Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Fedt Jakobsen, herligt at du er tilfreds.
Spændende med sikringer og fødder, hmmm, kan du virkelig høre forskel med de sikringer 
Troede mest at det er noget lir... 
Synes nu stadig at den converter skulle være i alu Ser lidt nusset ud i gammel-mands sort 
|
|
|
ja det kan jeg ... jeg ved godt du ikke kan høre noget på strømkabler .. hvorfor skulle du så kunne på sikringer ...
dit udstyr må simpelthen ikke være godt nok til at høre forskellen ...... 
men til 150kr./90kr. for en Padis/AHP sikring så skal det vel prøves
nej sort er for rigtige mænd og sølv er for kvinder ........ 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Så er Far's julegave kommet 

|
|
|
Hva nu det? Uha-uha, ser kostbart ud 
Er du ved at skrabe sammen til at bygge...?
|
|
|
Yes 7300,- spir for et sæt ..... de vejer 2,7kg/stk
ja nu har jeg alle enheder... til at starte op ... så der skal snart laves prøvekabinetter
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Så er converter helt tilspillet og der er blevet "tunet" lidt

der er kommet endnu større opløsning og luft ... krop og naturlighed og dynamik
nuanceringen i stemmer, guitarer osv... ja alt ... har jeg ikke hørt i denne klasse før...feks på en bas hørte man før noget
mumlem... nu hører man en tydelig melodi det hele står klokkeklart man kan næsten følge fingrene
man hører ting man ikke hørte før.. de var der men man lagde ikke mærke til dem ..alt fremstår mere tydeligt og for sig
selv... men det hele er mere sammenhængende svært at forklare... man skal høre det ... det gør man bliver fanget mere ..
underholdt .. mere fodtramp .. lækkertog bedst af alt selvom man har en ekstrem opløsning og hul igennem er det ikke på
nogen måde øretrættende , lyst , spids ... Superder er bare mega hug og anslag og man kan spille uhyggeligt højt ...
man har bare lyst til at smække en masse plader på ... og man får bare lyst til at spille højere og højere ... feeeedtnoget
må den EMM fætter gøre rigtigt
|
|
|
Jeps, du har det lige som mig, kan jeg se. Dog synes jeg godt at Emm snart må tage sig sammen og få leveret den
firmwareopdatering der gør den i stand til at æde mere end 96 kHz. Ikke at jeg kan levere det endnu, men det varer
forhåbentlig ikke så længe.
På www.computeraudiophile.com, som jeg kraftigt kan anbefale, gør de det meget i det Lynx-kort, som du tidligere har
skrevet om. Det har dog det problem - så vidt jeg har forstået - at der mangler et passende kabel til. Dvs. med XLR i den
ene ende og et eller andet PC-stik i den anden ende. I øjeblikket kan der vist kun fås et med 8 XLR-ledninger, hvoraf de syv
så kommer til at hænge og dingle. Ikke så fedt.
Men hvis man går den vej, så er en ældre G5 Mac et godt bud. Den skal så udstyres med en Solid State Disk til
styresystemet, og henter så musikdata over netværkskabel. Software kan så være iTunes eller helst Amarra.
Jeg overvejer nu stadig en Linn Sneaky med iPodTouch og Songbook. Men med forskellen i lyd alt efter hvilken
strømforsyning man bruger til SB'en taget i betragtning, så spekulerer jeg på om der kan være noget at hente ved at vælge
Majik DS i stedet ...
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende...
__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Så er converter helt tilspillet og der er blevet "tunet" lidt

der er kommet endnu større opløsning og luft ... krop og naturlighed og dynamik
nuanceringen i stemmer, guitarer osv... ja alt ... har jeg ikke hørt i denne klasse før...feks på en bas hørte man før noget mumlem... nu hører man en tydelig melodi det hele står klokkeklart man kan næsten følge fingrene
man hører ting man ikke hørte før.. de var der men man lagde ikke mærke til dem ..alt fremstår mere tydeligt og for sig selv... men det hele er mere sammenhængende svært at forklare... man skal høre det ... det gør man bliver fanget mere .. underholdt .. mere fodtramp .. lækkertog bedst af alt selvom man har en ekstrem opløsning og hul igennem er det ikke på nogen måde øretrættende , lyst , spids ... Superder er bare mega hug og anslag og man kan spille uhyggeligt højt ...
man har bare lyst til at smække en masse plader på ... og man får bare lyst til at spille højere og højere ... feeeedtnoget må den EMM fætter gøre rigtigt
|
|
|
Jeps, du har det lige som mig, kan jeg se. Dog synes jeg godt at Emm snart må tage sig sammen og få leveret den firmwareopdatering der gør den i stand til at æde mere end 96 kHz. Ikke at jeg kan levere det endnu, men det varer forhåbentlig ikke så længe.
På www.computeraudiophile.com, som jeg kraftigt kan anbefale, gør de det meget i det Lynx-kort, som du tidligere har skrevet om. Det har dog det problem - så vidt jeg har forstået - at der mangler et passende kabel til. Dvs. med XLR i den ene ende og et eller andet PC-stik i den anden ende. I øjeblikket kan der vist kun fås et med 8 XLR-ledninger, hvoraf de syv så kommer til at hænge og dingle. Ikke så fedt.
Men hvis man går den vej, så er en ældre G5 Mac et godt bud. Den skal så udstyres med en Solid State Disk til styresystemet, og henter så musikdata over netværkskabel. Software kan så være iTunes eller helst Amarra.
Jeg overvejer nu stadig en Linn Sneaky med iPodTouch og Songbook. Men med forskellen i lyd alt efter hvilken strømforsyning man bruger til SB'en taget i betragtning, så spekulerer jeg på om der kan være noget at hente ved at vælge Majik DS i stedet ... |
|
|
jeg har opdateret min DAC2 software jeg mener det er den der tygger 24/384 men spørg Sound Defined
det kabel skulle der jo ikke være de store ben i at selv lave ...... ellers man kan køre optisk fra lynx kortet
her er et alternativ http://www.rme-audio.de/en_products_hdspe_aio.php
her er et kabinet med 7" touch skærm og remote
http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=lc 18&area=usa
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke den upgrade der giver større samplingsrate. Jeg har også opgraderet, men jeg ved ikke helt hvor meget det gav
- den tydeligste effekt er et - i hvert tilsyneladende - væsentlig lavere output. Peter fra Sound Defined mener det er
subjektivt, og det vil jeg heller ikke helt afvise - jeg har læst om andre der oplever effkten af forbedringer ved at de skruer
væsentligt mere op. Men det er ganske meget, min volumenkontrol står typisk næsten 50% højere. Jeg har en aftale med
Peter om at han prøver at skaffe den gamle firmware, så vi kan sammenligne. Men nu får vi se - når upgraden til de høje
samplingsrater kommer, er det jo alligevel den man skal have, så nu får vi se hvor meget tid vi gider at bruge på det.
Jeg tror også jeg så RME-kortet omtalt på computeraudiophile.com. Hvis man vælger en G5 Mac eller Windows XP skal man
have PCI-versionen (og ikke PCI Express), skriver han, og det ser ikke ud at RME's udgave understøtter 24 bit:
http://www.rme-audio.de/en_products_hdsp_aes32.php
Men som jeg nævnte tidligere, så er jeg jeg med erfaringerne fra SB lidt i tvivl om hvorvidt strømforsyningen i computere er
god nok, og om det af den grund er bedre at vælge en Linn DS (bortset fra at den ikke har AES/EBU-output). Jeg ved det
ikke, så det er noget jeg har planer om at forhøre mig om på computeraudiophile ...
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der mon nogen fremtid for den her tråd 

|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Strokes skrev:
Jakobsen skrev:
Hej Strokes
om igen ... jeg ved ikke lige hvad du mener ... der mangler vist et par ord
|
|
|
hehe jeg prøver lige igen har altid ville høre Emm labs de bliver skam rost rundt omkring ser tit de bruger dem i de forskellige steder i Ces Las Vegas messen ok ok har godt nok ikke lige været der men kan jo det via billeder er der sket noget med hensyn til tilspilningen af den overlækrer Dac umiddelbart hvordan er dens egenklang lige pt.
|
|
|
der er vel kørt 160-170 timer i nu .... tingene er ved at falde på plads
der er ekstremt hul igennem... meget stabilt lydbilled hvor det hele står mejslet ud ... luft omkring det hele ... man fanger lynhurtigt det musikalske budskab ... da man hurtigt får et "overblik" pga det ikke er noget fnidder... mere ro og det hele står mere klart... der en artikulation og definition man bare skal høre... pga den heftige opløsning og kontrol
ja når man først har hørt det ...er der ingen vej tilbage .... men det stiller krav til resten af setuppet
man skal ligesom starte lidt forfra igen... da man nu har en helt anden opløsning man skal tune ind efter og det bliver bare bedre endnu ... vil lige banke 500timer i før jeg begynder med kabler osv. det første der skal 100% styr på er på strømsiden
Det her bliver konge godt ....
|
|
|
Herlig læsning... Håber snart selv at få det dac-dyr indenfor
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:

|
|
|
He he .. ja man kan jo ikke følge med andre med udstyr der ryger igennem ..
men der har været Dali Helicon 800 , Aurum Cantus Melody 103 og nu disse siden Mahler formentlig den sidste... inden DIY HT ... det er i hvertfald planen ... jeg synes det er en OK midlertidig HT

ja eller sker der ik' så meget min gode mand
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Jakobsen skrev:
Strokes skrev:
Jakobsen skrev:
Hej Strokes
om igen ... jeg ved ikke lige hvad du mener ... der mangler vist et par ord
|
|
|
hehe jeg prøver lige igen har altid ville høre Emm labs de bliver skam rost rundt omkring ser tit de bruger dem i de forskellige steder i Ces Las Vegas messen ok ok har godt nok ikke lige været der men kan jo det via billeder er der sket noget med hensyn til tilspilningen af den overlækrer Dac umiddelbart hvordan er dens egenklang lige pt.
|
|
|
der er vel kørt 160-170 timer i nu .... tingene er ved at falde på plads
der er ekstremt hul igennem... meget stabilt lydbilled hvor det hele står mejslet ud ... luft omkring det hele ... man fanger lynhurtigt det musikalske budskab ... da man hurtigt får et "overblik" pga det ikke er noget fnidder... mere ro og det hele står mere klart... der en artikulation og definition man bare skal høre... pga den heftige opløsning og kontrol
ja når man først har hørt det ...er der ingen vej tilbage .... men det stiller krav til resten af setuppet
man skal ligesom starte lidt forfra igen... da man nu har en helt anden opløsning man skal tune ind efter og det bliver bare bedre endnu ... vil lige banke 500timer i før jeg begynder med kabler osv. det første der skal 100% styr på er på strømsiden
Det her bliver konge godt ....
|
|
|
Herlig læsning... Håber snart selv at få det dac-dyr indenfor
|
|
|
gør det ik' hvis du ikke har råd ...
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:

|
|
|
men der har været Dali Helicon 800 , Aurum Cantus Melody 103 og nu disse siden Mahler formentlig den sidste... inden DIY HT ... det er i hvertfald planen ... jeg synes det er en OK midlertidig HT

|
|
|
hmmm
Sådan var det jo også sidste gang jeg prikkede til dig 
HVordan går det så med det hjemmebyg?, og de sorte KT88 flasker? Er de forsat sprøde? 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:

|
|
|

|
|
|
hmmm
Sådan var det jo også sidste gang jeg prikkede til dig 
HVordan går det så med det hjemmebyg?, og de sorte KT88 flasker? Er de forsat sprøde? 
|
|
|
he 
ja det går ikke så stærkt .....
det går meeeget langsom på DIY HT siden ...
men jeg har fået rodet med noget surround til stuen .. og det bliver brugt meget Panasonic 50" V10,PS3 slim,Denon3808A,Focal 3stk SibXL front, 2stk Sib bag og Cub sub det sku OKEY ..... ..... faktisk rigtig tilfreds kontra investeret krone (30kg incl. alles) planen er der skal en "bass-shaker" (tactile transducer) på sofa'en istedet for en heftig (stor) sub har en Rotel BK960 der kan brokobles til 180w som skal trække den
http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/subwoofere/miniqua ke.aspx
Ja de er rigtig gode de sorte flasker ...
|
Til top |
|
|
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakobsen.
Hvad er grunden til at du er gået af med dine "The Music"? Du var da super begejstret for dem ik? __________________ Mvh
Flemming
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom EMM labs dac'en i hus!
Ikke siden jeg fik installeret mit cinemascope lærred, har mit smil været så bredt  
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grislingen skrev:
Hej Jakobsen.
Hvad er grunden til at du er gået af med dine "The Music"? Du var da super begejstret for dem ik?
|
|
|
Selvbyg er bedre skruet sammen ja, hvorfor sælge musikken?
Men spændende bliver det at følge dit selvbygger projekt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har hen købt denon 3808 så snart bliver hele stereo anlæg solgt,,, da denon er super reciver.. 
den har kun en lille "minus" den er sølv farvet ... ... __________________
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grislingen skrev:
Hej Jakobsen.
Hvad er grunden til at du er gået af med dine "The Music"? Du var da super begejstret for dem ik?
|
|
|
høj høj .... havde slet ikke set der var skrevet i min tråd ...
der var flere grunde ... det er en rigtig rigtig god HT .. ingen tvivl om det .. klart den bedste HT jeg har haft...... meget behagelig og velafbalanceret altid musikalsk .. super 3D .. men hvis den havde opfyldt alle mine krav stod den her jo endnu....
mit DIY projekts mål ...
evnen til at spille med overskud...ekstrem dynamik og impuls ... kontrol selv ved høje lydtryk ... (det er nemmest hvis det er et letdreven system) selvfølgelig skal det stadig være "highend" jeg sætter stor pris på 3D,transparans det vil jeg ikke gå på kompromis med
og det skal være musikalsk og underholdende ...
en stor rød bøf og super Amarone ... ikke liflig hvidvin og lyst kød
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Så kom EMM labs dac'en i hus!
Ikke siden jeg fik installeret mit cinemascope lærred, har mit smil været så bredt  
|
|
|
tillykke med det fine apparat ......
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
nu har hen købt denon 3808 så snart bliver hele stereo anlæg solgt,,, da denon er super reciver.. 
den har kun en lille "minus" den er sølv farvet ... ...
|
|
|
He he ja det ender nok med det .......
nej Denon bliver brugt i stuen .... og den bliver brugt flittigt
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg endeligt fået taget mig sammen ...

troldtektpladerne sidder i "ZigZig" med 5gr. .... 5cm på de 60cm pladerne er brede

når det er færdigt skulle der være styr på loft og gulvet (gulvtæppe) .. så er der væggene tilbage
flere billeder når loftet er færdigt
|
Til top |
|
|