Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg sad tilfældigvis og læste en anmeldelse af Sugden a21 i Stereophile i går. Ikke for at sige noget dårligt om den, men hvis du tænder på Rega's lyd og synes Audia var for laid back, så ville jeg tro at Sugden ville ramme helt ved siden af. De beskriver den som en amp med en meget "sweet" lyd der kan være det rigtige valg til nogle typer musik (vel nok blød-hat-jazz), men de siger også at den i den grad ikke har særligt meget dynamik og er noget blød i diskanten og bassen. Så der ville nok være tale om lidt af en omvæltning - men det kan jo være den fungerer anderledes i dit set-up. Blot en tanke!  
Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Monkeyboy skrev:
Hey, jeg sad tilfældigvis og læste en anmeldelse af Sugden a21 i Stereophile i går. Ikke for at sige noget dårligt om den, men hvis du tænder på Rega's lyd og synes Audia var for laid back, så ville jeg tro at Sugden ville ramme helt ved siden af. De beskriver den som en amp med en meget "sweet" lyd der kan være det rigtige valg til nogle typer musik (vel nok blød-hat-jazz), men de siger også at den i den grad ikke har særligt meget dynamik og er noget blød i diskanten og bassen. Så der ville nok være tale om lidt af en omvæltning - men det kan jo være den fungerer anderledes i dit set-up. Blot en tanke!  

Har godt læst anmeldelsen derinde inden jeg var derinde, og synes slet ikke jeg kan genkende det de skrev.. Nu spillede den så også med nogle meget letdrevne højtalere, og det kan jo gøre en forskel.. Og mine er jo ikke just letdrevne..
Lige nøjagtigt også derfor det skal prøves hjemme

I øvrigt mente ham jeg snakkede med dernede også at sådan en Sugden 21a havde en utrolig lang indspilningstid, før den rigtig kom til sin ret -om det er øregas, kan man jo diskutere til det uendelige, men hvis Stereophile ikke har været "spillet til", så kan det måske forklare noget af sagen?
Anyways, det skal prøves hjemme for at se om det er noget man gider at spilde tid på -ellers så bliver Rega'et her jo bare, det er ikke fordi jeg på nogen måde er utilfreds

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt igen.. Min Rega Apollo er solgt, og Mira3'en venter på samme skæbne.. Samtidig har jeg indkøbt mig en ny forstærker, som dog først anommer om en 3 ugers tid, den er dansk, flot og dejlig stærk til mine Dynaudio'er..

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvilken kilde jeg skal have, går lidt i tanker henad Squeezebox Touch, som jeg foretrækker da jeg kan bruge USB hd, og slipper for en NAS der skal stå og køre. En Mac Mini og en Ipod Touch er også med i overvejelserne. Og sidst men ikke mindst en Sonos løsning.

Men det må jeg lige overveje, eventuelle råd og erfaringer modtages med kyshånd Skal siges at jeg havde tænkt mig at finde en DacMagic som mellemled, mellem forstærker og den streamingløsning jeg vælger.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Det bliver spændende at se om den gudsforladte forstærker du nu har kastet din kærlighed på, kan sparke liv i de crap-højttalere, når nu det aldrig lykkedes for Rega'et.

DacMagic er ganske velopløst og det tror jeg ikke vil være en dum idé til Focus 140. Ikke at de er lukkede, men de fungerer godt med grej der åbent.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
DacMagic er ganske velopløst og det tror jeg ikke vil være en dum idé til Focus 140. Ikke at de er lukkede, men de fungerer godt med grej der åbent.

Han kunne også bare købe en ordentlig DAC...
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
floe skrev:

Jaja Mr. MP3

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:

Jaja Mr. MP3

dabarnar, gæfd!!!

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Så er der sket lidt igen.. Min Rega Apollo er solgt, og Mira3'en venter på samme skæbne.. Samtidig har jeg indkøbt mig en ny forstærker, som dog først anommer om en 3 ugers tid, den er dansk, flot og dejlig stærk til mine Dynaudio'er..

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvilken kilde jeg skal have, går lidt i tanker henad Squeezebox Touch, som jeg foretrækker da jeg kan bruge USB hd, og slipper for en NAS der skal stå og køre. En Mac Mini og en Ipod Touch er også med i overvejelserne. Og sidst men ikke mindst en Sonos løsning.

Men det må jeg lige overveje, eventuelle råd og erfaringer modtages med kyshånd Skal siges at jeg havde tænkt mig at finde en DacMagic som mellemled, mellem forstærker og den streamingløsning jeg vælger.

Ja, jeg vil ikke løfte sløret for hvilken lækker amp du har købt. Det må du sgu selv gøre

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hehe i hygger jer rigtigt hva! Jeg glæder mig ihvertfald til at få den svenske møgkasse hjem i stuen, så må vi håbe at den ikke lugter a alt for meget svensk fjeld og hembrandt

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Hehe i hygger jer rigtigt hva! Jeg glæder mig ihvertfald til at få den svenske møgkasse hjem i stuen, så må vi håbe at den ikke lugter a alt for meget svensk fjeld og hembrandt

Kan du blive enig med dig selv, hva' Rune? Er den dansk eller svensk?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Rune|WildChild skrev:

Han er p***e fuld jo

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Rune|WildChild skrev:

Jeg må jo bøje mig i støvet og indrømme at den er svensk Tilstedeværelsen af en dansk profil inden for hifi i virksomheden, har dog gjort mig så forblændet at jeg er gået så langt som til at kalde virksomheden for dansk!! Men nej, jeg tog fejl

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
wildstyle skrev:
Rune|WildChild skrev:

Jeg må jo bøje mig i støvet og indrømme at den er svensk Tilstedeværelsen af en dansk profil inden for hifi i virksomheden, har dog gjort mig så forblændet at jeg er gået så langt som til at kalde virksomheden for dansk!! Men nej, jeg tog fejl

Svensk snesko. De har aldrig kunne finde ud af at lave hifi

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Så er der piv tomt herhjemme, Mira'en er stort set lige blevet afhentet, til en røverpris, men sådan er det, markedet er ikke sælgers pt.
Der kommer til at være lidt stille ind til d. 21 november hvor jeg får min Primare a30.1, det bliver hårdt, men bruger ventetiden til at prøve at skaffe en CD21 eller en streamingløsning til forstærkeren, er endnu lidt i vildrede..

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Så er der piv tomt herhjemme, Mira'en er stort set lige blevet afhentet, til en røverpris, men sådan er det, markedet er ikke sælgers pt.
Der kommer til at være lidt stille ind til d. 21 november hvor jeg får min Primare a30.1, det bliver hårdt, men bruger ventetiden til at prøve at skaffe en CD21 eller en streamingløsning til forstærkeren, er endnu lidt i vildrede..

Du siger bare til, hvis du skal låne min SONY forstærker, ikke?

Eller nej vent - den får jeg jo snart selv brug for.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Så kan du godt starte nedtællingen

Knisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej Rune,

Rigtig flot setup. Og jeg må indrømme at jeg har fået et crush på sådanne et par Dynaudio Focus 140. Jeg må på forhånd undskylde, men har ikke læst alle 15 sider igennem,  så måske er det allerede blevet stillet - Kunne du komme med en anmeldelse af de HT'ere? - og hvis du kan sammenligne den med noget B&W ville det gøre det endnu nemmere for mig 
Til top Vis Knisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knisse

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Knisse skrev:
Hej Rune,

Rigtig flot setup. Og jeg må indrømme at jeg har fået et crush på sådanne et par Dynaudio Focus 140. Jeg må på forhånd undskylde, men har ikke læst alle 15 sider igennem,  så måske er det allerede blevet stillet - Kunne du komme med en anmeldelse af de HT'ere? - og hvis du kan sammenligne den med noget B&W ville det gøre det endnu nemmere for mig 

Jamen jeg kan godt komme med en lille "anmeldelse", dog skal du have i baghovedet at jeg ikke kan fordrage B&W

Min karakteristik af B&W er lukket, udeltaljeret og kedelig gengivelse, der er mange der synes den er lækker til rock, jeg synes generelt bare at de er kedelige. Især 805s, som vel er en nogenlunde nær konkurrent til disse, er en skuffelse, der mangler detaljer, åbenhed, hurtighed og bund.

Dynaudio Focus 140 er stort set det modsatte, de er meget åbne, kontante og har en imponerende bas jeg endnu ikke har fundet i andre standerhøjtalere uden for Dynaudio serien. De er detaljerede og skaber god 3d.. De er dog ikke så luftige i toppen som Dali's bånddiskanter eller Focal's beryliumer, dette er selv sagt en smagssag.
Mellemtonen er rigtig lækker og den gengiver stemmer rigtig rigtig fint, alt i alt er den ganske neutral, nogen kalder dem kedelige, jeg synes dog at der er masser af spræl i, bare det hele harmonerer i setup'et.

Som du kan se er lyd svært at beskrive og i den grad også subjektivt, men hvis du har lyst er du velkommen forbi til en lytter, hvis du selv har B&W eller kan låne nogen, kan du også sagtens slæbe dem med, så kan du høre dem A/B..

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Så kan du godt starte nedtællingen

Jeg glæder mig bare ubeskriveligt meget, det hele falder bare lige hak i hak nu, cd'en skal jeg hente torsdag, så det kan næsten ikke passe bedre

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Knisse skrev:
Hej Rune,

Tillader mig at svare :) har også et sæt focus 140 og har tidligere haft et sæt b&w 705, her komme en lynhurtig sammenligning. point system 1 dårlig, 5 bedst.

diskant:
focus 140 - 4/5 (god klang karakter)
b&w 705 - 3 (deres diskant rammer ikke helt plet, efter min smag)

mellemtone:
focus 140 - 4 (god krop, punch)
b&w 705 - 4 (mere transparent, slank)

bund:
focus 140 - 4 (god krop, punch)
b&w 705 - 4 (mere transparent, slank og tydelig klang)

homogenitet: begge højttalere er meget homogene, dvs god sammenhæng mellem bund og top. b&w er mere transparent i klangen, og kan virke noget anonym og stiller krav til at lyttematerialet er i orden.

personligt kan jeg bedst lide dynaudioen, den vinder på bedre diskant og mere krop i bund/mellemtone, og den leverer et lydbillede der matcher mine ører :) på trods af at 705'eren virkede top gennemarbejdet og leverer en flot homogen lyd, virkede lyden blot "kedelig", her kommer resten af udstyret ind i billedet, måske rør udstyr kunne give dem lidt charme.

men det er ørene der lytter der bedst kan bedømme ;) 705'eren vinder dog på akustisk integrering, den var super nem at få til at fungere i rummet, ikke så meget bulder bas ;)

ps. dynaudio kan ikke få watt/strøm nok :)
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes