Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 10:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Friman skrev:

Rune|WildChild skrev:
Ud fra første håndsindtrykkene, så er der virkelig sket noget her, faktisk virker det som om der er større forskel, end i skiftet mellem Mira og Elicit.. Lige for at tage min umiddelbare vurdering, outputtet må være en del højere på Apolloen eftersom der ikke skal skrues lige så højt op, derudover virker det som om der er mere stille og "sort" baggrund, gammelt og fortærsket men det er sgu hvad jeg føler Noget helt andet jeg har obseveret som jeg ikke helt kan få til at hænge sammen, er at bassen virker mere veldefineret og præcis?? Kan det virkelig være afspilleren der gør det? Eller er det bare en god gang placebo?

--> Søren N, tak for linket på PM forresten, og altså nøgenbillederne de ligger på en helt anden type hjemmeside end denne Kan nævne noget med kristian dot og så com I øvrigt glæder jeg mig til invitationen, vil jo gerne høre det skrammel af noget dæli jeufonia..
For bæstet måtte jeg slippe 3500 kr, lige i overkanten, men jeg var trængende(efter en cd-afspiller vel at mærke) og så var den stort set urørt, manden havde købt en Squeezebox samtidig med, så den havde bare stået og blomstret..

--> Alle, tak for kommentarerne og ja det er skisme en lækker maskine, det må man sande, må indrømme jeg nok aldrig ryger på klemmeboksbølgen, jeg har i de 2 uger jeg har været uden cd-afspiller, virkelig savnet at gå og sætte cd'er på.. Det er bare ikke lige så sjovt at stå at trykke på ipod'en eller remoten til mac'en...

Hej Rune

Jeg vil lige give mit besyv med, da jeg ligeledes har haft glæde af at have en Elicit på besøg.

Først og fremmest så er der bestemt ikke noget mærkeligt i at det hele er rykket et par luftlag højere op ved at skifte afspiller. Alt andet ville være mærkeligt, og Apolloen er væsentlig bedre end deres tidligere maskiner. Frem for alt mere gennemsigtig og så er den ikke så "vamset/grødet" i lyden!

Jeg tror i midlertid at du så vil opleve en ENDNU større forskel mellem forstærkerne nu hvor du har fået en Apollo. Eliciten vil helt sikkert kvittere i henhold til de bedre arbejdsforhold!

Hvad oplevede jeg selv med Eliciten???? Ja, jeg var ganske enkelt blown away!!! Og hvorfor så det? Jo, først og fremmest, så har der været rigtig mange forstærkere igennem mit setup i kortere og længerevarende tid, og jeg er ike i tvivl om at Eliciten er en af de absolut bedste uanset pris! Netop det med prisen gør at den er umulig at komme udenom, medmindre man har uanede midler til rådighed.

Lydmæssigt vil jeg bruge min kærestes ord til at forklare forskellen i forhold til hvad der tidligere har stået i stuen. Hun har nemlig "rigtig gode øre", er sanger, og ved hvordan tingene skal lyde "live", men samtidig er hun egentlig fløjtende ligeglad med hifi. Hun fik en times tid alene med de skæringer hun holder mest af, og jeg spurgte så hvad hun syntes.

"Der er meget mere MUSIK i stuen. Det lyder meget mere rigtigt og ægte i forhold til alt andet du har brugt alt for mange penge på! Og så lyder det som om der er fjernet et tæppe fra højtalerne. Det hele lyder meget mere klart og rent!"

Jeg oplevede selv præcis det samme. Jeg synes bare at det ofte er mere rammende når man spørger folk som ikke har forstand på hifi, og beder dem forklare hvad de oplever...

Eliciten har været oppe imod, for at nævne nogle af de mærker der senest har været på besøg, Accuphase, NAD Master, Lyngdorf og Holfi. Samtlige af førnævnte forstærkere har været en del kraftigere på papiret, men det lyder lige omvendt! Man behøver altså ikke være bange for at der "kun" står 2x82w på papiret.

Det varer ikke længe før Eliciten bliver fast inventar hos undertegnede

Tak for din uddybende kommentar, efter at have fået Apolloen inden for døren er jeg meget betænkelig(nervøs) ved at få eliciten inden for døren igen, den mudrethed, det du beskriver som vamset/grødet, troede jeg at jeg kunne tilskrive Mira'en, men efter at have fået Apolloen er jeg ikke i tvivl om at det var Planeten der stod for de unoder. Forstår ikke at en DAC og et drev kan gøre sådan en forskel
Jeg er simpelthen godt og grundigt gammeldags overrasket over at en CD-afspiller kan gøre sådan en forskel.. Derfor er jeg heller ikke sikker på at det er en god idé at få Eliciten inden for dørene, da jeg er sikker på at jeg nu vil få fuldt udbytte af dens glæder

Der er ikke noget mystisk over at en CD-afspiller gør så STOR en forskel. Hvis ikke signalkilden leverer på et højt niveau, så kan de efterfølgende led jo heller ikke!

I Apolloen er der brugt mange kræfter på at "aftaste" pladerne korrekt, samt efterfølgende fejlkorrektionskredsløb. Herefter har selve konverteringen fra det digitale til det analoge domæne ligeledes afgørende betydning. Sagt med andre ord, så skal der jo "regnes" rigtigt på 0 og 1 for at det bliver korrekt. Endeligt så kan du anskue analogdelen i afspilleren som noget af det mest vitale (i mine øjne/ører i hvert fald:-). Det er jo reelt en lille analog forstærker der er tale om, og den SKAL altså være af super kvalitet før det rigtig rykker!

Nu kan jeg faktisk ikke huske om Apolloens analogdel er diskret opbygget, men det er indgangstrinnet i Eliciten, og det tror jeg (uden at kunne dokumentere det) har afgørende betydning for dens super lyd!

Du må da bare ned og låne den Elicit igen, og så sætte din lid til Danske Spil på efterbevilgning

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med en Transporter som signalkilde, som p.t. kører direkte ned i en Lyngdorf SDA2175. Højttalerne er System Audio Explorer. Alt er forbundet med Bertram kabler.

Lyngdorfen er lidt et kompromis, og bliver derfor også skiftet ud med Eliciten. Men huskøb gjorde at jeg var nødt til at sælge min elskede Accuphase A60 (her må Eliciten altså se sig slået på de fleste steder, men det er jo nok ikke så mærkeligt)

Vil dog sige at det lyder bedre med SDAéren fødet analogt fra Transporteren end digitalt ned i en TDA2200. Har prøvet begge dele....

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg skudt lidt billeder af den nye cd, jeg må sige at jeg bliver gladere og gladere for hver dag der går.. Det er svært at forstå at den kunne hjælpe så meget på helhedsindtrykket, i virkeligheden føler jeg slet ikke jeg har brug for en kraftigere forstærker nu Men mons tro ikke den Elicit kommer inden for døren alligevel på et eller andet tidspunkt, det skader vel ikke

Så er i vidst helt opdateret Eneste minus fra den gamle planet er at der ikke kører CD-text på, men hvad filan, jeg ved jo forhelvede hvad jeg sætter på.. Det er dog meget skægt man kan se i displayet at der er lamper for SACD, DVDa mm. dog læser den ingen af formaterne, måske de bare har fremtidssikret sig lidt?!?

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hvem forhandler egentlig Rega i dag?

Før havde KT Radio Odense det. Men ikke mere.

Pham
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hej DKsoulman,

Tilykke med det super setup du har. Det kan kun lyde godt. Søren Vittrup www.audiocompagniet.dk forhandler Rega på Fyn og han har stor kendskab til netop Rega.

www.jehifi.dk har også haft lidt Rega forbi i ny og næ.

Mvh

P

Til top Vis Pham's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pham

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej Rune,

Tillykke med Apollo'en. Det ser super fedt ud!

Hvad er næste step i retningen mod hifi-heaven (udover Elicit'en )? 
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Importøren af Rega er Bent Medlyd, og du kan se alle forhanldere inde på www.rega.dk så burde du kunne finde en i nærheden af dig..

-> Wildstyle, jeg er sgu lidt i hifi-heaven nu, ved ikke helt hvad fremtiden byder, jeg er ret tilfreds pt. Men på lang sigt kunne man måske forestille sig nogle C1'ere, og så hvis Rega kommer med nye monoblokke og forforstærker, så kunne de være fine også at få inden for døren

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Hvem forhandler egentlig Rega i dag?

Før havde KT Radio Odense det. Men ikke mere.

Hvis du vil prøve Rega kan du evt. kontakte Bent Sejbæk  fra http://www.medlyd.dk/ 

Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Rune lad være med at drikke dig i hegnet når du tager billeder. Jeg får ondt i nakken hver gang jeg skal læne mig på skrå for at tyde dem 

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Rune lad være med at drikke dig i hegnet når du tager billeder. Jeg får ondt i nakken hver gang jeg skal læne mig på skrå for at tyde dem 

Altså det er lige præcis det der gør billeder til kunst Ellers er det jo bare et billede, og hvem fanden gider kigge på det

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud, jeg var het vild med de MA gold du havde, de var super super flotte.  et sjovt indlæg at følge med i når det går så stærkt med at få nye ting.
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

6000JGA skrev:
Det ser rigtig godt ud, jeg var het vild med de MA gold du havde, de var super super flotte.  et sjovt indlæg at følge med i når det går så stærkt med at få nye ting.

Tak for kommentaren Så stærkt er det nu heller ikke gået, jeg havde jo MA'erne i over et år, jeg måtte bare til sidst sande at de ikke kom til at passe ind i stuen.. Efter vi havde købt ny lejlighed og de stadig ikke artede sig helt, måtte de videre, så jeg kunne få noget der rigtigt passede i rummet.. Og det må man sige Dynaudio'erne gør, det er en virkelig lækker og overset højtaler..
MA'erne var dog også rigtigt lækre, de kræver bare noget mere plads og luft, for at vise sit fulde potentiale..

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 12 April 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Også dig nu? 
Hvad vil du nu?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Også dig nu? 
Hvad vil du nu?

Er det dig der også har Rega til salg? Jamen, jeg har jo længe gerne ville have noget med power i, til at trække de små dyn'er -de har jo brug for det..
Så har brugt påsken på at kigge på lidt forstærkere, har været forbi Nad M3, Bladelius Tyr, Accuphase e306v og Audia Flight Two..
Nad'en var alt for dyr og de to andre har jeg ikke kunnet finde noget ordentligt af på brugtmarkedet, så har lagt billet ind på en Audia Flight Two, som jeg efter planen meget gerne skulle have imorgen
I øjeblikket går jeg så og overvejer om jeg skal have mig en apollo i sølv eller om jeg skal have Squeezebox Duét..

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Audia Flight Two er en dejlig forstærker! Men hvad med eliciten, den virkede du også meget glad for?

Duét, så skal du vel også til at se på DAC?

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Audia Flight Two er en dejlig forstærker! Men hvad med eliciten, den virkede du også meget glad for?

Elicit er også en super forstærker, den er bare for dyr for mig pt. den skal på brugtmarkedet, før at jeg har adgang til den.. Mit prissegment på forstærkere har været op til 8 tusind..
Jeg starter i første omgang med Duét'en, hvis det bliver den, så lytter jeg lidt på den.. Så ku jeg håbe at låne Floe's dagmagic, og evt prøve sådan en qube eller hva filan den hedder, så har jeg det bedste grundlag for at vurdere hvad der er brug fro

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Kane skrev:

Elicit er også en super forstærker, den er bare for dyr for mig pt. den skal på brugtmarkedet, før at jeg har adgang til den.. Mit prissegment på forstærkere har været op til 8 tusind..
Jeg starter i første omgang med Duét'en, hvis det bliver den, så lytter jeg lidt på den.. Så ku jeg håbe at låne Floe's dagmagic, og evt prøve sådan en qube eller hva filan den hedder, så har jeg det bedste grundlag for at vurdere hvad der er brug fro

Tillykke med Flight'en, det havde du ikke fortalt ret meget om

Du får svært ved at låne min DagMagic, da jeg ikke ejer en sådanne. Min DacMagic derimod

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Anda8000 skrev:
Også dig nu? 
Hvad vil du nu?

Er det dig der også har Rega til salg?

Nej, det var nu med henblik på Floe's korte KSB eventyr!
Spændende at se hvad det bliver til.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:

Kane skrev:

Elicit er også en super forstærker, den er bare for dyr for mig pt. den skal på brugtmarkedet, før at jeg har adgang
til den.. Mit prissegment på forstærkere har været op til 8 tusind..Jeg starter i første omgang med Duét'en, hvis det bliver
den, så lytter jeg lidt på den.. Så ku jeg håbe at låne Floe's dagmagic, og evt prøve sådan en qube eller hva filan den
hedder, så har jeg det bedste grundlag for at vurdere hvad der er brug fro

Det lyder meget fornuftigt. Jeg ved ikke med Duéten, men DACen i classicen er ikke noget at skrive hjem om. Men der
findes da heldigvis forskellige forholdsvis billige løsninger - DacMagic og MF V-dac foreksempel.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Rune|WildChild skrev:
Anda8000 skrev:
Også dig nu? 
Hvad vil du nu?

Er det dig der også har Rega til salg?

Nej, det var nu med henblik på Floe's korte KSB eventyr!
Spændende at se hvad det bliver til.

Kort men lykkeligt

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum