Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ikke den på nogen måde ligner densen. Det er jo bare en ny udgave af deres gamle a1 forstærker - det er der designet kommer fra.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
Jeg syntes ikke den på nogen måde ligner densen. Det er jo bare en ny udgave af deres gamle a1 forstærker - det er der designet kommer fra. |
|
|
Det var nu også bare ment som en (dårlig) joke.
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Rune|WildChild skrev:
Arhh... Der er stadig en smule militær over den, ikke helt så stilrent som Densen Men klart pænere end de andre.. De har lige fået forstærkeren i TC, hvis nogen skulle være interesserede..
I øvrigt kan jeg vil godt gratulere dig med dine L3'ere Ærgeligt du ikke nåede at høre Contour, men what the heck L3 er sgu også en klassehøjtaler..
|
|
|
Hehe, giver dig helt ret. Den MF nærmer sig ikke designet på Densen. 
Jo tak. Jeg var sgu solgt på stedet, da jeg hørte dem. Puha, de slog benene væk under mig. Som Floe sagde - når man først har hørt dem, er det ligesom om alt andet virker kedeligt. 
Nu mangler jeg så bare min forstærker, den lander jo nok først om nogle uger.  |
|
|
Får du forstærker brugt eller er den ny? Og ja L3 var også en eye-opener vil jeg sige, dog er der mange andre standere på markedet som er super lækre(mine egne inklusive  ) Men også Confidence og Contour fra Dynaudio er fede, og mange mange andre.. MEN godt du har fundet noget du kan lide, hvilken farve får du dem i? Sort piano? __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
wildstyle skrev:
Rune|WildChild skrev:
Arhh... Der er stadig en smule militær over den, ikke helt så stilrent som Densen Men klart pænere end de andre.. De har lige fået forstærkeren i TC, hvis nogen skulle være interesserede..
I øvrigt kan jeg vil godt gratulere dig med dine L3'ere Ærgeligt du ikke nåede at høre Contour, men what the heck L3 er sgu også en klassehøjtaler..
|
|
|
Hehe, giver dig helt ret. Den MF nærmer sig ikke designet på Densen. 
Jo tak. Jeg var sgu solgt på stedet, da jeg hørte dem. Puha, de slog benene væk under mig. Som Floe sagde - når man først har hørt dem, er det ligesom om alt andet virker kedeligt. 
Nu mangler jeg så bare min forstærker, den lander jo nok først om nogle uger.  |
|
|
Får du forstærker brugt eller er den ny? Og ja L3 var også en eye-opener vil jeg sige, dog er der mange andre standere på markedet som er super lækre(mine egne inklusive ) Men også Confidence og Contour fra Dynaudio er fede, og mange mange andre.. MEN godt du har fundet noget du kan lide, hvilken farve får du dem i? Sort piano?
|
|
|
Indtil videre er det bare min Flight One der får æren af at trække dem. Men den skal lige tilbage fra Italien først.  Der er helt sikkert mange lækre standere på markedet. Jeg fik desværre aldrig hørt hverken Contour eller C1. Men nu koster C1 jo også temmeligt mange penge.  Men L3 ligger klart i toppen af standerhøjtalere, imo. I hvert fald de bedste højtalere jeg har hørt, so far. De er i sort piano, ja.
|
Til top |
|
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
krenzler skrev:
Tak for det.
Rune|WildChild skrev:
I øvrigt hørte jeg dem også på 18 klasse A watt, og det var da også alt rigeligt i mine øre.. |
|
|
Interessant...
|
|
|
Det var i øvrigt sådan en sag her Musical Fidelity meget interessant og
i mine øjne mere spændende design end deres øvrige 'militær' grej |
|
|
Hej Wildchild
Tillykke med HT'erne.....
Hvad koster sådan en A1'er? TP har den ikke på hjemmesiden endnu......
Hørte du den med den nye matchende cd 1?
vh
Shotty
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
Rune|WildChild skrev:
krenzler skrev:
Tak for det.
Rune|WildChild skrev:
I øvrigt hørte jeg dem også på 18 klasse A watt, og det var da også alt rigeligt i mine øre.. |
|
|
Interessant...
|
|
|
Det var i øvrigt sådan en sag her Musical Fidelity meget interessant og
i mine øjne mere spændende design end deres øvrige 'militær' grej |
|
|
Hej Wildchild
Tillykke med HT'erne.....
Hvad koster sådan en A1'er? TP har den ikke på hjemmesiden endnu......
Hørte du den med den nye matchende cd 1?
vh
Shotty
|
|
|
De havde ikke CD'en endnu, den får de vidst først i næste uge, umiddelbart, mener jeg at han sagde noget ala 13k for forstærkeren, mener ihvertfald det var i det leje, men hæng mig ikke op på noget  Den lød i øvrigt ganske fornuftigt, ikke helt så rytmisk og timet som Rega'et, men det er jo et spørgsmål om smag.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået mig et nyt kamera, så der skulle selvfølgelig tages lidt nye skud af anlægget. Generelt set er jeg ret tilfreds med det, overvejer at sælge min pladespiller da den bliver brugt for lidt, så hvis nogen har interesse sig endelig til  Derudover er jeg godt tilfreds, mine langsigtede planer er at få en Bladelius Thor eller Nad M3 inden for døren, men det er likviditeten slet ikke til for tiden, så det ligger et stykke ude i horisonten  Først et lille oversigtsbillede:  Og et lille billede af Rega'et:  Dernæst et billede af den venstre højtaler:  Og sidst men ikke mindst et billede af TV'et, sådan et har der vidst ikke været efter det kom op at hænge:  Generelt er jeg super tilfreds med lyden, den passer perfekt i rummet og rammer lige den lyd som jeg godt kan lide -dog kan man godt nogen gange ønske sig en smule mere kraft til 140'erne men det er ønsketænkning so far
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste du kunne gøre for din lyd, var at få et smallere møbel, så der kom mere luft til den højre højttaler, + lidt tæppe på gulvet.
Desuden kan jeg kun sige, at hvis du kan lide Regas lyd og engang tænker på NAD M3 (som slet ikke minder om rega) så ville jeg kigge efter Rega Maia3 effektamp. Og meget gerne 2 stk. af dem Det kræver selvfølgelig en Cursa3 preamp, som har 2 stk. pre/out.
Desværre er der laaangt, mellem Rega Maia3 brugt. Men det er en fed "lille" effektamp.
NAD M3 spiller flot, men mangler kontrol og timing i bassen. Jeg havde en NAD M3 hjemme, og testede effektdelen i M3 "mod" min DOXA 140. Pre delen i M3 er rigtig lækker (ikke så upoleret som pre delen i NAD 3020i) men M3 pre delen var detaljeret og dejlig at lytte til. Men effektdelen i M3....... Lidt skuffende. Jeg ville klart vælge Rega amp-sæt, frem for NAD M3 (og det meste andet også)
(men ikke i forhold til DOXA ) __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe tak for kommentaren, ja jeg har også længe kigget efter to styks exon, men de er svære at finde.. NAD M3 har jeg endnu ikke hørt, så det kan godt være at den slet ikke passer til mig, har bare fået at vide at den skulle passe sublimt sammen med Dynaudio..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både prøvet Exon3 og Maia3, og faktisk kunne jeg bedst lide Maia3 i bi-amp konfig. Men Exon3 er også godt. Knastør rock´n´roll amp, med en fantastisk god timing og drive!
Men jeg synes bare, at der var lidt mere "krop" ved Maia3 i bi-amp løsningen og det kan jeg godt lide at have lidt af __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må prøve at se om der dukker noget brugt op, så jeg kan tilsnuske mig et lyt..
Mit setup
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør du og har råd, så kontakt http://www.hordalandhifi.no/ og hør om de kan skaffe dig noget DOXA  Du skal bare regne med, at Norge IKKE er et EU land!! __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det der Doxa for noget, alle snakker om det men jeg har aldrig hørt det, har du selv en tråd med billeder? Eller kan du sende mig nogen på mail? Evt. informere lidt om lyd og hvad det koster
Mit setup
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Hvad er det der Doxa for noget, alle snakker om det men jeg har aldrig hørt det, har du selv en tråd med billeder? Eller kan du sende mig nogen på mail? Evt. informere lidt om lyd og hvad det koster
|
|
|
Har sendt dig en mail
Men jeg glemte at tilføje priser.
De ældre DOXA 70 modeller, kan typisk købes brugt her i landet, for mellem 3000 og 5000,- DOXA 140 (som far her selv har ) kan variere en del i pris og vil koste mellem 6-8000,-
DOXA 140 har aldrig været solgt fra ny i Danmark. Jeg MENER den kostede 16.000,- norske kroner, men ville nok koste en ca. 18000,- danske, da man lige skal proppe noget told og måske også andet hurlumhaj på, når den ryger ind i vores EU land.
De forskellige preamps, koster nok her i danmark mellem 1000 og 2500 kroner, alt efter stand og model.
MEN HOLD DIG FRA "MODEFICERET" UDGAVER!!! __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
madschristensen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig fint ud Rune.
Kan vi ikke få nogle billeder af din lytteplads?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
madschristensen skrev:
Det ser rigtig fint ud Rune.
Kan vi ikke få nogle billeder af din lytteplads?
|
|
|
Jow det kan i godt, men den er til dato ringe, jeg mangler stadig at købe mig en lænestol så jeg kan sidde lige for sofaen vender nemlig mod tv'et.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 13 August 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode billeder - må man spørge hvilket kamera du har fået anskaffet? Derudover skal jeg lige høre om jeg ikke ser rigtigt når jeg nu siger, at dine højttalere står på spikes fra standerne?
Mvh
Krill
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 August 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
Gode billeder - må man spørge hvilket kamera du har fået anskaffet? Derudover skal jeg lige høre om jeg ikke ser rigtigt når jeg nu siger, at dine højttalere står på spikes fra standerne?
Mvh
Krill
|
|
|
Det er helt rigtig set at de står på spikes både mod gulvet og mod højtaleren, det mener Dynaudio sikrer optimal afkobling fra gulvet, og det kan jeg kun give dem ret i  Kameraet er et Nikon D40, det er jeg også super glad for, var ude at lege lidt i lørdags__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 13 August 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
|
Det er helt rigtig set at de står på spikes både mod gulvet og mod højtaleren, det mener Dynaudio sikrer optimal afkobling fra gulvet, og det kan jeg kun give dem ret i Kameraet er et Nikon D40, det er jeg også super glad for, var ude at lege lidt i lørdags
|
|
|
Det kamera er et vildt godt køb, der får man virkelig noget for pengene - rigtig lækkert kamera  Ja, har hørt det med spikes under højtallerne jeg har selv et par standere, hvor det er muligt at gøre, men har ikke gjort det. Fik også at vide, at det var optimalt, men på det tidspunkt var jeg nok lidt for "øm" over mine højttalere til at gøre det, da det jo vil lave mærker i dem.
|
Til top |
|
|