vildt uttilfreds med det jeg har PT.... men vil bare ha noget der er endnu bedre...så det kan jo blive farligt og dyrt....
okay glæder mig til at høre det CHORD kabel.... vi må lave en A-B test i forhold til mit BONA.... kan jo være man står til et nyt køb på den front bagefter....så du må diske op med en god demonstration af det CHORD
|
|
|
HeHe, nu er bona kablet jo et ht kabel som skal prøves mod et billiger chord kabel(400 kr. pr. m.) såfremt det altså ikke lykkes mig at finde et signature ht kabel inden den 25/10. Det er jo signalkablerne der er kommet i hus. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hej dan
|
|
|
|
|
og det er jo ikke meget grimmere end meget af det andet dæmpe halløj man kan købe for mange penge... synes jeg.. men det er jo smag og behag.... så det skal der leges med...
|
|
|
De dæmper ikke i bunden, men napper efterklangen/ekko i rumet. |
|
|
det er jo lige det jeg skal bruge.... har ikke de store problemer i bunden.... men har lidt ekko/efterklang når jeg laver " klappe testen )... så er sikker på de vil hjælpe mig lidt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hej dan
|
|
|
HeHe, nu er bona kablet jo et ht kabel som skal prøves mod et billiger chord kabel(400 kr. pr. m.) såfremt det altså ikke lykkes mig at finde et signature ht kabel inden den 25/10. Det er jo signalkablerne der er kommet i hus. |
|
|
nååå ja dan min fejl... det er sandt det er et signalkabel du lige har fået.. ....er stadig spændt på hva sådan et CHORD kabel kan.... ... det kan jo godt være det lammetæver mit BONA... prisen er ingen garanti for bedre lyd.... ikk sandt
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hej dan
|
|
|
|
|
|
|
|
De dæmper ikke i bunden, men napper efterklangen/ekko i rumet. |
|
|
det er jo lige det jeg skal bruge.... har ikke de store problemer i bunden.... men har lidt ekko/efterklang når jeg laver " klappe testen )... så er sikker på de vil hjælpe mig lidt |
|
|
Så er det nok en af de billigste forbædringer du kan købe. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hej dan
|
|
|
HeHe, nu er bona kablet jo et ht kabel som skal prøves mod et billiger chord kabel(400 kr. pr. m.) såfremt det altså ikke lykkes mig at finde et signature ht kabel inden den 25/10. Det er jo signalkablerne der er kommet i hus. |
|
|
nååå ja dan min fejl... det er sandt det er et signalkabel du lige har fået.. ....er stadig spændt på hva sådan et CHORD kabel kan.... ... det kan jo godt være det lammetæver mit BONA... prisen er ingen garanti for bedre lyd.... ikk sandt |
|
|
jo, der er skam masser af eksempler på at det ikke altid er det dyreste der er best. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hej dan
|
|
|
|
|
nååå ja dan min fejl... det er sandt det er et signalkabel du lige har fået.. ....er stadig spændt på hva sådan et CHORD kabel kan.... ... det kan jo godt være det lammetæver mit BONA... prisen er ingen garanti for bedre lyd.... ikk sandt
|
|
|
jo, der er skam masser af eksempler på at det ikke altid er det dyreste der er best. |
|
|
det erså sandt så sandt dan... men sådan en diskotion er også svær for når alt kommer til alt er det jo smag og behag ikk.... nogen vil helst have almindeligt NKT kabel mens andre vil have helt urimelige dyrt nordost kabel.... så det må i sidste ende være smag og behag....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De audiovector 5x jeg havde var købt som kit, dvs kabinettet var samlet, så en heder og fortrådning skulle man selv stå for, dog var alle enheder og ledning med i kitet. Fortrådningen var bare noget nkt pvt ledning i forskællig tykkelse alt efter om det var til bas, mellemtone eller diskant. det sjove er så at der var en del der valgte at bruge nordost mellem forstærkern og AV5x/6x, men når man så kommer ind på den anden side af filteret så er det bare noget billig nkt.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
De audiovector 5x jeg havde var købt som kit, dvs kabinettet var samlet, så en heder og fortrådning skulle man selv stå for, dog var alle enheder og ledning med i kitet. Fortrådningen var bare noget nkt pvt ledning i forskællig tykkelse alt efter om det var til bas, mellemtone eller diskant. det sjove er så at der var en del der valgte at bruge nordost mellem forstærkern og AV5x/6x, men når man så kommer ind på den anden side af filteret så er det bare noget billig nkt. |
|
|
jo jo... men det er vel lidt det samme problematik med netkabel ikk... men kan godt følge dig
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du lagt øre til pathos forstærkere dan... har selv kun lyttet kort til dem.... de ser jo super fede ud og til at få fat i for menneske penge efterhånden....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
har du lagt øre til pathos forstærkere dan... har selv kun lyttet kort til dem.... de ser jo super fede ud og til at få fat i for menneske penge efterhånden.... |
|
|
kun ganske kort, men det jeg har hørt var da ganske lovende, phatos logos der rigtig lækker ud og findes af og til 2nd-hand, men også inpol 2 er en lækker sag.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10315 __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Dan...
Tusinde tak for iinvitationen til at følges med John op til dig...må sgu sige jeg glæder mig rigtigt meget til at se dit set-up i den virkelige verden...og ikke mindst til at høre det. Har aldrig hørt den pass du har men ser virkelig frem til det for det er sgu en super fed amp... Som du jo har hørt så roder jeg selv lidt rundt med nye kasser og de spiller godt nok bare sammenlignet med tidligere højttalere. Der skal dog arbejdes lidt med det akustiske i rummet...men har jo gang i lidt sammen med John. Jeg smider lidt nye billeder ind på min tråd i dag og du er jo altid mere end velkommen der...og her.
Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hagrid skrev:
Hejsa Dan...
Tusinde tak for iinvitationen til at følges med John op til dig...må sgu sige jeg glæder mig rigtigt meget til at se dit set-up i den virkelige verden...og ikke mindst til at høre det. Har aldrig hørt den pass du har men ser virkelig frem til det for det er sgu en super fed amp... Som du jo har hørt så roder jeg selv lidt rundt med nye kasser og de spiller godt nok bare sammenlignet med tidligere højttalere. Der skal dog arbejdes lidt med det akustiske i rummet...men har jo gang i lidt sammen med John. Jeg smider lidt nye billeder ind på min tråd i dag og du er jo altid mere end velkommen der...og her.
Hilsen Henrik |
|
|
Hej Henrik, jeg er sikker på vi nok skal nogle hyggelige timer sammen og ser da også frem til at få besøg af et par artsfælder( hifigalninge). Det er en rigtig fin lille ht du har fået dig der, som nævnt før så har jeg hørt forgængeren ved flere lejligheder, er overbevist om at det ikke bliver den der sætter begrænsningerne for hvor langt du vil gå med denne hobby. Ser frem til et par pic. af de fine sager. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
har du lagt øre til pathos forstærkere dan... har selv kun lyttet kort til dem.... de ser jo super fede ud og til at få fat i for menneske penge efterhånden.... |
|
|
kun ganske kort, men det jeg har hørt var da ganske lovende, phatos logos der rigtig lækker ud og findes af og til 2nd-hand, men også inpol 2 er en lækker sag.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10315
|
|
|
hey dan
ja de er efterhånden nede i pris så det kunne være et lovende emne...
mvh
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|