Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ville nok være min sindsstemning, hvad ligger til grund for dit skifte?
Men OK TI250eren er også en fed højttaler
|
|
|
Hej Kyhn
Det er også med blødende hjerte jeg sælger
Det er mit rums størrelse der afgør det . B&W vil gerne have rigtig meget plads for at være rigtig god , jeg har erfaret at jbl 250 er meget nemmere at tilpasse . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Piobyte
Jeg kan jo kun sige STORT tillykke med dine nye JBLér. Har jo selv haft dem for et års tid siden, og til det musik du hører er det en super speaker.
Hvordan har ophæng det? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hejsa Piobyte
Jeg kan jo kun sige STORT tillykke med dine nye JBLér. Har jo selv haft dem for et års tid siden, og til det musik du hører er det en super speaker.
Hvordan har ophæng det?
|
|
|
Tak
Ophænget er rigtig fint , men det kan jo komme hurtigt, jeg har en kolega der er danmarksmester i skumophæng , så træder han gerne til
Jeg har været på din side og se på alle herlighederne __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan med neutraliteten?
Jeg er stor fan af den smukke Ti250, men neutral kan man vel ikke beskylde den smukke speaker for at være, set i sammenhæng med 801? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hvordan med neutraliteten?
Jeg er stor fan af den smukke Ti250, men neutral kan man vel ikke beskylde den smukke speaker for at være, set i sammenhæng med 801?
|
|
|
Det har du helt ret i , JBL har nu engang den sound , om man så kan lide det eller ej, men den får det til at lyde legende let at gengive en gang rock/blues, også på knap så gode optagelser . Hvor B&W virker lidt tung men meget mere " korrekt " på gode optagelser
B&W´ en får jeg igen , hvis jeg får pladsen til den __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nu heller ikke så dårligt stillet - der er nogle ting som Ti250 kan og som distancerer den fra B&W. Der skal ikke så meget til at få liv i dem hvor B&W godt kan virke lidt tung i "betrækket".
Omvendt så har B&W noget med mellemtonen som bare er i orden - uanset hvad så har du fede højttalere alligevel.
Og den gamle Onkyo kører vel bare derudaf - still going strong??  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Onkyo´en kører igen, den har ellers fået den store tur men alligevel var der lige en mindre transistor der smuttede . Men jeg hentede den hjem i går ,og den var glad for at se de fine nye JBL´ er der skulle leges med . Og det skal jeg lige love for den kan.
Det er nu rart at kende en der ikke er bange for at renovere en M 510 fra a - z . 
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye Montana sider på Onkyo´en , Så skal der laves et par i piano så den matcher JBL´erne

|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Ja Onkyo´en kører igen, den har ellers fået den store tur men alligevel var der lige en mindre transistor der smuttede . Men jeg hentede den hjem i går ,og den var glad for at se de fine nye JBL´ er der skulle leges med . Og det skal jeg lige love for den kan.
Det er nu rart at kende en der ikke er bange for at renovere en M 510 fra a - z . 
|
|
|
Ja, det har sine fordele at kende nogen - hvem har du fået til at renovere 510´eren?
Dvs. at du har fået skiftet ladelytter og en transistor? Fik du støvet de originale ladelytter op? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle tvivlsomme og dårlige komponenter er skiftet , og samtlige dele renset og eftergået for dårlige lodninger . Der er 4 nye originale lytter i ( Onkyo havde ikke flere , men fik lavet 20 stk til lager ) filmen mellem alle transistorer er skiftet + justeringer af bias og metre .
Den sidste transistor der lige manglede var i indgangstrinnet.
Reperatøren er en studerende jeg kender , Og så et billede fra mine egne lytter ankom . Stor dag da de var svære at skaffe , det gjorde High end Musik service.

|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Alle tvivlsomme og dårlige komponenter er skiftet , og samtlige dele renset og eftergået for dårlige lodninger . Der er 4 nye originale lytter i ( Onkyo havde ikke flere , men fik lavet 20 stk til lager ) filmen mellem alle transistorer er skiftet + justeringer af bias og metre .
Den sidste transistor der lige manglede var i indgangstrinnet.
Reperatøren er en studerende jeg kender , Og så et billede fra mine egne lytter ankom . Stor dag da de var svære at skaffe , det gjorde High end Musik service.

|
|
|
Nice - så er den jo i topform, den gamle kæmpe. Jeg har desværre stadig til gode at se og høre den i real life.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overskriften på din tråd er vist ved at være "out-dated"
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Overskriften på din tråd er vist ved at være "out-dated"  |
|
|
Ja, der er lagt lidt energi og tålmodighed på bordet , så jeg kalder det "up dated " endelig . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
L.B. skrev:
|
|
Ja, der er lagt lidt energi og tålmodighed på bordet , så jeg kalder det "up dated " endelig . |
|
|
Det er stort 
Forresten tillykke med de nye fine højttalere - de er hamre lækre! 
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller egentlig meget fornuftigt , men den skal forhåbentlig snart sammenlignes med min kammerats Mcintosh MC 500, det bliver spændende. " Mc ´ en spiser den nok lige på et halvt stykke brød" 
Men det arbejde tager jo meget af ens tid og det er et par tunge apperater at flytte med .  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
piobyte skrev:
L.B. skrev:
|
|
Ja, der er lagt lidt energi og tålmodighed på bordet , så jeg kalder det "up dated " endelig . |
|
|
Det er stort 
Forresten tillykke med de nye fine højttalere - de er hamre lækre! 
|
|
|
De spiller rigtig fint men skal lige dæmpes lidt i toppen , de er lidt påtrængende ved de høje styrker . og så har jeg et par LE5/2 mellemtoner der måske skal prøves ( de passer lige i og det er den gamle med Alnico og pap ) __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
anders_aak Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej piobyte..
Tænker også selv på at købe sådan nogle JBL'ere, men ved ikke om jeg vil vælge B&W eller JBL, men først skal jeg have 2 monoblokke fra advance acoustic..
Men spiller de JBL'ere egentlig godt og rent, og kan de godt koncurrere med B&W'erne?
Hilsen Anders
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders_aak skrev:
Hej piobyte..
Tænker også selv på at købe sådan nogle JBL'ere, men ved ikke om jeg vil vælge B&W eller JBL, men først skal jeg have 2 monoblokke fra advance acoustic..
Men spiller de JBL'ere egentlig godt og rent, og kan de godt koncurrere med B&W'erne?
Hilsen Anders
|
|
|
Ahh , B&W 801 spiller bedst i et større rum , de kræver god plads , i mit rum havde de en lidt fed bas hvorimod JBL virker mere stram og lidt slank i forhold til . Lige nu foretrækker jeg JBL . Efter jeg har dæmpet toppen en smule er det blevet en fin ht´er. B&W´en er en fin allrounder der kan det hele men den er afslørende overfor dårlige optagelser. JBL er ikke nær så neutral som B&W , men til den type musik jeg spiller er de rigtig gode ( akustisk og elektrisk blues - funk - rock- jazz, gerne liveoptagelser)
|
Til top |
|
|
anders_aak Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lyder godtnok begge to til at være meget gode højttalere. Men jeg må nok hellere vælge JBL'erne, for mit værelse er ikke en stor sal
Men først og fremmest skal jeg have de High end Monoblokke!
Hilsen Anders
Mit Hi-Fi setup
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
anders_aak skrev:
De lyder godtnok begge to til at være meget gode højttalere. Men jeg må nok hellere vælge JBL'erne, for mit værelse er ikke en stor sal
Men først og fremmest skal jeg have de High end Monoblokke!
Hilsen Anders
Mit Hi-Fi setup
|
|
|
JBL er ikke ukritiske de er bare nemmere at have med at gøre i mindre rum end B&W 801 ( ca. 35 m2 )
Har du mindre end 30m2 vil jeg anbefale mindre ht´er end ti250 , hvor mange m2 har du ?

|
Til top |
|
|