Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 13 August 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
Rune|WildChild skrev:
krill skrev:
Gode billeder - må man spørge hvilket kamera du har fået anskaffet? Derudover skal jeg lige høre om jeg ikke ser rigtigt når jeg nu siger, at dine højttalere står på spikes fra standerne?
Mvh
Krill
|
|
|
Det er helt rigtig set at de står på spikes både mod gulvet og mod højtaleren, det mener Dynaudio sikrer optimal afkobling fra gulvet, og det kan jeg kun give dem ret i Kameraet er et Nikon D40, det er jeg også super glad for, var ude at lege lidt i lørdags
|
|
|
Det kamera er et vildt godt køb, der får man virkelig noget for pengene - rigtig lækkert kamera Ja, har hørt det med spikes under højtallerne jeg har selv et par standere, hvor det er muligt at gøre, men har ikke gjort det. Fik også at vide, at det var optimalt, men på det tidspunkt var jeg nok lidt for "øm" over mine højttalere til at gøre det, da det jo vil lave mærker i dem.
|
|
|
Det er rigtig nok det laver lidt mærker, men heldigvis er det jo kun nedenunder og de er meget små de mærker.. Mht. kameraet ja så er det virkelig et lækkert kamera må jeg sige, det er bang for the bucks.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 13 August 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med kameraet, Rune.  Jeg er jo den glade ejer af selv samme model. Ufatteligt hvor meget man får for pengene.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet en ny stol ind og rokeret lidt om, så man rigtig kan nyde musikken..
Sweetspot  Her vi slapper af med tv/musik  TV'et  Forstærkeren og cd-afspilleren  Og så lige lidt kabler  Det er lidt Qed Quenex til DAB'en og så noget Black Rhodium til CD'en..  Højtalerkablerne, Xindak SC0.1 en super investering efter min mening.. Strømkablerne man kan skimte er ganske std. (jeg tror ikke på Vodoo  ) I øvrigt vil den kvikke se at der mangler noget
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo virkelig lækkert ud - overvejer selv at skifte mine NAD-ting ud med noget Rega en dag - forløbelig må jeg "nøjes" med min P5. Mangler du ikke din P2? Hvis du ikke fik hørt plader nok før, så er det nok fordi du skulle have skiftet den til en P3-24, eller måske endnu højere på skalaen? - så kommer man helt automatisk til at købe LP'er i store mængder  Lidt trist at der ikke længere er en pladespiller i dit setup, men bortset fra det ser det bare godt ud. Jeg overvejer lidt at skifte mine concept'er ud med noget mere vellydende, sandsynligvis stander-højttalere - kan du beskrive lyden fra dine højttalere eller henvise til et andet sted hvor man kan læse lidt om dem?
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
pvh1987 skrev:
Det ser jo virkelig lækkert ud - overvejer selv at skifte mine NAD-ting ud med noget Rega en dag - forløbelig må jeg "nøjes" med min P5. Mangler du ikke din P2? Hvis du ikke fik hørt plader nok før, så er det nok fordi du skulle have skiftet den til en P3-24, eller måske endnu højere på skalaen? - så kommer man helt automatisk til at købe LP'er i store mængder 
Lidt trist at der ikke længere er en pladespiller i dit setup, men bortset fra det ser det bare godt ud. Jeg overvejer lidt at skifte mine concept'er ud med noget mere vellydende, sandsynligvis stander-højttalere - kan du beskrive lyden fra dine højttalere eller henvise til et andet sted hvor man kan læse lidt om dem?
|
|
|
Ja jeg brugte ikke den P2'er nok, det lød fantastisk, men gad ikke at vende pladerne hele tiden, så brugte den stort set slet ikke til sidst, og så blev jeg enig med mig selv om at den måtte videre til et hjem hvor den var mere påskønnet.. Mht. Concept vs. Focus så er du jo så heldig at jeg netop har ejet Concept 6, 1 og center, så kender dem godt :-) Jeg vil sige at det er en helt anden højtaler, Concept er og bliver en entry-level højtaler, omend en god en af slagsen.. Den spiller godt og behageligt, det som adskiller Focus 140 fra Concept 6 ihvertfald, er at der er langt mere perspektiv(3D kalder nogen det), lydbilledet bliver også tegnet meget bedre op, så du får en fornemmelse af instrumenterne i forhold til hinanden og personen der står og synger, og derudover er der et utroligt attack i bassen hvor Concept'en godt kan blive lidt for blød og rund.. Generelt set kan man sige at i Concept kommer lyden over fra højtaleren og det er man ikke i tvivl om, med Focus 140 forsvinder højtalerne og musikscenen kommer i stedet frem.. Det er skide svært at forklare, men når du hører forskellen tror jeg du vil nikke genkendende  Men okay du kan også få 3 stk Concept 6 for en Focus 140 uden stander.. Så der skal jo helst være lidt forskel..  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 16 September 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beskrivelsen af dine højttalere lyder som noget jeg godt kunne kigge nærmere på - jeg trænger netop til mere indsigt i lyden. Concept'erne er helt klart behagelige at lytte til og jeg vil da heller ikke kalde dem decideret udetaljeret, men mine Concept 8'ere kunne godt trænges til at blive byttet ud med nogle mindre, men bedre standerhøjttalere. Jeg har også hørt på Dali's Mentor 2, som har fået meget ros, men designet er ikke lige så lækkert igen, synes jeg, så jeg kigger lidt på andre mærker. Er der power nok i Mira'en til at spille op til dans, som man siger?  Jeg frygter nemlig for at min NAD på 80 watt ikke er stor nok til de fleste standerhøjttalere, hvis der virkelig skal rockes igennem uden at lyden bliver alt for anstrengt.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jow Mira3 kan spille op til dans, men der er ingen tvivl om at jeg ville være en glad mand, hvis jeg fik en Bladelius Thor eller 2 stk. Exon ind ad døren.. En stander kan ALTID bruge mere power.. Dog har jeg ikke prøvet at min Rega går i knæ eller mister pusten direkte, jeg tror dog at en stærkere forstærker vil kunne holde bas/mellemtonen i et ldit hårdere greb, med endnu strammere og dybere bas..  Dog skal du også huske at watt ikke er alting, en god strømforsyning er minimum ligeså vigtigt..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da et ok kamera, som du bruger Var det et Nikon?
Det er en skam der er så langt imellem dem, for Rega Maia er heller ikke tosset.
Har du ellers noget i kiggerten, hvad angår amps? __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er et Nikon D40 DSLR, man får virkelig meget for pengene, men det er vidst også ved at være sidste udkald, den bliver snart udfaset.. Mht. amps, så har jeg snakket lidt med Bent omkring den nye Rega Elicit, den tror jeg at jeg skal have prøvet, den er bare lidt dyr.. Men ellers så tror jeg at jeg venter til jeg har råd til Bladelius  Er du i øvrigt igang med at skifte dit Doxa til Thorhauge eller hvad?
Mit setup
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert verdenskort!  PS: Resten ser også godt ud...
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Ja det er et Nikon D40 DSLR, man får virkelig meget for pengene, men det er vidst også ved at være sidste udkald, den bliver snart udfaset.. Mht. amps, så har jeg snakket lidt med Bent omkring den nye Rega Elicit, den tror jeg at jeg skal have prøvet, den er bare lidt dyr.. Men ellers så tror jeg at jeg venter til jeg har råd til Bladelius
Er du i øvrigt igang med at skifte dit Doxa til Thorhauge eller hvad?
|
|
|
Jeg er altid ved at skifte
Ej jeg ved ikke. Lige nu er jeg glad for setuppet, som det er. Men jeg er ret sikker på, at jeg på sigt, godt ville prøve en Thorhauge amp. Men det er jo heller ikke "bare godt" For røramps bruger en masse strøm (og rør) og gør, at man skal rende og tænde og slukke i et væk, + jeg ville prøve 1000 mia. forskellige rør, som koster spidsen af en jetjager Sååååå......
Men Thorhauges amps er for seje!!
Men det jeg har nu, er så levende og vitalt, men også super afslørende, så det er ligesom at opleve ens musik påny
Den Rega amp (Rega Elicit) hvad dælen er det for en?
Hvad gør, at du godt kunne tænde på en Bladelius? Jeg kunne forestille mig, at den har et stort blødt lækkert lydbillede, med øjensynlig potent bund. Måske ligesom NAD M3. Har du hørt den?
Som jeg kan se det, så er den nye Rega amp uden remote. Kan/vil du leve uden det?
__________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Two Chanel skrev:
|
|
|
Det er sådan noget skod her.
|
|
|
Rent visuelt, er jeg ikke vild med den. Men jeg gad godt lytte til den
Er den samme fysiske størelse som Mira? __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
floe skrev:
Two Chanel skrev:
|
|
|
Det er sådan noget skod her.
|
|
|
Rent visuelt, er jeg ikke vild med den. Men jeg gad godt lytte til den
Er den samme fysiske størelse som Mira? |
|
|
Jeg synes tværtimod den ser dejlig potent ud! Mon ikke den har samme mål som Mira  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Anda8000, vi er skam også rigtig glade for det kort, det giver grund til megen diskussion om lande, plus det er inspirerende og stå at kigge på det når det er så stort at selv de mindste lande har godt med plads (nogen der sagde Danmark  ) -> Two Channel, Bladelius er ikke bamset som Nad, men er faktisk nogenlunde neutral, og så med en masse power, har hørt den foran Confidence C1 og Contour 1.4 og det lød fabelagtigt.. Mht. Rega Elicit er det en ny top integreret forstærker, som bliver lanceret i starten af oktober, her i DK, til en pris af 16.000 kr ca. Og umiddelbart synes jeg heller ikke den er så pæn, men Hr. Medlyd siger den skulle tage sig en del bedre ud i virkeligheden.. Mht. Remote, så kan den sagtens styres med remotes, der følger bare aldrig remotes med til forstærkere fra Rega, det er kun deres cd-afspillere..
Mit setup
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
-> Anda8000, vi er skam også rigtig glade for det kort, det giver grund til megen diskussion om lande, plus det er inspirerende og stå at kigge på det når det er så stort at selv de mindste lande har godt med plads (nogen der sagde Danmark )
-> Two Channel, Bladelius er ikke bamset som Nad, men er faktisk nogenlunde neutral, og så med en masse power, har hørt den foran Confidence C1 og Contour 1.4 og det lød fabelagtigt.. Mht. Rega Elicit er det en ny top integreret forstærker, som bliver lanceret i starten af oktober, her i DK, til en pris af 16.000 kr ca. Og umiddelbart synes jeg heller ikke den er så pæn, men Hr. Medlyd siger den skulle tage sig en del bedre ud i virkeligheden.. Mht. Remote, så kan den sagtens styres med remotes, der følger bare aldrig remotes med til forstærkere fra Rega, det er kun deres cd-afspillere..
|
|
|
Rune, bor du nær Frederiksberg? Hvis ja, så prøv og lån en Sugden A21SE hos Audio Consult. Jeg må indrømme jeg aldrig har haft sådan en hjemme, men jeg hørte den i bixen, oppe mod den største Marantz int. amp de har. 35 tusind, eller et eller andet sindsygt kostede den Hvor om alting var, så synes jeg bestemt, at den lille Sugden (til "kun" 25k) tæskede den frygtelig kedelige Marantz.
Se den Sugden her
__________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
Rune|WildChild skrev:
-> Anda8000, vi er skam også rigtig glade for det kort, det giver grund til megen diskussion om lande, plus det er inspirerende og stå at kigge på det når det er så stort at selv de mindste lande har godt med plads (nogen der sagde Danmark )
-> Two Channel, Bladelius er ikke bamset som Nad, men er faktisk nogenlunde neutral, og så med en masse power, har hørt den foran Confidence C1 og Contour 1.4 og det lød fabelagtigt.. Mht. Rega Elicit er det en ny top integreret forstærker, som bliver lanceret i starten af oktober, her i DK, til en pris af 16.000 kr ca. Og umiddelbart synes jeg heller ikke den er så pæn, men Hr. Medlyd siger den skulle tage sig en del bedre ud i virkeligheden.. Mht. Remote, så kan den sagtens styres med remotes, der følger bare aldrig remotes med til forstærkere fra Rega, det er kun deres cd-afspillere..
|
|
|
Rune, bor du nær Frederiksberg? Hvis ja, så prøv og lån en Sugden A21SE hos Audio Consult. Jeg må indrømme jeg aldrig har haft sådan en hjemme, men jeg hørte den i bixen, oppe mod den største Marantz int. amp de har. 35 tusind, eller et eller andet sindsygt kostede den Hvor om alting var, så synes jeg bestemt, at den lille Sugden (til "kun" 25k) tæskede den frygtelig kedelige Marantz.
Se den Sugden her
|
|
|
Jeg bor i Hvidovre, og studerer på CBS (Frederiksberg) så ja jeg tourer en del rundt derude  Men jeg må indrømme at jeg aldrig har været i Audio Consult, troede ellers jeg havde været i alle biksene på Frederiksberg, men jeg tog fejl  Har faktisk godt læst om den i What! Hifi sidste år, den ser også lækker ud.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du sige noget om hvilke egenskaber dit Xindak kabel har sammen med Dynaudio?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Kan du sige noget om hvilke egenskaber dit Xindak kabel har sammen med Dynaudio?
|
|
|
Ja det kan jeg sagtens, INGEN!  Jeg synes ikke det påvirker lyden nævneværdigt, hverken i den ene eller den anden retning, det er støjfrit og med "sort baggrund" som folk ynder at sige.. Generelt er jeg ikke den store spekulant i kabler, men synes her at man får et kabel der gør det, det skal nemlig bare sende musikken videre til de små kasser uden at gøre noget ved den.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Schrammelll skrev:
|
|
|
Ja det kan jeg sagtens, INGEN! Jeg synes ikke det påvirker lyden nævneværdigt, hverken i den ene eller den anden retning, det er støjfrit og med "sort baggrund" som folk ynder at sige.. Generelt er jeg ikke den store spekulant i kabler, men synes her at man får et kabel der gør det, det skal nemlig bare sende musikken videre til de små kasser uden at gøre noget ved den..
|
|
|
Det kunne lyde som noget der skal prøves. Xindak-kablerne får generelt god omtale. Jeg skifter i øjeblikket mellem et sæt Audioquest Argent+ og Kimber 8TC. Lyden i de to er meget forskellig. Kimber kablet tilfører markant mere krop i bunden, mens Audioquest-kablet medføre skarpere perskektiv. Så der er fordele ved begge, men et kablet der kombinere lidt af hvert ville være bedre.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|