Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 01:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Så er mit kabel valg på plads, entlig er der ikke de store ændringer, epic er byttet ud med odyssey 4 termineret som 2-2, afkoblingen på forstærkeren blev ixos sorbothane feet.

Silversonic revelation og audioquest rockefeller med ceraball under forstærkeren var nu også en ganske fin sammensætning, men chord var bare en anelse bedere, sjovt nok så spiller epic med flere detaljer, hurtiger, højer til loftet og bedere defineret bund en odyssey, men odyssey spiller bare meget mere organisk og er knap stå skarp på øret. Så her står jeg så nu, om signature en dag skal prøves må tilden vise.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 September 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

uha dan så er det en glad dag for pengepungen nu hvor du er ved at være der hvor du er super tilfreds...

eller kan vi vente at se nye forbedringer i nærmeste fremtid... det er jo lidt sørgeligt hvis man ikke prøver/skal have noget nyt...

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej John, tja pungen bliver i hverfald tunger, mine silversonic kabler var sat til salg og der gik nok en time så var de solgt, ceraball tog 10 min så var de solgt.

opgraderinger, tjaaa, hvis et 2nd-hand chord signature ht kabel dukker op til den rette pris, så bliver det nok købt,måske også prøve signalkablet, men ellers er der ikke de store planer om at opgradere. Hvis jeg var så heldig at vinde et stort beløb i lotto så står den helt klart på pass xp20 og et sæt pass xa100, men det bliver nok kun til drømmen, sider og savler hver gang jeg besøger kimber's tråd, han har sådan et sæt. havde man da bare finanser til sådan et sæt

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

hej dan

det var hurtigt det blev solgt.... fedt nok.

ja det sæt kimber har eller i det hele taget hans grej er super fedt... men alt det akustik...puha det fylder godt i stuen da....

ja der dukker jo nok noget op der har interesse dan... mon ikk ...sådan plejer det at være med den hobby her

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

hey dan

du må jo invitere på et lyt en dag så jeg kan høre et sæt VA i perfekte omgivelser .... og noget pass...

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej John, du er da velkommen, så sig enlig til hvis du kommer på disse kanter. Strauss og mahler spiller på en lidt anden måde en grande serien, først nævnte er bygget med enheder fra scan speak og sidst nævnte med enheder fre seas. I praksis kan man sagtens høre at det er lavet af samme konstruktør, fedmen og varmen er den samme, strauss og mahler er mere tilbagelænet, hvor lydbilledet virkelig får lov at folde sig ud, alt så der fokus på at alt får en troværdig størrelse. Grande serien er lidt mere lige på, trommeslag flyver mere lige i hovede på en, de er hurtiger, stemmer står mere lige foran en. Bunden er ganske god på grand serien, da jeg havde BCG syntes je bestemt ikke der manglede noget der, det var først da strauss kom ind i stuen til ab sammenligning jeg bemærkede at streuss'en volume i bunden virkede mere korrekt, men også svære et styre i rummet.

Nå som nævnt så giv lyd fra dig hvis du kommer her på Århus egnen, så finder vi ud af noget.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

hey dan

vi finder da bare en weekend hvor vi begge kan... så køre jeg da bare et smut op til dig... det er jo ikke så langt....

okay ja kunne godt tænke mig at høre dem hvor de spiller ordenligt... for hvis en mahler ikke kan spille bedre end jeg hørte i odense så er de ikke pengene værd.... men som sagt de var utrolig dårlig opsat...

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 September 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

fedt setup ser godt ud ;)
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej John, Både Mahler og strauss er ikke de nemmeste at ha med at gøre sådan rent placerings mæssigt, hvis man ikke passer på så kan bunden let bulder og i nogle tilfælde så stikker diskanten af, der er en omskifter på bagladen hvor man kan vælge og diskanten skal være dæmet(-) eller udæmpet(normal), min står i dæmpet(-) ellers syntes jeg diskanten bliver for pågående, grand serien har ikke den omskifter, men har heller ikke den tendens til at stikke af.

Vedr. besøg så er det nemmest hvis det bliver en weekend i en ulige uge, har mine unger i de lige uger.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

okay dan bare iorden så må vi bare finde en weekend....

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

hey dan

tænkte på at når vi finder en dato om jeg så ikke skulle tage mit bona kabel med så kunne vi jo lave et shout out mellem det og chord´... det kunne da være spændende nok.... er sikker på dit set-up for det bedste frem i det....

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej John, det kunne være rigtig fedt, for vil da gerne vide hvordan sådan et kabel lyder, har jo set lidt på lillebroren i H4A annoncerne. I morgen slutter en auktion på et sæt chord signature signalkabler, så må vi se om det bliver or dyrt. Har også mailet med ham der har et 2 x 4 m signature ht kabel sæt til salg her på H4A, men syntes prisen er i overkanten, så venter til der dukker et billiger op.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

hej dan, kan se du også tester en del kabler, har du prøvet jon risch diy twisted pair 89259/1506a hvis ikke skulle du prøve jeg har ikke hørt noget kabel så neutralt som dette før. jeg har lavet dem uden skjold med cardas agmo RCA.... kan varmt anbefale dem :]
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
hej dan, kan se du også tester en del kabler, har du prøvet jon risch diy twisted pair 89259/1506a hvis ikke skulle du prøve jeg har ikke hørt noget kabel så neutralt som dette før. jeg har lavet dem uden skjold med cardas agmo RCA.... kan varmt anbefale dem :]
hej, må sige nej, det er ikke et kabel jeg kender. Som du selv har bemærket så har jeg været en del kabler igennem og chord ligger generelt op af min smag, de har så også den fordel at de kan findes rimeligt billigt 2nd-hand i england og hvis jeg så vil sælge dem igen her i dk så får jeg det samme for dem som jeg købte dem for, i nogle tilfælde har jeg faktisk tjent penge på dem. Tak for tippet, men skal der prøves andre kabler en dem jeg har nu, så bliver det chord signature. Skal dog siges at jeg altid er klar på at afprøve noget nyt så fremt at det er omkostnings frit.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

så lidt ;) kablet har haft lidt af en kult status i usa gennem tiderne og har mange år på bagen..men vist mange der stadig bruger det hvilket jeg godt kan forstå ;]...ligger i den anden ende af prisscalaen end chord signature. hvilket ikke er en dårlig ting ;]

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
så lidt ;) kablet har haft lidt af en kult status i usa gennem tiderne og har mange år på bagen..men vist mange der stadig bruger det hvilket jeg godt kan forstå ;]...ligger i den anden ende af prisscalaen end chord signature. hvilket ikke er en dårlig ting ;]
Har lige prøvet at søge lidt på WWW, er det et Belden 89259 du skriver om ?

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

ja det ene af dem er det andet er 1506a. man skiller kablerne af og bruger de teflon belagte kerner og "twister" dem, de eneste billeder jeg kan finde er godt nok fra en kinesisk siden men der billeder ;) http://gingercable.com/ gå ind under interconnects og der efter 89259/1506a jeg har som sagt lavet dem uden skjold, men kommer and på hvor meget støj man har.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Har lige set dit link, det var da lidt af en operation for at lave et signalkabel,der var dog lige et par tanker der poppet op, 1. hvor for to forskellige kabler og hvilken er kold leder   2. hvorfor kun bruge kernen, kunne man ikke tage kablerne som de er og sno dem, monter dem i et xlr stik, center lederen i det ene kabel monteres i stift nr.2 og center lederen i det andet kabel monteres i stift nr.3 og skærmen fra begge kabler monteres i stift nr.1, her ved er lederne også skærmet mod hinanen.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

skulle være lige meget hvilken du bruger til kold der skulle ikke være en hørbar forskel da signalet går gennem begge to aligevel.. der skulle være mening med at skille dem af jo. noget med indflydelse på hinanden er ikke helt inde i det, men du kan gå ind på www.audioasylum.com under cables og bruge søge funktionen og finde svar på det og det andet. der skulle vist være mening med galskaben, foresten hvis nogen overvejer at lave dem med skjold så skal du ikke helt gøre som ham kineseren, istedet for uldsnor skal man bruge http://www.cornerhardware.com/index.php?main_page=product_in fo&products_id=13371 .. eller lign. forresten den oprindelige opskrift hed 89259 89248.. skulle også være rigtig god men ikke helt så neutral

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Nå så må jeg i gang med læsningen i morgen, orker det ikke nu.

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes