Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 23:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pure Sound L300 pre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

De der EMM Labs har bare en fed lyd

dCS, EMM of Esoteric er mig bekendt de eneste der upsampler et alm cdspor. Kender i til andre?

dCS har jeg hørt og de kan være lidt for analytiske. EMM har mere varme og en mere sjæl, men ikke samme
bygge kvalitet. Esoteric har jeg ikke hørt, men arbejder på det

Men tillykke med den dejlige dac, så mangler du bare et top klasse drev

der er vist et par stykker mere i hvertfald een der "upscalerer" PCM til DSD men kan ikke lige huske det

ikke samme byggekvalitet den forstår jeg ikke ... præciser lige den.... ???er det design er jeg med hvad du
mener ... dCS Puccini er bare topnice i designet

ja den var desværre kun på prøve ... og nej der behøves ikke et topklasse drev

hvis EMM kommer i folden bliver det Logitech Sqeezebox Duet trådløs fra en PC/server

dCS er som du selv skrive top nice i design, men også i byggekvalitet. Tingene passere bare sammen og virker ikke
skrøblige. Det syntes jeg ikke at EMM kan prale af. Nu har jeg kun set/ hørt deres CDSA afspiller og køn er den ikke (men
det er jo en smags sag) og byggekvaliteten følger ikke helt med når vi tænker på prisskiltet. Cdskuffen kan godt virke lidt
for porøs og knapperne virker lidt løse. Det er som om at de kun har tænkt lyd i den maskine. Ikke at den er ved at falde fra
hinanden men mangler lige det sidste. Men skulle ikke afholde mig fra at investere i en, da den lyder som engle sang

Ja, jeg er enig i at EMM's maskiner med drev i ikke er for kønne Der ville jeg også klart foretrække Puccinis design. Til
gengæld så synes jeg egentlig at DAC 2 er ganske attraktiv i sit uprætentiøse design. Dens design lader sig nemt blande
med andre mærkers design.    

hvad siger du til byggekvaliteten på DAC2 ...
er der noget at komme efter du kender den jo noget bedre end jeg

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

anders br skrev:
Jakobsen skrev:

Så er der et par "små" HT i kælderen igen

nogen der ved hvad det er for nogle...

Det der kan jeg godt lide at se Jakobsen!!!

he he ... 

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

dCS, EMM of Esoteric er mig bekendt de eneste der upsampler et alm cdspor. Kender i til andre?

dCS har jeg hørt og de kan være lidt for analytiske. EMM har mere varme og en mere sjæl, men ikke samme

der er vist et par stykker mere i hvertfald een der "upscalerer" PCM til DSD men kan ikke lige huske det

ikke samme byggekvalitet den forstår jeg ikke ... præciser lige den.... ???er det design er jeg med hvad du

ja den var desværre kun på prøve ... og nej der behøves ikke et topklasse
drev

hvis EMM kommer i folden bliver det Logitech Sqeezebox Duet trådløs fra en PC/server

dCS er som du selv skrive top nice i design, men også i byggekvalitet. Tingene passere bare sammen og virker ikke
skrøblige. Det syntes jeg ikke at EMM kan prale af. Nu har jeg kun set/ hørt deres CDSA afspiller og køn er den ikke (men
det er jo en smags sag) og byggekvaliteten følger ikke helt med når vi tænker på prisskiltet. Cdskuffen kan godt virke lidt
for porøs og knapperne virker lidt løse. Det er som om at de kun har tænkt lyd i den maskine. Ikke at den er ved at falde fra
hinanden men mangler lige det sidste. Men skulle ikke afholde mig fra at investere i en, da den lyder som engle sang

Ja, jeg er enig i at EMM's maskiner med drev i ikke er for kønne Der
ville jeg også klart foretrække Puccinis design. Til gengæld så synes jeg egentlig at DAC 2 er ganske attraktiv i sit
uprætentiøse design. Dens design lader sig nemt blande med andre mærkers design.    

hvad siger du til byggekvaliteten på DAC2 ... er der noget at komme efter du kender den jo noget bedre end
jeg

Næh, jeg er helt enig i din betragtning. Jeg synes også den tykke alu-plade gør et solidt indtryk. Og ikke noget med løse
knapper eller noget.

Har du i øvrigt stadic DAC'en på prøve, eller er den røget tilbage igen?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

ja den var desværre kun på prøve ... og nej der behøves ikke et topklasse
drev

Ja, jeg er enig i at EMM's maskiner med drev i ikke er for kønne Der
ville jeg også klart foretrække Puccinis design. Til gengæld så synes jeg egentlig at DAC 2 er ganske attraktiv i sit
uprætentiøse design. Dens design lader sig nemt blande med andre mærkers design.    

hvad siger du til byggekvaliteten på DAC2 ... er der noget at komme efter du kender den jo noget bedre end
jeg

Næh, jeg er helt enig i din betragtning. Jeg synes også den tykke alu-plade gør et solidt indtryk. Og ikke noget med løse
knapper eller noget.

Har du i øvrigt stadic DAC'en på prøve, eller er den røget tilbage igen?

havde den i 14dage lidt før sommerferien ...

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

så er der et par nye rør at lege med

jeg synes de er så flotte at i skulle se dem ... læg mærke til alle de fine detaljer

Lytte indtryk følger senere ....

disse er også på vej ...

i 12AU7

så disse og nedenstående haves til tuberollings-fest

Mullard CV491
GE JG 5814WA
Tesla ECC802S

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

så er der et par nye rør at lege med

jeg synes de er så flotte at i skulle se dem ... læg mærke til alle de fine detaljer

Lytte indtryk følger senere ....

disse er også på vej ...

så disse og nedenstående haves til tuberollings-fest

Mullard CV491
GE JG 5814WA
Tesla ECC802S

Yes  Fede rør, har hørt meget godt om dem. men aldrig fået dem prøvet. Spændende at høre hvad du siger til dem...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Mahler er bare en p***e fed højtaler  Enten elsker man dem, ellers hader man dem...

Har du prøvet og sætte en sub til og spille i modphase sammen med MAhler? Det skulle virke ret seriøst på basfrekvenserne. Skulle gøre bassen mere dynamisk og stram.

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Mahler er bare en p***e fed højtaler  Enten elsker man dem, ellers hader man dem...

Har du prøvet og sætte en sub til og spille i modphase sammen med MAhler? Det skulle virke ret seriøst på basfrekvenserne. Skulle gøre bassen mere dynamisk og stram.

ja 

nej har ikke prøvet .. (men kender 2 der har med DD18)
og har ikke planer om at prøve ... heller ikke hvis det ikke var en midlertidig HT

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:

ja 

nej har ikke prøvet .. (men kender 2 der har med DD18)
og har ikke planer om at prøve ... heller ikke hvis det ikke var en midlertidig HT

Var mere for og prøve en oprydning i mahlers bas.. Behøves ikke være nogen highend sub.

Det helt vildt så stor en forskel det gør. MAhlers mellemtone træder meget mere frem og bassen bliver enormt meget mere stram og veldeffineret. Kommer til og lyde som en helt anden højtaler

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Ja så er disse på vej også

bliver spændende om de lever op til forventningerne

http://www.grantfidelity.com/site/Shuguang_Treasure_KT88-Z

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Ja det gør det  Er prisen så 6 (par) x 300 $ = 1800 $?!?

Jeg sidder og hører på dem her (igen), det er fede rør, så jeg tror godt at du kan glæde dig

Dem jeg kører med er bare fra RAM Labs, og tilpasset specielt til min amp

http://www.goegood.com/producttext.asp?id=110

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Jakobsen skrev:

Jeg sidder og hører på dem her (igen), det er fede rør, så jeg tror godt at du kan glæde dig

hvad hører du på igen ....???

Link virker ikke

du kunne jo også prøve disse hvis det var ...

http://www.pentalabs.com/Product.aspx?dept_id=5020&pf_id =KT88SC%20SHUGUANG%20MP

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:

Link virker ikke

http://www.pentalabs.com/Product.aspx?dept_id=5020&pf_id =KT88SC%20SHUGUANG%20MP

Link virker ikke?!?, hmmm, det gør det her. Hvad så med dette => http://www.goegood.com/bookpic/2007572583929494.jpg

Eller dem som det jo helt præcist er => http://www.tubeaudiostore.com/kt88shuguang.html

De har en helt fantastisk diskant/3D, opløsning/udklingning, men iøvrigt er resten meget fint også

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Selv om man kan stille bias individuelt eller via autobias, er det helt optimale at matche rørene til den pågældende amp, og det kan de jo hos RAM Labs

Til prisen er det svært at slå

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Selv om man kan stille bias individuelt eller via autobias, er det helt optimale at matche rørene til den pågældende amp, og det kan de jo hos RAM Labs

ja det burde være en fordel ...

hvad gør de med de rør der ikke matcher MR ...

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:

Link virker ikke

Link virker ikke?!?, hmmm, det gør det her. Hvad så med dette => http://www.goegood.com/bookpic/2007572583929494.jpg

Eller dem som det jo helt præcist er => http://www.tubeaudiostore.com/kt88shuguang.html

De har en helt fantastisk diskant/3D, opløsning/udklingning, men iøvrigt er resten meget fint også

nej kan stadig ikke se noget ... min internetexplorer siger den ikke kan vise siden .. det er nok noget sikkerhed noget

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 26 August 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Det var dog en mærkværdig løsning. Mahler i sig selv leverer skam dynamisk og stram bas. Desværre er det ikke alle der har oplevet det pga af for lille/dårligt lytterum og en for ringe effektforstærker.

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:

ja det burde være en fordel ...

hvad gør de med de rør der ikke matcher MR ...

De bliver solgt til DIG  hehehe...

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Sendt: 26 August 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

hej jakobsen

tak for en fin snak idag... der var der rar at se at du passe fin på de mahler.....jeg tenkte nok at jeg har seet din set op før da jeg kom ned i kelder  og bingo  der var sku her på trøden

hilsen fra vest jyske

PS: du høre fra mig når jeg er har snaket med damen hjem

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 August 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
kennethjensen skrev:

Det var dog en mærkværdig løsning. Mahler i sig selv leverer skam dynamisk og stram bas. Desværre er det ikke alle der har oplevet det pga af for lille/dårligt lytterum og en for ringe effektforstærker.

mvh

Tjaaa det virker hvis man har problemer med bassen. Og Mahlers bas er lidt fyldig i det. Næsten uanset forstærker. Havde ikke problemer med mine Mahler dog. Men kender flere der har.

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes