Forfatter |
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg sad tilfældigvis og læste en anmeldelse af Sugden a21 i Stereophile i går. Ikke for at sige noget dårligt om den, men hvis du tænder på Rega's lyd og synes Audia var for laid back, så ville jeg tro at Sugden ville ramme helt ved siden af. De beskriver den som en amp med en meget "sweet" lyd der kan være det rigtige valg til nogle typer musik (vel nok blød-hat-jazz), men de siger også at den i den grad ikke har særligt meget dynamik og er noget blød i diskanten og bassen. Så der ville nok være tale om lidt af en omvæltning - men det kan jo være den fungerer anderledes i dit set-up. Blot en tanke!
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
Hey, jeg sad tilfældigvis og læste en anmeldelse af Sugden a21 i Stereophile i går. Ikke for at sige noget dårligt om den, men hvis du tænder på Rega's lyd og synes Audia var for laid back, så ville jeg tro at Sugden ville ramme helt ved siden af. De beskriver den som en amp med en meget "sweet" lyd der kan være det rigtige valg til nogle typer musik (vel nok blød-hat-jazz), men de siger også at den i den grad ikke har særligt meget dynamik og er noget blød i diskanten og bassen. Så der ville nok være tale om lidt af en omvæltning - men det kan jo være den fungerer anderledes i dit set-up. Blot en tanke! |
|
|
Har godt læst anmeldelsen derinde inden jeg var derinde, og synes slet ikke jeg kan genkende det de skrev.. Nu spillede den så også med nogle meget letdrevne højtalere, og det kan jo gøre en forskel.. Og mine er jo ikke just letdrevne.. Lige nøjagtigt også derfor det skal prøves hjemme  I øvrigt mente ham jeg snakkede med dernede også at sådan en Sugden 21a havde en utrolig lang indspilningstid, før den rigtig kom til sin ret -om det er øregas, kan man jo diskutere til det uendelige, men hvis Stereophile ikke har været "spillet til", så kan det måske forklare noget af sagen? Anyways, det skal prøves hjemme for at se om det er noget man gider at spilde tid på -ellers så bliver Rega'et her jo bare, det er ikke fordi jeg på nogen måde er utilfreds  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt igen.. Min Rega Apollo er solgt, og Mira3'en venter på samme skæbne.. Samtidig har jeg indkøbt mig en ny forstærker, som dog først anommer om en 3 ugers tid, den er dansk, flot og dejlig stærk til mine Dynaudio'er.. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvilken kilde jeg skal have, går lidt i tanker henad Squeezebox Touch, som jeg foretrækker da jeg kan bruge USB hd, og slipper for en NAS der skal stå og køre. En Mac Mini og en Ipod Touch er også med i overvejelserne. Og sidst men ikke mindst en Sonos løsning. Men det må jeg lige overveje, eventuelle råd og erfaringer modtages med kyshånd  Skal siges at jeg havde tænkt mig at finde en DacMagic som mellemled, mellem forstærker og den streamingløsning jeg vælger.
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver spændende at se om den gudsforladte forstærker du nu har kastet din kærlighed på, kan sparke liv i de crap-højttalere, når nu det aldrig lykkedes for Rega'et. DacMagic er ganske velopløst og det tror jeg ikke vil være en dum idé til Focus 140. Ikke at de er lukkede, men de fungerer godt med grej der åbent.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
DacMagic er ganske velopløst og det tror jeg ikke vil være en dum idé til Focus 140. Ikke at de er lukkede, men de fungerer godt med grej der åbent.
|
|
|
Han kunne også bare købe en ordentlig DAC...
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:
DacMagic er ganske velopløst og det tror jeg ikke vil være en dum idé til Focus 140. Ikke at de er lukkede, men de fungerer godt med grej der åbent.
|
|
|
Han kunne også bare købe en ordentlig DAC... 
|
|
|
Jaja Mr. MP3 
|
|
|
dabarnar, gæfd!!!
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Så er der sket lidt igen.. Min Rega Apollo er solgt, og Mira3'en venter på samme skæbne.. Samtidig har jeg indkøbt mig en ny forstærker, som dog først anommer om en 3 ugers tid, den er dansk, flot og dejlig stærk til mine Dynaudio'er..
Nu mangler jeg bare at finde ud af hvilken kilde jeg skal have, går lidt i tanker henad Squeezebox Touch, som jeg foretrækker da jeg kan bruge USB hd, og slipper for en NAS der skal stå og køre. En Mac Mini og en Ipod Touch er også med i overvejelserne. Og sidst men ikke mindst en Sonos løsning.
Men det må jeg lige overveje, eventuelle råd og erfaringer modtages med kyshånd Skal siges at jeg havde tænkt mig at finde en DacMagic som mellemled, mellem forstærker og den streamingløsning jeg vælger.
|
|
|
Ja, jeg vil ikke løfte sløret for hvilken lækker amp du har købt. Det må du sgu selv gøre __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe i hygger jer rigtigt hva! Jeg glæder mig ihvertfald til at få den svenske møgkasse hjem i stuen, så må vi håbe at den ikke lugter a alt for meget svensk fjeld og hembrandt
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Hehe i hygger jer rigtigt hva! Jeg glæder mig ihvertfald til at få den svenske møgkasse hjem i stuen, så må vi håbe at den ikke lugter a alt for meget svensk fjeld og hembrandt
|
|
|
Kan du blive enig med dig selv, hva' Rune? Er den dansk eller svensk?
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Kan du blive enig med dig selv, hva' Rune? Er den dansk eller svensk? 
|
|
|
Jeg må jo bøje mig i støvet og indrømme at den er svensk  Tilstedeværelsen af en dansk profil inden for hifi i virksomheden, har dog gjort mig så forblændet at jeg er gået så langt som til at kalde virksomheden for dansk!! Men nej, jeg tog fejl  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der piv tomt herhjemme, Mira'en er stort set lige blevet afhentet, til en røverpris, men sådan er det, markedet er ikke sælgers pt.  Der kommer til at være lidt stille ind til d. 21 november hvor jeg får min Primare a30.1, det bliver hårdt, men bruger ventetiden til at prøve at skaffe en CD21 eller en streamingløsning til forstærkeren, er endnu lidt i vildrede..
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan du godt starte nedtællingen 
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Knisse Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune, Rigtig flot setup. Og jeg må indrømme at jeg har fået et crush på sådanne et par Dynaudio Focus 140. Jeg må på forhånd undskylde, men har ikke læst alle 15 sider igennem, så måske er det allerede blevet stillet - Kunne du komme med en anmeldelse af de HT'ere? - og hvis du kan sammenligne den med noget B&W ville det gøre det endnu nemmere for mig
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 November 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knisse skrev:
Hej Rune,
Rigtig flot setup. Og jeg må indrømme at jeg har fået et crush på sådanne et par Dynaudio Focus 140. Jeg må på forhånd undskylde, men har ikke læst alle 15 sider igennem, så måske er det allerede blevet stillet - Kunne du komme med en anmeldelse af de HT'ere? - og hvis du kan sammenligne den med noget B&W ville det gøre det endnu nemmere for mig
|
|
|
Jamen jeg kan godt komme med en lille "anmeldelse", dog skal du have i baghovedet at jeg ikke kan fordrage B&W  Min karakteristik af B&W er lukket, udeltaljeret og kedelig gengivelse, der er mange der synes den er lækker til rock, jeg synes generelt bare at de er kedelige. Især 805s, som vel er en nogenlunde nær konkurrent til disse, er en skuffelse, der mangler detaljer, åbenhed, hurtighed og bund. Dynaudio Focus 140 er stort set det modsatte, de er meget åbne, kontante og har en imponerende bas jeg endnu ikke har fundet i andre standerhøjtalere uden for Dynaudio serien. De er detaljerede og skaber god 3d.. De er dog ikke så luftige i toppen som Dali's bånddiskanter eller Focal's beryliumer, dette er selv sagt en smagssag. Mellemtonen er rigtig lækker og den gengiver stemmer rigtig rigtig fint, alt i alt er den ganske neutral, nogen kalder dem kedelige, jeg synes dog at der er masser af spræl i, bare det hele harmonerer i setup'et. Som du kan se er lyd svært at beskrive og i den grad også subjektivt, men hvis du har lyst er du velkommen forbi til en lytter, hvis du selv har B&W eller kan låne nogen, kan du også sagtens slæbe dem med, så kan du høre dem A/B.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 November 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Så kan du godt starte nedtællingen 
|
|
|
Jeg glæder mig bare ubeskriveligt meget, det hele falder bare lige hak i hak nu, cd'en skal jeg hente torsdag, så det kan næsten ikke passe bedre  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knisse skrev:
Hej Rune,
Rigtig flot setup. Og jeg må indrømme at jeg har fået et crush på sådanne et par Dynaudio Focus 140. Jeg må på forhånd undskylde, men har ikke læst alle 15 sider igennem, så måske er det allerede blevet stillet - Kunne du komme med en anmeldelse af de HT'ere? - og hvis du kan sammenligne den med noget B&W ville det gøre det endnu nemmere for mig
|
|
|
Tillader mig at svare :) har også et sæt focus 140 og har tidligere haft et sæt b&w 705, her komme en lynhurtig sammenligning. point system 1 dårlig, 5 bedst. diskant: focus 140 - 4/5 (god klang karakter) b&w 705 - 3 (deres diskant rammer ikke helt plet, efter min smag) mellemtone: focus 140 - 4 (god krop, punch)
b&w 705 - 4 (mere transparent, slank) bund: focus 140 - 4 (god krop, punch)
b&w 705 - 4 (mere transparent, slank og tydelig klang) homogenitet: begge højttalere er meget homogene, dvs god sammenhæng mellem bund og top. b&w er mere transparent i klangen, og kan virke noget anonym og stiller krav til at lyttematerialet er i orden. personligt kan jeg bedst lide dynaudioen, den vinder på bedre diskant og mere krop i bund/mellemtone, og den leverer et lydbillede der matcher mine ører :) på trods af at 705'eren virkede top gennemarbejdet og leverer en flot homogen lyd, virkede lyden blot "kedelig", her kommer resten af udstyret ind i billedet, måske rør udstyr kunne give dem lidt charme. men det er ørene der lytter der bedst kan bedømme ;) 705'eren vinder dog på akustisk integrering, den var super nem at få til at fungere i rummet, ikke så meget bulder bas ;) ps. dynaudio kan ikke få watt/strøm nok :)
|
Til top |
|
|