Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 09:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 15 August 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup.... Har i øvrigt selv haft glæden af tidligere ejerskab af VA Strauss. Fremragende formidler af musikken 

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 15 August 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

hej  dan a.,
det er da et lækkert anlæg du har anskaffet dig.
Synes at kunne læse et sted at du gerne vil prøve kimber 8 tc? Såfremt, må du sige til!?!
Ja Strauss er en sublim højttaler, har selv haft glæden af at eje et par - fortyder sommetider at jeg afhændede dem igen

Forestiller mig at din Pass ingen problemer har med at tøjle setuppet.
Har du et mindre surround system ved siden af, eller hur?


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 15 August 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Lækkert setup.... Har i øvrigt selv haft glæden af tidligere ejerskab af VA Strauss. Fremragende formidler af musikken 
takker, VA har jo sin egen måde at spille på, men syntes de er en forløjelse at lyttte til. SF står nu også mit hjerte nært.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 15 August 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej  dan a.,
det er da et lækkert anlæg du har anskaffet dig.
Synes at kunne læse et sted at du gerne vil prøve kimber 8 tc? Såfremt, må du sige til!?!
Ja Strauss er en sublim højttaler, har selv haft glæden af at eje et par - fortyder sommetider at jeg afhændede dem igen

Forestiller mig at din Pass ingen problemer har med at tøjle setuppet.
Har du et mindre surround system ved siden af, eller hur?
takker, ja det er rigtig med det 8tc, har hørt 8vs på VA, det var ikke perfekt, men måden det styre bunden på er meget forførende, så kunne godt tænke mig at vide hvordan 8tc opføre sig. Sender dig en pb om 10 dages tid vedr. det 8tc, har mine unger i næste uge så der bliver det ikke til så meget lytning.

Nu kan jeg se at du forsøger bytte/sælge din BCG til BBG, det er et klogt træk ud fra de bileder jeg har set fra dit hjem, BBG er noget nemmer at placere og er ikke særlig krævende når det kommer til forstærkern. Placerings messigt så er BCG da også nemmer en strauss og vil da også sige at strauss presser grænsen for hvad jeg kan ha stående her i stuen.

Vedr. pass, ja kan stadig ikke få armene ned og jeg købte den jun. 08, så woov effekten burde være væk nu, det trukker de strauss uden et vise nogen svaghedtejn. den ny pass int-30A bliber spændende  at lægge øre til.

 



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

hej dan

de der dæmper eller basfælder du har i hjørnerne hvor kan købe/skaffe dem henne.... og hva koster såden nogle ca... og findes der nogle i måske i lysere farver... har du en ide om det måske et link... helst her i lille danmark....

har nogle hjørner der godt kunne trænge til sådan nogle kan jeg høre hvis jeg laver den simple klappe test... der er nemlig en del ekko..... så hvis du hjælpe mig der ville det være fedt...

mvh john....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 16 August 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

de der dæmper eller basfælder du har i hjørnerne hvor kan købe/skaffe dem henne.... og hva koster såden nogle ca... og findes der nogle i måske i lysere farver... har du en ide om det måske et link... helst her i lille danmark....

har nogle hjørner der godt kunne trænge til sådan nogle kan jeg høre hvis jeg laver den simple klappe test... der er nemlig en del ekko..... så hvis du hjælpe mig der ville det være fedt...

mvh john....

Hej John. Mon ikke det er i de højere frekvenser du har problemer hvis du har "ekko". Du må have en efterklangstid der er for lang.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

jo men tager de ikke også det... tænker på at det er ko en form for skum fidus... troede egentlig det også kunne tage noget af det ekko eller den lidt forlange efterklang... men der tager jeg måske fejl... hva vil du så forslå ????

mvh john

PS.. det drejer sig ikke om meget men kan dog stadig høre det...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej thuekay

jo men tager de ikke også det... tænker på at det er ko en form for skum fidus... troede egentlig det også kunne tage noget af det ekko eller den lidt forlange efterklang... men der tager jeg måske fejl... hva vil du så forslå ????

mvh john

PS.. det drejer sig ikke om meget men kan dog stadig høre det...

Har du også problemer i bassen



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

nej det synes jeg bestemt ikke den er så stram som man kan ønske sig... og giver kun lyd fra sig når den skal hvis du forstår... der er ikke noget men noget rumlen eller som jeg ynder at kalde det.... der er ingen jamo bas her ... så nej det synes jeg ikke
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

jeg er så ikke klar over hvor meget det betyder for lyden men går ud fra det ikke er helt optimalt ... det slå mig bare da ungerne og jeg legede i den ende af stuen igår... har aldrig lagt mærke til det før men vi selvfølgelig lavet om i stuen fornydeligt...der er måske blevet lidt bart... måske...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
nej det synes jeg bestemt ikke den er så stram som man kan ønske sig... og giver kun lyd fra sig når den skal hvis du forstår... der er ikke noget men noget rumlen eller som jeg ynder at kalde det.... der er ingen jamo bas her ... så nej det synes jeg ikke

Så skal du vel bare have brudt nogle af dine store flader med nogle dæmpere af en art. Enten hjemmebiks eller nogle af dem man kan købe færdige. De er også mere diskrete end basfælder da deres masse ikke behøver at være så stor...

Der er fx. Rockfon. Deres løsninger kan gøres flotte.

Jeg får snart nogle hjemmelavede her hos mig som også er flot lavede. En ramme med rockwool i med hvidt stof udenpå.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
john pedersen skrev:

hej dan

de der dæmper eller basfælder du har i hjørnerne hvor kan købe/skaffe dem henne.... og hva koster såden nogle ca... og findes der nogle i måske i lysere farver... har du en ide om det måske et link... helst her i lille danmark....

har nogle hjørner der godt kunne trænge til sådan nogle kan jeg høre hvis jeg laver den simple klappe test... der er nemlig en del ekko..... så hvis du hjælpe mig der ville det være fedt...

mvh john....

Hej John. Mon ikke det er i de højere frekvenser du har problemer hvis du har "ekko". Du må have en efterklangstid der er for lang.

Hej John, de trekantet er bass fælder og de fåes kun i sort fra denne fabrikant som hedder Foamzorb. De laver mange forskellige produkter og forhandles af aage.dk, hvis du køver for 1000 kr. eller mere så er der gratis levering. Bass fælden er en LFtrap 424 og dem der er oven over og på bagvægen er panel 80, prøv at se linket, aage forhandler også andre fabrikater, Foamzorb er bare billiger en de andre.

http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Akust ik



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

har tænkt på at nogle selv men det ville jo være nemmere at købe dem færdig... men du har ret i at de basfælder eller hva de nu hedder ikke er særlig diskrete og pæne...

de der rockfon hedder de det og er der en hjemmeside hvor man kan se dem....

man kan vel egentlig også skære et stykke rockwool til og sitte det ind bag et maleri ik det må jo have nogenlunde samme virkning som det du får... og det er da diskret ikk

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

hej dan

alletiders tak... bare lidt træls de kun fås i den farve....men tjekker det lige ud.. jeg takker

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

hej dan

den der panel 50 kunne måske godt være en ide... der er godt nok mange forskellige...der er nok af muligheder og rimelige billige synes jeg.... men ikke særlig diskrete i den farve..... så må jeg jo bare male den væg grå hehe

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

har tænkt på at nogle selv men det ville jo være nemmere at købe dem færdig... men du har ret i at de basfælder eller hva de nu hedder ikke er særlig diskrete og pæne...

de der rockfon hedder de det og er der en hjemmeside hvor man kan se dem....

man kan vel egentlig også skære et stykke rockwool til og sitte det ind bag et maleri ik det må jo have nogenlunde samme virkning som det du får... og det er da diskret ikk

mvh

Da lyden ikke kan trænge ordentligt igennem et malet lærred givet det ikke optimal effekt at sætte rockwool bag et maleri. Der skal være gennemgang for lyden indtil rockwool´en som fx stof giver.

Rockfon: http://www.rockfon.dk/sw6786.asp Fx. er deres Cosmos 50mm et ret lækkert produkt. Har fået en prøve tilsendt. Overvejer sådan et par plader.

Monacor laver også nogen, men kan ikke lge finde dem på deres hjemmeside.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 16 August 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

hej thuekay

hmm ja det kan du nok have ret i.. den tænkte jeg ikke lige på...

okay prøver også lige at tjekke den hjemmeside...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 17 August 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

...

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 17 August 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

hej dan

jeg lånte på et tidspunkt et audioquest ht kabel hos den lokale hifi pusher... jeg kan ikke lige huske hva det hed.. men det var helt rødt og ret tykt....( kostede pænt meget brugt )..men lyden fra det kabel var rimelig skuffende her hos mig alt for volumiøst... noget ala monster i gamle dage hvis du husker det... var bestemt ikke et kabel der faldt i min smag...

men ligende en million

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 17 August 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

jeg lånte på et tidspunkt et audioquest ht kabel hos den lokale hifi pusher... jeg kan ikke lige huske hva det hed.. men det var helt rødt og ret tykt....( kostede pænt meget brugt )..men lyden fra det kabel var rimelig skuffende her hos mig alt for volumiøst... noget ala monster i gamle dage hvis du husker det... var bestemt ikke et kabel der faldt i min smag...

men ligende en million

mvh john

Nu kommer det fra hong kong, så hvor meget audioquest der er i det ved jeg ikke, men nu prøver jeg. Lyd messigt gør det ikke noget at det er volumiøst, bare det der kommer ud af højtalerne er kontroleret/ behaligt / udstrækt men uden skap top og har den evne at man kommer til at fokusere på musikken og ikke teknikken.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes