Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 02:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Schrammelll skrev:
Kan du sige noget om hvilke egenskaber dit Xindak kabel har sammen med Dynaudio?

Ja det kan jeg sagtens, INGEN! Jeg synes ikke det påvirker lyden nævneværdigt, hverken i den ene eller den anden retning, det er støjfrit og med "sort baggrund" som folk ynder at sige.. Generelt er jeg ikke den store spekulant i kabler, men synes her at man får et kabel der gør det, det skal nemlig bare sende musikken videre til de små kasser uden at gøre noget ved den..

Arrrrrrrhhh Rune!

Jeg vil nu mene at det Xindak kabel giver et hæv i den øvre bas. Det hælder under alle omstændigheder mod den varme side

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Rune|WildChild skrev:
Schrammelll skrev:
Kan du sige noget om hvilke egenskaber dit Xindak kabel har sammen med Dynaudio?

Ja det kan jeg sagtens, INGEN! Jeg synes ikke det p�virker lyden n�vnev�rdigt, hverken i den ene eller den anden retning, det er st�jfrit og med "sort baggrund" som folk ynder at sige.. Generelt er jeg ikke den store spekulant i kabler, men synes her at man f�r et kabel der g�r det, det skal nemlig bare sende musikken videre til de sm� kasser uden at g�re noget ved den..

Arrrrrrrhhh Rune!

Jeg vil nu mene at det Xindak kabel giver et h�v i den �vre bas. Det h�lder under alle omst�ndigheder mod den varme side

Det kan du have ret i, jeg må indrømme jeg ikke er den store kabel-vodooist så synes ikke der er MEGA forskel på kabler, så længe man er over elektrikerledning..

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

I jagten på den evindelige hifi-lykke, er der sket lidt småting herhjemme. Jeg har gerne villet have lidt mere kontrol over Dynaudio'erne, så har ledt lidt efter en afløser til Mira 3'en, fik et godt tilbud på en Bladelius Thor i december, men det lykkedes ikke lige at få handlet alt på plads.
Nu har jeg så i mellemtiden fået lånt en Rega Elicit, som jeg havde fornøjelsen af i hele 4 dage, super lækker service fra Omega Audio. Den ene af dagene havde jeg inviteret floe og soren N forbi til lidt mad og musik, der blev lyttet godt og grundigt både på Mira'en og Elicit'en, og vi var vidst alle enige om at der var meget lille forskel på de to, dog giver Elicit'en lige lidt mere af det hele og har meget bedre styr på bunden, så det er super lækkert, og jeg tror nok at der havner sådan en på hylden en dag.
Men med brugtpriserne på Mira'en bliver det for dyrt et bytte, så jeg må vente på brugtmarkedet eller vinde i lotto
Derudover er jeg kommet af med min Rega Planet 2000, og forsøger at få fat på en Rega Apollo, der plejer at være en bunke til salg af dem, men når man endelig skal bruge en, så er der sgu ingen Typisk!

I får lige lidt billeder af dyret:

Første Rega nogensinde med guldterminaler De plejer jo at mene at forgyldte terminaler bare giver et ekstra lag, men åbenbart har de ikke kunnet finde nogle terminaler de var tilfredse med, der ikke var guldbelagt, til Elicit'en

Køleribberne ser rigtigt godt ud i virkeligheden, en af de ting jeg synes så meget mærkeligt ud på de første pressebilleder. Men det giver den et lidt barskt og lækkert look, så de er helt okay..

Fik lige sat lidt for lang lukkertid på, så sorry for at de er lidt blurrede, jeg er ikke så steady handed som man kunne ønske
I øvrigt er byggekvaliteten på Elicit'en en smule mere lækker en på det andet rega grej, lækkert med metalfront, aluknappen, -fødderne og -hullerne, det er småting, men det kommer til at fremstå og føles bare en lille smule mere lækkert..

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Den er altså fin den lille ny... 

Hilsen en Rega fan
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med en Rega højttaler? F.eks. de nye modeller i R-serien? Jeg ved godt, at du er mere end tilfreds med din Dyn's, men Rega spiller (i mine øre) bedst med Rega, og der er en rigtig god synergi mellem Rega apparater og Rega højttalere...

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye forstærker, den ser virkelig garvet ud :)

Mvh. Henrik

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Den er altså fin den lille ny... 

Hilsen en Rega fan

Ja den er super fin, den spiller også kanon, havde den været på markedet for lidt over et år siden da jeg købte Mira'en havde jeg sgu nok også købt den..

gæst skrev:
Har du prøvet med en Rega højttaler? F.eks. de nye modeller i R-serien? Jeg ved godt, at du er mere end tilfreds med din Dyn's, men Rega spiller (i mine øre) bedst med Rega, og der er en rigtig god synergi mellem Rega apparater og Rega højttalere...

Jeg har kun kort hørt Rega's egne højtalere, men deres design diskvalificerer dem simpelthen, plus at jeg er meget tilfreds med mine Dynaudio'er som du også selv skriver.. Men er ikke i tvivl om at det er lækker lyd der flyder ud af sådan et sæt Rega'er, de er jo ikke kompromislystne de englændere..

HenrikW skrev:

Tillykke med den nye forstærker, den ser virkelig garvet ud :)

Mvh. Henrik

Ja nu er det jo ikke min Havde den kun på besøg, men man har vel lov til at håbe, at den en dag bliver fast inventar..

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Den elicit er super super lækker...
Mums!
Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Den elicit er super super lækker...
Mums!

Jeg kan kun sige én ting JA!! Den er forbandet lækker Nu vil jeg bare snart have mig en Apollo, jeg er mere end utålmodig for tiden -irriterende, irriterende, irriterende

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Har du bestilt en anniversary Apollo? 

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Har du bestilt en anniversary Apollo? 

Hvis jeg havde pengene, så havde jeg gjort det Men nej desværre, leder kun efter brugte Apollo'er og helst i prislejet 3000-4000 kr, så de 8 spir sådan en lækker svend koster, er liiiiige i overkanten.. Men HEY jeg har købt en lotto

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Apolloen er en rigtig god afspiller ingen tvivl om det. 

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg kæmpet mig igennem en masse busser og toge til Ballerup og fik hentet mig en Apollo hjem, super lækkert, den er helt som ny, næsten ikke brugt(det kunne man se på støven)..
Nu skal der høres musik, og så smider jeg nogle billeder op, hvis i ikke kan vente, så tag billede med Planet'en og så photoshop navnet til apollo, så er den der

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den. Det er sku en lækker spille

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hej Rune, tillykke med den nye cd maskine 
Jeg er lidt skuffet over at du ikke har oploadet nogle af de nøgenbilleder af mig og floe + den omtalte rega forstærker du tog den dag vi kom forbi..
Hvor meget måtte du slippe for den lille nye..?

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Så fik jeg kæmpet mig igennem en masse busser og toge til Ballerup og fik hentet mig en Apollo hjem, super lækkert, den er helt som ny, næsten ikke brugt(det kunne man se på støven)..
Nu skal der høres musik, og så smider jeg nogle billeder op, hvis i ikke kan vente, så tag billede med Planet'en og så photoshop navnet til apollo, så er den der

Tillykke med den nye cd afspiller, den er rigtig rigtig god.
Håber at du bliver glad for den.
Glæder mig til at se billeder.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Ud fra første håndsindtrykkene, så er der virkelig sket noget her, faktisk virker det som om der er større forskel, end i skiftet mellem Mira og Elicit.. Lige for at tage min umiddelbare vurdering, outputtet må være en del højere på Apolloen eftersom der ikke skal skrues lige så højt op, derudover virker det som om der er mere stille og "sort" baggrund, gammelt og fortærsket men det er sgu hvad jeg føler Noget helt andet jeg har obseveret som jeg ikke helt kan få til at hænge sammen, er at bassen virker mere veldefineret og præcis?? Kan det virkelig være afspilleren der gør det? Eller er det bare en god gang placebo?

--> Søren N, tak for linket på PM forresten, og altså nøgenbillederne de ligger på en helt anden type hjemmeside end denne Kan nævne noget med kristian dot og så com I øvrigt glæder jeg mig til invitationen, vil jo gerne høre det skrammel af noget dæli jeufonia..
For bæstet måtte jeg slippe 3500 kr, lige i overkanten, men jeg var trængende(efter en cd-afspiller vel at mærke) og så var den stort set urørt, manden havde købt en Squeezebox samtidig med, så den havde bare stået og blomstret..

--> Alle, tak for kommentarerne og ja det er skisme en lækker maskine, det må man sande, må indrømme jeg nok aldrig ryger på klemmeboksbølgen, jeg har i de 2 uger jeg har været uden cd-afspiller, virkelig savnet at gå og sætte cd'er på.. Det er bare ikke lige så sjovt at stå at trykke på ipod'en eller remoten til mac'en...

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Ud fra første håndsindtrykkene, så er der virkelig sket noget her, faktisk virker det som om der er større forskel, end i skiftet mellem Mira og Elicit.. Lige for at tage min umiddelbare vurdering, outputtet må være en del højere på Apolloen eftersom der ikke skal skrues lige så højt op, derudover virker det som om der er mere stille og "sort" baggrund, gammelt og fortærsket men det er sgu hvad jeg føler Noget helt andet jeg har obseveret som jeg ikke helt kan få til at hænge sammen, er at bassen virker mere veldefineret og præcis?? Kan det virkelig være afspilleren der gør det? Eller er det bare en god gang placebo?

--> Søren N, tak for linket på PM forresten, og altså nøgenbillederne de ligger på en helt anden type hjemmeside end denne Kan nævne noget med kristian dot og så com I øvrigt glæder jeg mig til invitationen, vil jo gerne høre det skrammel af noget dæli jeufonia..
For bæstet måtte jeg slippe 3500 kr, lige i overkanten, men jeg var trængende(efter en cd-afspiller vel at mærke) og så var den stort set urørt, manden havde købt en Squeezebox samtidig med, så den havde bare stået og blomstret..

--> Alle, tak for kommentarerne og ja det er skisme en lækker maskine, det må man sande, må indrømme jeg nok aldrig ryger på klemmeboksbølgen, jeg har i de 2 uger jeg har været uden cd-afspiller, virkelig savnet at gå og sætte cd'er på.. Det er bare ikke lige så sjovt at stå at trykke på ipod'en eller remoten til mac'en...

Hej Rune

Jeg vil lige give mit besyv med, da jeg ligeledes har haft glæde af at have en Elicit på besøg.

Først og fremmest så er der bestemt ikke noget mærkeligt i at det hele er rykket et par luftlag højere op ved at skifte afspiller. Alt andet ville være mærkeligt, og Apolloen er væsentlig bedre end deres tidligere maskiner. Frem for alt mere gennemsigtig og så er den ikke så "vamset/grødet" i lyden!

Jeg tror i midlertid at du så vil opleve en ENDNU større forskel mellem forstærkerne nu hvor du har fået en Apollo. Eliciten vil helt sikkert kvittere i henhold til de bedre arbejdsforhold!

Hvad oplevede jeg selv med Eliciten???? Ja, jeg var ganske enkelt blown away!!! Og hvorfor så det? Jo, først og fremmest, så har der været rigtig mange forstærkere igennem mit setup i kortere og længerevarende tid, og jeg er ike i tvivl om at Eliciten er en af de absolut bedste uanset pris! Netop det med prisen gør at den er umulig at komme udenom, medmindre man har uanede midler til rådighed.

Lydmæssigt vil jeg bruge min kærestes ord til at forklare forskellen i forhold til hvad der tidligere har stået i stuen. Hun har nemlig "rigtig gode øre", er sanger, og ved hvordan tingene skal lyde "live", men samtidig er hun egentlig fløjtende ligeglad med hifi. Hun fik en times tid alene med de skæringer hun holder mest af, og jeg spurgte så hvad hun syntes.

"Der er meget mere MUSIK i stuen. Det lyder meget mere rigtigt og ægte i forhold til alt andet du har brugt alt for mange penge på! Og så lyder det som om der er fjernet et tæppe fra højtalerne. Det hele lyder meget mere klart og rent!"

Jeg oplevede selv præcis det samme. Jeg synes bare at det ofte er mere rammende når man spørger folk som ikke har forstand på hifi, og beder dem forklare hvad de oplever...

Eliciten har været oppe imod, for at nævne nogle af de mærker der senest har været på besøg, Accuphase, NAD Master, Lyngdorf og Holfi. Samtlige af førnævnte forstærkere har været en del kraftigere på papiret, men det lyder lige omvendt! Man behøver altså ikke være bange for at der "kun" står 2x82w på papiret.

Det varer ikke længe før Eliciten bliver fast inventar hos undertegnede

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

Rune|WildChild skrev:

Hej Rune

Jeg vil lige give mit besyv med, da jeg ligeledes har haft glæde af at have en Elicit på besøg.

Først og fremmest så er der bestemt ikke noget mærkeligt i at det hele er rykket et par luftlag højere op ved at skifte afspiller. Alt andet ville være mærkeligt, og Apolloen er væsentlig bedre end deres tidligere maskiner. Frem for alt mere gennemsigtig og så er den ikke så "vamset/grødet" i lyden!

Jeg tror i midlertid at du så vil opleve en ENDNU større forskel mellem forstærkerne nu hvor du har fået en Apollo. Eliciten vil helt sikkert kvittere i henhold til de bedre arbejdsforhold!

Hvad oplevede jeg selv med Eliciten???? Ja, jeg var ganske enkelt blown away!!! Og hvorfor så det? Jo, først og fremmest, så har der været rigtig mange forstærkere igennem mit setup i kortere og længerevarende tid, og jeg er ike i tvivl om at Eliciten er en af de absolut bedste uanset pris! Netop det med prisen gør at den er umulig at komme udenom, medmindre man har uanede midler til rådighed.

Lydmæssigt vil jeg bruge min kærestes ord til at forklare forskellen i forhold til hvad der tidligere har stået i stuen. Hun har nemlig "rigtig gode øre", er sanger, og ved hvordan tingene skal lyde "live", men samtidig er hun egentlig fløjtende ligeglad med hifi. Hun fik en times tid alene med de skæringer hun holder mest af, og jeg spurgte så hvad hun syntes.

"Der er meget mere MUSIK i stuen. Det lyder meget mere rigtigt og ægte i forhold til alt andet du har brugt alt for mange penge på! Og så lyder det som om der er fjernet et tæppe fra højtalerne. Det hele lyder meget mere klart og rent!"

Jeg oplevede selv præcis det samme. Jeg synes bare at det ofte er mere rammende når man spørger folk som ikke har forstand på hifi, og beder dem forklare hvad de oplever...

Eliciten har været oppe imod, for at nævne nogle af de mærker der senest har været på besøg, Accuphase, NAD Master, Lyngdorf og Holfi. Samtlige af førnævnte forstærkere har været en del kraftigere på papiret, men det lyder lige omvendt! Man behøver altså ikke være bange for at der "kun" står 2x82w på papiret.

Tak for din uddybende kommentar, efter at have fået Apolloen inden for døren er jeg meget betænkelig(nervøs) ved at få eliciten inden for døren igen, den mudrethed, det du beskriver som vamset/grødet, troede jeg at jeg kunne tilskrive Mira'en, men efter at have fået Apolloen er jeg ikke i tvivl om at det var Planeten der stod for de unoder. Forstår ikke at en DAC og et drev kan gøre sådan en forskel
Jeg er simpelthen godt og grundigt gammeldags overrasket over at en CD-afspiller kan gøre sådan en forskel.. Derfor er jeg heller ikke sikker på at det er en god idé at få Eliciten inden for dørene, da jeg er sikker på at jeg nu vil få fuldt udbytte af dens glæder

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Friman skrev:

Rune|WildChild skrev:

Hej Rune

Tak for din uddybende kommentar, efter at have fået Apolloen inden for døren er jeg meget betænkelig(nervøs) ved at få eliciten inden for døren igen, den mudrethed, det du beskriver som vamset/grødet, troede jeg at jeg kunne tilskrive Mira'en, men efter at have fået Apolloen er jeg ikke i tvivl om at det var Planeten der stod for de unoder. Forstår ikke at en DAC og et drev kan gøre sådan en forskel
Jeg er simpelthen godt og grundigt gammeldags overrasket over at en CD-afspiller kan gøre sådan en forskel.. Derfor er jeg heller ikke sikker på at det er en god idé at få Eliciten inden for dørene, da jeg er sikker på at jeg nu vil få fuldt udbytte af dens glæder

Hvilken kilde bruger du egentlig selv? Er det Apollo også? Eller måske Saturn, eller noget helt tredje? Og hvad er resten af dit setup..

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes