Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 09:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hovland HP200 Phono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 50
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
dan a. skrev:
Milu skrev:

Det går rygter om, at hardcore Avalon ejere, skærer der frontstof af rammen.
Skal jeg, ja eller nej?

Mvh.

Hvad skulle det gøre godt for ?, hvis den lyder bedere uden fronstof på så er det da bedere at tage remmen af med frontstofet på.

Det er ikke til at vide, hvis man ikke ved det. Men sagen er, at i rammen bag frontstoffet er en slags "wave-guide" der er altafgørende for lyden - så fjerner man rammen fjerner man lydsignaturen helt. Nogle søger så det ultimative helt nøgne enheder, men med waveguide.
Så det er set skåret af.

Mvh.

aha, jeg har set et sæt Avalon opus på ebay.de hvor frontstoffet manglede på rammen, trode entlig at det måtte være vinklen fotoet var taget i der gjorde at det så ud som om at stoffet manglede, man kan nu regne ud at det nok ikke var på rammen mere.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Milu skrev:
dan a. skrev:
Milu skrev:

Det går rygter om, at hardcore Avalon ejere, skærer der frontstof af rammen.
Skal jeg, ja eller nej?

Mvh.

Hvad skulle det gøre godt for ?, hvis den lyder bedere uden fronstof på så er det da bedere at tage remmen af med frontstofet på.

Det er ikke til at vide, hvis man ikke ved det. Men sagen er, at i rammen bag frontstoffet er en slags "wave-guide" der er altafgørende for lyden - så fjerner man rammen fjerner man lydsignaturen helt. Nogle søger så det ultimative helt nøgne enheder, men med waveguide.
Så det er set skåret af.

Mvh.

aha, jeg har set et sæt Avalon opus på ebay.de hvor frontstoffet manglede på rammen, trode entlig at det måtte være vinklen fotoet var taget i der gjorde at det så ud som om at stoffet manglede, man kan nu regne ud at det nok ikke var på rammen mere.

Godt set! Det er nemlig en lille tot "spejder-tæppe" der er på vej ud.
Må gøre en del for diffusionen, ala den salige Steen Duelund - ikke at jeg skal sammenligne, men han yndede også putte filt på sine højttalere.

Forøvrigt et fedt anlæg du har fået banket sammen, fede sager - den INT150 er super!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
dan a. skrev:
Milu skrev:
dan a. skrev:
Milu skrev:

Det går rygter om, at hardcore Avalon ejere, skærer der frontstof af rammen.
Skal jeg, ja eller nej?

Mvh.

Hvad skulle det gøre godt for ?, hvis den lyder bedere uden fronstof på så er det da bedere at tage remmen af med frontstofet på.

Det er ikke til at vide, hvis man ikke ved det. Men sagen er, at i rammen bag frontstoffet er en slags "wave-guide" der er altafgørende for lyden - så fjerner man rammen fjerner man lydsignaturen helt. Nogle søger så det ultimative helt nøgne enheder, men med waveguide.
Så det er set skåret af.

Mvh.

aha, jeg har set et sæt Avalon opus på ebay.de hvor frontstoffet manglede på rammen, trode entlig at det måtte være vinklen fotoet var taget i der gjorde at det så ud som om at stoffet manglede, man kan nu regne ud at det nok ikke var på rammen mere.

Godt set! Det er nemlig en lille tot "spejder-tæppe" der er på vej ud.
Må gøre en del for diffusionen, ala den salige Steen Duelund - ikke at jeg skal sammenligne, men han yndede også putte filt på sine højttalere.

Forøvrigt et fedt anlæg du har fået banket sammen, fede sager - den INT150 er super!

Mvh.

takker, jo den int-150 giver meget musik for skillingerne.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Har du nogle ideer til nye rør til en tron riaa.

 

hilsen

Per

 

Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej Per.

Jeg har faktisk været lidt igang med at handle ecc83.
Sagen er jo den, at Graham Tricker mener, at de Sovtek 12AX7LPS er rigtig gode og støjfri, da der laver over samme opskrift som Mullard/Telefunken.
Men jeg har så svært ved at tro, at nye russiske rør skulle være lige så gode som de gamle kæmper. MEN der er måske et vigtigt punkt hvor de rykker - støj. For sådanne ecc83 rør i en riaa skal helst være støjfri, når det er så små signaler det drejer sig om.

Men som sagt har jeg indkøbt nogle sæt:
Telefunken ecc83
Hollandsk Delta ecc83
Siemens e83cc nøjagtig match og lav mikrofoni og støj.
Måske et sæt Mullard ecc83 (er ikke helt sikker på om jeg har et sæt liggende)
Outsider Cifté 5751 Silver Plates er et ecc83 med 30% lavere gain. Fransk rør ekstrem åbent og stærkt rør.

Jeg har desværre ikke kunnet finde ud af om hvilke der mest vigtige for lyden, ecc83 eller ecc82.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Vil det sige at du er igang med at afprøve forskellige muligheder?  Kunne du evt. tænke dig at afprøve de forskellige rør i en tron seven riaa, hvis ja stiller jeg gerne min tilrådighed.

og sidst men ikke mindst, hvor er det bedst og billgst at købe de nævnte rør.?

 

mvh

 

Per

Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej Per.

Det er et mægtigt flot tilbud du giver mig der, men du slipper for at undvære den.
Fordi jeg har bestilt Tron Seven Phono, den skal dog lige bygges først, så der går vel en måned før den er her. Så skal den lige brændes ind/spilles på/stå tændt, så i alt om 1-2 måneder.

Men derefter vil jeg komme med lidt info om de forskellige rør jeg prøver - men det bliver jo i mit system, men derfor kan det nu alligevel godt bruges som et hint.

Jeg køber normalt på Ebay.de, eller her på siden popper der også rør op engang imellem.
For begge muligheder gælder, at inden du køber, skal du få en garanti på at de er tested - testede som nye og balancerede.
Du kan ikke kontrollere rørene selv, med mindre man har en rørtester. Derfor skal du prøve at finde sælgere på Ebay der har en god rating og hvor annoncen ser troværdig og professionel ud.
Ellers kan du stikke mig din e-mail i PM, så kan jeg give dig et par gode sælgere.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Har sendt dig en privat mail.

 

hilsen

 

Per 

 

Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper
 
Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Tak for tipet omkring køb af rør får 2 stk. telefunken ecc83 nos rør og et telefunken ecc82 nos.

hilsen

Per

Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Sirper skrev:

Hej Milu

Tak for tipet omkring køb af rør får 2 stk. telefunken ecc83 nos rør og et telefunken ecc82 nos.

hilsen

Per

Det var så lidt.
Godt valg tror jeg - lad høre om resultatet.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

BLASFEMI!!!
Tanten uden tøj på:

Tanten i ny bikini:

Pyha, det var en svær overvejelse.

God weekend!

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
kelo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hej Milu , lækkert set up du har fået dig der !

Jeg kan læse at du skal udskiftet din Pass Labs Xono til en Tron Seven Phono, må jeg spørge hvorfor du har truffet dette valg ?

Nærmere bestemt hvad det er der gør Tron Seven Phone et bedre valg, jeg har nemlig aldrig hørt den, men overvejer at hører den i nær fremtid !

Med venlig hilsen , Keld

Til top Vis kelo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kelo
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej Keld!

Hej Milu , lækkert set up du har fået dig der !

Tak skal du ha', jeg er også mægtig glad for det.

Jeg kan læse at du skal udskiftet din Pass Labs Xono til en Tron Seven Phono, må jeg spørge hvorfor du har truffet dette valg ?

Hov hov hov - det har jeg aldrig sagt!  Der er flere grunde, en grund er af ren nysgerrighed, jeg elsker rør sound, og det er sjovt (omend dyrt) at "tube-rolling". Den anden grund er fleksibiliteten, XOno er bedre at finjustere når man kun har én pickup, hvorimod Tron Seven Phono loader pickuppen på en anden måde. Jeg har ingen teknisk indsigt, men jeg mener pu'en bliver AC koblet, derfor skulle det ikke være væsentlig hvilke ohm pu'en belastes med.
Men det er rigtigt, at hvis Seven yder det samme eller bedre, så er jeg ikke bleg for at lade XOno gå.

Nærmere bestemt hvad det er der gør Tron Seven Phone et bedre valg, jeg har nemlig aldrig hørt den, men overvejer at hører den i nær fremtid !

Tron Seven kan det gode rør konstruktioner kan (i grove træk), 3D/soundstage, mellemtone/stemmegengivelse. Her det selvfølgelig rørvalget der bestemmer klangen.
Hvor XOno kan lidt andet (igen grove træk), dynamik, fremme i skoene, bundhug. Ingen rør-bøvl.

Med venlig hilsen , Keld

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Så turde du godt gøre det  Hvor mange pils haved du fået inden du turde gå igang

Nå men til det vigtige spørgsmål......... Kan du høre forskel?



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Så har jeg prøvet rør af

Må sige de er noget bedre ind de philips som sad i,  stemmer står bare flot og 3d/soundstage er bare super. men jeg har lånte 3 forskellige ecc 82 typer 2 telefunken det nos det andet ved jeg ikke helt hvad det er for et rør men er produceret af telefunken har bare lyst indmad og de  spiller som rør bør synes jeg også har jeg lånt et rca rør det ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal mene om, fremhæver diskant og øvre mellem tone, men synes det virker lidt anstrengt at lytte til

Men har et spørgsmål vedr det ene telefunken ecc 82 nos, kan det passe at det fremhæver s lyde, kan det skyldes en defekt i røret eller lyder det bare sådan ? det andet gør det ikke.

mvh

 

Per 

Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Så turde du godt gøre det  Hvor mange pils haved du fået inden du turde gå igang

Nå men til det vigtige spørgsmål......... Kan du høre forskel?

Ja dér skulle jeg lige have tilløb - pyh!

Men når det så er sagt, så er mine ret brugte og det var noget slidt. Desuden kan man købe et nyt, ikke billigt dog.

Jo forskellen er egentligt ret nem at forklare, det samme som man får ved andre højttalere når man fjernet frontstof.
Oversat: en tand mere klarhed.
Er det nok til at skamfere en pæn højttaler i et pænt hjem? Nej det synes jeg ikke.
Men i mit hjem betyder det sgu' fra eller til - faktisk synes jeg de ser helt ok ud.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Sirper skrev:

Hej Milu

Så har jeg prøvet rør af

Må sige de er noget bedre ind de philips som sad i,  stemmer står bare flot og 3d/soundstage er bare super. men jeg har lånte 3 forskellige ecc 82 typer 2 telefunken det nos det andet ved jeg ikke helt hvad det er for et rør men er produceret af telefunken har bare lyst indmad og de  spiller som rør bør synes jeg også har jeg lånt et rca rør det ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal mene om, fremhæver diskant og øvre mellem tone, men synes det virker lidt anstrengt at lytte til

Men har et spørgsmål vedr det ene telefunken ecc 82 nos, kan det passe at det fremhæver s lyde, kan det skyldes en defekt i røret eller lyder det bare sådan ? det andet gør det ikke.

mvh

 

Per 

Velkommen til den fantastiske verden af "tube-rolling"!

Ja de gamle kæmper som Telefunken kan noget. Personligt er jeg ikke så meget til US rør - men har så ikke hørt alle.
Der er en ok huske regel: Mullard (UK): varm lækker organisk rør lyd, Telefunken (DE): krystalklar gennemsigtig perfekt, Amperex/Philips (NL): Lidt imellem Mullard og Telefunken.

Ja, så er der så den side, som audiofiler med hang til transistor grej ikke oplever: rør slides ligesom en elpære (sådan cirka) og det er svært at vide uden måleudstyr.
Derfor kan det rør godt være slidt ned. Det er svært at sige om det er det.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

hej igen

Låner lidt forskellige rør til tronen, blandet 2 stk telefunken ecc82 i stedet for ecc83 og et 81 istedet for ecc 82 og lidt andet blandet rør. Hvis det har interesse kan jeg melder tilbage hvad det har bevirket i mit setup.

Det er lidt spændende at prøve forskellige opsætninger, men jeg må godt nok tilstå at de der telefunken rør, virkelig kan noget specielt med lyd.

 

mvh

 

Per

 

Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt nyt:

I forforstærkeren er der røget de mest ultimative rør - og låget er lukket de næste xxxx timer, forhåbentligt.
Så skal Tron Seven Phono også have en tur, når den er landet, jeg kunne forestille mig, at valget bliver det samme.

I tankerne, en ny CD spiller? Eller rettere: valget er nok taget.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med de SKAL spille med frontstof på?
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 

<< Forrige Side af 50 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes