Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 01:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pure Sound L300 pre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
hehe jamen tusind tak meeen må nok takke pænt nej... kommer nok til at mudder bryde med konen og det er jo puhaa.... man er vel mus ikk

det var også gas .....

hvordan ser konen ud ... det kunne være vi kunne tage mudderbrydningen som en del af betalingen.........

gas igen .. jeg ku' ik la' vær

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

hvis den er stor nok den betaling er jeg.... det hele glider så nemt bagefter så kan hun måske bedre sluge + prisen ,,,

ej må hellere blive ved med at lege med mine egne små billige kasser....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Pyha, syn's det bli'r lidt lummert herinde ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

vi har jo kun det skæg vi selv sidder på så lidt humor er jo fint... men her i det mørke jylland er det vist kun udenfor det er lummert i dag
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Wymax skrev:
Jakobsen skrev:

Jean M Jarre skrev:
Og brugt prisen er omkring de 23-24 så kan intet se der er galt her, du har fået MEGET højttaler for dine penge.

hvis det var muligt kunne du så ikke finde en anden tråd at skrive i

Hvis man synes prisen skal være hemmelig så fortæller man vel ikke nogen om den... Det der undrer mig er blot at den skal være hemmelig? Og at JMJ så er "sortlistet" fra din tråd efterfølgende?

det hedder PB = Privat Besked ...
det er underforstået i min verden man ikke "offentliggør" konference der ...

sådan er jeg sikker på de fleste har det ... ellers er det bare mig der er mærkelig
jeg kan jo bare efterfølgende konkludere at jeg var for dum at oplyse manden om det
derfor skriver jeg at det var den sidste PB mellem os

og når han så forstsætter blev jeg iriteret og det er faktisk min tråd...

hvis jeg nu havde fået dem til en spot pris og efterfølgende kunne sælge dem til en højere pris
ville det jo være svært når en "venlig" mand har oplyst hvad jeg har givet ...
er det svært at forstå ...

PB opfatter jeg mere som at "det gider vi ikke forulempe andre med", ikke nødvendigvis at det er super-privat - hvis det er det skriver man lige at det er tys-tys. Men ja, jeg kan da godt se argumentet med at det privat, men måske ikke automatisk hemmeligt alt sammen...

Desuden synes jeg det er fint at priser er kendte  Det ville give et meget mere åbent og ærligt marked, i stedet for at nogen synes de ligger inde med guld, andre synes de nærmest skal betales for at købe. Vi hader jo alle at købe for dyrt, og jeg køber da også helst billigt, men egentlig køber jeg helst til den rigtige pris. Det der med at købe billigt og sælge dyrt... Jo jo, det er godt handelsmandsskab, men jeg foretrækker åbenhed. Ligesom med løn, hvor arbejdsgiveren jo helst ser at medarbejderne ikke snakker med hinanden, så han kan få dem til at gå for lavest mulig sats.

Men ok, jeg forstår det skam godt, det hemmelighedskræmmeri

At du så gerne ser at JMJ holder sig ude af tråden er vel nærmest op til ham at bestemme  Det er en offentlig tråd, og så længe han ikke forbryder sig mod lovgivningen må han jo godt deltage, men som de fleste holder man sig vel væk hvis man er uønsket

Men som andre siger: Lækre højttalere. Specielt den indad buede front er noget man meget sjældent ser, og ligesom det giver højttaleren sin specielle karakter designmæssigt, så ligger der jo også fornuft i at enhedernes lyd er afstandsmæssigt afstemt. Det er en luksus der sjældent er råd til hos en højttalerfabrikant, i hvert fald ikke på den flotte og konsekvente måde Pioneer har gjort det.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Og brugt prisen er omkring de 23-24 så kan intet se der er galt her, du har fået MEGET højttaler for dine penge.

Det lader til at prisen er endog MEGET favorabel. Vassago-Hifi har en S-2EX stående brugt til 35.000 kr., og eftersom det lader til at være den mindre standerhøjttaler i samme serie, så er enten gulvmodellen underpriset, eller standerhøjttaleren overpriset  Selv med den sædvanlige rabat kommer den standerhøjttaler vel ikke helt ned på den pris, og gulv'eren koster vel en del mere.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Jean M Jarre skrev:

Det lader til at prisen er endog MEGET favorabel. Vassago-Hifi har en S-2EX stående brugt til 35.000 kr., og eftersom det lader til at være den mindre standerhøjttaler i samme serie, så er enten gulvmodellen underpriset, eller standerhøjttaleren overpriset  Selv med den sædvanlige rabat kommer den standerhøjttaler vel ikke helt ned på den pris, og gulv'eren koster vel en del mere.

Ja, det kan så lige give en ekstra tanke - med mindre man kender lidt til spillet

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Afgjort et af de anlæg jeg godt kunne tænke mig at lægge et øre til

Har du noget på sidevæggene til at dæmpe reflektioner?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Wymax skrev:

Jean M Jarre skrev:

Ja, det kan så lige give en ekstra tanke - med mindre man kender lidt til spillet

Hvilket jeg ikke gør - hvorfor jeg så også er til et åbent spil  Jeg hader at man skal være "buddies" for at prisen bliver den "rigtige".

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Jakobsen skrev:
Wymax skrev:
Jakobsen skrev:

Jean M Jarre skrev:

hvis det var muligt kunne du så ikke finde en anden tråd at skrive i

Hvis man synes prisen skal være hemmelig så fortæller man vel ikke nogen om den... Det der undrer mig er blot at den skal være hemmelig? Og at JMJ så er "sortlistet" fra din tråd efterfølgende?

det hedder PB = Privat Besked ...
det er underforstået i min verden man ikke "offentliggør" konference der ...

sådan er jeg sikker på de fleste har det ... ellers er det bare mig der er mærkelig
jeg kan jo bare efterfølgende konkludere at jeg var for dum at oplyse manden om det
derfor skriver jeg at det var den sidste PB mellem os

og når han så forstsætter blev jeg iriteret og det er faktisk min tråd...

hvis jeg nu havde fået dem til en spot pris og efterfølgende kunne sælge dem til en højere pris
ville det jo være svært når en "venlig" mand har oplyst hvad jeg har givet ...
er det svært at forstå ...

PB opfatter jeg mere som at "det gider vi ikke forulempe andre med", ikke nødvendigvis at det er super-privat - hvis det er det skriver man lige at det er tys-tys. Men ja, jeg kan da godt se argumentet med at det privat, men måske ikke automatisk hemmeligt alt sammen...

Desuden synes jeg det er fint at priser er kendte  Det ville give et meget mere åbent og ærligt marked, i stedet for at nogen synes de ligger inde med guld, andre synes de nærmest skal betales for at købe. Vi hader jo alle at købe for dyrt, og jeg køber da også helst billigt, men egentlig køber jeg helst til den rigtige pris. Det der med at købe billigt og sælge dyrt... Jo jo, det er godt handelsmandsskab, men jeg foretrækker åbenhed. Ligesom med løn, hvor arbejdsgiveren jo helst ser at medarbejderne ikke snakker med hinanden, så han kan få dem til at gå for lavest mulig sats.

Men ok, jeg forstår det skam godt, det hemmelighedskræmmeri

At du så gerne ser at JMJ holder sig ude af tråden er vel nærmest op til ham at bestemme  Det er en offentlig tråd, og så længe han ikke forbryder sig mod lovgivningen må han jo godt deltage, men som de fleste holder man sig vel væk hvis man er uønsket

Men som andre siger: Lækre højttalere. Specielt den indad buede front er noget man meget sjældent ser, og ligesom det giver højttaleren sin specielle karakter designmæssigt, så ligger der jo også fornuft i at enhedernes lyd er afstandsmæssigt afstemt. Det er en luksus der sjældent er råd til hos en højttalerfabrikant, i hvert fald ikke på den flotte og konsekvente måde Pioneer har gjort det.

ja så kan vi vist ikke bruge mere negativ energi på det ...

de er rasende lækre og kompromisløs lavet

Lyden er også helt i top ... fantastisk fritstående og holografisk lydbilled ..masser af luft
der er fart på og man bliver fanget af musikken ......

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Jean M Jarre skrev:

så et par S-1EX til salg på audiomarkt til 5000€ = ca 37500,-

nå ik mere om den f**king pris

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

jeg kan også melde det spiller meget besnærende ..

nej ikke endnu ... jeg har ikke styr på for-bag og side vægge endnu ..
og måske nogle bastraps ... men det er faktisk ikke fordi jeg har generelle bas problemer

men har oplevet mere energi og slam når man har mere styr på det ...

jeg har et lige så stort arbejde forude med kabler osv ..
specielt på strømsiden tror jeg jeg kan hente noget ..

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Medlem skrev:
Wymax skrev:

Jean M Jarre skrev:

Hvilket jeg ikke gør - hvorfor jeg så også er til et åbent spil  Jeg hader at man skal være "buddies" for at prisen bliver den "rigtige".

ja men sådan fungere verden bare for det meste ...

korruption er fedt bare man er med i det ....

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

golfdane skrev:

og måske nogle bastraps ... men det er faktisk ikke fordi jeg har generelle bas problemer

Jeg fik i hvert tilfælde bonus fra mine absorbenter bag mine højttalere (ML elektrostater) i form af større præcision i perspektiv i både bredde og dybde. De spreder ikke specielt godt, hverken horisontalt eller vertikalt, så mine sidevægge og loft er ikke superkritiske. Overvejer dog et tæppe på bagvæggen (men lyttepositionen er langt fra bagvæggen). Roomperfecten har taget det værste boom, men jeg overvejer også et par absorbenter. Ved man kan købe nogle rørskåle til ventilationsrør, som kunne være interessante (25-30 cm i diameter). Det er dog nok ikke noget man finder hos den lokale Silvan.
Det du har lavet med loftet er rigtig godt.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Jakobsen skrev:

golfdane skrev:

Jeg fik i hvert tilfælde bonus fra mine absorbenter bag mine højttalere (ML elektrostater) i form af større præcision i perspektiv i både bredde og dybde. De spreder ikke specielt godt, hverken horisontalt eller vertikalt, så mine sidevægge og loft er ikke superkritiske. Overvejer dog et tæppe på bagvæggen (men lyttepositionen er langt fra bagvæggen). Roomperfecten har taget det værste boom, men jeg overvejer også et par absorbenter. Ved man kan købe nogle rørskåle til ventilationsrør, som kunne være interessante (25-30 cm i diameter). Det er dog nok ikke noget man finder hos den lokale Silvan.
Det du har lavet med loftet er rigtig godt.

@loft

ja det virker rigtig godt ... som det skal... uden at overdæmpe ...

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juni 2010 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
ja men sådan fungere verden bare for det meste ...

korruption er fedt bare man er med i det ....

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hvad skal der nu ske????

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=161366

2CHANNEL4EVER
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Juni 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

daws

Sej tråd

Har du stadivæk din tron?

Til top Vis 2CHANNEL4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2CHANNEL4EVER

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet ny pre

hvad er det for en fætter ???

genetic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Så er der kommet ny pre

hvad er det for en fætter ???

En Audio Note kopi med andet navn

Til top Vis genetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af genetic