Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god løsning som jeg tit har overvejet, men aldrig har fået udført. Hvor finder du de fleece packs, og er der god plads til covers/booklets? Sidder cover og cd egentlig i samme lomme, eller er der en separat lomme til dem?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
En god løsning som jeg tit har overvejet, men aldrig har fået udført. Hvor finder du de fleece packs, og er der god plads til covers/booklets? Sidder cover og cd egentlig i samme lomme, eller er der en separat lomme til dem?
|
|
|
Jeg gik ind på producentes hjemmeside, der er et link til den danske sælger, af dem http://torbenskott.dk/fleecepack.htmSå skrev jeg til ham og spurgte om et par prøver, så jeg kunne vurdere om det var noget for mig, det fik jeg så tilsendt.. Det fungerer på den måde at der er 3 rum, et til den foreste booklet, så er der et foret rum til cd'en og så et rum til den bagerste booklet.. Du kan sagtens have en dobelt cd i en fleecepack, så sætter du bare den første cd bag front bookleten, der er også foret.. Så det er simpelt og fungerer godt.. Har prøvet at tage nogle billeder for at illustrere hvordan det ser ud:    __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så har jeg fået skiftet alle covers ud på mine cd'er.. Så hvis der er nogen der er interesserede i covers, evt. til at skifte nogen af de ødelagte ud derhjemme, så kontakt mig på PM, så kan I komme og afhente dem  Helt gratis!!
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ret smart ud rune. bliver de så gemt i en skuffe?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Det ser ret smart ud rune. bliver de så gemt i en skuffe?
|
|
|
Jeps, du kan se på den forrige side, hvordan de står i skuffen, jeg har så fundet ud af at én skuffe ikke er nok, så skal ud og have købt en skuffe mere til de sidste 80 CD'ere.. Det funker rigtig godt, og er nemt og overskueligt.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der det uheldige at min Apollo begyndte at té sig mærkeligt.. Den begyndte i torsdags på at fryse displayet og ikke tage imod input på knapperne eller fjernbetjeningen, men musikken spillede fint videre  Samtidig har den nogen gange problemer med at tænde, hvor den simpelthen bare skriver Rega Apollo i displayet.. I morges inden jeg skulle til eksamen skete førstnævnte problem så igen, og jeg besluttede mig for at finde kvitteringen frem, kiggede på datoen og der stod 15-06-2007, hvor heldig har man lov at være  Så ind til KT Radio og aflevere den.. Og fik så lov til at låne den mest ramponerede HD970 MKII'er jeg nogensinde har set med hjem, mange tak til KT Radio.. Jeg havde nu selv tænkt mig at låne en Apollo eller en Saturn hvis det skulle være lidt fint -men er chefen ikke på arbejde, så kan der åbenbart ikke tages så store og vigtige beslutninger, så må nøjes med den Harman Kardon.. Det er jo lidt af et gensyn, dog ikke et af de bedre, Apolloen er bare længder bedre end den Harman..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor heldig har man lov til at være   __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Hvor heldig har man lov til at være  |
|
|
Ja det er vidst det, der kaldes held i uheld  Nu håber jeg bare det kan fikses, og at de kan obsevere det, det er jo det der er irriterende ved periodiske fejl, de er der aldrig når værkstedet skal kigge på tingene  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Rune|WildChild skrev:
thuekay skrev:
Hvor heldig har man lov til at være  |
|
|
Ja det er vidst det, der kaldes held i uheld Nu
håber jeg bare det kan fikses, og at de kan obsevere det, det er jo det der er irriterende ved periodiske fejl, de er der aldrig
når værkstedet skal kigge på tingene |
|
|
Det er et meget kendt problem for Regas CD afspillere, og jeg har oplevet det under Anders Fournais' test af setups til 50 k, og
hos en anden bekendt. Dvs. hos 2 ud af 3 jeg kender der har haft Rega CD afspillere. Heldigvis er det vist noget importøren
også kender meget til, og derfor gerne reparerer.  |
|
|
Det er jeg glad for at høre, håber jeg får en frisk og lækker Apollo tilbage så.. Den Harman Kardon, er sgu ikke lige min kop the længere, der mangler meget perspektiv, og personerne står ikke lige så klart i lydbilledet som med Apolloen  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nyt  Efter den lidt tvivlsomme service, eller mangel på samme, hos KT Radio kontaktede jeg selv Bent fra Medlyd, fordi jeg synes at den fejlbeskrivelse de havde lavet var uduelig.. Bent var meget glad for min henvendelse, og sendte straks en ny Apollo til KT Radio, som jeg kunne hente torsdag, det havde jeg så ikke lige tid til, men har lige været inde og hente den.. Så her 6 dage efter står jeg med en dejlig ny Rega Apollo, som spiller fortrineligt, uden nøkker    Det er sgu bare service der batter!!
Mit setup
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige, vil det sige du efter 2 år bare fik en ny afspiller??? __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Det må jeg sige, vil det sige du efter 2 år bare fik en ny afspiller??? |
|
|
Jeps, no problemo  Den anden er blevet sendt til Rega UK, hvor de vil tage sig kærligt af den og finde ud af hvorfor fejlen opstår, så kan de desekrere den til nytte i stedet  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Så skete der det uheldige at min Apollo begyndte at té sig mærkeligt.. Den begyndte i torsdags på at fryse displayet og ikke tage imod input på knapperne eller fjernbetjeningen, men musikken spillede fint videre Samtidig har den nogen gange problemer med at tænde, hvor den simpelthen bare skriver Rega Apollo i displayet..
|
|
|
Jeg har sommetider oplevet det samme, men har bare lavet det der minder om en 'Windows restart'. Skulle det være løst med den nye afspiller?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Rune|WildChild skrev:
Så skete der det uheldige at min Apollo begyndte at té sig mærkeligt.. Den begyndte i torsdags på at fryse displayet og ikke tage imod input på knapperne eller fjernbetjeningen, men musikken spillede fint videre Samtidig har den nogen gange problemer med at tænde, hvor den simpelthen bare skriver Rega Apollo i displayet..
|
|
|
Jeg har sommetider oplevet det samme, men har bare lavet det der minder om en 'Windows restart'. Skulle det være løst med den nye afspiller?
|
|
|
Det er en fejl og ikke feature  Så ja den nye har det ikke, og der er ikke nogen hverken Saturn eller Apollo'er der bør have den fejl.. Jeg har det ihvertfald sådan at, alt hvad der minder om fejl bliver indleveret, gider ikke at stå med et produkt der pludselig er færdigt fordi jeg ikke fik sendt det ind, det ville jeg sgu ærgre mig over.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Det er en fejl og ikke feature Så ja den nye har det ikke, og der er ikke nogen hverken Saturn eller Apollo'er der bør have den fejl.. Jeg har det ihvertfald sådan at, alt hvad der minder om fejl bliver indleveret, gider ikke at stå med et produkt der pludselig er færdigt fordi jeg ikke fik sendt det ind, det ville jeg sgu ærgre mig over..
|
|
|
Nu var 'Windows restart' ikke ment som en god ting  Kunne godt være at jeg skulle høre Bent om vi kan finde en løsning (min er dog købt brugt og har nogle år på bagen).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Rune|WildChild skrev:
Det er en fejl og ikke feature Så ja den nye har det ikke, og der er ikke nogen hverken Saturn eller Apollo'er der bør have den fejl.. Jeg har det ihvertfald sådan at, alt hvad der minder om fejl bliver indleveret, gider ikke at stå med et produkt der pludselig er færdigt fordi jeg ikke fik sendt det ind, det ville jeg sgu ærgre mig over..
|
|
|
Nu var 'Windows restart' ikke ment som en god ting  Kunne godt være at jeg skulle høre Bent om vi kan finde en løsning (min er dog købt brugt og har nogle år på bagen).
|
|
|
Nej havde godt gættet den med Windows restarten  Studerer trods alt IT og Økonomi, så jeg kan godt følge dig  Og sidder da også selv på en MacBook med en dejlig 24" på.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for en god lytter her i eftermiddags - jeg kender jo dine htt, og var især imponeret af basgengivelsen fra dit Rega grej. Du får lige "playlisten": Steven Wilson: Insurgentes Porcupine Tree: Stupid Dream Ralph Towner & Gary Peacock: A Closer View Du er self. velkommen til et lyt af Dyn. & OVC på Nørrebro - vi er vant til demonstrationer herude
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonnegativ skrev:
Tak for en god lytter her i eftermiddags - jeg kender jo dine htt, og var især imponeret af basgengivelsen fra dit Rega grej. Du får lige "playlisten":
Steven Wilson: Insurgentes Porcupine Tree: Stupid Dream Ralph Towner & Gary Peacock: A Closer View
Du er self. velkommen til et lyt af Dyn. & OVC på Nørrebro - vi er vant til demonstrationer herude 
|
|
|
Jamen selv tak, det var hyggeligt ja.. Og det er da helt sikkert at jeg lige kigger forbi inden for den nærmeste fremtid.. Og så en gang mere når du får dine OVC blokke    Jeg så i øvrigt at alle cd'erne kan købes på CDWOW, godt nok er de lidt pebrede i prisen, men de kan da købes der.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været inde og lytte på lidt nyt, havde lige nogle ledige timer, og har altid godt kunne tænke mig at høre Sugden 21a, så tog et smut ind på HC Ørstedsvej og besøgte Audio Consult.. Lyttede på den med nogle snell'er på, godt nok nogle grimme kasser, men det spillede fint.. Det er selvfølgelig svært at vide hvilke komponenter der giver hvilken lyd, når man ikke kender noget af grejet, men umiddelbart lød det jeg hørte rigtig fornuftigt, der var en meget luftig lyd, med et meget stort perspektiv, det virkede umiddelbart som om at højden i lydbilledet var en del større end med Rega'et og så var det hele lidt mere frit på en måde.. Dog var der en grim ræsonans i basområdet, men det tilskriver jeg helt klart rummet.. Alt i alt er der ingen tvivl om at når jeg engang ryger af den forfærdelige SU, så skal Sugden i hvert fald også prøvelyttes herhjemme, det jeg hørte lød helt sikkert af mere  Så må vi se om det er noget der er interessant når det kommer inden for dørene også..
Mit setup
|
Til top |
|
|