Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
Nu er dynaudio heller ikke just noget særligt og skrive om. Har aldrig hørt en dynaudio der har kunne spille musik....
|
|
|
du har nok hørt dem med Mcintosh ........ 
|
|
|
Aldrig. Har været med alt muligt andet. Sidste dynaudio jeg hørte fra deres Dynaudio Confidence C4 på noget BAT. Gik derfra med hovedpine, som varet i 4-5 dage 
Deres Dynaudio Consequence på noget godt rør lyder ganske ok. Desværre bare ikke ret køn. Men den har en dejlig varm og dynamisk gengivelse med masser nærvær, noget andre dynaudio mangler i stor grad.
|
|
|
jeg hørte den nye "diamant" på Ayre det var bestemt OK
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, smag og behag kan ikke diskuteres 
Det er sjovest at være uenige Ellers er der ikke så meget at snakke om 
HAHAHHAHAHHAHHAHA.........
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
|
|
tjaaa. Bare jeg bliver fri for og høre på grej jeg ikke synes om, så kan I andre høre/synes/gøre hvad I vil  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
|
|
tjaaa. Bare jeg bliver fri for og høre på grej jeg ikke synes om, så kan I andre høre/synes/gøre hvad I vil 
|
|
|
netop .... længere er den ikke ... men vi bytter jo bare mening og erfaringer ... helt enig bliver vi aldrig...... det heller ik formålet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Hej Strokes
om igen ... jeg ved ikke lige hvad du mener ... der mangler vist et par ord |
|
|
hehe jeg prøver lige igen har altid ville høre Emm labs de bliver skam rost rundt omkring ser tit de bruger dem i de forskellige steder i Ces Las Vegas messen ok ok har godt nok ikke lige været der men kan jo det via billeder  er der sket noget med hensyn til tilspilningen af den overlækrer Dac umiddelbart hvordan er dens egenklang lige pt.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strokes skrev:
Jakobsen skrev:
Hej Strokes
om igen ... jeg ved ikke lige hvad du mener ... der mangler vist et par ord
|
|
|
hehe jeg prøver lige igen har altid ville høre Emm labs de bliver skam rost rundt omkring ser tit de bruger dem i de forskellige steder i Ces Las Vegas messen ok ok har godt nok ikke lige været der men kan jo det via billeder er der sket noget med hensyn til tilspilningen af den overlækrer Dac umiddelbart hvordan er dens egenklang lige pt.
|
|
|
der er vel kørt 160-170 timer i nu .... tingene er ved at falde på plads
der er ekstremt hul igennem... meget stabilt lydbilled hvor det hele står mejslet ud ... luft omkring det hele ... man fanger lynhurtigt det musikalske budskab ... da man hurtigt får et "overblik" pga det ikke er noget fnidder... mere ro og det hele står mere klart... der en artikulation og definition man bare skal høre... pga den heftige opløsning og kontrol
ja når man først har hørt det ...er der ingen vej tilbage .... men det stiller krav til resten af setuppet
man skal ligesom starte lidt forfra igen... da man nu har en helt anden opløsning man skal tune ind efter og det bliver bare bedre endnu ... vil lige banke 500timer i før jeg begynder med kabler osv. det første der skal 100% styr på er på strømsiden
Det her bliver konge godt ....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det forresten med de Shuguang Treasure series KT88-Z?
Er de så meget bedre end?

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået RAM 6550'ere (Svetlana fra start 2000) til test.

Har du prøvet 6550'ere i Apollo?
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Hvordan går det forresten med de Shuguang Treasure series KT88-Z?
Er de så meget bedre end?

|
|
|
de går rigtig rigtig godt ... men har ikke prøvet at bytte tilbage til EH EL34 det skal selvfølgelig prøves .. men jeg kan sige uden sammenligning de er bedre en dem og EH KT90
det er lidt svært at udråbe det som det bedste KT88 rør overhovedet da jeg ikke har en stak andre gode at sammenligne med det kræver 12stk hver gang der skal sammenlignes og jeg har ikke fundet et sted endnu hvor de låner ud til lytning ...
af det 6550 jeg har hørt EH,Sovtek,SED ...er jeg mere til KT88 så det skal jeg umiddelbart ikke rode med ...
Faktisk er jeg så tilfreds med de Shuguang KT88-Z at ikke påtænker at prøve andre PT
der er virkelig hul i gennem ... rækker højt og går dybt .. kontrol og dynamik og power ikke noget der stikker af ... meget homogen ... forholdvis neutrale men nok til den varme side men så kun en smule ...
SED KT88 som du selv har prøvet og i øvrigt skulle være noget af det bedste blev fravalgt ... de er lidt slanke i lyden og det gider jeg ikke ..
jeg har snakket med flere(bla.a med Thorhauge)der har prøvet mange KT88-6550 typer(KT77,KT66,EL34,6L6) og der er ikke den store forskel på meldingerne sådan generelt på netop SED KT88 men det er det rør jeg er blevet anbefalet af flest... nu er der heller ikke nogen der har prøvet Shuguang rørene jeg har har hørt om
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59264&P N=1&TPN=1
men det samme rør kan jo lyde forskelligt fra forstærker til forstærker
jeg kan kun give min anbefalig på de Shuguang .. det de bedste rør jeg har prøvet og du skal jo kun have 4 så kom igang med at bestille
kunne være sjovt at høre din mening om dem...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:

|
|
|
det bliver spændende
kan godt se at flere respekterede mærker er født med 6550 rør ... mit kendskab siger ... skift dem til KT88 ... men det er nok ikke så simpelt desværre
men prøv de Shuguang KT88 nu hvor du er igang.....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:

|
|
|
det bliver spændende
kan godt se at flere respekterede mærker er født med 6550 rør ... mit kendskab siger ... skift dem til KT88 ... men det er nok ikke så simpelt desværre
men prøv de Shuguang KT88 nu hvor du er igang.....
|
|
|
Ja, tror at jeg prøver dem på et tidspunkt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
6550 synes jeg er mere fyldigt og naturligt fremfor KT88. Men det nok en smagssag hvilket rør man bruger  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
6550 synes jeg er mere fyldigt og naturligt fremfor KT88. Men det nok en smagssag hvilket rør man bruger  |
|
|
Ja netop ... andre vil kalde det uldent og hyggeligt ... 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
6550 synes jeg er mere fyldigt og naturligt fremfor KT88. Men det nok en smagssag hvilket rør man bruger  |
|
|
|
|
|
Ikke dem jeg har hørt som har været gode. Vil give dig ret i mange 6550 konstruktioner er grødet og extrem varme i det. Og det dur bare ikke. I en ordenlig konstruktion, hvor både KT88 og 6550 kan køre i, synes jeg 6550 har lidt mere naturlig efterklang på bla bækner, træet i kontra basser og slam i trommer, samt mere spyt i sax og bryst på kvindestemmer, hvor derimod KT88 godt kan fremstå en anelse tynde i det og måske lidt kolde. Men igen, rør puha de aldrig til og blive kloge på  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
Ikke dem jeg har hørt som har været gode. Vil give dig ret i mange 6550 konstruktioner er grødet og extrem varme i det. Og det dur bare ikke. I en ordenlig konstruktion, hvor både KT88 og 6550 kan køre i, synes jeg 6550 har lidt mere naturlig efterklang på bla bækner, træet i kontra basser og slam i trommer, samt mere spyt i sax og bryst på kvindestemmer, hvor derimod KT88 godt kan fremstå en anelse tynde i det og måske lidt kolde. Men igen, rør puha de aldrig til og blive kloge på 
|
|
|
exactly ... det er igen et spørgsmål om matchning i tilhørende forstærker/setup
det er igen også er forstærker lyttet ind efter KT88 eller 6550 ...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er converter helt tilspillet og der er blevet "tunet" lidt

der er kommet endnu større opløsning og luft ... krop og naturlighed og dynamik
nuanceringen i stemmer, guitarer osv... ja alt ... har jeg ikke hørt i denne klasse før... feks på en bas hørte man før noget mumlem... nu hører man en tydelig melodi det hele står klokkeklart man kan næsten følge fingrene
man hører ting man ikke hørte før.. de var der men man lagde ikke mærke til dem .. alt fremstår mere tydeligt og for sig selv... men det hele er mere sammenhængende svært at forklare... man skal høre det ... det gør man bliver fanget mere .. underholdt .. mere fodtramp .. lækkert og bedst af alt selvom man har en ekstrem opløsning og hul igennem er det ikke på nogen måde øretrættende , lyst , spids ... Super der er bare mega hug og anslag og man kan spille uhyggeligt højt ...
man har bare lyst til at smække en masse plader på ... og man får bare lyst til at spille højere og højere ... feeeedt noget må den EMM fætter gøre rigtigt
Tuning:

Padis furutech sikringer giver mere dynamik/power og hul igennem (sølv / Rhodium belægning)
Har AHP kobbersikringer jeg også lige skal have prøvet... skulle give mere krop,varme og ro kontra standard glas sikring

Kulfiber fødder er Ø70x35mm ... de er meget hårde og men får ikke lige en indtryk af de må være gode når man står med dem i hånden ... men det er de jeg har ceraballs mellem apparat og kulfiberfødder men skal have prøvet massive metal cones/spikes også
de giver mere krop og anslag og mere ro ... tingene falder bare på plads
der skal lige rodes med strøm og signal kabler også....
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt Jakobsen, herligt at du er tilfreds.
Spændende med sikringer og fødder, hmmm, kan du virkelig høre forskel med de sikringer 
Troede mest at det er noget lir... 
Synes nu stadig at den converter skulle være i alu Ser lidt nusset ud i gammel-mands sort 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Så er Far's julegave kommet 

|
|
|
Hva nu det? Uha-uha, ser kostbart ud 
Er du ved at skrabe sammen til at bygge...?
|
Til top |
|
|