Forfatter |
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 15 April 2015 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik B. skrev:
Ja, det er jeg sikker på! Digitaludgangen på TV sidder i tunerdelen, og videresender kun den digitale lyd, som
modtages i TV-signalet. Den digitale lyd fra eksterne kilder (via HDMI) omsættes i TV'et til analog lyd til højttalerne, og evt. til scart-
udgangen. Det digitale signal videresendes ikke til TV'ets digitaludgang.
M.v.h. |
|
|
Det er bare det stik modsatte jeg oplever. Den digitale lyd fra internet ( Smart Tv ) virker fint på den optiske udgang, men ikke på scart.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2015 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik B. skrev:
Der er nok ikke nogen tvivl om, at billige DAC's har et højere egenstøj niveau. Det er det du oplever fordi du skal
skrue så højt op. På bl.a. SONY fladskærme kan man volumenregulere digital-udgangen også. Jeg tror ikke at du kan på dit LG, men
prøv evt. at tjekke under lydindstillinger i menuen. Tjek evt. manualen.
M.v.h. |
|
|
Det undrer mig så bare at der ikke er noget støj ved svage passager i musik eller film. Det er kun når der ikke er lyd jeg hører kraftig
støj.
Hvis jeg f.eks. ser noget på nettet med lyd på er der ingen støj. Hvis jeg så stopper det for at skifte til en anden side er der støj indtil
den nye side er klar og sender lyd.
Mit tv er et Samsung ( det plejer at stå som underskrift til mine indlæg men det er åbenbart slettet ?). Jeg har været gennem alle
menuer og indstillinger, og det kan ikke justeres.
Spørgsmålet er så hvad man skal købe for at undgå de to problemer.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2015 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Vi sælger den slags løsninger hver dag.
Tilslut PlayStation, Xbox, Apple tv og hvad man nu ellers har af gear via hdmi til tv'et.
Så trækker du et optisk kabel fra tv'et og ned igen lille DAC mage til den der linkes til ved av-cables. Hos os ligger prisen en smule
højere, men de
kan det samme. I DAC'en smider du et par lakridskabler (dårlige phonokabler) på og så ned i Aux indgangen eller hvad nu lige har. Og
så spiller det.
Har man en soundbar med optisk input (vi sælger en del Sonos Playbar), så er princippet det samme, men blot uden DACen. |
|
|
Det må vel så kunne høres i butikken. Jeres Argon Mini ligner jo min i en anden "indpakning". Men måske skal jeg op i DAC 1 ?
Nå, jeg må vist forbi når jeg kommer til Odense.
|
Til top |
|
|
Eichert Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 16 April 2015 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ærlighed erkende a jeg er hægtet lidt af i denne samtale
Den en siger at jeg ikke kan får lyden fra min tilsluttede(til tv via
hdmi) ps3 ud gennem receiveren via det optiske og en anden siger
at jeg godt kan. Rysz, du er fagmanden, hva er konklusionen så?
Jeg kan godt leve med støj når der ik er lyd igennem og med jeg
skal skrue en anelse højere op for receiveren så længe jeg kan
nøjes med det ene kabel og en dac
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2015 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også leve med det, da lyden er bedre end de indbyggede højttalere i tv´et.
Men jeg vil nu sige at det er ikke bare en anelse det handler om. Der er markant forskel i lydstyrke og hvis jeg ikke husker at skrue ned
igen når jeg har set tv får jeg et chok når jeg starter en af de andre lydkilder.
Så måske skulle du vælge samme løsning som mig. En tur forbi butikken og lytte.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 16 April 2015 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eichert skrev:
Jeg må ærlighed erkende a jeg er hægtet lidt af i denne samtale Den en siger at jeg ikke kan får lyden fra min tilsluttede(til tv via hdmi) ps3 ud gennem receiveren via det optiske og en anden siger at jeg godt kan. Rysz, du er fagmanden, hva er konklusionen så? Jeg kan godt leve med støj når der ik er lyd igennem og med jeg skal skrue en anelse højere op for receiveren så længe jeg kan nøjes med det ene kabel og en dac  |
|
|
Som skrevet så gør du følgende. Tilslitter alt det udstyr du har direkte til TV'et via HDMI. Hernæst indkøber du en DAC (som nævnt, så sørg for at få en med ekstern strømforsyning). Du kobler TV'et til DAC'en med et optisk kabel (følger med i de fleste DAC's) Så sætter du et billigt phono kabel fra DAC'en og ind i din TEAC receiver på Aux1 indgangen. Så skal du indstille TV'et til at sende lyd ud på ekstern/optisk udgang og i lydindstillinger skal du huske at sætte den til at sende lyden i det der hedder PCM (ellers får du ikke lyd ud på de kanaler/apps der bruger surround-lyd). Og så er der såmænd ikke mere i den sag.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2015 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Og så er der såmænd ikke mere i den sag. |
|
|
Det skulle da lige være om du kan genkende de to problemer jeg har beskrevet ?
Og om du mener at jeg kan undgå dem ved at skifte fra MiniDac til DAC1 ?
Jeg ved jo ikke om min er identisk med MiniDac, men den ligner så meget så det kunne være samme elektronik.
|
Til top |
|
|
Eichert Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 17 April 2015 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|