Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 16:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pure Sound L300 pre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

De faktisk slet ikke dumme de Pioneer. Og navner SKAL være Pinoeer. Nok mest fordi det er Pioneer´s seriøse svar på en højtaler...

At de så tilmed er rigtig flotte gør jo ikke sagen ringere.

Har hørt dem i et komplet sorround setup. Hvor stereo siden var Accuphase DP78 og A60. Lød sgu godt

Tillykke med dem

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Squeezebox Touch og USB harddisk på 1TB+1TB = 1200 albums i WAW med fuld backup

Ser godt ud, Jakobsen. Har du prøvet at sammenligne WAV og FLAC med SB Touch'en?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

De er sku flotte, tillykke med dem

Men hvordan går det med dit DIY projekt. Skrider det frem, eller er det gået helt istå

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Jakobsen skrev:

mn1974 skrev:
Jakobsen skrev:

De er superflotte, men det ville klæde dit anlæg, hvis der blev taget nogle måske endnu flottere billeder i dagslys eller med noget mere lys på;-)
Synes at du skriver kinesergøjl... Pioneer er vel stadig japansk eller hvad har jeg misforstået?
Hvad siger den villedende pris egentlig på sådan en forvokset bilradio speaker;-)

he he ... de er taget ved daglys men det er et kælderrum ... man kan da se hvad det er..
er ikke foto expert så det her er hvad mine evner rækker til ...

jeg skriver "ris-koger" ... men jeg mener også japanere spiser ris ...
ja har endda hørt om danskere der gør det ..

nej udtrykket bliver brugt om japanske produkter f.eks biler og motorcykler ... i hvertfald i Jylland
bambus raket er også brugt om motorcykler ...

udsalgspris er 72000,- sættet, men er set på tilbud til 60000,-

Vil blot lige sige, at jeg ejheller ser mig selv som superfotograf eller noget... ris, er det de der hvide små ting der skal koge i 12 minutter og stå 12 minutter bagefter

ja alt efter type ... basmati kun 10min og vilde ris 45min

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Tillykke

Rigtigt fede højttalere. Har dog aldrig selv hørt dem. Men læste en gang en gruppe test, hvor de bankede alle de andre. Som havde "rigtige" højttalere navne.

Hørte forrige år en mindre Pioneer højttalere til ca. 29.000 sættet. Også en flot buet højttalere som disse, mindre og mere slank selvfølgelig. Spillede på helt "ordinært" Pioneer set up. Forstærker / cd afspiller til de der ca. 5-7.000 stk.

Det synes jeg klart var messens bedste lyd/pris opsætning.

tak ..

ja Pioneer har faktisk en hel stak HT på programmet har jeg erfaret

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

De faktisk slet ikke dumme de Pioneer. Og navner SKAL være Pinoeer. Nok mest fordi det er Pioneer´s seriøse svar på en højtaler...

Har hørt dem i et komplet sorround setup. Hvor stereo siden var Accuphase DP78 og A60. Lød sgu godt

Tillykke med dem

Tak Basse 

jeg tror faktisk de er fuldt på højde med Verity ........ ( bare pis har ikke hørt dem )

det med fed skrift fik jeg ikke lige helt  ...

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jakobsen skrev:

Ser godt ud, Jakobsen. Har du prøvet at sammenligne WAV og FLAC med SB Touch'en?

Hej Jens

Ja har brugt noget tid på at sammenligne .. det er close race mellem Wav og Flac ... forskellen er lille ... men hælder nok til Wav .. men har endnu ikke bestemt mig helt

når jeg er kommet helt op at "spille" med akustik og gear ... kabler osv vil jeg tage en bestemmelse på hvad jeg kører i .. jeg går ud fra jo bedre jeg er kørende vil forskellen måske blive mere markant.....

med FLAC kan jeg jo have ca 2000 albums ... men det er kun lyden der skal afgøre det.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

De er sku flotte, tillykke med dem

Men hvordan går det med dit DIY projekt. Skrider det frem, eller er det gået helt istå

Tak Mester

det går som det hele tiden har gået ... for langsomt
jeg er bange for de Pioneer ikke fremskydender det ... for dumt ...
skulle have købt nogle System Audio istedet så kan det være jeg kom igang

Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Har hørt TAD (storebror til HT serien under Pioneers eget navn) et par gange på messen i München. De ligger klart i top 5 blandt det bedste der udstilles dernede.

TAD'erne er ret dyre, så S-1EX ligner et "best buy", da man får meget af TAD'ens teknologi for væsentligt færre penge.

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:
Har hørt TAD (storebror til HT serien under Pioneers eget navn) et par gange på messen i München. De ligger klart i top 5 blandt det bedste der udstilles dernede.

TAD'erne er ret dyre, så S-1EX ligner et "best buy", da man får meget af TAD'ens teknologi for væsentligt færre penge.

Ja de er svedige de rigtige TAD der ...
har hørt fra anden side at de var noget af det bedste på messen
med 2x12" burde de kunne brumme en smule

men 500kg skal der op ...

Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Ja, det er lidt ærgerligt for Pioneer, at deres HT'er herhjemme ikke har fået den opmærksomhed, som de fortjener. Der er mange store, etablerede mærker på det danske marked, der har svært ved at leve op til S-1EX, når man sammenligner pris/ydelse.

Men en god HT kræver jo optimal håndtering af signalet i resten af kæden. Så jeg må nok snart se at få sendt de der lånekabler over til dig

Eller måske skal jeg kigge forbi og trimme lidt på sagerne?

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:

Hej Jens

Ja har brugt noget tid på at sammenligne .. det er close race mellem Wav og Flac ... forskellen er lille ... men hælder nok
til Wav .. men har endnu ikke bestemt mig helt

når jeg er kommet helt op at "spille" med akustik og gear ... kabler osv vil jeg tage en bestemmelse på hvad jeg kører i ..
jeg går ud fra jo bedre jeg er kørende vil forskellen måske blive mere markant.....

med FLAC kan jeg jo have ca 2000 albums ... men det er kun lyden der skal afgøre det.

Ja, harddiskplads er jo billig i disse dage, så det er lyden der må afgøre det. Desværre er WAV jo elendigt til at rumme
metadata, så det er egentlig mest af den grund jeg helst vil køre FLAC. Et alternativ kan være AIFF, som håndterer metadata
rimelig godt. Hos mig er forskellen mellem FLAC og WAV ret tydelig, mens forskellen mellem WAV og AIFF er lille.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:
Ja, det er lidt ærgerligt for Pioneer, at deres HT'er herhjemme ikke har fået den opmærksomhed, som de fortjener. Der er mange store, etablerede mærker på det danske marked, der har svært ved at leve op til S-1EX, når man sammenligner pris/ydelse.

Men en god HT kræver jo optimal håndtering af signalet i resten af kæden. Så jeg må nok snart se at få sendt de der lånekabler over til dig

Eller måske skal jeg kigge forbi og trimme lidt på sagerne?

ja det kunne være rigtig fint med besøg .. kunne være sjovt at prøve både strøm,signal, HT

ved ikke hvornår du har tid og jeg er først hjemme uge 24 igen
men send bare nogle kabler der hvis det er

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:

Hej Jens

Ja har brugt noget tid på at sammenligne .. det er close race mellem Wav og Flac ... forskellen er lille ... men hælder nok

når jeg er kommet helt op at "spille" med akustik og gear ... kabler osv vil jeg tage en bestemmelse på hvad jeg kører i ..
jeg går ud fra jo bedre jeg er kørende vil forskellen måske blive mere markant.....

Ja, harddiskplads er jo billig i disse dage, så det er lyden der må afgøre det. Desværre er WAV jo elendigt til at rumme
metadata, så det er egentlig mest af den grund jeg helst vil køre FLAC. Et alternativ kan være AIFF, som håndterer metadata
rimelig godt. Hos mig er forskellen mellem FLAC og WAV ret tydelig, mens forskellen mellem WAV og AIFF er lille.

måske håndterer Touch FLAC bedre ???

jeg har ikke bøvl med metadata ved brug af Wav ... måske mit sofware styrer det bedre end dit
der er noget der hedder Perfect Meta ... dB power amp top software ... betalte 200,- for programmet

http://www.dbpoweramp.com/

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:

Tillykke med dem

Tak Basse 

jeg tror faktisk de er fuldt på højde med Verity ........ ( bare pis har ikke hørt dem )

det med fed skrift fik jeg ikke lige helt  ...

Også lidt forkert skrevet af mig

Navnet skal da være pioneer. Det jo en pioneer højtalere. Og pioneer laver da fede produkter

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:

Hej Jens

Ja, harddiskplads er jo billig i disse dage, så det er lyden der må afgøre det. Desværre er WAV jo elendigt til at
rumme metadata, så det er egentlig mest af den grund jeg helst vil køre FLAC. Et alternativ kan være AIFF, som håndterer
metadata rimelig godt. Hos mig er forskellen mellem FLAC og WAV ret tydelig, mens forskellen mellem WAV og AIFF er lille.

måske håndterer Touch FLAC bedre ???

jeg har ikke bøvl med metadata ved brug af Wav ... måske mit sofware styrer det bedre end ditder er noget der hedder
Perfect Meta ... dB power amp top software ... betalte 200,- for programmet

http://www.dbpoweramp.com/

Ja, det er ikke sikkert man får problemer med WAV, det er meget afhængigt af applikationen. Har klippet følgende fra
computeraudiophile.com:
"FLAC also supports metadata as good or better than any other format. All types of metadata can be embedded into FLAC
files and this metadata is readable by almost all applications that support FLAC. (Songbird currently has problems reading
embedded album art). Readability of FLAC files by applications is a trivial matter. FLAC has a standard that many formats
like WAV and AIFF do not. As an example, when researching file formats I talked to application developers who all said FLAC
is simple to support in playback applications. These developers also said WAV and AIFF each have many inconsistencies,
such as the way a file header is written, that make it more difficult support. Two real world examples come to mind when I
think of WAV files. Over the last year PS Audio and Boulder have finally succeeded in playing the Reference Recordings HRx
24/176.4 files back via their disc players. Many of the difficulties these companies had in development were related to the
inconsistent way file headers were written in the WAV files. Again, FLAC files don't have this problem."

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Pioneer ejer TAD og TAD laver noget af verdens bedste studie udstyr, ja TAD er egentlig Pioneers highend Pro højttalere.

Derfor er det TAD der har bygget dem da Pioneer HiFi/konsum henvendte sig til dem og sagde at de vil have bygget det bedste de kunne inden for HiFi højttalere og det blev til den store model til ca. 500.000.

Man har så efterfølgende kunne bruge en masse fra udviklingen til de mindre modeller og EX-1 er et rigtig godt eksempel på dette, hvor udviklingen fra den dyre er brugt i en mindre model med stor succes, hvis man sætter sig ind i disse højttalere er de lidt af et unikum, og spiller op med alle de kendte hifi mærker, og ja gør det egentligt pris/ydelse bedre end mange af dem i mone øre, de er KLART de 60.000 værd som de kostede før Pioneer satte dem op til 70.000 og det er de også værd i mine øre, at de så bliver solgt til kun 22.000-24.000 brugte i perfekt stand kun mellem 1-3 år gamle gør at jeg ikke tror man finder bedre til de priser.

Super højttaler med super lyd.

Mvh
jmj

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Pioneer ejer TAD og TAD laver noget af verdens bedste studie udstyr, ja TAD er egentlig Pioneers highend Pro højttalere.

Derfor er det TAD der har bygget dem da Pioneer HiFi/konsum henvendte sig til dem og sagde at de vil have bygget det bedste de kunne inden for HiFi højttalere og det blev til den store model til ca. 500.000.

Man har så efterfølgende kunne bruge en masse fra udviklingen til de mindre modeller og EX-1 er et rigtig godt eksempel på dette, hvor udviklingen fra den dyre er brugt i en mindre model med stor succes, hvis man sætter sig ind i disse højttalere er de lidt af et unikum, og spiller op med alle de kendte hifi mærker, og ja gør det egentligt pris/ydelse bedre end mange af dem i mone øre, de er KLART de 60.000 værd som de kostede før Pioneer satte dem op til 70.000 og det er de også værd i mine øre, at de så bliver solgt til kun 22.000-24.000 brugte i perfekt stand kun mellem 1-3 år gamle gør at jeg ikke tror man finder bedre til de priser.

Super højttaler med super lyd.

Mvh
jmj

Ja hvis man kan få dem til så lav en pris.. er det da bare med at få dem købt ...

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Jean M Jarre skrev:
Pioneer ejer TAD og TAD laver noget af verdens bedste studie udstyr, ja TAD er egentlig Pioneers
highend Pro højttalere. Derfor er det TAD der har bygget dem da Pioneer HiFi/konsum henvendte sig til dem og sagde at de vil have bygget det
bedste de kunne inden for HiFi højttalere og det blev til den store model til ca. 500.000. Man har så efterfølgende kunne bruge en masse fra
udviklingen til de mindre modeller og EX-1 er et rigtig godt eksempel på dette, hvor udviklingen fra den dyre er brugt i en mindre model med stor
succes, hvis man sætter sig ind i disse højttalere er de lidt af et unikum, og spiller op med alle de kendte hifi mærker, og ja gør det egentligt
pris/ydelse bedre end mange af dem i mone øre, de er KLART de 60.000 værd som de kostede før Pioneer satte dem op til 70.000 og det er de
også værd i mine øre, at de så bliver solgt til kun 22.000-24.000 brugte i perfekt stand kun mellem 1-3 år gamle gør at jeg ikke tror man
finder bedre til de priser. Super højttaler med super lyd. Mvh jmj

Ja hvis man kan få dem til så lav en pris.. er det da bare med at få dem købt ...

De priser er skam dem de bliver handlet til.

Jeg ved du selv har givet 22.000 for dine, og jeg solgte selv mine egne for 24.000, og min kammerat senser nu lofgren her inde fra solgte sine for
23.000 så det er skam de priser de bliver solgt for brugte.

Mvh
jmj

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Jakobsen skrev:

Jean M Jarre skrev:
Pioneer ejer TAD og TAD laver noget af verdens bedste studie udstyr, ja TAD er egentlig Pioneers
highend Pro højttalere. Derfor er det TAD der har bygget dem da Pioneer HiFi/konsum henvendte sig til dem og sagde at de vil have bygget det
bedste de kunne inden for HiFi højttalere og det blev til den store model til ca. 500.000. Man har så efterfølgende kunne bruge en masse fra
udviklingen til de mindre modeller og EX-1 er et rigtig godt eksempel på dette, hvor udviklingen fra den dyre er brugt i en mindre model med stor
succes, hvis man sætter sig ind i disse højttalere er de lidt af et unikum, og spiller op med alle de kendte hifi mærker, og ja gør det egentligt
pris/ydelse bedre end mange af dem i mone øre, de er KLART de 60.000 værd som de kostede før Pioneer satte dem op til 70.000 og det er de
også værd i mine øre, at de så bliver solgt til kun 22.000-24.000 brugte i perfekt stand kun mellem 1-3 år gamle gør at jeg ikke tror man
finder bedre til de priser. Super højttaler med super lyd. Mvh jmj

De priser er skam dem de bliver handlet til.

Jeg ved du selv har givet 22.000 for dine, og jeg solgte selv mine egne for 24.000, og min kammerat senser nu lofgren her inde fra solgte sine for
23.000 så det er skam de priser de bliver solgt for brugte.

Mvh
jmj

Hehehe, så er det da på plads  

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum