Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 05:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
Så er der et Chord signature rca på vej til undertegnet  og det er ikke en gang jul i nu
tiløk med det, så må du sige til hvis du vil have jeg kigger forbi med mit billige diy kable så det kan lamme tæve dit hunde dyre kabel :D.. eller hvor megets slap du for det ?
1990 dkr. inc fragt fra england, det er i perfekt stand. En pris jeg føler mig overbevist om at kunne holde pengene hjemme på hvis det ikke lever op til mine forventninger. Du skal da være velkommen til et lyt hvis finder tid til det, men som skrevet til john så er det best i de ulige uger da jeg har mine unger i de lige uger.

nej det er ikke så dyrt igen.. kan være vi skal finde ud af noget engang, mener jeg har fundet et rigtigt godt kabel her, og vil gerne teste mod det mod de lidt mere kendte og dyre kabler ;)
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hej dan

min hifi ven vil meget gerne tage imod din invitation til vores lille træf den 25....så vi kommer 2 ...

det var ellers en positiv oplevelse at hører min ven's focal højtaler med berylium diskant.... meget behagelig højtaler at lytte til.....og mega flot.... helt sindsyg flot...

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
Så er der et Chord signature rca på vej til undertegnet  og det er ikke en gang jul i nu
tiløk med det, så må du sige til hvis du vil have jeg kigger forbi med mit billige diy kable så det kan lamme tæve dit hunde dyre kabel :D.. eller hvor megets slap du for det ?
1990 dkr. inc fragt fra england, det er i perfekt stand. En pris jeg føler mig overbevist om at kunne holde pengene hjemme på hvis det ikke lever op til mine forventninger. Du skal da være velkommen til et lyt hvis finder tid til det, men som skrevet til john så er det best i de ulige uger da jeg har mine unger i de lige uger.

nej det er ikke så dyrt igen.. kan være vi skal finde ud af noget engang, mener jeg har fundet et rigtigt godt kabel her, og vil gerne teste mod det mod de lidt mere kendte og dyre kabler ;)
Du siger bare til Henrik, så finder vi da bare en dag vi begge kan.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

min hifi ven vil meget gerne tage imod din invitation til vores lille træf den 25....så vi kommer 2 ...

det var ellers en positiv oplevelse at hører min ven's focal højtaler med berylium diskant.... meget behagelig højtaler at lytte til.....og mega flot.... helt sindsyg flot...

mvh john

Fint, så har du jo også lidt underholdning til køreturen.

De jmlab jeg har hørt i gennem tiden har alle været fornuftige højtalere til prisen og de er da ikke blevet mindre atraktive efter priserne er faldet da hififreaks har overtaget salget, her til kommer at de fleste af modellerne er ganske flotte.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

ja det er rigtig dan... har det med at kører ALT for stærkt når jeg kører alene... så måske bliver det også billigere for mig.... er nemlig ret uheldig ang. fartbøder

vi sad og snakkede om igår henrik og jeg at til den pris har skal give er det et rigtigt godt køb... men hvis man tager nyprisen på 50k så er det noget helt andet...det synes vi ikke kunne retfærdiggøres....rent lydmæssigt.... selvfølgelig hvis man smed en high-end forstærker i røven af den var resultatet nok en anden... men yil 13k et super køb... synes jeg ihvertfald...

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

ja det er rigtig dan... har det med at kører ALT for stærkt når jeg kører alene... så måske bliver det også billigere for mig.... er nemlig ret uheldig ang. fartbøder

vi sad og snakkede om igår henrik og jeg at til den pris har skal give er det et rigtigt godt køb... men hvis man tager nyprisen på 50k så er det noget helt andet...det synes vi ikke kunne retfærdiggøres....rent lydmæssigt.... selvfølgelig hvis man smed en high-end forstærker i røven af den var resultatet nok en anden... men yil 13k et super køb... synes jeg ihvertfald...

mvh

Nu er det jo også sådan med hifi at hvis man giver lidt mere i den billige ende så får man også et noget beder produkt, men på et tidspunkt så knækker kurven så smider man nogen flere penge i det så er det mindre forbædringer, det jeg vil frem til er har man to sæt højtalere til henholdsvis 25000 og 50000 kr, så er de dyre ikke dobbelt så gode som de billige.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

nob det er jeg klar over dan... men som henrik og jeg snakkede om.. så til 50 k kunne vi begge nok finde andre højtaler vi hellere ville ha.. men sådan er det nok tit

noget af det der imponerede meget meget og mest var dynamikken... det var helt vildt... vi sad og hørte en test cd fra dali... en trommesolo... det gibbede helt i os pga. af dynamikken... fed oplevelse... tror aldrig jeg har oplevet sådan en dynamik før... ikke i en privat stue.... eneste umiddelbare negative ved højtaleren var dyb bassen ( meget naturlig )... også nedre mellemtone og øvre bas... der kunne jeg godt ha tænkt mig lidt mere gennemsigtighed.... men ved ikke om det var resten af anlægget.... derfor skrev jeg det med noget high-end grej i forrige indlæg

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

nob det er jeg klar over dan... men som henrik og jeg snakkede om.. så til 50 k kunne vi begge nok finde andre højtaler vi hellere ville ha.. men sådan er det nok tit

noget af det der imponerede meget meget og mest var dynamikken... det var helt vildt... vi sad og hørte en test cd fra dali... en trommesolo... det gibbede helt i os pga. af dynamikken... fed oplevelse... tror aldrig jeg har oplevet sådan en dynamik før... ikke i en privat stue.... eneste umiddelbare negative ved højtaleren var dyb bassen ( meget naturlig )... også nedre mellemtone og øvre bas... der kunne jeg godt ha tænkt mig lidt mere gennemsigtighed.... men ved ikke om det var resten af anlægget.... derfor skrev jeg det med noget high-end grej i forrige indlæg

mvh

Du kan tage min strauss kontra BCG, liste prisen på strauss er 49000 kr og BCG 33000 kr altså en dif. på 16000 kr og after min mening er de bestemt ikke 16000 kr. bedere, hvilket nok også er forklaringen på at strauss er udgået. For mig udgøre bytte prisen fra 3000kr. hvilket er ok.

De Jmlab Henrik lånte, skal de så blive stående eller bliver de leveret tilbage til kt radio ? 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

jeg tror de bliver stående... det sagde han ihvertfald igår... forstår ham godt...

jeg ved ikke hva der gør den berylium diskant speciel men den lydergodt nok godt... meget " let " i lyden... ihverfald ikke som andre diskanter

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

hej dan

lige et spørgsmål.... kører du med stel fra din xindak strømrenser og til en radiator eller kobber spyd i haven... eller er det noget du har prøvet at lege med... !!!????

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

lige et spørgsmål.... kører du med stel fra din xindak strømrenser og til en radiator eller kobber spyd i haven... eller er det noget du har prøvet at lege med... !!!????

mvh john

John, en elektriker ser rødt når forslag om jording via rediatoren kommer på banen, så nej ingen jording på denne måde, men har et seperat 4m jordspyd i haven kun til hifi. PT er spydet koblet direkte på xindak filterets jordklemme, men har købt en LK opus schuko stikkontakt som jordspydet vil blive koblet i, ikke fordi jeg tror det virker bedere, men fordi jeg syntes det er en mere korekt måde at koble jorden på.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

okay dan det var bestemt ikke meningen du skulle se rødt...

hvis jeg nu ikké har muligheden for at banke et kobberspyd ned er radiatoren ikke næst bedst.... eller skal jeg droppe det...

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

hej dan

mvh john

John, en elektriker ser rødt når forslag om jording via rediatoren kommer på banen, så nej ingen jording på denne måde, men har et seperat 4m jordspyd i haven kun til hifi. PT er spydet koblet direkte på xindak filterets jordklemme, men har købt en LK opus schuko stikkontakt som jordspydet vil blive koblet i, ikke fordi jeg tror det virker bedere, men fordi jeg syntes det er en mere korekt måde at koble jorden på.

ser rødt når forslag om jording via rediatoren  enig den radiator har jo forbindelse med alt andet i boligen, så fy fy skamme sig 

seperat 4m jordspyd i haven Her har jeg dog nøjes med et 2 meter jordspyd, og så valgt et så solfattigt sted som muligt !...
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

okay guldtuborg godt ord igen må hellere lade være så... det ender jo bare med i kommer efter mig.....betyder det også noget om man vælger et solfattigt sted... det må jo så ha noget at gøre med fugtigheden ikk...

må hellere spørge varmemesteren om jeg må banke et spyd i jorden lige uden for terrassen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay guldtuborg godt ord igen må hellere lade være så... det ender jo bare med i kommer efter mig.....betyder det også noget om man vælger et solfattigt sted... det må jo så ha noget at gøre med fugtigheden ikk...

må hellere spørge varmemesteren om jeg må banke et spyd i jorden lige uden for terrassen

Det er nemmer at få tilgivelse en tilladelse , vedr. længden på spydet så er det som du selv skriver afhængi af fugtigheden i jorden, hvis grundvandet står højt på grunden så har jorden svært ved at tøre ud andet en overflade jorden. Hos mig liger grundvandet højt, så burde sagtens ha klaret mig med 2m spyd, men nu fik jeg dem gratis så det blev altså 4m, Hvis man bor som mig i bunden af en lang bakke og ikke langt til vandløb, så kan man rogligt regne med at grundvands spejlet ligger højt. Da der er kælder under huset samt dræn så ved at vælge 4m spyd så var jeg sikker på at komme under den højde drænet ligger i. 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

hmm lyder besværligt.... nå men det var også bare en tanke...det tror jeg alligevel ikke jeg gider lege med....

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
hmm lyder besværligt.... nå men det var også bare en tanke...det tror jeg alligevel ikke jeg gider lege med....
så er det heller ikke være, faktisk meget simpel, men den kan vi jo tage en snak om når i kommer på visit.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

jamen det gør vi dan...

er lidt i 7 sind om jeg gør det rigtige i at skifte højtaler.... har tænkt lidt over om jeg får mere ud af at skifte forstærker i stedet for...

tænker lidt på at prøve en ROUGE CRONUS eller en MCLNTOSH... det er ihvertfald dem jeg har i tankerne...

jeg skal ned til kurt mandag og have en snak.. så må vi se om jeg kan blive lidt klogere....

konen og jeg havde en snak i går om det... der sagde hun at hun helst så mine egne HT'er blev.. men måtte selvfølgelig selv om ...så måske en ny forstærker med lidt mere power som stadig spiller varm og åben er løsningen hvis jeg også skal please konen lidt...

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

jamen det gør vi dan...

er lidt i 7 sind om jeg gør det rigtige i at skifte højtaler.... har tænkt lidt over om jeg får mere ud af at skifte forstærker i stedet for...

tænker lidt på at prøve en ROUGE CRONUS eller en MCLNTOSH... det er ihvertfald dem jeg har i tankerne...

jeg skal ned til kurt mandag og have en snak.. så må vi se om jeg kan blive lidt klogere....

konen og jeg havde en snak i går om det... der sagde hun at hun helst så mine egne HT'er blev.. men måtte selvfølgelig selv om ...så måske en ny forstærker med lidt mere power som stadig spiller varm og åben er løsningen hvis jeg også skal please konen lidt...

mvh

Der er jo en meget simpel måde at afgøre det på, lån en rouge eller mcintoch med hjem og så lyt dig frem. Hvis du er i tvivl så bør du i hvert fald ikke skift ht før du er afklaret med hvad der er det rigtige for dig. Nu du snakker om varmt lydende forstærker, så prøv at lyt til en pass xa30,5, den skulle være rimelig varm i klangen, kan findes brugt omkring de 20K, hvis det skal være nyt så er der jo kommet en intergreret udgave pass int-30A, såntes at ha læst et prisen er omkring de 40K.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

hej dan

40 k er lige lidt over hva jeg vil give... har aldrig hørt de nye pass forstærker så glæder mig til at høre din...

set ud fra hva jeg har læst er ROUGE CRONUS meget spændende.. men set ud fra hva der ser rigtig godt ud er MCLNTOSH et rigtig godt emne...

men jo er lidt i 7 sind for jeg er sikker på mine højtaler kan " bæger " en meget bedre forstærker... men en dynaudio højtaler spøger også i baghovdet.. så det er lidt svært synes jeg...

pengepungen er desværre ikke lige til at skifte begge dele... det havde jo været nemmere...

men som du rigtig skriver må jeg jo prøve mig lidt frem... nu har jeg jo prøvet højtalerne...så må jeg jo bare gå videre

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes