Forfatter |
|
kakapupu Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge ca. 2500kr på mere lyd til mit tv som står i en stue på 25 m2og jeg kan se at Elgiganten har halv pris på
HTB5520G.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf-og-s oundbar/HTB5520G/phillips-5-1-hjemmebiograf-3d-blu-ray-
htb5520g-12
Er det godt et surround anlæg til prisen, eller vil i anbefale noget andet nyt/brugt?
|
Til top |
|
|
Henrik B. Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt surroundanlæg? Øh nej!! Bluray-afspiller, forstærker, subwoofer og 5 højttalere, fortjeneste til EG, fortjeneste til Philips, fragt fra Kina til DK,
fragt fra Philips til EG. Alt dette for 2.000,-. Hvad tror du selv? Det vil spille som hvis du satte 5 transistorradioer op - måske med en smule mere bas.
Hvis du er rigtig heldig, så vil det virke hele garantiperioden. Det er CRAP!
Gør dig selv en tjeneste, invester i en nyere brugt surroundreceiver (ikke ONKYO), og et brugt sæt stereohøjttalere. Dette vil lydmæssigt køre
Philipsanlægget midt over. Derefter kan du vælge at udbygge med resten, efterhånden som lysten/økonomien er til det.
M.v.h.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det behøver selvfølgelig ikke være gulvhøjttalere, men kan også være reol-/standerhøjttalere.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb det og prøv det af der hjemme ,og syntes du ikke om det, så aflever du det bare igen  14 dages fuld returret ELG.__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3365
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et "godt" surroundanlæg er en sætning som kan gradbøjes i det uendelige. Til et par tusinde kroner må du ikke sætte forventningerne for højt. Der er ingen tvivl om at du får betydelig bedre lydgengivelse end din fladskærm kan levere. Og da du samtidig får en brugbar fornuftig BluRay-afspiller er der ikke noget forgjort i at vælge anlægget du spørger ind til.
Forbedringen vil være som foreslået, en surroundreciever, højttalere og en matchende Bluray-afspiller til fire til fem gange så høj en pris. Vanskeligheden ligger i tilpasningen af anlæg ud fra dine forventninger og lydmæssige referencer. Uden disse er det ikke muligt at give dig seriøse råd. Til prisen kan du næppe finde et bedre.
Vil du senere forbedre anlægget, skal du være forberedt på dets begrænsninger. Du kan for eksempel ikke tilslutte andre højttalere med et brugbart resultat og højttalerne samt subwooferen kan ikke anvendes på en anden forstærker. De 1000W er en almindelig set overdrivelse med en faktor tre til fem. Et væsentligt plus er dog, at højttalerne er tovejs. Det giver en klarere lydgengivelse end de i prisklassen almindeligvis anvendte fuldtoneenheder, hvor én membran skal klare hele toneområdet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2015 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Til prisen kan du næppe finde et bedre.
|
|
|
Hvis man kigger på brugt, og som jeg foreslog, er villig til at samle det i etaper, så jo, så kan man få MEGET bedre til prisen!
Ny bluray-afspiller: 500,-
Brugt surroundreceiver: 1.000,-
Brugte fronter (evt. inkl. center): 1.000,-
M.v.h.
|
Til top |
|
|
kakapupu Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er med på at elgiganten ikke forærer udstyr væk... en brugt komplet "pakke" er nok det jeg vil satse på. I har vel ikke
snublet over sådan en til en fair pris?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2015 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, hvad havde du tænkt dig m.h.t. højttalere? Størrelse, farve o.s.v.?
M.v.h.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2015 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligeledes - er de 2.500,- de absolut maksimale budget? Er du villig til, som foreslået, at starte med et system, hvor du bygger op efterhånden?
Til en (god) start, er her en rigtig fin surroundreceiver, som har de rigtige surrounddekodere, mulighed for 7.1 Setup, er fornuftig kraftig, god lydkvalitet, 3D og ARC - 1.000,-
http://www.dba.dk/yamaha-rx-v671-71-kanaler/id-1014805255/
Hvis du vil gøre det lidt i etaper, eller dit budget evt. er lidt højere, så har jeg nogle velspillende gulvhøjttalere (JBL) til front, og en matchende center, som kan fåes til en rigtig fin pris!
M.v.h.
|
Til top |
|
|