Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 17:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2009 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Så er der update.. Hehe.. Efter en tur til kolding med tog for at hente Audia Fligt Two'en, kom jeg hjem med den, og glædede mig til at sætte den til, jeg pillede Mira'en ned og fik bakset det kæmpe skrummel på plads i reolen, som dog skulle rykkes yderligere 5 cm ud fra væggen(den er godt nok dyb)..
På med nogle CD'er og så lytte, hmmmmmmm, var min første tanke, hmmmmm, var min anden tanke og "er det her godt?" var nok min tredje
Audia Flight har sindssygt godt greb om Dynaudio'erne, især bassen går dybere end Mira'en som ruller lidt af, men det var også det eneste jeg brød mig om.. Med Rega'en føles det som om at sangeren står lige midt på mit stuegulv og skråler til mig, med Audia'en føles det som om at jeg står midt i publikum, hvilket også er helt tilforladeligt, jeg kan bare godt lide intimkoncert i stuen
Derudover er det som om den er lidt for "langsom", hvis en forstærker kan være det, hvor Rega'en er oppe på beatet og nærmest "forcerer" (på den gode måde), er Audia'en lidt mere laidback og rolig.. Derudover er det som om Audia'en har meget svært ved at forholde sig til elektronisk musik, hvilket vil sige at Trentemøller er ret kedeligt at lytte til, det er som om der mangler detaljer og knald i diskanten..
Det er sgu svært at beskrive, men jeg faldt ikke hen til Audia'en desværre, den havde de kræfter jeg ledte efter, men ikke det engagement og temperament jeg søgte.. Jeg leder nok efter noget nær en Ferrari 599GTB, men fik i stedet en Mercedes Benz S-klasse AMG, begge lækre biler, bare på hver sin måde

Så igår besluttede jeg mig efter 24 timer, at der ikke var nogen grund til at beholde den, satte Audia'en til salg og afleverede den igår aftes til en mand på Nørrebro, som jeg håber bliver rigtig glad for den.. Nu er jeg ihvertfald blevet virkelig glad for mit Rega Og den koster sgu kun 6k fra ny Så må jeg leve med at der ikke er kælder dyb bas, hvornår kommer Rega med en kæmpe forstærker Kan være jeg skal have lyttet på Elicit'en sammen med Apollo..

Anyways god weekend -og så husk dyrere er ikke bedre! Det har jeg lært for 300 kr i denne uge

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 April 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Fedt med info omkring Audia Flight & Dyn. Focus 140 - jeg har selv samme htt. og er altid på jagt efter info omkring det perfekte forstærker match.

De har jo ry for at være åbne op med masser af kvalitetsWatt - og omvendt har jeg hørt begrejstrede meldinger om folk der driver dem med begrænsede rør-Watt...(?)

Jeg har præsenteret Allan fra ABaudio for Stereophiles målinger http://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio/ind ex3.html og på baggrund af disse konstruerer han et sæt OVC monoblokke m. EL34 på ca. 40-45 Watt..

Du er velkommen til et lyt på Nørrebro når de er færdige (lovet færdige senest i Maj).  

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Rune har du set at omega har en Elicit til salg til 10 kg? 

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

nonnegativ skrev:

Fedt med info omkring Audia Flight & Dyn. Focus 140 - jeg har selv samme htt. og er altid p� jagt efter info omkring det perfekte forst�rker match.

De har jo ry for at v�re �bne op med masser af kvalitetsWatt - og omvendt har jeg h�rt begrejstrede meldinger om folk der driver dem med begr�nsede r�r-Watt...(?)

Jeg har pr�senteret Allan fra ABaudio for Stereophiles m�linger http://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio/ind ex3.html og p� baggrund af disse konstruerer han et s�t OVC monoblokke m. EL34 p� ca. 40-45 Watt..

Du er velkommen til et lyt p� N�rrebro n�r de er f�rdige (lovet f�rdige senest i Maj).  

Det tilbud vil jeg meget gerne sige ja til, du må sende mig en PM når tiden nærmer sig..

--> Søren N, jow har set det, men mit budget er sgu ikke til de 10 kilo,

I øvrigt kom jeg lige i tanke om en kæmpe forskel jeg glemte at skrive, nemlig den måde stemmer fremtræder på, på Mira'en virker de meget klare, sprøde og nærværende, hvor på Audia'en virker stemmen lidt mere distanceret, hænger nok sammen med det andet jeg skriver om at Rega er meget up-front og Audia skaber et dybere billede, som om at man står midt i publikum..
Især Johnny Cash og Janis Ian udpensler denne forskel..

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 17 April 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Det er en besparelse på 33%!
10k er bare lige et greb i lommen, kom nu
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:

Hehe, det går bare ud over ferien Det går sgu ikke..

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 17 April 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Anda8000 skrev:

Hehe, det går bare ud over ferien Det går sgu ikke..

Hvor længe varer ferien og hvor længe varer en Elicit?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Ellers skulle du prøve at sætte en Rega Maia sammen med Miraen og så køre Bi-amping.
Det har jeg hørt på B&W 804s og det lød p***e godt!
Der er virkelig power i det system. 

Men som de andre siger...så ville jeg nok også gå efter en Elicit.
Der er bare ingen tvivl om at Rega er helt fantastisk.
Dejligt at få det bekræftet i din lille test.

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Ellers skulle du prøve at sætte en Rega Maia sammen med Miraen og så køre Bi-amping.
Det har jeg hørt på B&W 804s og det lød p***e godt!
Der er virkelig power i det system. 

Men som de andre siger...så ville jeg nok også gå efter en Elicit.
Der er bare ingen tvivl om at Rega er helt fantastisk.
Dejligt at få det bekræftet i din lille test.

Jeg ville meget gerne gøre den investering, men Dynaudio har den filosofi at der ikke er brug for mere end en tilslutning, noget med deres delefilter halløj.. Så har ikke mulighed for at tilslutte mere end en forstærker..

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 April 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Så er der update.. Hehe.. Efter en tur til kolding med tog for at hente Audia Fligt Two'en, kom jeg hjem med den, og glædede mig til at sætte den til, jeg pillede Mira'en ned og fik bakset det kæmpe skrummel på plads i reolen, som dog skulle rykkes yderligere 5 cm ud fra væggen(den er godt nok dyb)..
På med nogle CD'er og så lytte, hmmmmmmm, var min første tanke, hmmmmm, var min anden tanke og "er det her godt?" var nok min tredje
Audia Flight har sindssygt godt greb om Dynaudio'erne, især bassen går dybere end Mira'en som ruller lidt af, men det var også det eneste jeg brød mig om.. Med Rega'en føles det som om at sangeren står lige midt på mit stuegulv og skråler til mig, med Audia'en føles det som om at jeg står midt i publikum, hvilket også er helt tilforladeligt, jeg kan bare godt lide intimkoncert i stuen
Derudover er det som om den er lidt for "langsom", hvis en forstærker kan være det, hvor Rega'en er oppe på beatet og nærmest "forcerer" (på den gode måde), er Audia'en lidt mere laidback og rolig.. Derudover er det som om Audia'en har meget svært ved at forholde sig til elektronisk musik, hvilket vil sige at Trentemøller er ret kedeligt at lytte til, det er som om der mangler detaljer og knald i diskanten..
Det er sgu svært at beskrive, men jeg faldt ikke hen til Audia'en desværre, den havde de kræfter jeg ledte efter, men ikke det engagement og temperament jeg søgte.. Jeg leder nok efter noget nær en Ferrari 599GTB, men fik i stedet en Mercedes Benz S-klasse AMG, begge lækre biler, bare på hver sin måde

Så igår besluttede jeg mig efter 24 timer, at der ikke var nogen grund til at beholde den, satte Audia'en til salg og afleverede den igår aftes til en mand på Nørrebro, som jeg håber bliver rigtig glad for den.. Nu er jeg ihvertfald blevet virkelig glad for mit Rega Og den koster sgu kun 6k fra ny Så må jeg leve med at der ikke er kælder dyb bas, hvornår kommer Rega med en kæmpe forstærker Kan være jeg skal have lyttet på Elicit'en sammen med Apollo..

Anyways god weekend -og så husk dyrere er ikke bedre! Det har jeg lært for 300 kr i denne uge

Som jeg skrev tidligere, så er du nødt til at prøve den Elicit igen....

Den har alt det du mangler i ovenstående!!!! (der er en "billig" i "tilbudsavisen" i øjeblikket)

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

Rune|WildChild skrev:

Som jeg skrev tidligere, så er du nødt til at prøve den Elicit igen....

Den har alt det du mangler i ovenstående!!!! (der er en "billig" i "tilbudsavisen" i øjeblikket)

Havde jeg haft de 6,5k som det kræver at skfite til en Elicit, havde jeg gjort det, desværre har jeg max 3k at gøre med.. Så dem gemmer jeg og så må det blive Elicit eller Bladelius Thor på et snere tidspunkt.. Og så må jeg jo lige huske på at det spiller GANSKE fortrineligt det jeg har, er kun blevet gladere for det, efter at have haft Audia'en hjemme forbi

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Har du ikke noget du kan sælge
Så du lige kan få råd til en elicit....

Er du hifi-kræsen?

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Har du ikke noget du kan sælge
Så du lige kan få råd til en elicit....

Hehe, desværre ikke, ikke noget jeg vil af med ihvertfald

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Åh det er også så svært, man vil gerne have mere, bedre, større, dyrere....
Så når du får købt dig en bladelius thor, så skal du til at opgradere på højtaler siden og så videre ....
Jeg syntes at det spillede virkeligt fedt dit anlæg, helt perfekt til dit rum.
Behold da det.
Så kan det være, at om 1/2 år at der er råd til det du virkelig gerne vil have.

Er du hifi-kræsen?

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej Rune, du må snart komme og besøge mig. Jeg snakkede med Jacob om at lave en dag i næste uge:)

Er du hifi-kræsen?

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Hej Rune, du må snart komme og besøge mig. Jeg snakkede med Jacob om at lave en dag i næste uge:)

Jamen det tilbud vil jeg gerne tage imod, umiddelbart er min kalender rimelig åben, onsdag, fredag og søndag, er det ihvertfald intet problem

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Så er der sket en lille update.. Jeg har igennem længere tid gået og brudt hovedet med, hvordan jeg fik plads til alle mine CD'er.. Jeg har haft fat i en snedker, kigget alle møbelbutikker igenne, men uden at jeg har kunnet finde en løsning der passede min behov..

Men nu er løsningen kommet Har investeret i FleecePacks, og så skuffer til mit rack, på den måde kan der være 200 cd'er i en skuffe.. Har idag fået ordnet 180 af dem Kæft det tager tid..

Anyways, folk vil have billeder, så det får i

180 down, estimated 100 to go

Overblik med skuffen ude, der er 100 CD'er i hver række, og man kan uden problemer bladre i dem.

Her har jeg fundet Ray Charles, god CD

Næste skridt er at få de sidste ca. 100 i lommer, og så få sorteret dem alfabetisk Ja det kræver sgu noget arbejde.. Men rart at have det hele, lige ved anlægget, nemt, overskueligt og minimalt.. Og så kommer der to skuffer mere til, så der skulle være luft til en ca. 120 nye CD'er..

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Smart løsning, og sikke et dejligt stk møbel du har der
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:
Smart løsning, og sikke et dejligt stk møbel du har der

Tak tak, er også rigtig glad for det møbel, det rummer alt hvad der er brug for, og det ser bare dejligt ud med de tydlige årer i træet.. Og de FleecePacks der, de er alle pengene værd, det er virkelig lækkert at det ikke fylder mere..

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Gode billeder! Man kan dog se at du har drukket rødvin igen på #2, men hvad pokker. På et eller andet tidspunkt ramler dine fotosessions vel ind i en dag hvor du er ædru 

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum