Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Sveske skrev:
"Avalons målsætning er simpel - de vil konstruere de bedste højttalere overhovedet, uden at gå på kompromis nogle steder" Hrm - man har ligesom hørt det postulat før? Jeg er ikke i tvivl om at de spiller fremragende, men der må godt nok være en del verdens bedste højttalere derude efterhånden. |
|
|
ja hehe ... jeg tror ikke der er meget der kan røre Gryphon - Poseidon
mht. de der Avalon ht'er må jeg sige at de enten har gået MEGET på kompromis med designet eller også må de altså få udskiftet deres designere 
|
|
|
Er det kun fordi at Poseidon er dyr, eller har du rent faktisk hørt den i selskab med andre i samme klasse??
Ja, design kan man altid diskutere, men sådan er det med alt - nogle kan ikke lide og andre kan. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om man kan lide højtalernes design eller ej, mener jeg er en individuel sag... personligt synes jeg de er smukke. Men det er jo hverken første eller sidste gang vi har set "diamant" formen - Tror der er ved at være mode i den 
Ang. udsagnet om at det er verdens bedste ht, eller hvordan det er de udtrykker det. Så er det noget fis. "Verdens bedste højtaler" FINDES IKKE efter min bedste overbevisning, da det er et defust begreb!
At deres modeller er gode og sikkert hører til i den bedre ende af markedet, er jeg ikke i tvivl om, unden at høre hørt dem, men verdens bedste er det ikke... som sagt findes de ikke.
Jeg "stejler" altid lidt når jeg hører den slags udsagn, specielt når det kommer fra et produkt som dette, da det ikke burde være nødvendigt at stikke den slags udsagn ud for et produkt i den klasse som jeg går ud fra det er.
Men bortset fra dét, så kunne det da godt være man skulle finde jagt geværet frem og tage en tur i banken imorgen, så man kan komme til at afprøve herlighederne i hjemlige omgivelser 
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
mathias 2 skrev:
Sveske skrev:
"Avalons målsætning er simpel - de vil konstruere de bedste højttalere overhovedet, uden at gå på kompromis nogle steder" Hrm - man har ligesom hørt det postulat før? Jeg er ikke i tvivl om at de spiller fremragende, men der må godt nok være en del verdens bedste højttalere derude efterhånden. |
|
|
mht. de der Avalon ht'er må jeg sige at de enten har gået MEGET på kompromis med designet eller også må de altså få udskiftet deres designere 
|
|
|
Er det kun fordi at Poseidon er dyr, eller har du rent faktisk hørt den i selskab med andre i samme klasse??
Ja, design kan man altid diskutere, men sådan er det med alt - nogle kan ikke lide og andre kan.
|
|
|
jeg finder blot prisen ganske betagende (savle smiliey)... ellers har jeg da også "styderet"/læst meget om "indmaden" i et par Poseidon og ud fra det synes jeg det ser virkeligt godt ud... men har som sagt aldrig haft den (jeg regner med) fantastiske oplevelse det måtte være at ligge øre til et par Poseidon. __________________
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Ronin skrev:
mathias 2 skrev:
Sveske skrev:
|
|
|
|
|
Ja, design kan man altid diskutere, men sådan er det med alt - nogle kan ikke lide og andre kan.
|
|
|
jeg finder blot prisen ganske betagende (savle smiliey)... ellers har jeg da også "styderet"/læst meget om "indmaden" i et par Poseidon og ud fra det synes jeg det ser virkeligt godt ud... men har som sagt aldrig haft den (jeg regner med) fantastiske oplevelse det måtte være at ligge øre til et par Poseidon.
|
|
|
Ja, så er det i den grad et tros-spørgsmål om hvorvidt der er noget der kan røre Poseidon
Ingen tvivl om at de er gode, men der er med garanti andre der gør det ligeså godt eller bedre, men sådan er det jo med vores herlige hobby! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ja, så er det i den grad et tros-spørgsmål om hvorvidt der er noget der kan røre Poseidon
Ingen tvivl om at de er gode, men der er med garanti andre der gør det ligeså godt eller bedre, men sådan er det jo med vores herlige hobby! |
|
|
Selvfølgelig er der noget der kan røre Poseidon...eller Everest...eller Megaline osv.....nemlig alle de forskellige meninger og smag som vi hver især besidder....og heldigvis for det  tænk engang hvis vi alle havde samme smag.....keeeeeedeligt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
men har som sagt aldrig haft den (jeg regner med) fantastiske oplevelse det måtte være at ligge øre til et par Poseidon. |
|
|
jeg har haft oplevelsen.. fik en kort demo, og kort sagt: I WANT MORE!!!
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Ronin skrev:
mathias 2 skrev:
Sveske skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
jeg finder blot prisen ganske betagende (savle smiliey)... ellers har jeg da også "styderet"/læst meget om "indmaden" i et par Poseidon og ud fra det synes jeg det ser virkeligt godt ud... men har som sagt aldrig haft den (jeg regner med) fantastiske oplevelse det måtte være at ligge øre til et par Poseidon.
|
|
|
Ja så er der dem der har hørt den og mange andre vilde højttaler __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Om man kan lide højtalernes design eller ej, mener jeg er en individuel sag... personligt synes jeg de er smukke. Men det er jo hverken første eller sidste gang vi har set "diamant" formen - Tror der er ved at være mode i den 
|
|
|
Ja avalon var nogle af de første med diamant længe før end andre.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Formen er en smagssag og jeg er ikke så meget til den
Jeg er til bløde runde former
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avalon har altid været noget specielt for mig, lige siden jeg lyttede til deres "lille" 2 vejs i KT Radio KBH, den hedder vist nok Accent, det var i den grad en meget sammenhængende og homogen lyd - og det var deres mindste i det daværende sortiment, imponerende !
Jeg kan kun drømme om hvad deres større højttalere kan gør for musikken - BRAVO til dig René for at tage sådan et mærke hjem, det er virkeligt sublimt 
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
Formen er en smagssag og jeg er ikke så meget til den
Jeg er til bløde runde former
|
|
|
ja men ikke for runde  __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Bjørn B skrev:
mathias 2 skrev:
Sveske skrev:
|
|
ja hehe ... jeg tror sku ikke der er meget der kan røre Gryphon - Poseidon
mht. de der Avalon ht'er må jeg sige at de enten har gået MEGET på kompromis med designet eller også må de få udskiftet deres designere 
|
|
|
Så længe vi ikke går op i ISIS og Sentinel, syns jeg faktisk designet er rigtigt flot, de stor topmodeller er lige en smule for speacy, men nu er det jo også lyden der tæller 
Når nu ISIS koster vandvittige 660.000,- hvad må man så bøde for et sæt Sentinel?

|
|
|
Sentinel koster knap 110.000 Euro, dvs. små 800.000 kr. Hvad Diamond-udgaven koster, er så et godt spørgsmål - den står til ca. 120.000 $, så vi skal nok over millionen med fragt, told osv.
|
|
|
Hej Ronin.
Wow det er dælme mange overarbejds timer der skal til så 
Takker for Infoén 
Bliver mere og mere forelsket i de speakers sexede former Rene... Håber ik du har nogle til at stå i kælderen når jeg kigger forbi efter pladespiller, du kunne ende galt på kontoén 
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avalon ser spændende ud, specielt er jeg vild med deres kabinetter.
Ang. Gryphon Poseidon, så skulle bas-systemet være total fejlkonstrueret, da der ingen skilleplader er i hele kabinettet, hvorfor man får en stående bølge ved omkring 200hz - det kan høres!
Min makker, som har hørt dem, sagde da også, at de var forfærdelige...
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
mathias 2 skrev:
Ronin skrev:
mathias 2 skrev:
Sveske skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja så er der dem der har hørt den og mange andre vilde højttaler
|
|
|
witzel skrev:
mathias 2 skrev:
men har som sagt aldrig haft den (jeg regner med) fantastiske oplevelse det måtte være at ligge øre til et par Poseidon.
|
|
|
jeg har haft oplevelsen.. fik en kort demo, og kort sagt: I WANT MORE!!! 
|
|
|
AARRHHH!!!! Det er snyd.... vil også høre!   __________________
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Avalon ser spændende ud, specielt er jeg vild med deres kabinetter. |
|
|
Det synes jeg faktisk også. Og så kan man jolave det selv http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29053&K W=avalon
David skrev:
Ang. Gryphon Poseidon, så skulle bas-systemet være total fejlkonstrueret, da der ingen skilleplader er i hele kabinettet, hvorfor man får en stående bølge ved omkring 200hz - det kan høres!
Min makker, som har hørt dem, sagde da også, at de var forfærdelige...
|
|
|
Så har jeg også mødt din makker, eller ihvertfald en højtalerbygger der sagde det samme
Haugaard
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
mathias 2 skrev:
Sveske skrev:
|
|
ja hehe ... jeg tror sku ikke der er meget der kan røre Gryphon - Poseidon
mht. de der Avalon ht'er må jeg sige at de enten har gået MEGET på kompromis med designet eller også må de få udskiftet deres designere 
|
|
|
Så længe vi ikke går op i ISIS og Sentinel, syns jeg faktisk designet er rigtigt flot, de stor topmodeller er lige en smule for speacy, men nu er det jo også lyden der tæller 
Når nu ISIS koster vandvittige 660.000,- hvad må man så bøde for et sæt Sentinel?

|
|
|
De store koster 1,2mill.
Isis kommer nok til dk , men bliver i min stue.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så jensen, nu kan du sq da snart ikke få mokket mere ned i det kælderrum 
Hvornår flytter du, og hvorhen? 
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
Så jensen, nu kan du sq da snart ikke få mokket mere ned i det kælderrum 
Hvornår flytter du, og hvorhen? 
|
|
|
måske aldrig.
Men så er der plads i privaten til Isis.
Nej har kik på noget større , men det giver mere at lave og ikke lige det jeg sætter mest pris på lige nu. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der disse to modeller i shoppen.
http://www.vassagohifi.com/products/avalon/ascendant.html
http://www.vassagohifi.com/products/avalon/np_20.html
ISIS vil også komme til danmark i år, men vil ike kunne høres i shoppen, den ville nok kummer høre til messen i kbh( måske ) eller vil den kunne høre i min private bolig.
Og som altid du ville kunne høre dem hjemme også.
Jeg er ved at ligge sidste hånd på flere data og noget mere om avalon som snart vil kunne læse på min side.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|