Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
De der EMM Labs har bare en fed lyd 
dCS, EMM of Esoteric er mig bekendt de eneste der upsampler et alm cdspor. Kender i til andre?
dCS har jeg hørt og de kan være lidt for analytiske. EMM har mere varme og en mere sjæl, men ikke samme bygge kvalitet. Esoteric har jeg ikke hørt, men arbejder på det 
Men tillykke med den dejlige dac, så mangler du bare et top klasse drev 
|
|
|
der er vist et par stykker mere i hvertfald een der "upscalerer" PCM til DSD men kan ikke lige huske det
ikke samme byggekvalitet den forstår jeg ikke ... præciser lige den.... ???er det design er jeg med hvad du mener ... dCS Puccini er bare topnice i designet
ja den var desværre kun på prøve ... og nej der behøves ikke et topklasse drev
hvis EMM kommer i folden bliver det Logitech Sqeezebox Duet trådløs fra en PC/server
|
|
|
dCS er som du selv skrive top nice i design, men også i byggekvalitet. Tingene passere bare sammen og virker ikke skrøblige. Det syntes jeg ikke at EMM kan prale af. Nu har jeg kun set/ hørt deres CDSA afspiller og køn er den ikke (men det er jo en smags sag) og byggekvaliteten følger ikke helt med når vi tænker på prisskiltet. Cdskuffen kan godt virke lidt for porøs og knapperne virker lidt løse. Det er som om at de kun har tænkt lyd i den maskine. Ikke at den er ved at falde fra hinanden men mangler lige det sidste. Men skulle ikke afholde mig fra at investere i en, da den lyder som engle sang

|
|
|
Ja, jeg er enig i at EMM's maskiner med drev i ikke er for kønne Der ville jeg også klart foretrække Puccinis design. Til gengæld så synes jeg egentlig at DAC 2 er ganske attraktiv i sit uprætentiøse design. Dens design lader sig nemt blande med andre mærkers design. |
|
|
hvad siger du til byggekvaliteten på DAC2 ... er der noget at komme efter du kender den jo noget bedre end jeg
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders br skrev:
Jakobsen skrev:
Så er der et par "små" HT i kælderen igen

nogen der ved hvad det er for nogle...
|
|
|
Det der kan jeg godt lide at se Jakobsen!!!
|
|
|
he he ...
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
dCS, EMM of Esoteric er mig bekendt de eneste der upsampler et alm cdspor. Kender i til andre?
dCS har jeg hørt og de kan være lidt for analytiske. EMM har mere varme og en mere sjæl, men ikke samme
bygge kvalitet. Esoteric har jeg ikke hørt, men arbejder på det 
|
|
|
der er vist et par stykker mere i hvertfald een der "upscalerer" PCM til DSD men kan ikke lige huske det
ikke samme byggekvalitet den forstår jeg ikke ... præciser lige den.... ???er det design er jeg med hvad du
mener ... dCS Puccini er bare topnice i designet
ja den var desværre kun på prøve ... og nej der behøves ikke et topklasse
drev
hvis EMM kommer i folden bliver det Logitech Sqeezebox Duet trådløs fra en PC/server
|
|
|
dCS er som du selv skrive top nice i design, men også i byggekvalitet. Tingene passere bare sammen og virker ikke
skrøblige. Det syntes jeg ikke at EMM kan prale af. Nu har jeg kun set/ hørt deres CDSA afspiller og køn er den ikke (men
det er jo en smags sag) og byggekvaliteten følger ikke helt med når vi tænker på prisskiltet. Cdskuffen kan godt virke lidt
for porøs og knapperne virker lidt løse. Det er som om at de kun har tænkt lyd i den maskine. Ikke at den er ved at falde fra
hinanden men mangler lige det sidste. Men skulle ikke afholde mig fra at investere i en, da den lyder som engle sang

|
|
|
Ja, jeg er enig i at EMM's maskiner med drev i ikke er for kønne Der
ville jeg også klart foretrække Puccinis design. Til gengæld så synes jeg egentlig at DAC 2 er ganske attraktiv i sit
uprætentiøse design. Dens design lader sig nemt blande med andre mærkers design. |
|
|
hvad siger du til byggekvaliteten på DAC2 ... er der noget at komme efter du kender den jo noget bedre end
jeg |
|
|
Næh, jeg er helt enig i din betragtning. Jeg synes også den tykke alu-plade gør et solidt indtryk. Og ikke noget med løse
knapper eller noget.
Har du i øvrigt stadic DAC'en på prøve, eller er den røget tilbage igen?
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
dCS har jeg hørt og de kan være lidt for analytiske. EMM har mere varme og en mere sjæl, men ikke samme bygge kvalitet. Esoteric har jeg ikke hørt, men arbejder på det 
|
|
|
ikke samme byggekvalitet den forstår jeg ikke ... præciser lige den.... ???er det design er jeg med hvad du mener ... dCS Puccini er bare topnice i designet
ja den var desværre kun på prøve ... og nej der behøves ikke et topklasse drev
|
|
|
dCS er som du selv skrive top nice i design, men også i byggekvalitet. Tingene passere bare sammen og virker ikke skrøblige. Det syntes jeg ikke at EMM kan prale af. Nu har jeg kun set/ hørt deres CDSA afspiller og køn er den ikke (men det er jo en smags sag) og byggekvaliteten følger ikke helt med når vi tænker på prisskiltet. Cdskuffen kan godt virke lidt for porøs og knapperne virker lidt løse. Det er som om at de kun har tænkt lyd i den maskine. Ikke at den er ved at falde fra hinanden men mangler lige det sidste. Men skulle ikke afholde mig fra at investere i en, da den lyder som engle sang

|
|
|
Ja, jeg er enig i at EMM's maskiner med drev i ikke er for kønne Der ville jeg også klart foretrække Puccinis design. Til gengæld så synes jeg egentlig at DAC 2 er ganske attraktiv i sit uprætentiøse design. Dens design lader sig nemt blande med andre mærkers design. |
|
|
hvad siger du til byggekvaliteten på DAC2 ... er der noget at komme efter du kender den jo noget bedre end jeg
|
|
|
Næh, jeg er helt enig i din betragtning. Jeg synes også den tykke alu-plade gør et solidt indtryk. Og ikke noget med løse knapper eller noget.
Har du i øvrigt stadic DAC'en på prøve, eller er den røget tilbage igen? |
|
|
havde den i 14dage lidt før sommerferien ...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der et par nye rør at lege med
jeg synes de er så flotte at i skulle se dem ... læg mærke til alle de fine detaljer

Lytte indtryk følger senere ....
disse er også på vej ...

i 12AU7
så disse og nedenstående haves til tuberollings-fest 
Mullard CV491 GE JG 5814WA Tesla ECC802S
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
så er der et par nye rør at lege med
jeg synes de er så flotte at i skulle se dem ... læg mærke til alle de fine detaljer

Lytte indtryk følger senere ....
disse er også på vej ...

så disse og nedenstående haves til tuberollings-fest 
Mullard CV491 GE JG 5814WA Tesla ECC802S
|
|
|
Yes Fede rør, har hørt meget godt om dem. men aldrig fået dem prøvet. Spændende at høre hvad du siger til dem...
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mahler er bare en p***e fed højtaler Enten elsker man dem, ellers hader man dem...
Har du prøvet og sætte en sub til og spille i modphase sammen med MAhler? Det skulle virke ret seriøst på basfrekvenserne. Skulle gøre bassen mere dynamisk og stram. 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Mahler er bare en p***e fed højtaler Enten elsker man dem, ellers hader man dem...
Har du prøvet og sætte en sub til og spille i modphase sammen med MAhler? Det skulle virke ret seriøst på basfrekvenserne. Skulle gøre bassen mere dynamisk og stram. 
|
|
|
ja 
nej har ikke prøvet .. (men kender 2 der har med DD18) og har ikke planer om at prøve ... heller ikke hvis det ikke var en midlertidig HT
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
ja 
nej har ikke prøvet .. (men kender 2 der har med DD18) og har ikke planer om at prøve ... heller ikke hvis det ikke var en midlertidig HT
|
|
|
Var mere for og prøve en oprydning i mahlers bas.. Behøves ikke være nogen highend sub. 
Det helt vildt så stor en forskel det gør. MAhlers mellemtone træder meget mere frem og bassen bliver enormt meget mere stram og veldeffineret. Kommer til og lyde som en helt anden højtaler 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det gør det Er prisen så 6 (par) x 300 $ = 1800 $?!? 
Jeg sidder og hører på dem her (igen), det er fede rør, så jeg tror godt at du kan glæde dig 
Dem jeg kører med er bare fra RAM Labs, og tilpasset specielt til min amp 
http://www.goegood.com/producttext.asp?id=110
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om man kan stille bias individuelt eller via autobias, er det helt optimale at matche rørene til den pågældende amp, og det kan de jo hos RAM Labs 
Til prisen er det svært at slå 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Selv om man kan stille bias individuelt eller via autobias, er det helt optimale at matche rørene til den pågældende amp, og det kan de jo hos RAM Labs 
|
|
|
ja det burde være en fordel ...
hvad gør de med de rør der ikke matcher MR ...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej kan stadig ikke se noget ... min internetexplorer siger den ikke kan vise siden .. det er nok noget sikkerhed noget
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
|
|
Det var dog en mærkværdig løsning. Mahler i sig selv leverer skam dynamisk og stram bas. Desværre er det ikke alle der har oplevet det pga af for lille/dårligt lytterum og en for ringe effektforstærker.
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
|
|
ja det burde være en fordel ...
hvad gør de med de rør der ikke matcher MR ...
|
|
|
De bliver solgt til DIG hehehe...
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jakobsen
tak for en fin snak idag... der var der rar at se at du passe fin på de mahler.....jeg tenkte nok at jeg har seet din set op før da jeg kom ned i kelder og bingo der var sku her på trøden
hilsen fra vest jyske
PS: du høre fra mig når jeg er har snaket med damen hjem
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 August 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
Det var dog en mærkværdig løsning. Mahler i sig selv leverer skam dynamisk og stram bas. Desværre er det ikke alle der har oplevet det pga af for lille/dårligt lytterum og en for ringe effektforstærker.
mvh
|
|
|
Tjaaa det virker hvis man har problemer med bassen. Og Mahlers bas er lidt fyldig i det. Næsten uanset forstærker. Havde ikke problemer med mine Mahler dog. Men kender flere der har.
|
Til top |
|
|